Sayfa 2/2 İlkİlk 12
36 sonuçtan 21 ile 36 arası

Konu: Dualogic şanzuman

  1. #21
    EMRULLAH AKCA
    akca37 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2009
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.580
    Nereden
    Kastamonu
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    sonu 095
    Edilen teşekkür: 335

    Konu

    Alıntı synx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben tam olarak anlayamadım ama araç frene basmadan geri vitese geçmiyor zaten.
    Yok hayır, mesela bi yerde ilerlerken yolun içinden dönmeniz gerekti, hani örneğin sola yanaşıp biraz sert gidip durmak için frene basıp geri hamle yaparken, araç bi anda durmuyor frene basmama rağmen azcık daha ilerliyor,

    örneğin geri dönüş hamlesi yaparken sağ şeritten sola çevirip sonra geri sağla gelmek isterken, ilk hamlede yani sola yanaşıp önümdeki duvara veya kaldırıma yanaşırken tam durmuyo frene basmama rağmen

  2. #22
    Cihan Can
    HarbiAslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/03/2011
    Yaş
    42
    Mesajlar
    304
    Nereden
    Adana
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 34

    Standart

    Alıntı synx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende herhangibir ses duyulmuyor. Bence normal değil.
    kapıyı açınca gelen ses var ya hani tızzz diye , o vitesi boşa alma sesi tamam, ancak daha sonra vites geçişlerinde (genelde 1'den 2 ve 3'e geçerken, ve vites düşerken) birbirine çarpan metal sesi gibi bir ses geliyor , bu sesi aracı aldığımdan beri duyuyorum, dualogic şanzımandan kaynaklı olduğunu düşünüyordum
    "Hayat, çatlak bardaktaki suya benzer, içsende tükenir, içmesende..." Neyzen TEVFİK

    Grande Punto 1.4 / 77hp / S&S / E5 / Dualogic / 2011 - Beyaz

  3. #23
    Taşkın Cin
    synx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/05/2011
    Yaş
    38
    Mesajlar
    189
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 25

    Standart

    Alıntı akca37 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yok hayır, mesela bi yerde ilerlerken yolun içinden dönmeniz gerekti, hani örneğin sola yanaşıp biraz sert gidip durmak için frene basıp geri hamle yaparken, araç bi anda durmuyor frene basmama rağmen azcık daha ilerliyor,

    örneğin geri dönüş hamlesi yaparken sağ şeritten sola çevirip sonra geri sağla gelmek isterken, ilk hamlede yani sola yanaşıp önümdeki duvara veya kaldırıma yanaşırken tam durmuyo frene basmama rağmen
    Anladım biraz galiba
    Benim aracım benzinli dediğiniz kadar öne atılma olmuyor, dizellerin torku yüksek olduğu için araç daha çok kendiliğinden gitme eğilimi gösterebilir. Dizel kullanan arkadaşlar daha iyi anlar belki. Peki siz o esnada geri vitese takmış olmuyormusunuz araç ileri doğru atılma yapamaz o zaman?
    Neyse fazla karıştırmayım ortalığı dizel kullanan arkadaşlar daha iyi bilir

  4. #24
    Taşkın Cin
    synx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/05/2011
    Yaş
    38
    Mesajlar
    189
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 25

    Standart

    Alıntı HarbiAslan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kapıyı açınca gelen ses var ya hani tızzz diye , o vitesi boşa alma sesi tamam, ancak daha sonra vites geçişlerinde (genelde 1'den 2 ve 3'e geçerken, ve vites düşerken) birbirine çarpan metal sesi gibi bir ses geliyor , bu sesi aracı aldığımdan beri duyuyorum, dualogic şanzımandan kaynaklı olduğunu düşünüyordum
    Hiç alakası yok. Bence servise bir sorun böyle bir ses duymuyorum ben vites geçişlerinde.

