Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
54 sonuçtan 21 ile 40 arası

Konu: Lastiklere nitrojen

  1. #21
    Engin DURUER
    Fire in the hole ! Genius - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/10/2007
    Yaş
    51
    Mesajlar
    1.503
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 674

    Standart

    Evet tercih meselesi saygi duyarim ancak ben 2 yildir kullaniyorum ve bahsettiginiz gibi hep kontrole gerek kalmiyor bu kadar zaman zara ben sadece 3 kere basinc tamamlattim (her seferinde 4 lastik diye dusunmeyin) ve hic birinde de ekstra para vermedim.
    GP in mirror is faster than they appear !

  2. #22
    kerem *
    krm1983 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21/04/2011
    Mesajlar
    6.343
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 1665

    Standart

    ben sıfır lastiğe bastırmıştım 1 ayda düşmüştü basıncı.Tercih meselesi tabiki ama ticari olarak düşünüyorum ben.Bir de nitrojen diye hava basan yerlerde çok.

    senza cuore saremmo solo macchine

    Owning an Alfa Romeo? is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but it! She is so damn HOT!

  3. #23
    Engin DURUER
    Fire in the hole ! Genius - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/10/2007
    Yaş
    51
    Mesajlar
    1.503
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 674

    Standart

    Gercekten cok ilginc yurtidisa ciktim ve 3 ay sonra geldigimde arkalarda basinc sabit, sol on 1 bar, sag on 2 bar dusmustu. Sanirim sizin lastiklerinize bahsettiginiz gibi hava bastilar
    GP in mirror is faster than they appear !

  4. #24
    kerem *
    krm1983 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21/04/2011
    Mesajlar
    6.343
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 1665

    Standart

    Güvenilir bir yerdi aldığım michelin'in büyük bir bayii hava olma şansı yok. Yüksek süratlerde nitrojenin farkı hissediliyor orası gerçek ama aracı çok süratlerde kullanmadıktan sonra değmiyor bence uğraşmaya.

    senza cuore saremmo solo macchine

    Owning an Alfa Romeo? is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but it! She is so damn HOT!

  5. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  6. #25
    Serhat Serhat
    İl Başkanı (Kırşehir) takres - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/10/2010
    Mesajlar
    7.894
    Nereden
    Kırşehir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1804

    Standart

    4 üne 20 lira istiyorlar ama pek gerekli değil bence...
    Keyif BMW'Dir...



  7. #26
    kerem *
    krm1983 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21/04/2011
    Mesajlar
    6.343
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 1665

    Standart

    Alıntı takres Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    4 üne 20 lira istiyorlar ama pek gerekli değil bence...
    +1

    senza cuore saremmo solo macchine

    Owning an Alfa Romeo? is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but it! She is so damn HOT!

  8. #27
    Adem okcu
    sos.bil.öğrt. alfo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/02/2011
    Yaş
    41
    Mesajlar
    90
    Nereden
    Muğla
    Rengi
    Evo Gri
    Edilen teşekkür: 9

    Standart

    Lastiklere nitrojen basmanın ne gibi faydası var acaba...?

  9. #28
    Sn. Kck
    sunas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/12/2010
    Yaş
    43
    Mesajlar
    80
    Nereden
    Gaziantep
    Rengi
    Yağmur Gri
    Edilen teşekkür: 4

    Standart

    serviste 20 tl ye yaptırmıştım ben

  10. #29
    aşkın oğuz
    askin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/01/2011
    Mesajlar
    461
    Nereden
    Kastamonu
    Rengi
    Evo Gri
    Plaka
    37 .. 777
    Edilen teşekkür: 63

    Standart

    Alıntı krm1983 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    +1
    nitrojen ingilizce nitrogen kelimesinden gelir ve türkçesi AZOTtur...
    yani nitrojen=azot

  11. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  12. #30
    aşkın oğuz
    askin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/01/2011
    Mesajlar
    461
    Nereden
    Kastamonu
    Rengi
    Evo Gri
    Plaka
    37 .. 777
    Edilen teşekkür: 63

    Standart

    Alıntı alfo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Lastiklere nitrojen basmanın ne gibi faydası var acaba...?
    ----Hava oksijen ve nitrojenden oluşur. Oksijen molekülleri nitrojen meloküllerine oranla daha küçüktür ve lastiğe daha hızlı nüfüz eder . Nitrojen ile doldurulan lastik,normal hava ile doldurulana göre 3 kat daha yavaş basınç kaybeder,sonuç olarak lastiklere bu sıklıkta hava basma ihtiyacı doğmaz ve lastik doğru basınç değerini daha uzun süre muhafaza eder.

