Alıntı Du Hast Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
- tam otomatik vites kutularında manuel olarak vites artırma ya da düşürme özelliği olabilir, olmayada bilir. en sorunsuz ve konforlusu sayılır. ancak fazla yakıt tüketimi ve performansı törpülemesiyle tanınırlar.

- duallogic, multimod, easytronic gibi vitesler manuel vites kutularının robotize olarak otomatik hale getirilmiş halidir. yani sizin yerinize debriyaja basar vitesi atar. yine vites yükseltme veya düşürme seçenekleri mevcuttur. konfor vasattır, vites geçişi yavaştır, kalabalık trafikte vites robotu ısınıp hata verebilir.

- multironic vites kutusu ise audi deki cvt sisteminin adıdır. bence dünya üzerindeki tasarlanmış en iyi vites kutusudur. sonsuz dişli kombinasyonu iki tane koni kasnağın birbirine zincir vasıtası ile zincirin konumu değiştirilerek elde edilir. bu viteste kademenin ne işi var diyebilirsiniz ancak üreticiler bunlarıda manuel olarak kombine etme fırsatı sunuyorlar.

- son zamanlarda iyice moda olan çift kavramalı vites kutularıda çok iyidir. dsg, powershift, edc gibi. bu vites kutularında 2 tane balata vardır. siz 1. vitesle kalkış yapınca 2. vites hazır tutulur ve zamanı gelince 2. balata kavrama yaparak çok çok hızlı bir vites geçişi sağlar. 2. vitesteyken 3. vites hazır tutulur v.s.
her güzel sistemin kötü yanı olduğu gibi bununda vardır. fazla torka gelmez, daha hasastır.

multitronic (cvt) çalışma mantığı
CVT explained - YouTube
1-CVT şanzumanların yüksek torklu motorlar ile sıkıntısı var
2-klasik yağ basıncı ile çalışan Tork Konvertörlü araçlarda ise tekerleklere giden güçte bayağı bir kayıp oluyor.(1,4 98 Hp 16v clio II Faz II aracım tork konvertörlü idi bu sistemi çok inceledim.)
3-Fıat grubuda alfalarda TCT adlı çift kavrama sistem var.
Fiat Auto TCT - Twin Clutch Technology (by www.caroto.gr) - YouTube

Alfa Romeo MiTo TCT Shifts - YouTube