Yok hayır, mesela bi yerde ilerlerken yolun içinden dönmeniz gerekti, hani örneğin sola yanaşıp biraz sert gidip durmak için frene basıp geri hamle yaparken, araç bi anda durmuyor frene basmama rağmen azcık daha ilerliyor,
örneğin geri dönüş hamlesi yaparken sağ şeritten sola çevirip sonra geri sağla gelmek isterken, ilk hamlede yani sola yanaşıp önümdeki duvara veya kaldırıma yanaşırken tam durmuyo frene basmama rağmen
Anladım biraz galiba
Benim aracım benzinli dediğiniz kadar öne atılma olmuyor, dizellerin torku yüksek olduğu için araç daha çok kendiliğinden gitme eğilimi gösterebilir. Dizel kullanan arkadaşlar daha iyi anlar belki. Peki siz o esnada geri vitese takmış olmuyormusunuz araç ileri doğru atılma yapamaz o zaman?
Neyse fazla karıştırmayım ortalığı dizel kullanan arkadaşlar daha iyi bilir![]()
çok guzel bi konu lanet olsun duologic vites hatasına
hafif rampada yine 3. kez ariza yapti sıfır araç ya
ya ben alişamadim 1-2 vites aralıgı gerçekten irenç
geri kalanları sarsntısz geçtigini hsstmiosn ama 1-2 vites puff
![]()
vallahi maşallah benim evomda hiç sorun yok 95 hp dualogic
bence servise bir uğramalı herhangi bir sıkıntı yaşayanlar ..
Evet tamam dualogic de mantık hataları oluyor. Motör zaten güçsüz onun da etkisi var sürüşdeki konforsuz durumlarda fakat arkadaşların bahsettiği tarzda bir sorun yok. Firene basınca duruo. Durmuosa iyi basmamışsınızdır. Ya da sorun vardır. Aynı şekilde vites geçişleri de öyle abartıldığı gibi değil.
Gaza az bastığınızda düşük viteslerde silkeleme yapıyor bazen ama o da normal. Konforu bozacak kadar sorun yaşayanlar service gitsin bence...
Servise gittim arkdaşlar bugün. Teste çıktık ve sonra otomatik debriyaj ayarı yapıldı. Sonra tekrar teste çıktık düzeldi. Şimdilik bir problem yok.
Arkadaşlar,
2008'den beri dualogic Punto var(dı). Yaklaşık 3 yıl 45000km şehir içi dışı kullandım. bu süre içinde ciddi bir problem-sıkıntı-arıza yaratmadı. ama bir iki noktaya robotize edilmiş mekanik bir sistem olduğu için dikkat etmek gerekiyor.
Yukarıdaki mesajlarda gördüklerimle ilgili anlatamaya çalışayım.
1-Vites değiştirmek sırasında manuelde oluğu gibi gaz kes,sistem vites değiştirsin sonra tekrar gaz ver mantığı:YANLIŞ. Sistem gaz olayını kendisi ayarlıyor. Yani hızlanmak için sadece kesintisiz gaza basın, vites sorunsuz-zıplamasız büyüyecektir. Ara gaz gibi bir durum olmuyor. Ama kullanıcı gaz kesme gibi bir olay yaparsa araç güçten düşüyor ve vites büyütüp düşük devirde kaldığı için yığılıyor. Hoplama zıplama yapabilir. Ayrıca vites değişiminin en uygun deviri 2000-3000 rpm gibidir. bu devirlerden yüksek değerlerde vites atıyorsanız. O zaman biraz sallama yapabilir. Aynı manuellerde oluduğu gibi. Sistemin bir özelliği de kullanıya göre devir hafızası tutmasıdır. Eğer herhangi bir viteste sürekli yüksek devirlere çıkıp sonra vitesten +/- koluyla vites atarsanız sistem bir süre sonra siz o devire gelmeden vites atmamaya başlar. Sizde hoplama hissedersiniz.
