20 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: GP Sacı

  1. #1
    tek tek
    tekeser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/05/2007
    Mesajlar
    10
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    34 dt 5120
    Edilen teşekkür: 0

    Standart GP Sacı

    arkadaşlar ben arabayı ilk aldığımda teknik olarak dikkatimi sacı çekti. gerçekten gördüğüm en kalın saclardan volvo kadar olamsada türkiye deki otomobil standartlarının üzerinde olduğunu farkettim. ve bunun kendimde yanılgı olmasın diye test etmeye karar verdim hemen hemen piyasadaki diger otolara yöneldim ve incelemeye başladım. gerçektende yanılmamışım sacı oldukça kalın bunun en büyük örneği kapıların kapanış sesleri ve açılırken kola binen yük... birde hyundaileri tavsiye ederim bir inceleyin aradaki farkı anlarsınız.

  2. #2
    Hüseyin Koyak
    h k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/12/2006
    Yaş
    56
    Mesajlar
    1.217
    Nereden
    Kocaeli
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 205

    Standart

    Volvonun güncel bir modelinin sacini hic yokladiniz mi ?
    Granit Gri F.I.R.E Dynamic KP + SP + AJ

  3. #3
    Fatih Antep
    NesT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/03/2007
    Yaş
    57
    Mesajlar
    260
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    06 BF 8191
    Edilen teşekkür: 108

    Standart

    "sacı oldukça kalın bunun en büyük örneği kapıların kapanış sesleri ve açılırken kola binen yük"
    Ben GP yi alırken bana yaptırılan ön ve arka kapıyı aynı süratte kaptma testtindende açıkladılar. Ön kapı sacı ile arka kapı sacı arasında kalınlık olarak fark varmış. Senini araştırman da bunu doğruluyor o zaman. Araştırma ve bilgi için teşekkürler.

  4. #4
    Aydın. Beygul
    Fire 1.4 77Hp Tit.Grisi the_Algn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Mesajlar
    1.247
    Nereden
    Ardahan
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 197

    Standart

    Bu ses olayı sac hakkında bilgi vermede çok geçerli mi bilmiyorum...Sonuçta kapı üzerindeki lastiklerin etksii var ses olayında..
    Ses olarak arka kapımın sesine bitiyorum ne kadar hızlı çarparsan çarpp çok hoş bir ses veriyor..Hyundai getzlerde hoştu hatırlıyorum
    Konu the_Algn tarafından (09/06/2007 Saat 22:29 ) değiştirilmiştir.

  5. #5
    TOLGA A
    tangoesk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/06/2007
    Yaş
    44
    Mesajlar
    23
    Nereden
    Eskişehir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 7

    Standart

    Alıntı tekeser Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar ben arabayı ilk aldığımda teknik olarak dikkatimi sacı çekti. gerçekten gördüğüm en kalın saclardan volvo kadar olamsada türkiye deki otomobil standartlarının üzerinde olduğunu farkettim. ve bunun kendimde yanılgı olmasın diye test etmeye karar verdim hemen hemen piyasadaki diger otolara yöneldim ve incelemeye başladım. gerçektende yanılmamışım sacı oldukça kalın bunun en büyük örneği kapıların kapanış sesleri ve açılırken kola binen yük... birde hyundaileri tavsiye ederim bir inceleyin aradaki farkı anlarsınız.
    Aslında kapı sacının ve ağırlığının kapı kapama sesiyle çok ilgisi yok. Bu tamamen kapı ile gövd arasına yerleştirilen contaların tasarımı ile ilgili. Bunun üzerine son 7-8 yıldır tüm firmalar çalışmaya başladı. Contalardaki, sızdırma, yağmur ve hava geçirme gibi temel özelliklerin yanında kapı kapama sesi ile ilgili birçok detay test ve değerlendirmede yapılıyor. Zaten müşterilen ara almasındaki etkenlerden de biri olarak değerlendiriliyor.
    Sac kalınlığına gelince çok detaylı incelmedim ve ölçmedim ama bir Ford veya VW araçla arasında çok bir fark olduğunu düşünmüyorum. Aslında güvenliğide çok etkisi yok, nekadar hafif o kadar az ağırlık ve yakıt tüketimi demek. Yeterli gerekli iç güçlendirmeler ve formlar verilsin ki yükses süratlerde titreşim yaparak ses üretmesin.

  6. #6
    ali dedeoğlu
    *C@N* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/03/2007
    Mesajlar
    152
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4

    Standart

    gpnin sacını bence üst sınıf araçlarla (ford opel vw ) karşılaştırmak bence çok yanlış.Heleki volvodan bahsediyorsak arkadaşlar yapmayalım gözünüzüsevim.Kendi sınıfı içinde evet hyundailerle palio albelarla karşılaştırdığımızda tabikide çok daha üstün olacaktır

  7. #7
    Kubilay HALAT
    Qubee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/04/2007
    Yaş
    38
    Mesajlar
    167
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    00
    Edilen teşekkür: 26

    Standart

    sac konusunda 89-90 model mercedeslerden otesi yoktur heralde. tank gibi kaputun üstünde zıplasan bile eğilmicek gibi nerdeyse

  8. #8
    Hüseyin Koyak
    h k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/12/2006
    Yaş
    56
    Mesajlar
    1.217
    Nereden
    Kocaeli
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 205

    Standart

    Alıntı *C@N* Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    gpnin sacını bence üst sınıf araçlarla (ford opel vw ) karşılaştırmak bence çok yanlış.Heleki volvodan bahsediyorsak arkadaşlar yapmayalım gözünüzüsevim.Kendi sınıfı içinde evet hyundailerle palio albelarla karşılaştırdığımızda tabikide çok daha üstün olacaktır
    Can aynı soruyu başlığı açan arkadaşa sorduğum gibi sanada sorayım

    hiç güncel bir volvonun sacını yokladın mı ?

    ben daha bu cuma günü 2007 model s40 ı yokladımda ondan soruyorum

    artık eskisi gibi tank misali araclar yok piyasada. üreticiler nasıl hafif yaparımda hem kendime hemde alıcıya ekonomiyi sağlarımın peşindeler. ayrıca biri üstüne oturunca sacın içine göçmesini değilde bir yerlere çarpılınca aracın içindekilerinin zarar görmemesinin derdindeler.
    Granit Gri F.I.R.E Dynamic KP + SP + AJ

  9. #9
    ali dedeoğlu
    *C@N* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/03/2007
    Mesajlar
    152
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4

    Standart

    yok hüseyin abicim yoklamadım.Ama bu güvenlik unsuru sadece saç kalınlığından mı ibarettir ben bunu düşünüyorum.Ve zannetmiyorum ki sadece saçı kalın olan bir araba sağlam veya ince olan araba güvenliksiz olsun.İllaki başka unsurlarda vardır değil mi =) ?

  10. #10
    ufuk bakal
    ufuk61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    15/03/2007
    Yaş
    45
    Mesajlar
    0
    Nereden
    Kocaeli
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    41 EU 361
    Edilen teşekkür: 122

    Standart

    gecen gün servise gittiğimde bir kazalı gp vardı gp ye sağ ön camurluk ve kapıdan vurmuşlar ustalar camurluğu ve kapıyı cıkartılar ve alttaki bölgede ne ezilme ne yanulma ustala bana o zaman bak ne kadar sağlam demişlerdide inanmamıştım bu arada o kazalı gp yede kırmızı ışıkta gecen bir kamyon carpmış

  11. #11
    ufuk bozkaplan
    ufukbzk84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/04/2007
    Yaş
    41
    Mesajlar
    730
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    34 .. 2326
    Edilen teşekkür: 102

    Standart

    arkadaşlar ncapi ten 5 yıldızı herkese vermiyolar... tabiki sağlam olucak ve yolcu ve sürücelerin güvenlşiğini sağlıcak ama volvo kadar da değildir sanırsam ama buda güzel kıyaslama yaparken hep üst sınıf otolarla yapılıyo demekki gpnin b segmentindeki araçlarla kıyaslama bile yapılmıyo üst sınıflarla karşılaştırılıyo... buda b segmetntinde çıtanın yükselmesine neden olucaktır...
    Konu ufukbzk84 tarafından (11/06/2007 Saat 12:12 ) değiştirilmiştir.

  12. #12
    Serhat SİPAHİOĞLU
    gurik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/01/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    1.314
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    06 BT 4942
    Edilen teşekkür: 537

    Standart

    Saclar dual-phase yani çift fazlı çelikten imal edilmiştir. Bu sacın burulma direncini arttıran bir durum. Yani aynı kalılıkta bir sac dan daha dayanıklı ve dirençlidir. Aynı zamanda sacın çarpma anında katlanma bölgelerini de ayarlayabilme imkanı veren bir teknolojidir. Bu sebeple yakışa etkisi olmayacaktır. GPunto teknolojik açıdan her tüğrlü yeniliğin kullanıldığı özel bir italyan tasarımı. Saygılar.

  13. #13
    ufuk bozkaplan
    ufukbzk84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/04/2007
    Yaş
    41
    Mesajlar
    730
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    34 .. 2326
    Edilen teşekkür: 102

    Standart

    YİNE DİYORUM NCAPLİ ARABALARA BAKIN DAHA BİZİM BİLMEDİĞİMİZ Bİ ÇOK GÜVENLİK SİSTEMLERİ VARDIR... BU YÜZDEN DİYORUMKİ GPYE BOŞU BOŞUNA NCAP VARMEDİLER... ÇEVREMDEKİLER NCAPTE NEYMİŞ FİLAN DEYİP DURSALARDA NCAP BU İŞTE... BİDE BİLSELER NE OLDUĞUNU GAM YEMİCEM ZATEN...
    Konu microab tarafından (12/06/2007 Saat 18:52 ) değiştirilmiştir. Sebep: Üslubumuza dikkat edelim,küçük font kullanalım

  14. #14
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı gurik Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Saclar dual-phase yani çift fazlı çelikten imal edilmiştir. Bu sacın burulma direncini arttıran bir durum. Yani aynı kalılıkta bir sac dan daha dayanıklı ve dirençlidir. Aynı zamanda sacın çarpma anında katlanma bölgelerini de ayarlayabilme imkanı veren bir teknolojidir. Bu sebeple yakışa etkisi olmayacaktır. GPunto teknolojik açıdan her tüğrlü yeniliğin kullanıldığı özel bir italyan tasarımı. Saygılar.
    Serhat şasiden bahsetmiyorsun değil mi?

  15. #15
    Hüseyin Kiremitçi
    hunter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/04/2007
    Yaş
    44
    Mesajlar
    44
    Rengi
    Orleans Mavi
    Edilen teşekkür: 1

    Standart

    arkadaşlar çarpışmalarda önemli olan sac kalınlığı değildir.önemli olan çarpışma anında oluşan enerjiyi yolculara zarar vermeden absorbe edebilme yeteneğidir.eğer arabalar tank gibi yapılsalardı çarpışmalardaki enerji otonun sacı tarafından değilde yolcular gibi durağan nesnelere binecektir.bu enerjide tabi yolcunun iç organlarına hasar verecek yada sizi aracın içinde tonlarca ağırlığa ulaştıracak ve aracın ön camından fırlamanıza neden olacaktır.SAYGILARIMLA...

  16. #16
    Göksel S.
    grande41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/01/2007
    Yaş
    45
    Mesajlar
    127
    Nereden
    Kocaeli
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    41 R XXXX
    Edilen teşekkür: 11

    Standart

    Park sensörünü taktırırken arka tamponu sökmüşlerdi. Tamponun arkasında destek parçası olarak (ölçmedim ama) min 2mm kalınlığında saçtan yapılmış bir silindir boru vardı. Faydası çok ve sağlamlığı inanılmaz arttırıyor. Saç kalınlığı çoğu arabadan daha iyi. En azından plastik değil.

    Bu arada can GP yi istediğin Volvo, Vw veya opel modeliyle Güvenlik bazında karşılaştırabilirsin. Çünkü araç tasarımında güvenlik, arabayı değil içindekileri kurtarmayı amaçlar. NCAp ta puanlamayı buna göre yapar. GP bahsi geçen markaların çoğu modelinden daha yüksek puan almıştır. Demekki onlardan daha güvenlidir. (Tabii bunların hepsi teoride test şartlarında geçerli. Allah hiçbirimizin başına vermesin)

  17. #17
    Serhat SİPAHİOĞLU
    gurik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/01/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    1.314
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    06 BT 4942
    Edilen teşekkür: 537

    Standart

    hayır şasiden bahsetmiyorum..

  18. #18
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı hunter Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar çarpışmalarda önemli olan sac kalınlığı değildir.önemli olan çarpışma anında oluşan enerjiyi yolculara zarar vermeden absorbe edebilme yeteneğidir.eğer arabalar tank gibi yapılsalardı çarpışmalardaki enerji otonun sacı tarafından değilde yolcular gibi durağan nesnelere binecektir.bu enerjide tabi yolcunun iç organlarına hasar verecek yada sizi aracın içinde tonlarca ağırlığa ulaştıracak ve aracın ön camından fırlamanıza neden olacaktır.SAYGILARIMLA...
    Katılıyorum.


    Alıntı gurik Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hayır şasiden bahsetmiyorum..
    Serhat; çift fazlı çelikten üretilen ve dolayısıyla burulma direnci arttırılmış olan GP nin platformudur...
    Zaten sacın çelik olmaması lazım

  19. #19
    Aydın. Beygul
    Fire 1.4 77Hp Tit.Grisi the_Algn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Mesajlar
    1.247
    Nereden
    Ardahan
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 197

    Standart

    Çift Fazlı Çelikten Yapılmış olan Gövdedir arkadaşlar...Ardanın dediği gibi..

  20. #20
    ilker sezgin
    ilkersezgin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/07/2008
    Yaş
    53
    Mesajlar
    73
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 17

    Standart

    merhaba. Arkadaşlar. Arabalarımızın sac kalınlığı o.8 mm diye biliyorum. çift fazlı çelikten yapılıdır. bu şu demektir araştırmalarıma göre dual -fase çeliklerde ferritin ve mazertin elementleri çeliği daha sert hale getiriyor. arabalarımızda bu yüzden epey ağır gelmekte. Ruhsatta benim 75 bg lik punto 1105 kg diye yazarken gerçek tartısı 1210 kg dir

Benzer Konular

  1. Grande Punto Alt Muhafaza Sacı
    muhendis0429 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 15
    Son Mesaj: 30/07/2012, 18:35
  2. Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 13/03/2010, 23:17

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com