    ---Havadaki oksijen lastiği oluşturan maddeleri ( örn:kord bezi,topuk telleri ) oksidize etmeye eğilimlidir. Nitrojen gibi kuru ve hareketsiz bir gaz ile lastikleri doldurmak bu problemleri azaltığı gibi basınç kaybını minimize eder,lastiğin ömrünü uzatır ve sürüş güvenliğini arttırır

    Nitrojenin Avantajları

    ---İnsanların yaşamasını ve nefes almasını sağlayan havadaki % 21 oranındaki oksijen ,lastikler için ciddi problemler oluşturmaktadır çünkü lastiğin hammaddesi olan kauçuğa zarar vermektedir. Gerçek şu ki, lastiğin içerisindeki oksijen, lastiğin yaşlanmasını hızlandırmaktadır. Bir diğer problem ise; en iyi tanklardan bile sızabilen oksijenin kauçuğun arasından sızmasının havada %78 oranında bulunan nitrojene oranla daha kolay olmasıdır. Daha az basınç kaybetmesi ve kauçuğu oksidize etmemesi nitrojeni havaya karşı daha kullanışlı ve güvenilir hale getirmektedir.Örneklerle kanıtlanmıştır ki; lastik içerisinde basınca maruz kalan oksijen, lastiğin topuk tellerinde ( jantla birleşmesi noktası) paslanmaya neden olmaktadır . buna ek olarak oksijen ,lastiğin iç yanağınıa ve koruyucu kaplamasına ( sızdırmaz tabakası ) zarar vererek darbe gören lastiğin daha kolay balon yapmasına sebep olmaktadır. Lastiğin içerisindeki oksijeni boşaltarak nitrojen doldurmak içerideki nem oranını düşürerek lastiğin ömrünü uzatır


    ---Otobüs ve kamyon gibi ağır tonajlı uzun yol vasıtalarında , Formula 1 yarışlarında ve hız rekoru denemeleri gibi olağan dışı olaylarda oksijene tercih edilmesi,nitrojenin faydalarına iyi birer örnektir

  13. Bu mesajı için 3 kişi askin'ye teşekkür etti:


  14. #31
    aşkın oğuz
    askin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/01/2011
    Mesajlar
    461
    Nereden
    Kastamonu
    Rengi
    Evo Gri
    Plaka
    37 .. 777
    Edilen teşekkür: 63

    Standart

    Alıntı erosistanbul Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    %78 nitrojen! azot olmasın o.


    nitrojen ingilizce nitrogen kelimesinden gelir ve türkçesi AZOTtur...
    yani nitrojen=azot

  15. Bu mesajı için 2 kişi askin'ye teşekkür etti:


  16. #32
    Ozan K
    OzzY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    36
    Mesajlar
    9.484
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    35HK***
    Edilen teşekkür: 2813

    Standart

    N2=Azot=Nitrojen
    havanın %78i dediğim gibi üstüne hava basmakta havanın üstüne nitrojen basmakta hiç bişey değiştirmez.

    Bastıkları gazda havayı filtre edip basan bi makina zaten hiç gördünüzmü nitrojen basanlarda koca koca tüpler...

    yani havada zaten birlikte duran gazları birleştirme karıştırmak bi zarar / kayıp yaratmaz
    Ne Mutlu Türküm Diyene!

  17. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  18. #33
    Engin DURUER
    Fire in the hole ! Genius - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/10/2007
    Yaş
    51
    Mesajlar
    1.503
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 674

    Standart

    Alıntı OzzY Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    N2=Azot=Nitrojen
    havanın %78i dediğim gibi üstüne hava basmakta havanın üstüne nitrojen basmakta hiç bişey değiştirmez.

    Bastıkları gazda havayı filtre edip basan bi makina zaten hiç gördünüzmü nitrojen basanlarda koca koca tüpler...

    yani havada zaten birlikte duran gazları birleştirme karıştırmak bi zarar / kayıp yaratmaz
    Yaratir Ozzyim yaratirrrr
    GP in mirror is faster than they appear !

  19. #34
    kerem *
    krm1983 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21/04/2011
    Mesajlar
    6.343
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 1665

    Standart

    Alıntı OzzY Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    N2=Azot=Nitrojen
    havanın %78i dediğim gibi üstüne hava basmakta havanın üstüne nitrojen basmakta hiç bişey değiştirmez.

    Bastıkları gazda havayı filtre edip basan bi makina zaten hiç gördünüzmü nitrojen basanlarda koca koca tüpler...

    yani havada zaten birlikte duran gazları birleştirme karıştırmak bi zarar / kayıp yaratmaz
    o zaman hava basalım ne anlamı kalıyor saf N2 basmanın

    senza cuore saremmo solo macchine

    Owning an Alfa Romeo? is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but it! She is so damn HOT!

  20. #35
    Gürcan ÖZPENPECİ
    scarrow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/01/2010
    Yaş
    41
    Mesajlar
    266
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 102

    Standart

    Hangi lastikçiye sorsam nitrojen olan lastiklere 5 bara kadar hava eksilmesinde nitrojen bulunamadığı anlarda hava basılabileceğinin, daha sonra tamamen boşaltıp nitrojenle doldurmanın bir zarar vermeyeceğini söylediler. Nitrojenin faydalarına gelince,

    1. Şişirme esnasında lastiğin içine yağ ve nem basılmayacaktır. Nitrojen gazı lastik içinde normal hava gibi nem oluşturmayacak. Böylece gerek lastikte gerekse jantta korozyon meydana gelmeyecektir. Doğal olarak lastik, lastik içinde kullanılan çelik kuşak ve topuk çember tellerinin, jant ve supapların kullanım ömrü daha uzun olacaktır.
    2. Yapılan labaratuvar çalışmalarında oksijenin butil kauçuk karışımları üzerindeki olumsuz etkisi nitrojenle kıyaslandığında 4 kat daha fazladır.
    3. Nitrojen; normal hava gibi ısınmıyor.
    4. Nitrojen; normal hava gibi patlamıyor çünkü normal hava gibi genleşme yapmıyor
    5. Yanmıyor çünkü içinde oksijen yok.


    ALINTIDIR
    Konu GP COSKUN tarafından (14/05/2011 Saat 03:22 ) değiştirilmiştir.

  21. Bu mesajı için 2 kişi scarrow'ye teşekkür etti:


  22. #36
    erhan denizli
    erosistanbul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/01/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    1.241
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Tekno Gri
    Edilen teşekkür: 351

    Standart

    Alıntı askin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    nitrojen ingilizce nitrogen kelimesinden gelir ve türkçesi AZOTtur...
    yani nitrojen=azot
    doğrudur, tersini idda etmiyorum. konuyu detaylı bilmiyorum elbet.sadece okulda azot diye öğretmişler. nitrogen dememişler. onu belirtmiştim. hakikaten de azot=nitrojen olayını şimdi öğrendim. teşekkürler bilgi için.

  23. #37
    kerem *
    krm1983 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21/04/2011
    Mesajlar
    6.343
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 1665

    Standart

    [QUOTE=scarrow;519894]Hangi lastikçiye sorsam nitrojen olan lastiklere 5 bara kadar hava eksilmesinde nitrojen bulunamadığı anlarda hava basılabileceğinin, daha sonra tamamen boşaltıp nitrojenle doldurmanın bir zarar vermeyeceğini söylediler.
    söylediğiniz geçici olarak yapılabilecek olay farkındaysanız N2 bulunamadığı zaman demiş

    senza cuore saremmo solo macchine

    Owning an Alfa Romeo? is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but it! She is so damn HOT!

  24. #38
    Ozan K
    OzzY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    36
    Mesajlar
    9.484
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    35HK***
    Edilen teşekkür: 2813

    Standart

    Alıntı krm1983 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o zaman hava basalım ne anlamı kalıyor saf N2 basmanın
    %21 oksijen anlatılanlara yol açmaya yetiyo demekki. inanıp inanmamak size kalmış tabii ama ben kullanıyorum. bi + yada - sini görmedim ama kullnamaya devam edicem. dediğim gibi eksilmede patlamada vs sonradan normal hava basmanın en ufak zararı olmucağına adım kadar eminim.
    Ne Mutlu Türküm Diyene!

  25. #39
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart

    ben bisiklet lastiğime su basmıştım
    yüksek süratte mükemmel denge sağlıyordu mercedes gibi gidiyordu bisiklet (şaka değil)
    büyük dezavantajı ise yokuşlarda insanın canına okuyordu

    lastik alırsam nitrojen bastırırım bende galiba

  26. #40
    İhsan ERTUĞ TURAN
    puntoturbom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/08/2010
    Mesajlar
    215
    Nereden
    Hatay
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    07 BHD 66
    Edilen teşekkür: 57

    Standart

    tamamen safsata . lastikteki havanın tamamını boşaltıp nıtro basamayacakları ıcın,sadece hava yuzde 80 ,nıtro yuzde 20 kullanımı sadece kandırmaca..

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon

Benzer Konular

  1. 205-40-17 Lastiklere En uygun YAY
    Selman_sen tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 13/01/2012, 13:23
  2. Nitrojen Gazın Özellikleri Nelerdir?
    StrawBeeRy tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 16
    Son Mesaj: 29/06/2011, 11:46
  3. Lastiklere nitrojen
    akbiyik tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 24
    Son Mesaj: 15/03/2011, 14:33
  4. Lastik seçimi ve nitrojen!!!
    z_ygt tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 28/01/2009, 02:11
  5. Lastiklere hava yerine nitrojen basmak...
    BGRAYS tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 84
    Son Mesaj: 09/10/2007, 18:47

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Lastiklere nitrojen Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com