2-Geri vites geçirirken araç MUTLAKA durmuş olmalı. Dualogic veya manuel tüm vites kutularında bulunan dişlilerde vites geçişlerinde dişlilerin uyumlu yerleşmesi için ayar yüzükleri bulubur. Buna senkromeç denir. (ing. Synchromatch: zamanlama ayarlayıcı) bu sayede tüm ileri viteslerde araç hareketliyken (1940 model araçlarda olacağı gibi) insanın içini parçalayan dişli sıyrma sesleri gelmez. Yani yumuşak bir şekilde vites dişlileri kenetlenir. Fakat senkromeç geri viteste BULUNMAZ. Nedeni çok basit, araç geri gitmek için MUTLAKA durmalıdır. Bu yüzden parça gereksizdir araç durmadan geri vitesi geçirmek şanzımanı dağıtmanıza yol açabilir. Vitesi sorunsuzca geriye atmanıza yardımcı olmak size hata yaptırabilir. Bu sebeple hem manuellerde hem de Dualogic'te araç tam durmadan geri vitese atarsanız. Çakışan ve sıyıran dişililerden gelen sesleri duyarsınız, hatta bazen vites geçmez. Manuel'de ses çıkınca O an vazgeçip tekrar debriyaj basıp vites geçirebilirsiniz. ANCAK, BAZEN, Dualogic'te geri vitese Punto'nuz tam durmadan attığınızda (denk gelmediği zamanlarda) bu sesler feci şekilde ortalığı yıkar, siz vites kolunu (ki aslında bu bir Joystickten başka birsey değildir) 1 yada N pozisyonuna atsanız bile sistem önce bir iki kere saniye daha vites geçirmeyi dener sonra tepki verir ve nereye istediyseniz oraya vites alır. (Siz soğuk terler dökersiniz. Sanayideki ustanızın yüzü ön camda belirir sonra kaybolur) Yani , ileri geri hızlı manevralarda sakin olun ve sisteme yarım saniye vererek tam duruş yapın, sorun çıkmaz.
3-Vites'ten gelen ses konusu. Bundan kasıt manuel'de olduğu gibi vites değiştirirken gelen şakır şukur seslerde bunlar normaldir. Çünkü vites kutusu aslında robot motorların idare ettiği bir manuel vites kutusudur. Bu sesi dışarıdan veya camınız açıkken duyabilirsiniz. Camlar kapalıken ses geliyorsa mutlaka servise gösterin sorun olabilir.
4-Yukarıda gördüklerimin arasında EN CİDDİ SORUN Ugur Özer'in anlattığı durup duruyken boşa atması olayıdır. Bu hiç göremediğim duymadığım bir sorun ve ancak bilgisayar sisteminde-kartta bir hata olabilir diyorum. Mutlaka servise gidin. Bildiğim kadarıyla hareket kaydı var araçta. Varsa yazılım update ve reset isteyin. Valla garanti vs vs ne varsa zorlayın. Bence davalık bile olacak kadar ciddi bir sorun anlattığınız. Yani frenleriniz bazen çalışıp bazen çalışmadığında ne olacaksa O kadar ciddi.
Gene uzun oldu, okumaya dayananlara faydalı olduğunu umarım.
"
Konu ugurozer tarafından (10/01/2012 Saat 18:54 ) değiştirilmiştir.
işte benim sorum buydu, genelde pencere açıkken duyuyorum, pencere kapalıyken az geliyor ses, şakır şukur metal sesi bu vites değiştirince oluyor, vites düşürürken oluyor. dualogic oluşuna bağlamıştım ben, çünkü araç tam otomatik değil, dediğiniz gibi bir robot debriyaj ve vites atma görevini görüyor , bu seste oradan geliyor diye düşündüm. arkadaşım servise göster normal değil diyince panik oldum aslındayine de servise gidince sorarım ama normal diyeceklerini tahmin ediyorum.
"Hayat, çatlak bardaktaki suya benzer, içsende tükenir, içmesende..." Neyzen TEVFİK
Grande Punto 1.4 / 77hp / S&S / E5 / Dualogic / 2011 - Beyaz
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri