Sayfa 3/3 İlkİlk 123
54 sonuçtan 41 ile 54 arası

Konu: Lastiklere nitrojen

  1. #41
    kerem *
    krm1983 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21/04/2011
    Mesajlar
    6.343
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 1665

    Standart

    Alıntı OzzY Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    %21 oksijen anlatılanlara yol açmaya yetiyo demekki. inanıp inanmamak size kalmış tabii ama ben kullanıyorum. bi + yada - sini görmedim ama kullnamaya devam edicem. dediğim gibi eksilmede patlamada vs sonradan normal hava basmanın en ufak zararı olmucağına adım kadar eminim.
    dediğiniz mantıkla hiç bir anlamı kalmıyor nitrojenin kendimizi kandırıyoruz sadece.

    senza cuore saremmo solo macchine

    Owning an Alfa Romeo? is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but it! She is so damn HOT!

  2. #42
    Gürcan ÖZPENPECİ
    scarrow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/01/2010
    Yaş
    40
    Mesajlar
    266
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 102

    Standart

    Alıntı krm1983 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    söylediğiniz geçici olarak yapılabilecek olay farkındaysanız N2 bulunamadığı zaman demiş
    Ben sürekli demedim ki zaten. Elbette geçici bir çözüm ile yolda kalmamanız için yapılabilecek bir şey. Nedir sizi normal hava basmayı bu kadar inatla savunmaya iten anlamadım ama ortada faydalarından bahsedilmiş bir konu var. Bir önceki mesajımda da faydalarından bahsettim onlara da atıfta bulunarak yorum yazabilirdiniz. Olaya olumsuz yönünden bakmak yerine biraz daha olumlu yönünden bakmaya çalışın.

  3. #43
    kerem *
    krm1983 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21/04/2011
    Mesajlar
    6.343
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 1665

    Standart

    Önceki mesajlarda yazdıklarımı okumadığınız belli ben de kullandığımı belirttim yol tutuş konusundaki artılarını da kabul ettim.Ayrıca da bu benim görüşüm istediğim gibi olumlu bakarım veya bakmam.Siz de polyanna olarak bakmayı bırakın bence.

    senza cuore saremmo solo macchine

    Owning an Alfa Romeo? is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but it! She is so damn HOT!

  4. #44
    Engin DURUER
    Fire in the hole ! Genius - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/10/2007
    Yaş
    50
    Mesajlar
    1.503
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 674

    Standart

    Alıntı krm1983 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Önceki mesajlarda yazdıklarımı okumadığınız belli ben de kullandığımı belirttim yol tutuş konusundaki artılarını da kabul ettim.Ayrıca da bu benim görüşüm istediğim gibi olumlu bakarım veya bakmam.Siz de polyanna olarak bakmayı bırakın bence.
    Biz Polyanna ile gayet mutluyuz ve saygı duyulmasını bekliyoruz...
    GP in mirror is faster than they appear !

  5. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  6. #45
    kerem *
    krm1983 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21/04/2011
    Mesajlar
    6.343
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 1665

    Standart

    Alıntı Genius Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Biz Polyanna ile gayet mutluyuz ve saygı duyulmasını bekliyoruz...
    Herkesin kendi görüşü olduğunu belirttim.Saygı karşılıklı olan bir şey.Cevabım size değildi üzerinize alınmanıza gerek yok.

    senza cuore saremmo solo macchine

    Owning an Alfa Romeo? is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but it! She is so damn HOT!

  7. #46
    Erdem --
    'Drive Safe' ErdmG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/11/2010
    Mesajlar
    299
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Gri
    Edilen teşekkür: 57

    Standart

    nitrojen bastırmaktaki amaç nedir?

  8. #47
    erhan denizli
    erosistanbul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/01/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    1.241
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Tekno Gri
    Edilen teşekkür: 351

    Standart

    arkadaşlar elbet bi faydası varki nitrogen olayı çıkmış. nette bulduğum bilgiler :

    "arkadaslar benim meslegim uçak teknisyenliğidir ve uçak lastikleri herzaman nitrojen ile şişirilir. sebebine gelince sıcak hava ve soguk hava değişimlerinde sıcaklık farkından dolayı lastiğin basıncının düşmemesi veya artmamasıdır. örnek olarak. kış mevsiminde istanbulda hava sıcaklığı -2 derece olsun. bu uçak kalktıktan 5 dakika sonra yukarıdaki havanın sıcaklığı -40 ile -65 arasında olacak. bu sıcaklıkta 9 saat uçup singapur a indiğini düşünün. oradaki sıcaklık ise +30 derece veya üstünde olacaktır. bu gibi ani sıcaklık değişimleri lastik ömrünü azaltacagından dolayı içleri daima nitrojen ile doldurulur. normal hava olsaydı lastik kendi kendine inip şişecekti. ve deforme olacaktı.
    araba lastiklerine nitrojen koymanın avantajı da buna benzer. siz yazın lastiğinizi nitrojenle 32 birim hava bastınız diyelim. bu hava kışın da ölçerseniz yine 32 birim cıkar. ama normal hava olsaydı arada 4 birimlik bi fark meydana gelirdi. normal havada sıcaklık arttıkca basınc artar sıcaklık düştükce basınc da düşer." (kaynak:https://forum.donanimhaber.com/m_6893371/tm.htm)
    ************************

    NİTROJEN HAVA’NIN FAYDALARI

    ☺Sürüş konforu hissedilir derecede artar. Lastiğin sesini içeri vermez. Uğultuyu keser.

