Sayfa 2/2 İlkİlk 12
34 sonuçtan 21 ile 34 arası

Konu: Kartel muhafazası

  1. #21
    AYDIN GÜR
    gemlikli_55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/03/2010
    Yaş
    47
    Mesajlar
    818
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Bolero Kırmızı
    Edilen teşekkür: 288

    Standart

    Alıntı askin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    izmitte 120tl kastamonuda 100 tl samsunda 120+ işçilik istediler. orjinalide plastikmiş zaten..
    maşllah piyasayı koklamışsın her ilden haberin var

  2. #22
    Aydin Dalsiz
    aydintap - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/01/2011
    Yaş
    46
    Mesajlar
    165
    Nereden
    Gaziantep
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Edilen teşekkür: 21

    Standart

    105 tl takdırdım. 3 hafta oldu ve her yerini kapatıyor. bugun sürttüm altını ama en azından karteri sürttüm motoru değil

  3. #23
    mst mst
    N-ciniir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/12/2010
    Mesajlar
    118
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 13

    Standart

    Ankara da uyugn fiyatlı bir yer var mı karter koruma için ?

  4. #24
    can yagan
    delkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/10/2010
    Yaş
    43
    Mesajlar
    86
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Gri
    Edilen teşekkür: 5

    Standart

    Burada karter muhafaza için fotoğraflar var..

    https://forum.grandepuntotr.com/gene...-muhafaza.html

  5. #25
    ahmet rastgeldi
    arastgeldi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12/12/2010
    Mesajlar
    33
    Nereden
    Şanlıurfa
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 4

    Standart

    Full kitlerde karter koruma standart değil.Çünkü benim araçta yok ve takılamadığını söylediler.

  6. #26
    can yagan
    delkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/10/2010
    Yaş
    43
    Mesajlar
    86
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Gri
    Edilen teşekkür: 5

    Standart

    ben bu hafta sonu ankara tan otoda 85 tl'ye taktırdım arkadaşlar tavsiye ederim ancak parçayı önceden sipariş vermek gerekiyor.

  7. #27
    v d
    vdevir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/11/2010
    Yaş
    47
    Mesajlar
    103
    Nereden
    Eskişehir
    Rengi
    Orleans Mavi
    Edilen teşekkür: 38

    Standart

    merhaba
    puntoların altı hakkaten yere çok yakın özellikle, motordan çıkan egzos borusunun dönüşünde enlemesine bir saç parça takmışlar ama pek işe yaramıyor.
    karter muhafazanın plastik olması pek koruyucu olmaz sanırım.
    görevi kartere darbe gelip delinmesini ilk aşamada önlemektir.
    ayrıca karter muhafaza tamamen kapalı olmasın, motorunhararet yapmasına neden olabilir.
    saygılarımla

  8. #28
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart

    Alıntı vdevir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    merhaba
    puntoların altı hakkaten yere çok yakın özellikle, motordan çıkan egzos borusunun dönüşünde enlemesine bir saç parça takmışlar ama pek işe yaramıyor.
    karter muhafazanın plastik olması pek koruyucu olmaz sanırım.
    görevi kartere darbe gelip delinmesini ilk aşamada önlemektir.
    ayrıca karter muhafaza tamamen kapalı olmasın, motorunhararet yapmasına neden olabilir.
    hararet konusunda sıkıntı olmaz merak etmeyin.
    puntoların motor soğutma sistemi gerçekten iyi.

    daha öncede yazmıştım. karteri vurana kadar tampon falan aşağıya iner çünkü karter yukarıda kalıyor. tabi sac olması her zaman avantajdır ama plastik olursa motor havuzuna yağmur çamur girmez birde ses konusunda yardımcı olur

  9. #29
    EMRE DENİZ
    EviLdeaTh emredniz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/02/2011
    Yaş
    42
    Mesajlar
    84
    Nereden
    Kocaeli
    Rengi
    Arizona Bej
    Edilen teşekkür: 7

    Standart

    bencede mutlaka taktırılmalı.

