yav benim hala aklım kesmiyor viteste indiğin zaman devir bazen 3000 de oluyor o zmanadamı az yakıyor bu meret garip geliyor bana
yav benim hala aklım kesmiyor viteste indiğin zaman devir bazen 3000 de oluyor o zmanadamı az yakıyor bu meret garip geliyor bana
ewet aynen dediğin gibi 3000 devirde daha az yakıyor. ( 3 bin devir olması önemli değil başka devirde de olsa aynı şey senin anlıcan.)
bizlerin anlayamadığı şey aslında tüm yakıt maliyetleri yer çekimi karşısında yakılan harcanan yakıtdır. biz aslında yer çekimine karşı yakıt harcıyoruz. yer çekimi olmasa araçlar çok az miktarda bir kuvvetle hareket ederler. ( bu rakam % 1 ri kadar bile olabilir ) araç yokuş aşagı gaz verilmediği halde devir alıyorsa demekki hatırı sayılır bir rampa var demektir. burda araç tüm enerjiyi yerçekiminden almaktadır. aşağı olan akım (yer çekimi) aracın kütlesine etki eder kütle ilk önce lastiklerden ve aktarma organlarından motora ulaşır. o an zaten motorun istediği hatta daha fazla iş gücü yada enerji her ne derseniz diyin motora aktarılmış olur doğal fizik kurallarınca..
e bunu yıllarca araştıran otomobil firmaları daha ekonomik araç yapmak için bu yer çekimi kanunu kullanarak cut-off mekanızmasını icat etmişler.. adam da hakklı niye fazladan yakıt harcasın ki.. bana zaten yer çekimi kuvveti bu enerjiyi zaten veriyor diyor...
GP active 5 k. mj 75 hp new orleans mavi
harcadigimiz enerjinin tumu yercekimine karsi degil hatta yercekimine harcadigimiz enerjinin cogunu yokusu inerek cut-off sayesinde geri aldigimiz dusunursek pek azini yer cekimine karsi harcamis oluruz, esas etmen ruzgar direncidir daha sonrada surtunme (tekerlek-yol) gelir. aracin hizlandikca daha fazla yakıt tuketmeside bu yuzden bariz artar (bir tirin veya otobusun ruzgar bosluguna girin ve anlık yakıt tuketimine bir bakın) ucuk ve tehlikeli bir olay ancak boyle bir durumda yarı yarıya az yakıt harcayabiliyorsunuz
az degil motora yakıt hic gonderilmedigi icin hic yakmıyor aslinda. motor vitesde oldugu icin asagi inme istegi tekerlekleri ve tekerleklerde sanziman dislisinin bagli oldugu vitesi ve dolayisi ile motoru dondurmus oluyor.
Konu ugurozer tarafından (05/09/2007 Saat 22:56 ) değiştirilmiştir. Sebep: iki alinti
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri