benim hastalık oldu zaten yaa gözüm orada artık alışkanlık oldu
Printable View
benim hastalık oldu zaten yaa gözüm orada artık alışkanlık oldu
Bende de öle aynalara bakmaktan çok ortalama yakıt tüketimine bakıyorum.
selam arkadaşlar ortalama yakıt tüketimi hangisi oluyo ingilizce oldugundan soruyorum
trip a- trip b Bunlar arasındaki fark ney ? Neden böyle ik itane ayrı ayrı yapmışlar?
arkadaslar benimde aracım 7,5 gösteriyordu hafta sonu sehir dısına cıktım geldim.. uzun yol yapınca dusuyor tahmini olarak hafta sonu 500 km yol yaptm buradan giderken 160-170 km hızla gittim gelirkende 130-150 arası idi yol bilgisayarına baktıgımda 5,1 i gösteriyordu ama simdi kısa mesafe gittigim icin benim tahminime göre havalarnda soguk olmasından dolayı sanırsam arttı 6,1 e cıktı :D muhtemelen cıkacakta :)
dostum aynı olay bendede oluyor.benim kullandığım alan kısa olduğu için ve araba biraz geç ısındığından dolayı bu şekilde yüksek yakabiliyor.
arkadaşlar kullanım koşullarına göre göre en uygun yakıt yakan motorum multijet olduğuu düşünüyorum. öenmli olan gaz pedalına düzgün basabilmek. 2250-2500 devir aralığı viteş değişimi ideal. birde araçlar bakım zamanına yaklaştığı zman birde kış ayıysa fazla yakmaya başlıyor. bakım öncesi bakım sanrası benin aracımda yakıt değeri tam 2 litre oynadı. aracımı ilk aldığımda ankara sinop 500 km agrresif kullanım 7 litre ortalama. servis bakımdan sonra aynı yol ankara sinop agresif kullanım 4,9-5,1 arası. malum bizim araçlarımızda mazot filtresi ve yağ altın değerinde. değerlendirme yaparken mutlaka servis zamanına ne kadarkaldığını da dikkate alın. 1-2 litre oynama mutlaka oluyor. son olarak ani gaz vermekten kaçının. malum arabalarımız 75-90 bg arası yüksek bir beygr değil araçtan ne kadar seri tepki isterseniz motoru gereği o tepkiyi vermek için o kadar fazla yakıt tüketimi oluyor.
şu anki kara soguk havalarında yakıtınızı test edebildiniz mi?
6.6
Benim aracımda ortalama 6,2 - 6,4 aralığındayken 4 haftadır 6,8 - 7,4 aralıklarındayım. Gerçi Ankara havaları -10'dan aşağı görmüyorum ama gerçekten moral bozucu; bence baz alınması gereken aylarda değiliz; moral bozmayalım derim, Nisan itibari ile ekonomik günler başlayacaktır diye umuyorum=)
soğuk havalarda şehir içi 6,5 ortalama.
dün bursa-topçular gidiş dönüş 160 km yol yaptım. ortalama 4,8
kesinlikle bizim araçlar çok yakıyor kim nederse desin keşke renault clio alsaydım çok iyi olurdu pişmanım açıkçası
Yakıt tüketimi konusunda birkaç şey yazayım,yardımı dokunabilir.
-Aracı kısa mesafelerde kullanıyorsanız(Motor tam ısınmadan yani hararet göstergesi sabitlenmeden gideceğiniz yere varıyorsanız.)fabrika verilerini tutturmayı unutun.
-Akaryakıt bir enerji kaynağıdır,araçlarımız bu enerjiyi hareket enerjisine(Kinetik Enerji)dönüştürerek bizi bir yerden bir yere götürür.Biz bu enerjiyi ne kadar verimli kullanırsak o kadar az yakarız.
-Sık fren kullanmak yakıtı oldukça etkiler çünkü fren kullanarak yakıtı yakarak araca kazandırdığınız hareket enerjisini atmosfere disk ve balataları kullanarak ısı olarak gönderiyorsunuz.Tabi aktarmada meydana gelen,sürtünmeyle kaybedilen,aerodinamik etkenlerle kaybedilen enerjiyi gözardı etmek gerekir ona yapabileceğimiz bir şey yok.Üstelik fren kullanarak yavaşlattığımız aracı daha yüksek bir hıza çıkarmak adına da yakıt tüketiriz ve bu doğal olarak cebimize yük bindirir.Şimdi diyeceksiniz ki fren yapmayalım mı,elbette trafiği tehlikeye düşürecek bir davranışı tavsiye etmiyorum burada.Bu noktada öngörü devreye giriyor,baktınız ileride ışık yeşil yanıyor ve yetişememe konusunda endişeleriniz var.Trafiği aksatmayacak şekilde ayağınızı gazdan çekin,gaza bassanız da çok fark etmeyecektir geçip geçemeyeceğiniz durumu.Işıkta kalıverin,dert değil;yeter ki bir ışıktan kalkıp diğer ışığa son gaz gidip dibinde fren yapan düşüncesiz arkadaşlardan olmayın.Hem disklerinize,fren balatalarınıza,debriyaj aksamınıza,lastiklerinize,hatta motorunuza zarar.Bu basit bir örnek,bir başka örnek daha aktarayım kısaca.Şehirler arası yoldasınız,hızınız yüksek,yol çift şeritli,yaklaşık 100m önünüzde birisi kamyon sollamaya çıkabilecek durumda(Bu anlaşılır bir durumdur sinyal vermese dahi),arkasına yapışıp sellektör yapmak yerine ayağınızı gazdan çekin ve onun sollayıp şeridine girmesine kadar yaklaşıp şeridine geçtikten sonra eski seyir hızınıza çıkın.Bunu iyi ayarlarsanız,hızınızı çok düşürmenize gerek kalmaz.Fakat arkasına yapışırsanız illa ki sollayan arabanın hızına düşeceksiniz.Daha birçok örnek verilebilir bu konuda.
-Rakım yakıtı etkileyen faktörlerden biridir,yüksek rakımda oksijen deniz seviyesine nazaran daha az bulunur.Biliyorsunuz ki oksijen yakıcı-ateşleyici bir maddedir.Birim miktar havada oksijen miktarı ne kadar yüksek olursa yanma ve dolayısıyla üretilen güç o kadar verimli olur.Bu sayede aracı belli hıza çıkarmak için gaza daha az basma ihtiyacı duyarsınız.
-Soğuk hava yanmanın-patlamanın verimsizleşmesine sebep olur,biliyorsunuz ki dizel araçların çalışma mantığı sıcak hava üzerine yakıt püskürtme şeklindedir ve hava(Silindir içine giren)eğer sıcak değilse yeterli patlama enerjisini sağlayamaz.Yine enerji verimsizliğinden ileri gelen sebepten dolayı daha fazla tüketirsiniz gerekli enerjiyi sağlamak için.Bizim kullandığımız ufak motorlu araçlarda yaz-kış arası bir litreye varan farklar oluşabilir.
-Bakımsızlık da yine yanmada verimsizliğe sebep olur,kötü yakıt da buna örnek olarak eklenebilir.Basit olarak hava filtresi,yakıt filtresi eğer yeteri kadar temiz değilse gerekli enerjiyi ortaya çıkartmak ve homojen yanma-patlama oluşturmak zor olur.
-Araç kullanırken ani hızlanmalardan kaçınmak gerekir.Düşünerek hareket edin.Mesela yol çalışması var diyelim,önünüzde bir iki otomobil,onların da önünde bir kamyon olsun.Kamyon akışı yavaşlatacaktır muhakkak,yol çalışmasının çok uzun olmadığını farz edersek öndekileri sollamaya çıkmak akıllıca olmayacaktır.Hem ortadaki kukalardan kaçmaya çalışacak ve ani hızlanmalar yapacaksınız hem de riske gireceksiniz.Kaldı ki o kamyonu geçtikten sonra bir başka kamyonun arkasına takılmanız olası.Alın son vitese,araç çektiği sürece 70-80 seyredin ileride çift şeride geçince yavaş yavaş eski seyir hızınıza ulaşıp varırsınız gideceğiniz yere.Örnekler çoğaltılabilir.
