dediğiniz mantıkla hiç bir anlamı kalmıyor nitrojenin kendimizi kandırıyoruz sadece.
Printable View
Ben sürekli demedim ki zaten. Elbette geçici bir çözüm ile yolda kalmamanız için yapılabilecek bir şey. Nedir sizi normal hava basmayı bu kadar inatla savunmaya iten anlamadım ama ortada faydalarından bahsedilmiş bir konu var. Bir önceki mesajımda da faydalarından bahsettim onlara da atıfta bulunarak yorum yazabilirdiniz. Olaya olumsuz yönünden bakmak yerine biraz daha olumlu yönünden bakmaya çalışın.
Önceki mesajlarda yazdıklarımı okumadığınız belli ben de kullandığımı belirttim yol tutuş konusundaki artılarını da kabul ettim.Ayrıca da bu benim görüşüm istediğim gibi olumlu bakarım veya bakmam.Siz de polyanna olarak bakmayı bırakın bence.
nitrojen bastırmaktaki amaç nedir?
arkadaşlar elbet bi faydası varki nitrogen olayı çıkmış. nette bulduğum bilgiler :
"arkadaslar benim meslegim uçak teknisyenliğidir ve uçak lastikleri herzaman nitrojen ile şişirilir. sebebine gelince sıcak hava ve soguk hava değişimlerinde sıcaklık farkından dolayı lastiğin basıncının düşmemesi veya artmamasıdır. örnek olarak. kış mevsiminde istanbulda hava sıcaklığı -2 derece olsun. bu uçak kalktıktan 5 dakika sonra yukarıdaki havanın sıcaklığı -40 ile -65 arasında olacak. bu sıcaklıkta 9 saat uçup singapur a indiğini düşünün. oradaki sıcaklık ise +30 derece veya üstünde olacaktır. bu gibi ani sıcaklık değişimleri lastik ömrünü azaltacagından dolayı içleri daima nitrojen ile doldurulur. normal hava olsaydı lastik kendi kendine inip şişecekti. ve deforme olacaktı.
araba lastiklerine nitrojen koymanın avantajı da buna benzer. siz yazın lastiğinizi nitrojenle 32 birim hava bastınız diyelim. bu hava kışın da ölçerseniz yine 32 birim cıkar. ama normal hava olsaydı arada 4 birimlik bi fark meydana gelirdi. normal havada sıcaklık arttıkca basınc artar sıcaklık düştükce basınc da düşer." (kaynak:https://forum.donanimhaber.com/m_6893371/tm.htm)
************************
NİTROJEN HAVA’NIN FAYDALARI
☺Sürüş konforu hissedilir derecede artar. Lastiğin sesini içeri vermez. Uğultuyu keser.
☺Lastiğin hava basıncı aynı kalır. Sıcak ve soğuk havadan etkilenmez. On onbeş günde bir hava kontrolü yapmanız gerekmez. Aradan üç ay,altı ay geçse bile hava basıncı aynı kalır. Aracınızı uzun süreli garajda bıraksanız bile lastiklerin havası inmez.
☺Lastiğin ömrünü uzatır. Lastiğin içinde oxidasyon olmaz.
☺Lastiğin içinde yağlı su ve rutubet asla olmaz.
☺Nitrojen hava hafif olduğundan %2 yakıt tasarrufu sağlar. Lastiğin ömrünü %30 ile %35 arası uzatır.
☺Lastikteki ısıyı azaltır. Bu yüzden dönme direnci azalır.
☺İçinde oksijen olmadığından yanmaz.
☺Çevreye hiçbir zararı yoktur.
☺Patlama esnasında hava ile şişirilmiş bir lastiğe oranla üç kat daha yavaş söner.
☺Lastik ısınır, fakat genleşme olmadığından yola maximum seviyede tutunma sağlar.
Şişirme esnasında lastiğin içine yağ ve nem basılmaz Nitrojen gazı normal hava gibi nem oluşturmaz. Böylece gerek lastikte, gerekse jantta korozyon meydana gelmez. Doğal olarak lastik, lastik içinde kullanılan çelik kuşak ve topuk çember tellerinin, jant ve supapların kullanım ömrü daha uzun olacaktır." (kaynak: https://www.skodam.com/viewtopic.php?f=13&t=13036)
*********************************
Şişirme esnasında lastiğin içine yağ ve nem basılmayacaktır. Nitrojen gazı lastik içinde normal hava gibi nem oluşturmayacak. Böylece gerek lastikte gerekse jantta korozyon meydana gelmeyecektir. Doğal olarak lastik, lastik içinde kullanılan çelik kuşak ve topuk çember tellerinin, jant ve supapların kullanım ömrü daha uzun olacaktır.
Yapılan labaratuvar çalışmalarında oksijenin butil kauçuk karışımları üzerindeki olumsuz etkisi nitrojenle kıyaslandığında 4 kat daha fazladır
Nitrojen; normal hava gibi ısınmıyor ve yaptığınız fren daha etkili oluyor
Nitrojen; normal hava gibi patlamıyor çünkü normal hava gibi genleşme yapmıyor
Yanmıyor çünkü içinde oksijen yok.
Çevreye zararı yok.
Lastiğin ömrünü uzatır. Lastiğin içinde oxidasyon olmaz.
Lastiğin içinde yağlı su ve rutubet asla olmaz
Lastik ısınır, fakat genleşme olmadığından yola maximum seviyede tutunma sağlar.
Nitrojen gibi kuru ve hareketsiz bir gaz ile lastikleri doldurmak bu problemleri azalttığı gibi basınç kaybını minimize eder. Lastiğin ömrünü uzatarak bir nevi bakımını yapar ve sürüş güvenliğini arttırır.
Hava oksijen ve nitrojenden oluşur. Oksijen molekülleri nitrojen moleküllerine oranla daha küçüktür ve lastiğe daha hızlı nüfuz eder. Nitrojen ile doldurulan lastik, normal hava ile doldurulana göre 3 kat daha yavaş basınç kaybeder. (Lastik patlamalarında ani boşalma olmaz.) Sonuç olarak lastiklere şimdiki sıklıkla hava basma ihtiyacı doğmaz ve lastik doğru basınç değerini daha uzun süre muhafaza eder.
Otobüs ve kamyon gibi ağır tonajlı uzun yol vasıtalarında, Formula 1 yarışlarında ve hız rekoru denemeleri gibi olağan dişi olaylarda nitrojenin oksijene tercih edilmesi, nitrojenin faydalarına iyi birer örnektir.
Nitrojen daha hafif olduğundan %2 civarı yakıt tasarrufu yapar ve lastik ömrünü %30-35 arası uzatıyor
***Not:Otomobiller nitrojeni, güvenliği arttırma ve lastik ömrünü uzatmak için kullanmaktadır. (kaynak: https://www.insigniateam.com/forum/i...p?topic=1169.0)
************************************************** *
bana bu açıklamalar mantıklı geldi. doğrusu ben biraz fabrika standartların dışına pek çıkmasını sevmem ama nitrogen olayı pekte saçma değil.
Engin abi gerekli yorumu yapmış. Biz Polyanna ile gayet mutluyuz. İkili atışmalara girmeye gerek yok. Sonuç olarak bizler kullanıyoruz ve mutluyuz. Bir eksisini görmediğim bir şeyi de kimseye kullanmayın diye telkinde bulunmam. Evet ben kullanıyorum ve artıları ortada. Herkese de kullanması için tavsiye ediyorum.
ortamı germeye gerek yok arkadaşlar isteyen istediğini bassın
her şeyin avantajları oldugu gibi dez avantajlarıda vardır o yüzden gerekli açıklamalar yeterli bence ve herkesin kendi tercihidir karışmak olmaz ama önerileride dikkate almadan geçemeyeceğim bilmediğim bir konuda benide aydınlatmış oldunuz teşekkürler arkadaşlar
nitrojen:
1-lastikler ısınmadığından;lastik basınçı artmıyor. Her zaman aynı kalıyor. Lastiklerin fazla aşınmıyor, lastik ömrü artıyor. Uzun süre yüksek hızla giderken lastikler tehlike oluşturmuyor.
2-Kılcak kaçaklardan gaz kaçmıyor. vb.....
Nitrojen gazını lastikleriniz yeni ise uygulamasını yaptırınız. Şehre ve semtlere göre fiyatı değişiyor.
Ankara-Eskişehir yolunda ümitköy kavşağını geçince Petrol ofis yakıt istasyonun lastikçisine kışlık-yazlık lastik değişiminde 4 lastiğe 10 tl verdim.
nitrojenli bir lastiğe hava basıldığı zaman hiç bir zararı olmaz sadece nitrojenin bir özelliği kalmaz normal benzincide bastığımız hava ya döner tekrar nitrijen basmak istediğimiz zamanda hava boşaltılıp nitrojen basılır. Bununda ucuz yolu bazı benzin istasyonlarında nitrojen pompalara var her lastiği 1 tl ye basabiliyorsunuz 4 lastik 4 tl...