ben sıfır lastiğe bastırmıştım 1 ayda düşmüştü basıncı.Tercih meselesi tabiki ama ticari olarak düşünüyorum ben.Bir de nitrojen diye hava basan yerlerde çok.
Evet tercih meselesi saygi duyarim ancak ben 2 yildir kullaniyorum ve bahsettiginiz gibi hep kontrole gerek kalmiyor bu kadar zaman zara ben sadece 3 kere basinc tamamlattim (her seferinde 4 lastik diye dusunmeyin) ve hic birinde de ekstra para vermedim.
GP in mirror is faster than they appear !
ben sıfır lastiğe bastırmıştım 1 ayda düşmüştü basıncı.Tercih meselesi tabiki ama ticari olarak düşünüyorum ben.Bir de nitrojen diye hava basan yerlerde çok.
senza cuore saremmo solo macchine
Owning an Alfa Romeo? is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but it! She is so damn HOT!
Gercekten cok ilginc yurtidisa ciktim ve 3 ay sonra geldigimde arkalarda basinc sabit, sol on 1 bar, sag on 2 bar dusmustu. Sanirim sizin lastiklerinize bahsettiginiz gibi hava bastilar![]()
GP in mirror is faster than they appear !
Güvenilir bir yerdi aldığım michelin'in büyük bir bayii hava olma şansı yok. Yüksek süratlerde nitrojenin farkı hissediliyor orası gerçek ama aracı çok süratlerde kullanmadıktan sonra değmiyor bence uğraşmaya.
senza cuore saremmo solo macchine
Owning an Alfa Romeo? is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but it! She is so damn HOT!
4 üne 20 lira istiyorlar ama pek gerekli değil bence...
Keyif BMW'Dir...
Lastiklere nitrojen basmanın ne gibi faydası var acaba...?
serviste 20 tl ye yaptırmıştım ben
----Hava oksijen ve nitrojenden oluşur. Oksijen molekülleri nitrojen meloküllerine oranla daha küçüktür ve lastiğe daha hızlı nüfüz eder . Nitrojen ile doldurulan lastik,normal hava ile doldurulana göre 3 kat daha yavaş basınç kaybeder,sonuç olarak lastiklere bu sıklıkta hava basma ihtiyacı doğmaz ve lastik doğru basınç değerini daha uzun süre muhafaza eder.
---Havadaki oksijen lastiği oluşturan maddeleri ( örn:kord bezi,topuk telleri ) oksidize etmeye eğilimlidir. Nitrojen gibi kuru ve hareketsiz bir gaz ile lastikleri doldurmak bu problemleri azaltığı gibi basınç kaybını minimize eder,lastiğin ömrünü uzatır ve sürüş güvenliğini arttırır
Nitrojenin Avantajları
---İnsanların yaşamasını ve nefes almasını sağlayan havadaki % 21 oranındaki oksijen ,lastikler için ciddi problemler oluşturmaktadır çünkü lastiğin hammaddesi olan kauçuğa zarar vermektedir. Gerçek şu ki, lastiğin içerisindeki oksijen, lastiğin yaşlanmasını hızlandırmaktadır. Bir diğer problem ise; en iyi tanklardan bile sızabilen oksijenin kauçuğun arasından sızmasının havada %78 oranında bulunan nitrojene oranla daha kolay olmasıdır. Daha az basınç kaybetmesi ve kauçuğu oksidize etmemesi nitrojeni havaya karşı daha kullanışlı ve güvenilir hale getirmektedir.Örneklerle kanıtlanmıştır ki; lastik içerisinde basınca maruz kalan oksijen, lastiğin topuk tellerinde ( jantla birleşmesi noktası) paslanmaya neden olmaktadır . buna ek olarak oksijen ,lastiğin iç yanağınıa ve koruyucu kaplamasına ( sızdırmaz tabakası ) zarar vererek darbe gören lastiğin daha kolay balon yapmasına sebep olmaktadır. Lastiğin içerisindeki oksijeni boşaltarak nitrojen doldurmak içerideki nem oranını düşürerek lastiğin ömrünü uzatır
---Otobüs ve kamyon gibi ağır tonajlı uzun yol vasıtalarında , Formula 1 yarışlarında ve hız rekoru denemeleri gibi olağan dışı olaylarda oksijene tercih edilmesi,nitrojenin faydalarına iyi birer örnektir
N2=Azot=Nitrojen
havanın %78i dediğim gibi üstüne hava basmakta havanın üstüne nitrojen basmakta hiç bişey değiştirmez.
Bastıkları gazda havayı filtre edip basan bi makina zaten hiç gördünüzmü nitrojen basanlarda koca koca tüpler...
yani havada zaten birlikte duran gazları birleştirme karıştırmak bi zarar / kayıp yaratmaz
Ne Mutlu Türküm Diyene!
Hangi lastikçiye sorsam nitrojen olan lastiklere 5 bara kadar hava eksilmesinde nitrojen bulunamadığı anlarda hava basılabileceğinin, daha sonra tamamen boşaltıp nitrojenle doldurmanın bir zarar vermeyeceğini söylediler. Nitrojenin faydalarına gelince,
1. Şişirme esnasında lastiğin içine yağ ve nem basılmayacaktır. Nitrojen gazı lastik içinde normal hava gibi nem oluşturmayacak. Böylece gerek lastikte gerekse jantta korozyon meydana gelmeyecektir. Doğal olarak lastik, lastik içinde kullanılan çelik kuşak ve topuk çember tellerinin, jant ve supapların kullanım ömrü daha uzun olacaktır.
2. Yapılan labaratuvar çalışmalarında oksijenin butil kauçuk karışımları üzerindeki olumsuz etkisi nitrojenle kıyaslandığında 4 kat daha fazladır.
3. Nitrojen; normal hava gibi ısınmıyor.
4. Nitrojen; normal hava gibi patlamıyor çünkü normal hava gibi genleşme yapmıyor
5. Yanmıyor çünkü içinde oksijen yok.
ALINTIDIR
Konu GP COSKUN tarafından (14/05/2011 Saat 03:22 ) değiştirilmiştir.
[QUOTE=scarrow;519894]Hangi lastikçiye sorsam nitrojen olan lastiklere 5 bara kadar hava eksilmesinde nitrojen bulunamadığı anlarda hava basılabileceğinin, daha sonra tamamen boşaltıp nitrojenle doldurmanın bir zarar vermeyeceğini söylediler.
söylediğiniz geçici olarak yapılabilecek olay farkındaysanız N2 bulunamadığı zaman demiş
senza cuore saremmo solo macchine
Owning an Alfa Romeo? is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but it! She is so damn HOT!
%21 oksijen anlatılanlara yol açmaya yetiyo demekki. inanıp inanmamak size kalmış tabii ama ben kullanıyorum. bi + yada - sini görmedim ama kullnamaya devam edicem. dediğim gibi eksilmede patlamada vs sonradan normal hava basmanın en ufak zararı olmucağına adım kadar eminim.
Ne Mutlu Türküm Diyene!
ben bisiklet lastiğime su basmıştım
yüksek süratte mükemmel denge sağlıyordu mercedes gibi gidiyordu bisiklet (şaka değil)
büyük dezavantajı ise yokuşlarda insanın canına okuyordu
lastik alırsam nitrojen bastırırım bende galiba![]()
tamamen safsata . lastikteki havanın tamamını boşaltıp nıtro basamayacakları ıcın,sadece hava yuzde 80 ,nıtro yuzde 20 kullanımı sadece kandırmaca..
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri