ewet aynen dediğin gibi 3000 devirde daha az yakıyor. ( 3 bin devir olması önemli değil başka devirde de olsa aynı şey senin anlıcan.)
bizlerin anlayamadığı şey aslında tüm yakıt maliyetleri yer çekimi karşısında yakılan harcanan yakıtdır. biz aslında yer çekimine karşı yakıt harcıyoruz. yer çekimi olmasa araçlar çok az miktarda bir kuvvetle hareket ederler. ( bu rakam % 1 ri kadar bile olabilir ) araç yokuş aşagı gaz verilmediği halde devir alıyorsa demekki hatırı sayılır bir rampa var demektir. burda araç tüm enerjiyi yerçekiminden almaktadır. aşağı olan akım (yer çekimi) aracın kütlesine etki eder kütle ilk önce lastiklerden ve aktarma organlarından motora ulaşır. o an zaten motorun istediği hatta daha fazla iş gücü yada enerji her ne derseniz diyin motora aktarılmış olur doğal fizik kurallarınca..
e bunu yıllarca araştıran otomobil firmaları daha ekonomik araç yapmak için bu yer çekimi kanunu kullanarak cut-off mekanızmasını icat etmişler.. adam da hakklı niye fazladan yakıt harcasın ki.. bana zaten yer çekimi kuvveti bu enerjiyi zaten veriyor diyor...
Yer imleri