    ☺Lastiğin hava basıncı aynı kalır. Sıcak ve soğuk havadan etkilenmez. On onbeş günde bir hava kontrolü yapmanız gerekmez. Aradan üç ay,altı ay geçse bile hava basıncı aynı kalır. Aracınızı uzun süreli garajda bıraksanız bile lastiklerin havası inmez.

    ☺Lastiğin ömrünü uzatır. Lastiğin içinde oxidasyon olmaz.

    ☺Lastiğin içinde yağlı su ve rutubet asla olmaz.

    ☺Nitrojen hava hafif olduğundan %2 yakıt tasarrufu sağlar. Lastiğin ömrünü %30 ile %35 arası uzatır.

    ☺Lastikteki ısıyı azaltır. Bu yüzden dönme direnci azalır.

    ☺İçinde oksijen olmadığından yanmaz.

    ☺Çevreye hiçbir zararı yoktur.

    ☺Patlama esnasında hava ile şişirilmiş bir lastiğe oranla üç kat daha yavaş söner.

    ☺Lastik ısınır, fakat genleşme olmadığından yola maximum seviyede tutunma sağlar.



    Şişirme esnasında lastiğin içine yağ ve nem basılmaz Nitrojen gazı normal hava gibi nem oluşturmaz. Böylece gerek lastikte, gerekse jantta korozyon meydana gelmez. Doğal olarak lastik, lastik içinde kullanılan çelik kuşak ve topuk çember tellerinin, jant ve supapların kullanım ömrü daha uzun olacaktır." (kaynak: https://www.skodam.com/viewtopic.php?f=13&t=13036)

    *********************************

    Şişirme esnasında lastiğin içine yağ ve nem basılmayacaktır. Nitrojen gazı lastik içinde normal hava gibi nem oluşturmayacak. Böylece gerek lastikte gerekse jantta korozyon meydana gelmeyecektir. Doğal olarak lastik, lastik içinde kullanılan çelik kuşak ve topuk çember tellerinin, jant ve supapların kullanım ömrü daha uzun olacaktır.

    Yapılan labaratuvar çalışmalarında oksijenin butil kauçuk karışımları üzerindeki olumsuz etkisi nitrojenle kıyaslandığında 4 kat daha fazladır

    Nitrojen; normal hava gibi ısınmıyor ve yaptığınız fren daha etkili oluyor

    Nitrojen; normal hava gibi patlamıyor çünkü normal hava gibi genleşme yapmıyor

    Yanmıyor çünkü içinde oksijen yok.

    Çevreye zararı yok.

    Lastiğin ömrünü uzatır. Lastiğin içinde oxidasyon olmaz.

    Lastiğin içinde yağlı su ve rutubet asla olmaz

    Lastik ısınır, fakat genleşme olmadığından yola maximum seviyede tutunma sağlar.

    Nitrojen gibi kuru ve hareketsiz bir gaz ile lastikleri doldurmak bu problemleri azalttığı gibi basınç kaybını minimize eder. Lastiğin ömrünü uzatarak bir nevi bakımını yapar ve sürüş güvenliğini arttırır.

    Hava oksijen ve nitrojenden oluşur. Oksijen molekülleri nitrojen moleküllerine oranla daha küçüktür ve lastiğe daha hızlı nüfuz eder. Nitrojen ile doldurulan lastik, normal hava ile doldurulana göre 3 kat daha yavaş basınç kaybeder. (Lastik patlamalarında ani boşalma olmaz.) Sonuç olarak lastiklere şimdiki sıklıkla hava basma ihtiyacı doğmaz ve lastik doğru basınç değerini daha uzun süre muhafaza eder.

    Otobüs ve kamyon gibi ağır tonajlı uzun yol vasıtalarında, Formula 1 yarışlarında ve hız rekoru denemeleri gibi olağan dişi olaylarda nitrojenin oksijene tercih edilmesi, nitrojenin faydalarına iyi birer örnektir.

    Nitrojen daha hafif olduğundan %2 civarı yakıt tasarrufu yapar ve lastik ömrünü %30-35 arası uzatıyor

    ***Not:Otomobiller nitrojeni, güvenliği arttırma ve lastik ömrünü uzatmak için kullanmaktadır. (kaynak: https://www.insigniateam.com/forum/i...p?topic=1169.0)

    ************************************************** *



    bana bu açıklamalar mantıklı geldi. doğrusu ben biraz fabrika standartların dışına pek çıkmasını sevmem ama nitrogen olayı pekte saçma değil.
    Konu erosistanbul tarafından (15/05/2011 Saat 20:22 ) değiştirilmiştir.

  9. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  10. #48
    Gürcan ÖZPENPECİ
    scarrow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/01/2010
    Yaş
    40
    Mesajlar
    266
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 102

    Standart

    Alıntı Genius Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Biz Polyanna ile gayet mutluyuz ve saygı duyulmasını bekliyoruz...
    Engin abi gerekli yorumu yapmış. Biz Polyanna ile gayet mutluyuz. İkili atışmalara girmeye gerek yok. Sonuç olarak bizler kullanıyoruz ve mutluyuz. Bir eksisini görmediğim bir şeyi de kimseye kullanmayın diye telkinde bulunmam. Evet ben kullanıyorum ve artıları ortada. Herkese de kullanması için tavsiye ediyorum.

  11. #49
    asil suna
    asil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/09/2010
    Yaş
    37
    Mesajlar
    2.656
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    35evh87
    Edilen teşekkür: 807

    Standart

    ortamı germeye gerek yok arkadaşlar isteyen istediğini bassın

    panda 1.2 dnaymic
    grande punto 1.3 active
    fiorino 1.3 emotion
    bravo 1.6 dnaymic

  12. #50
    erhan denizli
    erosistanbul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/01/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    1.241
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Tekno Gri
    Edilen teşekkür: 351

    Standart

    Alıntı asil Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ortamı germeye gerek yok arkadaşlar isteyen istediğini bassın
    +1

  13. #51
    kerem *
    krm1983 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21/04/2011
    Mesajlar
    6.343
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 1665

    Standart

    Alıntı scarrow Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Engin abi gerekli yorumu yapmış. Biz Polyanna ile gayet mutluyuz. İkili atışmalara girmeye gerek yok. Sonuç olarak bizler kullanıyoruz ve mutluyuz. Bir eksisini görmediğim bir şeyi de kimseye kullanmayın diye telkinde bulunmam. Evet ben kullanıyorum ve artıları ortada. Herkese de kullanması için tavsiye ediyorum.
    Polyanna ve N2 ile mutluluklar olumlu bakmaya devam

    senza cuore saremmo solo macchine

    Owning an Alfa Romeo? is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but it! She is so damn HOT!

  14. #52
    hüseyin sağkol
    hsimge - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/05/2011
    Yaş
    40
    Mesajlar
    12
    Nereden
    Kocaeli
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    41 u 6986
    Edilen teşekkür: 1

    Standart

    her şeyin avantajları oldugu gibi dez avantajlarıda vardır o yüzden gerekli açıklamalar yeterli bence ve herkesin kendi tercihidir karışmak olmaz ama önerileride dikkate almadan geçemeyeceğim bilmediğim bir konuda benide aydınlatmış oldunuz teşekkürler arkadaşlar

  15. #53
    tab tab
    tab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21/04/2011
    Yaş
    57
    Mesajlar
    294
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Kar Beyaz
    Edilen teşekkür: 52

    Standart

    nitrojen:
    1-lastikler ısınmadığından;lastik basınçı artmıyor. Her zaman aynı kalıyor. Lastiklerin fazla aşınmıyor, lastik ömrü artıyor. Uzun süre yüksek hızla giderken lastikler tehlike oluşturmuyor.
    2-Kılcak kaçaklardan gaz kaçmıyor. vb.....
    Nitrojen gazını lastikleriniz yeni ise uygulamasını yaptırınız. Şehre ve semtlere göre fiyatı değişiyor.
    Ankara-Eskişehir yolunda ümitköy kavşağını geçince Petrol ofis yakıt istasyonun lastikçisine kışlık-yazlık lastik değişiminde 4 lastiğe 10 tl verdim.

  16. #54
    UĞUR SAYMAZ
    usaymaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/11/2010
    Yaş
    40
    Mesajlar
    198
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    34EZ7792
    Edilen teşekkür: 56

    Standart

    nitrojenli bir lastiğe hava basıldığı zaman hiç bir zararı olmaz sadece nitrojenin bir özelliği kalmaz normal benzincide bastığımız hava ya döner tekrar nitrijen basmak istediğimiz zamanda hava boşaltılıp nitrojen basılır. Bununda ucuz yolu bazı benzin istasyonlarında nitrojen pompalara var her lastiği 1 tl ye basabiliyorsunuz 4 lastik 4 tl...

Sayfa 3/3 İlkİlk 123

Benzer Konular

  1. 205-40-17 Lastiklere En uygun YAY
    Selman_sen tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 13/01/2012, 13:23
  2. Nitrojen Gazın Özellikleri Nelerdir?
    StrawBeeRy tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 16
    Son Mesaj: 29/06/2011, 11:46
  3. Lastiklere nitrojen
    akbiyik tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 24
    Son Mesaj: 15/03/2011, 14:33
  4. Lastik seçimi ve nitrojen!!!
    z_ygt tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 28/01/2009, 02:11
  5. Lastiklere hava yerine nitrojen basmak...
    BGRAYS tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 84
    Son Mesaj: 09/10/2007, 18:47

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Lastiklere nitrojen Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com