  5. #25
    Cihan Can
    HarbiAslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/03/2011
    Yaş
    42
    Mesajlar
    304
    Nereden
    Adana
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 34

    Standart

    Alıntı synx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hiç alakası yok. Bence servise bir sorun böyle bir ses duymuyorum ben vites geçişlerinde.
    haklısınız galibe en iyisi servise bi danışmak. teşekkür ederim. alacağım cevaba göre bilgilendirme yaparım tekrar.
    "Hayat, çatlak bardaktaki suya benzer, içsende tükenir, içmesende..." Neyzen TEVFİK

    Grande Punto 1.4 / 77hp / S&S / E5 / Dualogic / 2011 - Beyaz

  6. #26
    güneş akbulut
    jrgakbulut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/04/2011
    Mesajlar
    347
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Beyaz
    Edilen teşekkür: 91

    Standart

    çok guzel bi konu lanet olsun duologic vites hatasına hafif rampada yine 3. kez ariza yapti sıfır araç ya ya ben alişamadim 1-2 vites aralıgı gerçekten irenç geri kalanları sarsntısz geçtigini hsstmiosn ama 1-2 vites puff

  7. #27
    EMRULLAH AKCA
    akca37 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2009
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.580
    Nereden
    Kastamonu
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    sonu 095
    Edilen teşekkür: 335

    Konu

    Alıntı synx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Anladım biraz galiba
    Benim aracım benzinli dediğiniz kadar öne atılma olmuyor, dizellerin torku yüksek olduğu için araç daha çok kendiliğinden gitme eğilimi gösterebilir. Dizel kullanan arkadaşlar daha iyi anlar belki. Peki siz o esnada geri vitese takmış olmuyormusunuz araç ileri doğru atılma yapamaz o zaman?
    Neyse fazla karıştırmayım ortalığı dizel kullanan arkadaşlar daha iyi bilir
    Yok o esnada ben geriye takmıyorum, ancak hani böle sert ileri hemen geri hamlelerde normal viteste frene basınca asla bi kıdım ileri gitmez ancak bu beş on cm bazen ileri gidebiliyor, ama bundan sonra ben daha dikkatli davranacağım Teşekkürler...

  8. #28
    Caner Atasever
    swimmer_tr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2011
    Yaş
    31
    Mesajlar
    147
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Edilen teşekkür: 26

    Standart

    vallahi maşallah benim evomda hiç sorun yok 95 hp dualogic

    bence servise bir uğramalı herhangi bir sıkıntı yaşayanlar ..

  9. #29
    mustafa özbey
    reddragon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/04/2007
    Mesajlar
    752
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 166

    Standart

    Evet tamam dualogic de mantık hataları oluyor. Motör zaten güçsüz onun da etkisi var sürüşdeki konforsuz durumlarda fakat arkadaşların bahsettiği tarzda bir sorun yok. Firene basınca duruo. Durmuosa iyi basmamışsınızdır. Ya da sorun vardır. Aynı şekilde vites geçişleri de öyle abartıldığı gibi değil.
    Gaza az bastığınızda düşük viteslerde silkeleme yapıyor bazen ama o da normal. Konforu bozacak kadar sorun yaşayanlar service gitsin bence...

  10. #30
    EMRULLAH AKCA
    akca37 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2009
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.580
    Nereden
    Kastamonu
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    sonu 095
    Edilen teşekkür: 335

    Konu

    Alıntı swimmer_tr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    vallahi maşallah benim evomda hiç sorun yok 95 hp dualogic

    bence servise bir uğramalı herhangi bir sıkıntı yaşayanlar ..
    Dostum Allah göstermesin ama şöle diyim, yinede servise gittim servis görevlisi pc ye bağladı, evomda yüklü olmayan bir program varmış , fiat sitesinden online o programı yükledi , aklınızda olsun !!!

  11. #31
    EMRULLAH AKCA
    akca37 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2009
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.580
    Nereden
    Kastamonu
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    sonu 095
    Edilen teşekkür: 335

    Konu

    Alıntı swimmer_tr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    vallahi maşallah benim evomda hiç sorun yok 95 hp dualogic

    bence servise bir uğramalı herhangi bir sıkıntı yaşayanlar ..
    Hocam profilinizi inceledim de , deri döşemeler diyor, aracınız deri koltuklu mu, birkaç fotosunu paylaşabilir misiniz ? merak ettim

  12. #32
    Taşkın Cin
    synx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/05/2011
    Yaş
    38
    Mesajlar
    189
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 25

    Standart

    Servise gittim arkdaşlar bugün. Teste çıktık ve sonra otomatik debriyaj ayarı yapıldı. Sonra tekrar teste çıktık düzeldi. Şimdilik bir problem yok.

