48 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Isıtma bujisi DİKKAT!!

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    tayfun aydın
    tayfux - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/01/2011
    Mesajlar
    8.420
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 2123

    Standart

    Alıntı smartmavi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    orjinal alman malı tanesini 15 liraya aldım, takmasına 5 lira verdim. keşke hephini değiştirseydim...
    bende böle ufak şeylerin değişti mi komple değiştirilmesinden yanayım sonra öbürü patlıo hadi bidaha git falan zor oluo..

  2. #2
    Sn. Kck
    sunas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/12/2010
    Yaş
    43
    Mesajlar
    80
    Nereden
    Gaziantep
    Rengi
    Yağmur Gri
    Edilen teşekkür: 4

    Standart

    ısıtma bujileri normalde çok hassastır zaten diğer araçlar içinde geçerli bu,eğer bujileri değiştecekseniz motorun iyice soğutulması lazım zaten o yüzden birazda siz dikkatli olun ve işin ehline götürün. Alman malı bujilerin sanayide 25 tl olduğunu duydum.

  3. #3
    tayfun aydın
    tayfux - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/01/2011
    Mesajlar
    8.420
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 2123

    Standart

    Alıntı sunas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ısıtma bujileri normalde çok hassastır zaten diğer araçlar içinde geçerli bu,eğer bujileri değiştecekseniz motorun iyice soğutulması lazım zaten o yüzden birazda siz dikkatli olun ve işin ehline götürün. Alman malı bujilerin sanayide 25 tl olduğunu duydum.
    hocam kırılma tehlikesi şöyle oluyor uzun süre duran ve değiştirilmeyen buji kaynama yapıyormuş onun için kırılma yapıyormuş o zaman şöyle birşey geliyor aklıma motor soğukken kırılmaya daha müsait olmaz mı?

  4. #4
    Sn. Kck
    sunas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/12/2010
    Yaş
    43
    Mesajlar
    80
    Nereden
    Gaziantep
    Rengi
    Yağmur Gri
    Edilen teşekkür: 4

    Standart

    Alıntı tayfux Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hocam kırılma tehlikesi şöyle oluyor uzun süre duran ve değiştirilmeyen buji kaynama yapıyormuş onun için kırılma yapıyormuş o zaman şöyle birşey geliyor aklıma motor soğukken kırılmaya daha müsait olmaz mı?
    Söylediğiniz doğru bende aynı şeyi duydum ama sıcaklık etken bir madde motorla ilgili bir işlem olduğu için motorun soğuması gerektiği biliniyor ve bujileri sıkıştırılmış yerden ne fazla yük ne eksik yük değilde gereken yükü vererek çıkarılması lazımmış. Bunun bir standardı yok sanırım. O kaynamalardan kaynaklanan bir durum kaynaştıkça daha da oturuyor ve sıkıştırıyor kendini.

  5. #5
    tayfun aydın
    tayfux - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/01/2011
    Mesajlar
    8.420
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 2123

    Standart

    Alıntı sunas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Söylediğiniz doğru bende aynı şeyi duydum ama sıcaklık etken bir madde motorla ilgili bir işlem olduğu için motorun soğuması gerektiği biliniyor ve bujileri sıkıştırılmış yerden ne fazla yük ne eksik yük değilde gereken yükü vererek çıkarılması lazımmış. Bunun bir standardı yok sanırım. O kaynamalardan kaynaklanan bir durum kaynaştıkça daha da oturuyor ve sıkıştırıyor kendini.
    evet hocam motor soğumalı çünkü sıcakken işlem yapmak istemezler elimiz falan yanmasın die heralde neyse ki inşallah burdaki bir arkadaşımızın başına gelmez çünkü gerçekten berbat bir durum..

  6. #6
    Ümit AKDENİZ
    lektonstar17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/02/2011
    Yaş
    45
    Mesajlar
    2.205
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Gri
    Plaka
    34 HF 6888
    Edilen teşekkür: 454

    Standart

    Alıntı tayfux Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet hocam motor soğumalı çünkü sıcakken işlem yapmak istemezler elimiz falan yanmasın die heralde neyse ki inşallah burdaki bir arkadaşımızın başına gelmez çünkü gerçekten berbat bir durum..
    Arkadaşlar motor sıcakken bujiyi sökmek doğru değil.Çünkü: Metal sıcakta genleşir. Genleşen metal bujiye daha fazla baskı uygular ve daha sıkı kavrar.Bu yüzden motor soğumalı ki metal kendini toplasın ve buji üzerindeki baskı azalsın.Böylece sökme işlemi daha emniyetli olsun.Yani soğumasındaki öncelik el yakması değil.
    SENİ ÇOK SEVİYORUM ÇANAKKALE !

  7. #7
    tayfun aydın
    tayfux - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/01/2011
    Mesajlar
    8.420
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 2123

    Standart

    Alıntı sunas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Söylediğiniz doğru bende aynı şeyi duydum ama sıcaklık etken bir madde motorla ilgili bir işlem olduğu için motorun soğuması gerektiği biliniyor ve bujileri sıkıştırılmış yerden ne fazla yük ne eksik yük değilde gereken yükü vererek çıkarılması lazımmış. Bunun bir standardı yok sanırım. O kaynamalardan kaynaklanan bir durum kaynaştıkça daha da oturuyor ve sıkıştırıyor kendini.
    evet hocam motor soğumalı çünkü sıcakken işlem yapmak istemezler elimiz falan yanmasın die heralde neyse ki inşallah burdaki bir arkadaşımızın başına gelmez çünkü gerçekten berbat bir durum..

Benzer Konular

  1. Ön ısıtma bujisi
    gorkem kaan tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 41
    Son Mesaj: 13/01/2020, 19:16
  2. Isıtma bujisi
    --GNS-- tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 63
    Son Mesaj: 17/03/2018, 18:30
  3. Isıtma (kızdırma bujisi sorunu)
    menos tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 10/02/2018, 15:00
  4. Isıtma Bujileri Hakkında Önemli Doğrular, Yanlışlar
    DeltaS4 tarafından Makale forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 22
    Son Mesaj: 10/02/2018, 14:23
  5. Kızdırma bujisi ya da marş motoru arızası
    Puntojet07 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 01/11/2012, 13:45

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com