-Yakıt tüketiminde vites atma devri çok önemlidir.Az yakma ve motora zarar vermeme durumlarının optimum tanımı benim açımdan şudur,mevcut hızda olabildiğince yüksek ve aracın gaza az(Yarımdan az diyebiliriz kısaca)bastığınızda devrini koruyabilecek viteste olmanız gerekmektedir.Aracın gücünün yetmediği durumda zaten motor titreyip yüksek frekanslı ve kulağı rahatsız eden ses çıkaracaktır.Anahtar iki mesele yüksek vites-düşük devirdir.
-Vites atarken olabildiğince hızlı olunmalı ve kesinlikle vites atma sırasında devir artıp azalmamalı.Yani debriyaj gaz zamanlamasını iyi ayarlamalısınız,vites atarken oyalanmamalısınız.
-Aracı kaldırırken düşük viteslerde ne kadar az oyalanırsanız o kadar tasarruf edersiniz.Vites attığınızda devrin yukarıda yazdığım durumun şartlarını sağlamak kaydıyla 1100-1200 olması kafidir.Aracı kaldırırken de 1500 deviri geçirmemek,hatta rölanti devrine yakın bir devirde kaldırmak tasarrufa müthiş katkı sağlar.Tabi aracın yüklü olduğu veya eğim durumunda yukarıdaki şartı yine sağlamalısınız ve daha yüksek devirde kaldırmalısınız doğal olarak.
-Işıklarda yaklaşırken eğer kırmızı yanıyorsa ayağınızı gazdan çekin ve motor frenini kullanın,ışıklara yavaş yaklaşın ki aracı durdurmadan devam edebilesiniz.Yakıt en çok aracı kaldırırken harcanır günlük şartlarda.
Daha bir sürü ayrıntılı bilgi verilebilir fakat işin mantığını kabaca anlamışsınızdır.Aklıma geldikçe yazarım yine,biraz karışık oldu olay örgüsü ama idare edin artık posta posta geliyor aklıma.Eğer gerçekten az yakmak istiyorsanız yukarıdaki şartların en az tümünü sağlamalısınız.
Eğer benim gibi psikopatlık seviyesinde konunun üzerine düşüyorsanız büyük araçların(Kamyon,tır,otobüs-en verimlisi otobüstür.)oluşturduğu rüzgar tünelleri sayesinde daha az yakabilirsiniz.Fotoda önümde otobüs var-yol stabilize-rakım yüksek ve rampalı bir yol.Buna rağmen 300 küsür km ortalamam 3.4lt/100km(Güzergah Sivas-Ankara),
https://c1202.hizliresim.com/u/6/2h9ub.jpg
hafta sonu 25750 kmdeki aracıma carbon clean yaptırdım işe giderken ölçüm yaptım %1,5 düşüş var...ne kurum çıkmış anlaşılan birde opetten başka yerden almıyoruz iyi mi?
Değişkenlik göstermekle birlikte kendimi ve önümdeki aracı tehlikeye düşürmemek kaydıyla en yakın biçimde seyrediyorum.Otobüsler genelde 95km/h ile seyrediyor,klasik hesaptan yola çıkarsak 47.5m mesafeden takip etmeliyiz,benim takip mesafem de aşağı yukarı bu civarda oluyor,yer yer daha da yaklaştığım oluyor tabi.Rüzgar tünelinin etkisi hava şartlarına ve araca göre değişmekle birlikte araçtan uzaklaştıkça azalıyor doğal olarak,biz hem güvenli hem de ekonomik optimum mesafeyi tutturmalıyız anlayacağın...
arkadaşlar aracınızı sımadaığınız halde ortalama yakıtınız 100/km de 7-8-9-10 gösteriyorsa ilk öncelikle yol bilgisayarınızı sıfırlayın çünkü bu yol bilgisayarları nadiran takılı kalabiliyor bunun için yol bigisayarındaki değerleri tamamen sıfırlayın ondan sonra kontrol edin arkadaşlar. yol bilgisayarını sıfırlamak için direksiyonun sağ yanındaki kolun tepesinde trip yazan bir düğme var sileceği çalıştıran kolun ucundaki tuştan bahsediyorum o tuşa 3-5 saniye basılı tutun ve sıfırlayın ondan sonra yine kontrol edin büyük ihtimalle değerler normale dönecektir.
eğer halen çok yüksek değerler çıkıyorsa büyük ihtimal enjektörler de bir sıkntı vardır. enjektörde proplem olup olmadığını anlamak için bir kaç basit yöntemi var
1) en bilindik yöntemlerden bir tanesi arabayı boşa almak birini direksiyona geçirip gazı sonun kadar verip bırakmak
2) en önemlisi motor rolantide çalışırken motorda vurmanın olması bu vurmayı tam anlaya bilmek içinde şöyle yapılmalıdır : aracı boşa alın direksiyonun başına geçin hafif dokunuşlarla gaza basıp ayağınızı ani kaldırmaktır.
eğer böyle bir sıkıntı varsa biliniz ki enjektörlerde ya tıkanıklık yada işeme vardır. enjektörlerin temizliği gerekiyorsa 200 tl, değişme gerekiyorsa eğer güvendiğiniz bir ustaysa büyük ihtimalle yanında revizyonlu yani tamiri yapılmış enjektör vardır onunla değişmek gidip 350 tl ye yeni enjektör almak biraz fantaziye kaçar :D revizyonlu enjektör 150 tl. ama gittiğiniz yer işin ustası olması gerekiyor yoksa yaptığı işten randıman alamzsınız verdiğiniz para boşa gider.
benim aracımda da yüksek değerler çıkıyordu 7-8 gibi değerler hem de yol bilgisayarını sıfırladığım halde sonradan motorun vurmasını fark ettim ve ustaya götürdüm enjektörlerde bir proplem olduğunu söyledi ve beni tanıdığı iyi bir ustaya gönderdi enjektörlerden bir tanesi tamamen sizlere ömür yani revizyonluyla değiştim kalan diğer enjektörleri temizlettim 200 tl, revizyonlu enjektör taktı 150 idi 100 tl ye yaptı toplamda 300 tl arabam şimdi canavar gibi oldu yakıtı eski verilerin neredeyse yarısına düştü çekişte canavar gibi oldu gayet memnunum adamdan allah razı olsun işin hakkını verdi parası helal hoş olsun. :clapping:
Vites attığınız devir de oldukça önemli,düz yolda maksimum 2.000-2.200 civarı üst vitese geçmelisiniz az tüketmek için.Yokuş aşağı daha düşük devirlerde vites değiştirmek yerinde olur.Birinci viteste fazla oyalanmayın,hemen üst vitese geçin elinizden geldiğince.Güzergahınızda maksimum 60km/h'a çıkacaksınız diyelim...Işık vesaire de yok,hemen dördüncü vitesi bulmaya çalışın.Ufak viteslerde ne kadar yalanırsanız o kadar çok tüketirsiniz.Eğer yokuş aşağı gidiyorsanız beşinci vitese de geçebilirsiniz.Araç yüklüyse 300-400rpm daha yüksek devirde değiştirmeniz hem motor sağlığı hem de tüketim için iyi olur.Yani daha önce de dediğim gibi,arabanın mevcut hızını koruyabildiği en yüksek vites doğru tercih olacaktır..
6 ay önce bende enjeksiyon ışığı yandı.servise götürdüm cihazı bağladılar bir şey çıkmadı.aracım 5.9-6.2 şehir içi yakıyorda orada kendini usta diyen şahsiyet bana bu araba çok yakar yada çekişden düşmütür dedi sorunun turbo dedi. ama aracımda ne düşüş nede çok yakıt vardı. kış gelince aracım 7lt yakmaya başladı. normal dedim sonra bu carbon clean sordum tokatta 80 TL ye yapıyor usta bana bir katkı önerdi. 50 TL lik mazatlo birlikte karıştırdım.depo birmesine yakın ışık söndü şimdi 20 TL lik mazot var 35 km gitmişim 50 km daha gider diyor. ama gösterge 9ltre kadar çıkmış görünüyor.