Aracınız yokusta kayıyor ıse el frenınden destek alın veya aracın kavrama noktasını bılırsenınz ne panık yaparsın nede gerıye kacar.Benım evın onundekı yolda rapma var sureklı bırılerı gerıye kacırır kırmızıdayken bu durumda sunu yapıyorum sag ayak ıle frene basıyorum sol ayak debrıyajda ve debrıyajdan ol ayagımı yavas ama cok yavas cekıyorum tam kavrama noktasında ıken zaten sesten anlıyorsun motor gaz ıstıyor o sırada sag ayagımı frenden cekıyorum araba duz yolda ıse one dogru yavas yavas one dogru gıdıyor yokusta ıse ne gerıye kacıyor ne ılerıye oldugu yerde kalıyor ama gaz versene dıyede sana soylenıyor sende o esnada gaz verıyorsun gerıye kaymadan ılerı gıdıyor zararı varmı evet baskı balatayı bıtırıyor ama bu cok yokusta veya gerıye kacacgından suphe olmadıgım durumlarda kullanıyorum.bu arada bunu yaparken zamanlama dogru olmazsa araba stop eder.Kavrama noktasını bulmak ıcın ılk aracı calıstırdıgınızda debrıyaja basılı tutup calıstırırız araba calısmıstır gaza hıc basmadan yavasca ayagınızı debrıyajdan cekersenınz arac 2-3 m ılerı gıder sonra karburator (dıyelım)oradakı benzın 200 -300 cc belkı bıtmesıne yakın arac tıtrer ve motor stop edero tıtremede gaza basarsan arac gıder bır kac denemede duz yolda tabıkı ogrenırsın veya kullanılmayan hafıf yokuslu yolda deneye bılırsın ama panık yapmamamk onemlı rıskı en aza ındır arasıra ısık kırmızı beklıyorum yesılolunca hareket edıyorum boylece kırmızıda o yokusta kalmıyorum acamı olabılırsınız ama panık yapmazsanız ve onceden ne yapacagınıza karar verırsenız sorun cıkmıyor sızın acınızdan
Yer imleri