  13. #33
    Sinan Uzer
    SinanU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/05/2011
    Mesajlar
    10
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Bolero Kırmızı
    Edilen teşekkür: 10

    Standart

    Arkadaşlar,

    2008'den beri dualogic Punto var(dı). Yaklaşık 3 yıl 45000km şehir içi dışı kullandım. bu süre içinde ciddi bir problem-sıkıntı-arıza yaratmadı. ama bir iki noktaya robotize edilmiş mekanik bir sistem olduğu için dikkat etmek gerekiyor.

    Yukarıdaki mesajlarda gördüklerimle ilgili anlatamaya çalışayım.

    1-Vites değiştirmek sırasında manuelde oluğu gibi gaz kes,sistem vites değiştirsin sonra tekrar gaz ver mantığı:YANLIŞ. Sistem gaz olayını kendisi ayarlıyor. Yani hızlanmak için sadece kesintisiz gaza basın, vites sorunsuz-zıplamasız büyüyecektir. Ara gaz gibi bir durum olmuyor. Ama kullanıcı gaz kesme gibi bir olay yaparsa araç güçten düşüyor ve vites büyütüp düşük devirde kaldığı için yığılıyor. Hoplama zıplama yapabilir. Ayrıca vites değişiminin en uygun deviri 2000-3000 rpm gibidir. bu devirlerden yüksek değerlerde vites atıyorsanız. O zaman biraz sallama yapabilir. Aynı manuellerde oluduğu gibi. Sistemin bir özelliği de kullanıya göre devir hafızası tutmasıdır. Eğer herhangi bir viteste sürekli yüksek devirlere çıkıp sonra vitesten +/- koluyla vites atarsanız sistem bir süre sonra siz o devire gelmeden vites atmamaya başlar. Sizde hoplama hissedersiniz.

    2-Geri vites geçirirken araç MUTLAKA durmuş olmalı. Dualogic veya manuel tüm vites kutularında bulunan dişlilerde vites geçişlerinde dişlilerin uyumlu yerleşmesi için ayar yüzükleri bulubur. Buna senkromeç denir. (ing. Synchromatch: zamanlama ayarlayıcı) bu sayede tüm ileri viteslerde araç hareketliyken (1940 model araçlarda olacağı gibi) insanın içini parçalayan dişli sıyrma sesleri gelmez. Yani yumuşak bir şekilde vites dişlileri kenetlenir. Fakat senkromeç geri viteste BULUNMAZ. Nedeni çok basit, araç geri gitmek için MUTLAKA durmalıdır. Bu yüzden parça gereksizdir araç durmadan geri vitesi geçirmek şanzımanı dağıtmanıza yol açabilir. Vitesi sorunsuzca geriye atmanıza yardımcı olmak size hata yaptırabilir. Bu sebeple hem manuellerde hem de Dualogic'te araç tam durmadan geri vitese atarsanız. Çakışan ve sıyıran dişililerden gelen sesleri duyarsınız, hatta bazen vites geçmez. Manuel'de ses çıkınca O an vazgeçip tekrar debriyaj basıp vites geçirebilirsiniz. ANCAK, BAZEN, Dualogic'te geri vitese Punto'nuz tam durmadan attığınızda (denk gelmediği zamanlarda) bu sesler feci şekilde ortalığı yıkar, siz vites kolunu (ki aslında bu bir Joystickten başka birsey değildir) 1 yada N pozisyonuna atsanız bile sistem önce bir iki kere saniye daha vites geçirmeyi dener sonra tepki verir ve nereye istediyseniz oraya vites alır. (Siz soğuk terler dökersiniz. Sanayideki ustanızın yüzü ön camda belirir sonra kaybolur ) Yani , ileri geri hızlı manevralarda sakin olun ve sisteme yarım saniye vererek tam duruş yapın, sorun çıkmaz.

