10 sonuçtan 1 ile 10 arası

Konu: == AMT Şanzıman Nedir ? ==

  1. #1
    M.Bülent ATASOY
    Forumun Manyağı Bülent A. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    49
    Mesajlar
    1.355
    Nereden
    Antalya
    Rengi
    Yok
    Plaka
    07 ATA 35
    Edilen teşekkür: 214

    Gülen Yüz == AMT Şanzıman Nedir ? ==

    Merhaba arkadaşlar

    Amt şanzımanı hakkında bildiklerimi sizinle paylaşmak istiyorum.
    Amt, otomatikleştirilmiş manuel şanzıman demektir. Sistemin bileşenleri 1 manuel şanzıman 1 debriyaj baskısı 1 debriyaj balatası 1 debriyaj rulmanı (çatalı ile beraber) 1 vites aktivatörü 1 ecu (elektronik kontrol ünitesi) çok sayıda sensörden oluşur.

    Temel amaç düz şanzımanın esnek kullanımı, ataklığı ve yakıt ekonomisi ile otomatik şanzımanın konforunu birleştirmektir. Amt'li araçların gaz pedallarına bağlı bir gaz halatı yoktur. Gaz pedalı aslında bir potansiyometredir ve Ecu ya gaz pedalının konumunu elektrik sinyali olarak gönderir ecu da bunları merkezi işlemcisinin anlayacağı biçimde dijital hale çevir. Amt de fren svici çok önemli bir data sağlayıcısıdır. Eğer sviç on ise veya off ise şeklinde değişik varyasyonlar vardır. Amt ecu'su için çok önemli olan diğer öğe ise aracın km/saat cinsinde hızıdır.

    Şimdi gelelim araç çalıştırılıp sürülürken neler olduğuna. Aracı çalıştırırken ecu fren svicinin on olduğunu görmeden marş basmayacaktır. (if breake switch=on then start ignition) şeklinde bir formülü doğrulamak zorundadır. Fren pedalına basarak aracı çalıştırdıktan sonra vites kolunu a pozisyonuna getiriseniz bundan sonra 1-6 arasında vitesler otomatik olarak değiştirilecektir. Aslında vites kolu bir sviç tir yani kola bağlı bir halat veya benzeri bir mekanik sistem yoktur ecu ya data gönderen elektronik bir düzenektir. Motor çalışıyor ve vites kolu a pozisyonunda iken eğer fren pedalı on ise araç 1. viteste debriyaj aktivatörü on (yani debriyaja basıyor) konumundadır eger fren svici off olursa debriyaj aktivatörü creeping moduna geçerek aracın hafif hafif hareket etmeye başlamasını sağlayacaktır. (manuel şanzımanlı araçlarda 1. viteste debriyaj tam kavrama noktasında ve gaz çok az dokunarak aracı km sayacının bile gösteremeyeceği kadar düşük bir hızda hareket ettirildiği gibi) Araç hızlanırket ecu sürekli sizin gaza nekadar bastığınızı kontrol ederek hem gaz kelebeğinin konumunu ayarlayacak hende sürüş tarzınızı algılayarak vites değişim zamanlamasını yapacak;yani gaza ani ve çok basarsanız sistem sportif bir kullanım tarzı algılayacak vites yüksek devirlerde değiştirilecek tam tersi durumlarda ise siz vitesin değiştiğini bile hissetmeden yumuşak bir sürüş yapacaksınız. Bu durumda aracın maksimum devir hızı ve aracın hızı buna bağlı olarakta gazpedalına nekadar bastığınız sürekli izlenecektir.

    Vites değişimi esnasında neler olduğuna bakalım. 60 km ile 2. viteste gittiğinizi gaza %25 oranında bastığınızı düşünün. Ecu vitesi 3 almak için gaz pedalı konum sensöründen gelen sinyali gereken sürenin sonuna kadar yok sayacak ve gazkelebeği kapanacak bu esnada ise debriyaj aktivatörü on konumuna gelerek motordan şanzımana güç aktarımını kesecek vites aktivatörü vitesi 3 alacak ve debriyaj aktivatörü kavrama noktasına yumuşak bir geçiş yaparken gaz kelebeği aracın vites değişimini en az hissettirecek ve sisteme zarar vermeyecek şekilde tekrar açılarak %25 lik eski konumuna gelecektir. Kullanıcıların vites değişiminde hissedilen yavaşlamanın nedeni budur. Sistem mükemmel bir senkron içinde çalışarak sizin konforlu bir sürüş yapmanızı sağlayacaktır. Tıpkı bir konserde şefin orkestrayı yöneterek size müzik ziyafeti çektirmesi gibi. Aşağı ve yukarı doğru tüm vites geçişleri bu şekilde olur. Manuel konumdada sistem bu şekilde çalışır sadece değişimin başlangıç zamanı vites pozisyon şalterinden gelen datadan sonra başlar

    Bilinmesi gerekenler
    1-Amt otomatik şanzıman değildir. Otomatik şanzıman gibi davranması beklenemez
    2-Amt'yi ve otomatik şanzımanı birbirleri ile karşılaştırmak doğru değildir. Elma ile armut kıyaslanmayacağı gibi.
    3-Dik yokuşlarda araç viteste olsa bile poziysonuna göre öne veya geriye doğru hareket edebilir.
    4- Eğer araç kısa dur kalklarda ser ve kırıcı kullanılır veya sistem aşırı ısınırsa kendini korumaya alacaktır. Motoru kapatıp 20 sn bekleyip tekrar çalıştırın


    Kullanırken dikkat edilmesi gerekenler.(aracınızı kullanmadan önce lütfen kullanıcı el kitabını okuyun)
    1- Vites kolu a da veya manuel konumda 1. viteste uzun süre beklemek doğru değildir.
    2- Aracı dik yokuşlarda hareket ettirirken mutlaka elfreni ilk harekete geçilmelidir. Aksi durumda tekerler patinaj yapabilir yada debriyaj balatanız yanabilir.
    3- Vites konumu a da veya 1. viteste iken araç çalışır durumda elfreni çekili olsa bile bırakılmamalıdır.
    4- Geri vitesine takmadan önce aracın tekerlerinin tamamen durduğun ve motorun rolantide çalıştığından emin olduktan sonra geriye takılmalıdır

    Aıntı: Alparslan Özyılmaz.


    Aslında bu sistem daha önce Mitsubishi ve Hondalarda da kullanılan sistemin aynısıdır
    Photoshop Değil , Gerçeğin Ta Kendisi


    SÖZDE DEĞİL , ÖZDE MODİFİYE

  2. #2
    Aydın. Beygul
    Fire 1.4 77Hp Tit.Grisi the_Algn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Mesajlar
    1.247
    Nereden
    Ardahan
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 197

    Standart

    Teşekkürler abi bilgi için..

  3. #3
    Erdi YILMAZ
    Fiat Türkiye Forum
    FiatTR | PuntoTR
    GrandePuntoTR

    erdiyilmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Mesajlar
    8.454
    Nereden
    Antalya
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 5938

    Standart

    güzeL biLgiLer büLent abi. şu maddeyi anLamadım gerçi.

    3-Dik yokuşlarda araç viteste olsa bile poziysonuna göre öne veya geriye doğru hareket edebilir.




    FiatTR | PuntoTR | GrandePuntoTR | PuntoEvoTR | BravoTR | LineaTR | 500TR
    Fiat Türkiye Forumları | 2006'dan Beri Sizlerleyiz | Reklam & İletişim: admin@grandepuntotr.com

  4. #4
    Murat YANIK
    Linos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    46
    Mesajlar
    5.209
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Bolero Kırmızı
    Plaka
    06 BE 7673
    Edilen teşekkür: 1268

    Standart

    Alıntı erdiyilmaz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    güzeL biLgiLer büLent abi. şu maddeyi anLamadım gerçi.

    Arabanın yokuşta geri kaymama durumu yok bunda anladığım kadarıyla!..

  5. #5
    Akincl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Yaş
    44
    Mesajlar
    676
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 84

    Standart

    Alıntı Linos Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arabanın yokuşta geri kaymama durumu yok bunda anladığım kadarıyla!..
    Yarı otomatikler kaydırır.

    hatta tam otomatikler dahi 2.0l altında dik yokuşlarda hafif geri kaçma yapar.

  6. #6
    nejat brohi
    nejatb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/04/2007
    Mesajlar
    166
    Rengi
    Orleans Mavi
    Edilen teşekkür: 1

    Standart

    yazı biraz teknik ama guzel olmus.

    ihtiyac var bu konuda bilgiye, tesekkurler.

  7. #7
    Ozan K
    OzzY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    35
    Mesajlar
    9.484
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    35HK***
    Edilen teşekkür: 2813

    Standart

    Alıntı Akincl Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yarı otomatikler kaydırır.

    hatta tam otomatikler dahi 2.0l altında dik yokuşlarda hafif geri kaçma yapar.
    +1907
    Ne Mutlu Türküm Diyene!

  8. #8
    Alper Emre Bağcı
    emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    36
    Mesajlar
    747
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    34 DV 9711
    Edilen teşekkür: 64

    Standart

    evet ben navaranın yokuşta kalkarken kaydığını gördüm hiç otomatiğin kaydığını görmemiştim çok enteresan geldi
    GRANDE PUNTO 1.3 MULTİJET 90 HP EMOTİON 3DR+ROCK BLACK+DUALLOGİC+SKYDOME+S.P+G.P+DERİ DÖŞEME

  9. #9
    mehmet agans
    drberti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/03/2007
    Yaş
    46
    Mesajlar
    7
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    peki bu duologic ile linea daki kullanacağı amt şanzıman farklı deniliyor ne gibi bir farkı vardır. neden aynı şanzımanı kullanmadı sizce?

  10. #10
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    46
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Sağol Bülent, bu da Fiat ın önemli yeniliklerinden birisi kesinlikle...

Benzer Konular

  1. Şanzıman Yağ Kaçağı
    sonytech tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 11
    Son Mesaj: 12/02/2018, 11:45
  2. Şanzıman sesi
    rational tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 22
    Son Mesaj: 05/01/2018, 21:18
  3. Turbo nedir supercharger nedir?
    GP COSKUN tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 11
    Son Mesaj: 26/05/2011, 19:09
  4. şanzıman sorunu
    fixer1981 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 17
    Son Mesaj: 02/05/2011, 08:19
  5. Şanzıman sorunu
    kskcan35 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 20/09/2010, 10:28

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com