  10. #30
    Erhan Güney
    puntolife - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/02/2011
    Yaş
    42
    Mesajlar
    19
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    16 LBY 08
    Edilen teşekkür: 7

    Standart

    arkadaşlar hemen hemen herkezin yorumunu okudum konuyla ilgili olarak ama benim yetkili servisten aldığım bilgiye göre aslında motorun alt kısmına taktırdığınız muhafaza sacı olmaması bizler çok daha iyi çünkü;
    aracın ön kısımdan yaptığı kazalarda sürücü ve yolcu güvenliği açısından motor önden alınan darbeyle yerinden alt kısma yani aracın alt taban bölümüne girerek sürücü ve yolcunun sıkışmasını minimuma indiriyor.yani sac muhafaza motorun darbe esnasında direk olarak kabin bölümüne doğru girmesini kolaylaştırıyor.sizin karteli koruması için taktırdığınız yada fabrikanın sizden extra para alarak taktığı aslında sizi kazalarda daha fazla zarar görmenize sebeb oluyor.sizler gibi bende taktırmayı düşündüm fakat bu bilgiye ulaşınca hemen vazgeçtim bu yazdıklarımı doğruluyabilirsiniz.Bende yetkili servisin ağzından duyduğum için paylaşıyorum hepinize kazasız günler diliyorumm..

  11. Bu mesajı için 2 kişi puntolife'ye teşekkür etti:


  12. #31
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart

    Alıntı puntolife Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar hemen hemen herkezin yorumunu okudum konuyla ilgili olarak ama benim yetkili servisten aldığım bilgiye göre aslında motorun alt kısmına taktırdığınız muhafaza sacı olmaması bizler çok daha iyi çünkü;
    aracın ön kısımdan yaptığı kazalarda sürücü ve yolcu güvenliği açısından motor önden alınan darbeyle yerinden alt kısma yani aracın alt taban bölümüne girerek sürücü ve yolcunun sıkışmasını minimuma indiriyor.yani sac muhafaza motorun darbe esnasında direk olarak kabin bölümüne doğru girmesini kolaylaştırıyor.sizin karteli koruması için taktırdığınız yada fabrikanın sizden extra para alarak taktığı aslında sizi kazalarda daha fazla zarar görmenize sebeb oluyor.sizler gibi bende taktırmayı düşündüm fakat bu bilgiye ulaşınca hemen vazgeçtim bu yazdıklarımı doğruluyabilirsiniz.Bende yetkili servisin ağzından duyduğum için paylaşıyorum hepinize kazasız günler diliyorumm..
    bir kaç milisaniye içinde gerçekleşen kaza esnasında, motor kulakları olmadan ser düşüş yapsa bile, kaza olup bitene kadar aşağıya düşme gibi imkanı yok.
    yani motoru kucağımıza alacağımız varsa her türlü alırız.

  13. #32
    Erhan Güney
    puntolife - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/02/2011
    Yaş
    42
    Mesajlar
    19
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    16 LBY 08
    Edilen teşekkür: 7

    Standart

    Alıntı Du Hast Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bir kaç milisaniye içinde gerçekleşen kaza esnasında, motor kulakları olmadan ser düşüş yapsa bile, kaza olup bitene kadar aşağıya düşme gibi imkanı yok.
    yani motoru kucağımıza alacağımız varsa her türlü alırız.
    Sevgili arkadaşım sen kaza anı testleri görmedin galiba adamlar katlanır pedal, katlanır direksiyon mili üretimine geçti motor kucağına o kadar kolay gelmiyor tabi ama kaputun altında seni motordan uzak tutacak hiçbir şeyin olmadığını bilmeni isterim. yani sen o karoserin içinde kaza anında koltuk süngerinin esnemesi kadar kaçarsın ok. motorun seni sıkıştırmaması en önemli detay karoserin altında motorun kaza anında izlemesi gereken yol bile yapılıyor.Bindiklerimiz öyle yağ tenekesi değil...yani her şekilde muhafaza gereksiz yoksa neden opsiyonel bir parça olsun değil mi? umarım yorumum çok sert olmamıştır Can
    saygılar ....
    Grande punto standartları belirler...

  14. #33
    Sertaç Sertaç
    smartmavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/04/2009
    Mesajlar
    1.845
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 445

    Standart

    Motorun sol tarafı, yani şarj dinamosunun olduğu kısım, yağmur sularından korunmasız. Bence taktırmalı, benim de listemde üst sıralarda...