    3-Vites'ten gelen ses konusu. Bundan kasıt manuel'de olduğu gibi vites değiştirirken gelen şakır şukur seslerde bunlar normaldir. Çünkü vites kutusu aslında robot motorların idare ettiği bir manuel vites kutusudur. Bu sesi dışarıdan veya camınız açıkken duyabilirsiniz. Camlar kapalıken ses geliyorsa mutlaka servise gösterin sorun olabilir.

    4-Yukarıda gördüklerimin arasında EN CİDDİ SORUN Ugur Özer'in anlattığı durup duruyken boşa atması olayıdır. Bu hiç göremediğim duymadığım bir sorun ve ancak bilgisayar sisteminde-kartta bir hata olabilir diyorum. Mutlaka servise gidin. Bildiğim kadarıyla hareket kaydı var araçta. Varsa yazılım update ve reset isteyin. Valla garanti vs vs ne varsa zorlayın. Bence davalık bile olacak kadar ciddi bir sorun anlattığınız. Yani frenleriniz bazen çalışıp bazen çalışmadığında ne olacaksa O kadar ciddi.

    Gene uzun oldu, okumaya dayananlara faydalı olduğunu umarım.

  14. Bu mesajı için 2 kişi SinanU'ye teşekkür etti:


  15. #34
    ugur ozer
    ugurozer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/08/2007
    Mesajlar
    1.416
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 630

    Standart

    "
    Konu ugurozer tarafından (10/01/2012 Saat 18:54 ) değiştirilmiştir.

  16. #35
    Cihan Can
    HarbiAslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/03/2011
    Yaş
    42
    Mesajlar
    304
    Nereden
    Adana
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 34

    Standart

    Alıntı SinanU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    3-Vites'ten gelen ses konusu. Bundan kasıt manuel'de olduğu gibi vites değiştirirken gelen şakır şukur seslerde bunlar normaldir. Çünkü vites kutusu aslında robot motorların idare ettiği bir manuel vites kutusudur. Bu sesi dışarıdan veya camınız açıkken duyabilirsiniz. Camlar kapalıken ses geliyorsa mutlaka servise gösterin sorun olabilir.
    işte benim sorum buydu, genelde pencere açıkken duyuyorum, pencere kapalıyken az geliyor ses, şakır şukur metal sesi bu vites değiştirince oluyor, vites düşürürken oluyor. dualogic oluşuna bağlamıştım ben, çünkü araç tam otomatik değil, dediğiniz gibi bir robot debriyaj ve vites atma görevini görüyor , bu seste oradan geliyor diye düşündüm. arkadaşım servise göster normal değil diyince panik oldum aslında yine de servise gidince sorarım ama normal diyeceklerini tahmin ediyorum.
    "Hayat, çatlak bardaktaki suya benzer, içsende tükenir, içmesende..." Neyzen TEVFİK

    Grande Punto 1.4 / 77hp / S&S / E5 / Dualogic / 2011 - Beyaz

  17. #36
    Taşkın Cin
    synx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/05/2011
    Yaş
    38
    Mesajlar
    189
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 25

    Standart

    Alıntı SinanU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar,

    2008'den beri dualogic Punto var(dı). Yaklaşık 3 yıl 45000km şehir içi dışı kullandım. bu süre içinde ciddi bir problem-sıkıntı-arıza yaratmadı. ama bir iki noktaya robotize edilmiş mekanik bir sistem olduğu için dikkat etmek gerekiyor.

    Yukarıdaki mesajlarda gördüklerimle ilgili anlatamaya çalışayım.

    1-Vites değiştirmek sırasında manuelde oluğu gibi gaz kes,sistem vites değiştirsin sonra tekrar gaz ver mantığı:YANLIŞ. Sistem gaz olayını kendisi ayarlıyor. Yani hızlanmak için sadece kesintisiz gaza basın, vites sorunsuz-zıplamasız büyüyecektir. Ara gaz gibi bir durum olmuyor. Ama kullanıcı gaz kesme gibi bir olay yaparsa araç güçten düşüyor ve vites büyütüp düşük devirde kaldığı için yığılıyor. Hoplama zıplama yapabilir. Ayrıca vites değişiminin en uygun deviri 2000-3000 rpm gibidir. bu devirlerden yüksek değerlerde vites atıyorsanız. O zaman biraz sallama yapabilir. Aynı manuellerde oluduğu gibi. Sistemin bir özelliği de kullanıya göre devir hafızası tutmasıdır. Eğer herhangi bir viteste sürekli yüksek devirlere çıkıp sonra vitesten +/- koluyla vites atarsanız sistem bir süre sonra siz o devire gelmeden vites atmamaya başlar. Sizde hoplama hissedersiniz.

    2-Geri vites geçirirken araç MUTLAKA durmuş olmalı. Dualogic veya manuel tüm vites kutularında bulunan dişlilerde vites geçişlerinde dişlilerin uyumlu yerleşmesi için ayar yüzükleri bulubur. Buna senkromeç denir. (ing. Synchromatch: zamanlama ayarlayıcı) bu sayede tüm ileri viteslerde araç hareketliyken (1940 model araçlarda olacağı gibi) insanın içini parçalayan dişli sıyrma sesleri gelmez. Yani yumuşak bir şekilde vites dişlileri kenetlenir. Fakat senkromeç geri viteste BULUNMAZ. Nedeni çok basit, araç geri gitmek için MUTLAKA durmalıdır. Bu yüzden parça gereksizdir araç durmadan geri vitesi geçirmek şanzımanı dağıtmanıza yol açabilir. Vitesi sorunsuzca geriye atmanıza yardımcı olmak size hata yaptırabilir. Bu sebeple hem manuellerde hem de Dualogic'te araç tam durmadan geri vitese atarsanız. Çakışan ve sıyıran dişililerden gelen sesleri duyarsınız, hatta bazen vites geçmez. Manuel'de ses çıkınca O an vazgeçip tekrar debriyaj basıp vites geçirebilirsiniz. ANCAK, BAZEN, Dualogic'te geri vitese Punto'nuz tam durmadan attığınızda (denk gelmediği zamanlarda) bu sesler feci şekilde ortalığı yıkar, siz vites kolunu (ki aslında bu bir Joystickten başka birsey değildir) 1 yada N pozisyonuna atsanız bile sistem önce bir iki kere saniye daha vites geçirmeyi dener sonra tepki verir ve nereye istediyseniz oraya vites alır. (Siz soğuk terler dökersiniz. Sanayideki ustanızın yüzü ön camda belirir sonra kaybolur ) Yani , ileri geri hızlı manevralarda sakin olun ve sisteme yarım saniye vererek tam duruş yapın, sorun çıkmaz.

    3-Vites'ten gelen ses konusu. Bundan kasıt manuel'de olduğu gibi vites değiştirirken gelen şakır şukur seslerde bunlar normaldir. Çünkü vites kutusu aslında robot motorların idare ettiği bir manuel vites kutusudur. Bu sesi dışarıdan veya camınız açıkken duyabilirsiniz. Camlar kapalıken ses geliyorsa mutlaka servise gösterin sorun olabilir.

    4-Yukarıda gördüklerimin arasında EN CİDDİ SORUN Ugur Özer'in anlattığı durup duruyken boşa atması olayıdır. Bu hiç göremediğim duymadığım bir sorun ve ancak bilgisayar sisteminde-kartta bir hata olabilir diyorum. Mutlaka servise gidin. Bildiğim kadarıyla hareket kaydı var araçta. Varsa yazılım update ve reset isteyin. Valla garanti vs vs ne varsa zorlayın. Bence davalık bile olacak kadar ciddi bir sorun anlattığınız. Yani frenleriniz bazen çalışıp bazen çalışmadığında ne olacaksa O kadar ciddi.

    Gene uzun oldu, okumaya dayananlara faydalı olduğunu umarım.
    Teşekkürler çok güzel bilgiler vermişsiniz.

  18. Bu mesaj için teşekkür edenler:


Sayfa 2/2 İlkİlk 12

Benzer Konular

  1. Dualogic Şanzuman "Debriyaj Isısı" Uyarısı !!!
    sinturese tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 37
    Son Mesaj: 10/11/2011, 16:52
  2. şanzuman kulağı...
    eerku tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 05/12/2010, 15:08
  3. F1 şanzuman
    imdesign tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 13/08/2010, 14:54
  4. Şanzuman
    Turq tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 13/02/2008, 18:23

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com