6 ile redlıne 260 ta falanmı giriyo bu araba
kaldıki kalitesiz yakıtla zaten 180 -190 ları göremezsin
ilave olarak dizel motora deponun üçte biri kadar benzin atıp gazladığımız halde ışık falan yanmıyor
yaptığın yoruma göre aracın motoru 5.viteste 210 ları falan gördüğünde mi redlıne girer demek istiyorsun
adam anlatmış zaten uğur 5-6 arasında oynuyor vitesle fren kullanmadan kompresör yaptırarak yavaşlatıyor aracını dizel motorun pistonların ve grankına bu kadar yük bindirirsen kesinlikle motor ışığı yanar
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
abi 6 vitesli dizel punto bende kullanıyorum 6 ile kaça çıkarsan çık 5 aldığında rede girme imkanın yok coskun.
teknik kurallara aykırı yorum yapma uğur
yukarıda kurduğun cümlenin doğru olması için
5. vites dişli oranıyla 6. vites dişli oranının aynı olması gerekir
buda şanzumanın içinde iki tane 5. vites anlamına gelir
takdir edersinki buda saçmalık olur
sizin motrunuz 5100-5200 civarlarında redlıne girdiğine göre
6. vitesle 4600-4700 gibi bir devirde giderken aracı 5. vitese çekersen
iki vites arasındada 400-500 devir fark olduğuna göre 5, vitese çekilen motor otomatikman redlıne girer
bu sadece 5. ile 6.viteste değil
her hangi bir viteste üst devirlere genildiğinde bir küçük vitese geçmek redlıne girilmeye sebeb olur bu vites geçişi sırasında 6 dan 5 e yada 4ten 3 e çektiğin sırada ayağını debriyajdan kaldırmadan tam gaz yapıp ayak debriyajdan çekilmelidir
bu şekilde de redlıne girilir fakat motorun üstüne binen yük azalır gaz vermeden ayak debriyajdan çekildiğinde devri düşmüş olan motor birden redlıne üstü bir devir çevirmeye zorlanır bu gibi durumdada motor kendini korumaya alır
saygılar
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
Coşkun kardeşimin ifadelerine 1:1 katılıyorum. Yeni konulan yağın kalitesinden tut yağ pompasına kadar komple gözden geçirmek lazım. Yakıt tan olması mümkün gözükmüyor. Bizim arabalarımız devirli arabalar, olması gereken vitesin altında olduğunda devir yükselmesi hemen alarm olarak beyinde gözüküyor. Işığın yanması sadece problem olduğunu anlatmaz uyarı olarak ta yanabilir.
Multijet Grande Punto 1.3 75 hp -> 95 HP
Multijet Grande Punto 1.3 90 hp -> 125 HP
Multijet Bravo 1.6 105 hp -> 135 HP
Clio RS 190 HP
ve Şimdi...
Multijet BRAVO GT1544 STAGE 2 180+ hp...
coskun 5-6 vites dişlileri arasındaki fark cok kucuktur hatta 6 vitesin sırf ekonomi yapabilmek için yapıldığını soylesek yalan soylememiş oluruz, tork ve hp eğrisini incelersen (teknikten konu açılmışken) 6. vitesin dahi 5200 devire çoook ama çok dik bir rampa inmediğin surece ulaşamayacağını gorursun. Bu açıklama sanırım buraya max. hız yapmış bir puntonun devir ve hız gostergesi koymama hacet bırakmıyor. Ama yinede bulursam koyarım maksat kafanda soru işareti kalmasın.
coşkun abi soluksuz okudum walla
hala bilmediğim birçok şey varmış, teşekkürler...
uğurcum benim yazdıklarımı dikkatli oku nolur![]()
söylemediğim ve yazmadığım şey için tork ve hp eğrisini incelememi tavsiye etmişsin
mesajımı oku bakalım ben 6. viteste 5200 devirden bahsetmişmiyim
yazdığım 6. vitesle 4600-4700 gibi bir devirde giderken aracı 5. vitese çekersen
iki vites arasındada 400-500 devir fark olduğuna göre 5, vitese çekilen motor otomatikman redlıne girer demişim
sen benim 6. viteste 5200 devir çevirir dediğim kanısına nasıl vardın anlamadım
dur hele sen haftaya bi istanbul buluşması yapıp bir araya gelelim
konuşalım biraz hemde tanışalım dahada koyulaştıralım bu konuyu![]()
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
büyük ihtimalle lambda sensörüdür..aynı olay benim başıma geldii gecen hafta..servise gidip bilgisayara bağlat belli olur..benim sensörüm dün takıldı...küçüçük parca bir racı bukadarmı rahatlatırrr anlatamam..akıp gidiyo araççç..gazı bi başke yer oldu sensör değiştikten sonra ...
