Sayfa 1/2 12 SonSon
25 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Tam Otomatik - Yarı Otomatik Vites ve diğerleri

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Burçin Denizalp
    Denizalp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/02/2012
    Yaş
    39
    Mesajlar
    36
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 3

    Standart Tam Otomatik - Yarı Otomatik Vites ve diğerleri

    Yaklaşık 1 haftadır Grande Punto'larla ilgileniyorum ve ikinci el bir GP arıyorum.

    Daha önce çoğunlukla Tam Otomatik Vitesli araç kullandım.

    Triptonik Vites'i birkaç defa gördüm ama kullanmadım, kavramlar kafamda tam netleşmiş değil.

    Triptonik, anladığım kadarıyla hem otomatik (Drive) modunda kullanılıyor, hem de 1-2-3-4-5-6 şeklinde vites arttırarak (+) ve azaltarak (-) kullanılıyor.

    Tam otomatik ise sadece Drive modundan ibaret, ben de hep böyle kullandım.

    Easytronic, Multitronic vs. farklı tipler de var, Bunların birbirlerinden farkı nedir?


    Ve daha önemli bir soru:
    2006 Sonrası Benzinli ya da Dizel GP'lerde hep Yarı otomatik görüyorum. Bunlarda Tam Otomatik Yok mudur?


    Saygılar...

  2. #2
    Birkan GENÇ
    Birkan61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/01/2009
    Yaş
    33
    Mesajlar
    2.765
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    61 TS
    Edilen teşekkür: 799

    Standart

    Tam otomatik yoktur Grande Puntolarda. Yarı otomatik şanzumanlardır.

    Teknik anlamda nasıllar bilmiyorum fakat, yarı otomatikler tam otomatiklere nazaran vites geçişleri biraz daha hissedilir seviyede.

    Yarı otomatiklerde yakıt tüketimi daha düşük oluyor..
    ╗ ╔╗
    ║║
    ╗ ║║
    ╔═══╗ ║║
    ║╚═══╝║ ║║
    ╚╝


  3. #3
    güneş akbulut
    jrgakbulut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/04/2011
    Mesajlar
    347
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Beyaz
    Edilen teşekkür: 91

    Standart

    usta bende senin gibiydim valla bunda vites geçişleri birkanin dedigi gibi hissediliyor ve ayagini frenden çekince gitmiyor gaza dknman gerek ufak trafiklerde genel olarak ama anına gore vitesi artırıp alçaltabiliyorsun bide daha çok robota baglı oldugundan 1 ile 2. vites geçişleri çok değişkenlik gosteriyor çogu zaman sen ayarlamak zorunda kaliyosun ozellikle rampalarda

  4. #4
    Zynl krcn
    ZAK1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/05/2009
    Yaş
    43
    Mesajlar
    3.727
    Nereden
    Antalya
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    07ÜJİ34
    Edilen teşekkür: 1924

    Standart

    Yarı otomatıkle ısınız olmasın forumda bır cok kullanıcı sıkayetcıydı yarı otomatıkten ya düz olsun ya tam otomatık olsun
    Zeynel KARACAN

    "Allah bir ülkeye yardım etmek isterse, onun elinden tutmak isterse başına Mustafa Kemal gibi lider getirir"

  5. #5
    Serhat Serhat
    İl Başkanı (Kırşehir) takres - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/10/2010
    Mesajlar
    7.894
    Nereden
    Kırşehir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1804

    Standart

    tam otomatik tavsiye ederim...
    Keyif BMW'Dir...



  6. #6
    Burçin Denizalp
    Denizalp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/02/2012
    Yaş
    39
    Mesajlar
    36
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 3

    Standart

    Beyler, doğrusu benim istediğim de Tam Otomatik kullanmak.

    Şimdi biraz komik kaçacak ama, bugün, kullandığım şirket arabasının triptonik olduğunu farkettim Drive modundan, "+" "-" li moda geçtim, "bu ne yav" diyip, koşa koşa geri döndüm Drive'a

    Yarı Otomatiğe alışmak benim açımdan zor.
    Problemi de bol diyorsunuz.

    Punto'larda Tam otomatik de yoksa...

    Eyvah eyvah

  7. #7
    Serhat Serhat
    İl Başkanı (Kırşehir) takres - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/10/2010
    Mesajlar
    7.894
    Nereden
    Kırşehir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1804

    Standart

    manuel tavsiye ederim hem daha geleneksel
    Keyif BMW'Dir...



  8. #8
    Burçin Denizalp
    Denizalp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/02/2012
    Yaş
    39
    Mesajlar
    36
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 3

    Standart

    Alıntı takres Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tam otomatik tavsiye ederim...
    Alıntı takres Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    manuel tavsiye ederim hem daha geleneksel
    Hangisi Hocam

  9. #9
    Serhat Serhat
    İl Başkanı (Kırşehir) takres - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/10/2010
    Mesajlar
    7.894
    Nereden
    Kırşehir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1804

    Standart

    manueli espri olsun diye yazdım ama tavsiyelerim şu yönde olur...
    manuel olarak m jet punto...
    tam otomatik b segmentinde i20 c segmentinde de honda civic...
    Keyif BMW'Dir...



  10. #10
    Onur M
    levan34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/12/2010
    Yaş
    55
    Mesajlar
    370
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 130

    Standart

    punto dualogic viteste en sevdiğim + lar

    1- durduğun zaman devamlı frene basmana gerek yok,ayağını frenden çek,araç öne gitmiyor
    2- hillholder süper çalışıyor,geri kaydırma yok.
    3- vites,istediğin zaman elle müdahaleye izin veriyor
    4- geçişleri sessiz ve yeterince hızlı,hissettirmiyor,sarsmıyor
    5- arıza çıkartmadı,çıkartırsa garantisi var.umrumda bile değil.
    6- dualogic den sonra asla manuel araba almam.vites hamallık.

  11. #11
    Burçin Denizalp
    Denizalp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/02/2012
    Yaş
    39
    Mesajlar
    36
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 3

    Standart

    Alıntı levan34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    punto dualogic viteste en sevdiğim + lar

    1- durduğun zaman devamlı frene basmana gerek yok,ayağını frenden çek,araç öne gitmiyor
    2- hillholder süper çalışıyor,geri kaydırma yok.
    3- vites,istediğin zaman elle müdahaleye izin veriyor
    4- geçişleri sessiz ve yeterince hızlı,hissettirmiyor,sarsmıyor
    5- arıza çıkartmadı,çıkartırsa garantisi var.umrumda bile değil.
    6- dualogic den sonra asla manuel araba almam.vites hamallık.

    Hocam Dualogic tam olarak nedir, anlatır mısın?

    Triptonic, Easytronic, Multitronic'ten sonra Dualogic'i duydum, gerçekten kafam karıştı iyice

  12. #12
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    34
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart

    - tam otomatik vites kutularında manuel olarak vites artırma ya da düşürme özelliği olabilir, olmayada bilir. en sorunsuz ve konforlusu sayılır. ancak fazla yakıt tüketimi ve performansı törpülemesiyle tanınırlar.

    - duallogic, multimod, easytronic gibi vitesler manuel vites kutularının robotize olarak otomatik hale getirilmiş halidir. yani sizin yerinize debriyaja basar vitesi atar. yine vites yükseltme veya düşürme seçenekleri mevcuttur. konfor vasattır, vites geçişi yavaştır, kalabalık trafikte vites robotu ısınıp hata verebilir.

    - multironic vites kutusu ise audi deki cvt sisteminin adıdır. bence dünya üzerindeki tasarlanmış en iyi vites kutusudur. sonsuz dişli kombinasyonu iki tane koni kasnağın birbirine zincir vasıtası ile zincirin konumu değiştirilerek elde edilir. bu viteste kademenin ne işi var diyebilirsiniz ancak üreticiler bunlarıda manuel olarak kombine etme fırsatı sunuyorlar.

    - son zamanlarda iyice moda olan çift kavramalı vites kutularıda çok iyidir. dsg, powershift, edc gibi. bu vites kutularında 2 tane balata vardır. siz 1. vitesle kalkış yapınca 2. vites hazır tutulur ve zamanı gelince 2. balata kavrama yaparak çok çok hızlı bir vites geçişi sağlar. 2. vitesteyken 3. vites hazır tutulur v.s.
    her güzel sistemin kötü yanı olduğu gibi bununda vardır. fazla torka gelmez, daha hasastır.

    multitronic (cvt) çalışma mantığı
    https://www.youtube.com/watch?v=MhFK5gfAGpM
    Konu Du Hast tarafından (18/02/2012 Saat 01:37 ) değiştirilmiştir.

  13. Bu mesajı için 4 kişi Du Hast'ye teşekkür etti:


  14. #13
    Engin Pişkin
    comanchee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/01/2010
    Yaş
    49
    Mesajlar
    673
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Plaka
    34lüyüz biz
    Edilen teşekkür: 222

    Standart

    Alıntı Du Hast Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    - tam otomatik vites kutularında manuel olarak vites artırma ya da düşürme özelliği olabilir, olmayada bilir. en sorunsuz ve konforlusu sayılır. ancak fazla yakıt tüketimi ve performansı törpülemesiyle tanınırlar.

    - duallogic, multimod, easytronic gibi vitesler manuel vites kutularının robotize olarak otomatik hale getirilmiş halidir. yani sizin yerinize debriyaja basar vitesi atar. yine vites yükseltme veya düşürme seçenekleri mevcuttur. konfor vasattır, vites geçişi yavaştır, kalabalık trafikte vites robotu ısınıp hata verebilir.

    - multironic vites kutusu ise audi deki cvt sisteminin adıdır. bence dünya üzerindeki tasarlanmış en iyi vites kutusudur. sonsuz dişli kombinasyonu iki tane koni kasnağın birbirine zincir vasıtası ile zincirin konumu değiştirilerek elde edilir. bu viteste kademenin ne işi var diyebilirsiniz ancak üreticiler bunlarıda manuel olarak kombine etme fırsatı sunuyorlar.

    - son zamanlarda iyice moda olan çift kavramalı vites kutularıda çok iyidir. dsg, powershift, edc gibi. bu vites kutularında 2 tane balata vardır. siz 1. vitesle kalkış yapınca 2. vites hazır tutulur ve zamanı gelince 2. balata kavrama yaparak çok çok hızlı bir vites geçişi sağlar. 2. vitesteyken 3. vites hazır tutulur v.s.
    her güzel sistemin kötü yanı olduğu gibi bununda vardır. fazla torka gelmez, daha hasastır.

    multitronic (cvt) çalışma mantığı
    CVT explained - YouTube
    1-CVT şanzumanların yüksek torklu motorlar ile sıkıntısı var
    2-klasik yağ basıncı ile çalışan Tork Konvertörlü araçlarda ise tekerleklere giden güçte bayağı bir kayıp oluyor.(1,4 98 Hp 16v clio II Faz II aracım tork konvertörlü idi bu sistemi çok inceledim.)
    3-Fıat grubuda alfalarda TCT adlı çift kavrama sistem var.
    Fiat Auto TCT - Twin Clutch Technology (by www.caroto.gr) - YouTube

    Alfa Romeo MiTo TCT Shifts - YouTube
    YENİ HYUNDAİ İ20 1,25 STYLE+PAN 1,25
    PUNTO EVO 1.4 FIRE ENGINE DUALOGIC METALIC EVO WHITE SKYDOM GÜZEL ARAÇTI MAZİDE KALDI

  15. #14
    ümit başaran
    uzuncocuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/10/2010
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1.518
    Nereden
    Mardin
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 480

    Standart

    neden tam otomatık deyınce honda ılk akla gelen marka....????? honda normalde japonların ıcınde ılk sırada degıl ama otomatık denınce ne hıkmetse hep ılk sırada
    jetta1.2 tsı comfortlıne 2012

  16. #15
    Serhat Serhat
    İl Başkanı (Kırşehir) takres - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/10/2010
    Mesajlar
    7.894
    Nereden
    Kırşehir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1804

    Standart

    Alıntı uzuncocuk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    neden tam otomatık deyınce honda ılk akla gelen marka....????? honda normalde japonların ıcınde ılk sırada degıl ama otomatık denınce ne hıkmetse hep ılk sırada

    kendi adıma cevaplayayım honda civic kullanıyorum çünkü
    Keyif BMW'Dir...



  17. #16
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    48
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    Alıntı uzuncocuk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    neden tam otomatık deyınce honda ılk akla gelen marka....????? honda normalde japonların ıcınde ılk sırada degıl ama otomatık denınce ne hıkmetse hep ılk sırada
    bende honda kullanıyorum

    tek kavramalı sistemler arasında sınıfında en sorunsuz şanzuman
    kullanım sırasında ki sessiz ve konforlu vites geçişleri kullanıcılara cazip te gelmekte bu yüzden otomatik denince honda yı es geçmek olmaz


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  18. #17
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart

    Alıntı GP COSKUN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bende honda kullanıyorum

    tek kavramalı sistemler arasında sınıfında en sorunsuz şanzuman
    kullanım sırasında ki sessiz ve konforlu vites geçişleri kullanıcılara cazip te gelmekte bu yüzden otomatik denince honda yı es geçmek olmaz
    Tek kavrama derken?
    Hondanın Otomatik vitesleri tork konvertörlü hidrolik şanzıman değil mi?

  19. #18
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    48
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    Alıntı celenlee Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tek kavrama derken?
    Hondanın Otomatik vitesleri tork konvertörlü hidrolik şanzıman değil mi?


    doğrudur
    bu sistemler tek yönlü kavaramaya sahiptirler
    cıvıc hatcback ve jazzlarda hidrolik robotlu sistem var ve bunlar tek kavramalı
    adına cvt diyorlar yanılmıyorsam
    toyotoda aynı şekilde
    Konu GP COSKUN tarafından (18/02/2012 Saat 16:06 ) değiştirilmiştir.


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  20. #19
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart

    Hillholder(Yokuş kalkış desteği) bulunan Dualogic araçlar kullanım rahatlığı açısından otomatik araçlar gibidir. Ama memnun olan sayısı kadar memnun kalmayan vardır.

    En azından benim kullandığım araç otomatik vites rahatlığında Çok şükür ne vites geçişi hissediyorum, ne de bir sallantı.(Sadece uzun süre trafikte kaldıktan sonra/ Baskı Balata çook ısınınca kalkışlarda hafif sallıyor.)

    Otomatik vites tecrübem, Hyundai Getz ve Punto Dualogic ile sınırlı ama ikisi arasında nerdeyse hiçbir fark hissetmedim şimdiye kadar. İnşallah da hissetmem

  21. #20
    Tony Montana
    Ingegniere tonymontana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2011
    Mesajlar
    1.297
    Nereden
    Yurtdışı (Foreign)
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 448

    Standart

    En bariz farkı, kavramasıdır. Tam otomatik vites kutularında debriyaj görevini gören pompa ve türbin çarkları vardır. Bunların içindeki sıvı sayesinde motor devri vites kutusuna aktarılır. Motor pompa çarkını çevirir,onun dönmesiyle hareket kazanan hidrolik türbin kanatlarına çarpar ve türbini çevirmeye başlar. Türbin direkt olarak vites kutusuna bağlıdır. Aradaki bağlantı sebebiyle yarı otomatik vites kutularına göre vites geçişlerini hissetmezisiniz. Çoğu zaman dişli sistemi de değişiktir. yarı otomatik vitesi kutuları manuel vites kutularına benzerken (dişli dizilimi olarak) tam otomatikler genelde planet dişli distemini kullanırlar.

    Çift kavramalarda ise biri faalken diğer kavrama vites değiştirmek için hazır konumda olduğu ve bu sıra ile gerçekleştiği için daha başarılı ve sarsıntısız bir vites geçişi gerçekleşir.

Sayfa 1/2 12 SonSon

Benzer Konular

  1. Otomatik vites problemi
    GP61 tarafından Servis forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 58
    Son Mesaj: 26/11/2017, 21:29
  2. Otomatik vites sorunu
    clayfinger tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 68
    Son Mesaj: 21/07/2017, 13:48
  3. G.punto dizel+otomatik (EVO dynamic+skydome+otomatik ile takaslı)
    c.yk tarafından Satılık Araba forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 11/04/2012, 17:06
  4. Düz vites otomatik olur mu?
    suvari_84 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 17
    Son Mesaj: 13/08/2010, 01:47
  5. Otomatik vites sorunu
    mna1903 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 24/01/2010, 20:25

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com