  15. #34
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart

    Alıntı puntolife Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sevgili arkadaşım sen kaza anı testleri görmedin galiba adamlar katlanır pedal, katlanır direksiyon mili üretimine geçti motor kucağına o kadar kolay gelmiyor tabi ama kaputun altında seni motordan uzak tutacak hiçbir şeyin olmadığını bilmeni isterim. yani sen o karoserin içinde kaza anında koltuk süngerinin esnemesi kadar kaçarsın ok. motorun seni sıkıştırmaması en önemli detay karoserin altında motorun kaza anında izlemesi gereken yol bile yapılıyor.Bindiklerimiz öyle yağ tenekesi değil...yani her şekilde muhafaza gereksiz yoksa neden opsiyonel bir parça olsun değil mi? umarım yorumum çok sert olmamıştır Can
    saygılar ....
    öyle diyorsan öyledir abicim. motorun bizi sıkıştırmaması olayına bende katılıyorum ama önemli olanın motorun düşüp düşmemesi..
    ben az çok fizik dersi gördüm.
    ser düşme diye bir konu mevcut. motorun ağırlığı ve aradaki mesafe yi formülde gerekli yerlere koyunca düşme süresi ortaya çıkar. dediğim gibi bir kaç milisaniyede bütün olay olup bitiyor, motorun düşmesi falan bence imkansız.
    ankarada yıldız sanayi sitesinde o kadar çok kazalı araç varki bmw den mercedese bir kaç tanesini inceledim 160 km veya o civarlarda kaza yaptıkları belli olan araçların (aracın B sutununa kadar girmiş vaziyette) motorları resmen şase ile pestil olmuş durumdaydı. herelde bir mercedesin ya da bmw nin güvenlik konusunda puntodan daha iyi olduğu ortadadır. altlarında muhafaza olup olmadığını bilmiyorum ama durum bu şekilde.
    herşeyi geçtim ncap testlerinde motoru düşen yeni nesil bir tane dahi araç görmedim

    bir trafik kazasının anlarını size aktarayım (alıntıdır.)
    BIR OTOMOBIL 80/KM-H SABIT HIZLA DUVARA ÇARPIYOR.ISTE OLAYIN GELISIMI...
    -Çarpismadan 26 milisaniye sonra ön tamponlar araca gömülür. Araç kendi agirliginin 30 kati kadar bir kuvvetle frenlenir. Sürücü ve yolcular kemer ile bagli degillerse 80 km sürat ile araç içinde harekete devam ederler.
    39 milisaniye sonra sürücü koltuguyla beraber 15 cm öne dogru firlamistir.
    44 milisaniye sonra sürücü gögüs kafesiyle direksiyona çarpar ve sonra araç ve içindekiler üzerinde etkiyen yavaslatici
    kuvvet 80 G ye ulasir (yani kendi agirliklarinin 80 kati büyüklükte bir kuvvet üzerlerinde etkir)
    68 milisaniye sonra sürücü 9 TONLUK bir kuvvetle gösterge paneline çarpar.
    92 milisaniye sonra sürücü yanindaki yolcuyla beraber ayni anda kafasini ön cama çarpar, yolcu bu çarpmayla kafasina ölümcül bir darbe alarak camdan disariya firlar.

    100 milisaniye sonra direksiyon taraan tutulan sürücü tekrar aracin içine düser, o anda ÖLMÜSTÜR.
    110 milisaniye sonra araç yavasça geriye çekilmeye baslar.
    113 milisaniye sonra sürücünün arkasinda oturan yolcu sürücü seviyesine yükselir ve kafasiyla sert bir darbe yapar ayni anda kendisi de ölümcül bir darbe almistir.
    150 milisaniye sonra tekrar sessizlik egemen olur; cam, çelik, plastik parçalari yere düser.
    200 milisaniyeden daha kisa bir süre içerisinde her sey biter. nbs Ortaya çikan enerji inanilmazdir. 80 km/h hizda ortalama 1 ton agirligindaki bir otomobili 30 metre yukariya firlatabilir.
    Konu Du Hast tarafından (02/03/2011 Saat 19:11 ) değiştirilmiştir.

Sayfa 2/2 İlkİlk 12

Benzer Konular

  1. Karter muhafazası
    evolodi tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 68
    Son Mesaj: 22/05/2015, 14:13
  2. Kartel koruma
    abro tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 53
    Son Mesaj: 04/10/2013, 13:48
  3. Kartel kaç torks açar
    gemlikli_55 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 14/05/2012, 16:31
  4. Karter muhafazası takıldı-SJ Evo
    USTA tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 70
    Son Mesaj: 20/04/2011, 13:16
  5. gp karter muhafazası hakkında
    qwertasdf tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 17/04/2009, 17:58

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com