onrky
1.4 starjet 95hp
valla bilmiyorum, coşkun abinin dediğine göre ki adam birebir mevzuyu anlattı motoru yorduğumdan. benimde aklıma ilk başta uğurun düşündüğü geldi çünkü rutin dışındaki tek şey petrol ofisinden yakıt almamdı, arabayı daha önce daha uzun süre yani yaklaşık 30-35 dakka bu şekilde kullandığımda olmuştu belki rüzgarın etkisi olabilir, onurun dediği gibi sensör işi olacağını zannetmiyorum çünkü 190'ı çok rahat görüyor araba. perşembe günü serviste cihaza bağlatacam arabayı sanırım ortaya çıkar.
coşkun abi verdiğin bilgiler benim gibi birçok arkadaşı daha aydınlattı sanırım, belkide sayende biçok dizel punto motor indirmekten kurtaracak![]()
![]()
![]()
Geçmiş olsun kardeş. İnşallah bir şeyi yoktur. Benim de sana tavsiyem uzun süre üst sınırdaki devirlerde kulanmaman olacaktır.
dostlar, servisten aldığım cevap:
turbo sinyal göndermiş, o yüzden lamba yanmış. şu an için bi sorun yokmuş.
aracı biraz sıkıştırmışsın...sorun bu...biraz daha sakin sürersen sorun olmaz
yağ yeterince basmamış olabilir.
5 ci vitesde yüksek devir çevirdin. bundan dolayı motor arıza yada yağ ikaz lambası yanmış olabilir.
Servis turbo sinyal gönderdi diyosa o servise gitmeyinyada söyleyin bilmedikleri konuları konuşup müşterileri yanlış bilgilendirmesinler,turboda herhangi yere sinyal gönderecek hiçbir parça yoktur,kaldı ki konuyu açan arkadaşımız 180 le gittiğini belirtti 180 le giderken turboda aşırı bi yük bulunmaz çünki wastegate denilen turbonun yanında bulunan parça turbonun valfini açar ve egzos gazı turbonun türbinlerine çarpmadan atılır buda turbonun devrini minimuma indirir,motor korumasının devreye girmesi yazılımsal bir arıza olabileceği gibi yağ sensörlerinde arıza, yağda eksiklik, yağ pompasında bozukluk ihtimalleri düşünülmeli.
kafayı yiyecem bu sabah işe giderken aynı yolda aynı şeyi yaptı, deviri fazla yükseltmediğim halde hemde. 6. vites gaza yüklendim biraz gittim yine lamba yaktı. bugün depoyu bitirip opetten yakıt aldım. tekrar deneyip aynı şeyi yapacak mı diye bakacam. eğer gül gibi aracım petrol ofisinin mazotu yüzünden lamba yakıyorsa mouse ile uzanabildiğim heryere o güzel dizellerinin nasıl bişey olduğunu yazacam.
abi devir yukseltmeden dolayı olamaz 6 dan 5 e atmayla kesiciye dahi sokamazsın zaten hiçbir şartta diyoruz ama sakalımızda var halbuki yinede anlatamıyoruz![]()
Mazotun kaçak veya euro olmaması enjektör ve pompa arızasına neden olabilir bu sebeple beyin korumaya alıyor olabilir..
abi petrol ofisinden bu zangır zangır reklamı yapılan yeni euro dizelden aldım. bayiler kaçak mazot veriyorsa onu bilemem.
uğur anlamaya çalışıyorum, tüm söylenenleri toparlayıp düşünüyorum sonuçta ben arabayı sürmekten anlarım. sor bana viraja nasıl girilir, nasıl makas atılır, tampondan nasıl toz alınır, iğnenin deliğinden nasıl geçilir söyleyeyim ama kaputun altındaki elemanlar hakkında sadece genel bilgiye sahibim. bilgili arkadaşlarımızdan yararlanmak adına foruma üye oldum zaten![]()
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri