Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
59 sonuçtan 21 ile 40 arası

Konu: 180'de motorun resmini gördüm aklım gitti!

  1. #21
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    Alıntı ugurozer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bence sebep o değil çünkü 5. vitesin redline i aşması için 6 ile bu adamın 210 dan daha yuksek hızlara ulaşması lazım. Ayrıca o hatayı unlem işareti ile verir motor ışığı yanmaz ve kontak kapatıp tekrar çalıştığında tekrar ötmez. Yakıt değil diyorsunuz ama bence birdaha düşünelim, kalitesi düşük yakıtlarda tamda 170-180 lerden sonra motor arıza ışığı yakma durumu benim başıma çok geldi. Bilgisayara bağlanıp araştırıldığında sebep yakıt kalitesi çıktı. Bence en güzeli boş bir vaktinde servise git o ışık neden yanmış arabada kayıtlı duruyor onu gorup sana sebebini söyleyebilirler.


    6 ile redlıne 260 ta falanmı giriyo bu araba
    kaldıki kalitesiz yakıtla zaten 180 -190 ları göremezsin
    ilave olarak dizel motora deponun üçte biri kadar benzin atıp gazladığımız halde ışık falan yanmıyor
    yaptığın yoruma göre aracın motoru 5.viteste 210 ları falan gördüğünde mi redlıne girer demek istiyorsun
    adam anlatmış zaten uğur 5-6 arasında oynuyor vitesle fren kullanmadan kompresör yaptırarak yavaşlatıyor aracını dizel motorun pistonların ve grankına bu kadar yük bindirirsen kesinlikle motor ışığı yanar


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  2. Bu mesajı için 2 kişi GP COSKUN'ye teşekkür etti:


  3. #22
    ugur ozer
    ugurozer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/08/2007
    Mesajlar
    1.416
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 630

    Standart

    abi 6 vitesli dizel punto bende kullanıyorum 6 ile kaça çıkarsan çık 5 aldığında rede girme imkanın yok coskun.

  4. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  5. #23
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    teknik kurallara aykırı yorum yapma uğur
    yukarıda kurduğun cümlenin doğru olması için
    5. vites dişli oranıyla 6. vites dişli oranının aynı olması gerekir
    buda şanzumanın içinde iki tane 5. vites anlamına gelir
    takdir edersinki buda saçmalık olur
    sizin motrunuz 5100-5200 civarlarında redlıne girdiğine göre
    6. vitesle 4600-4700 gibi bir devirde giderken aracı 5. vitese çekersen
    iki vites arasındada 400-500 devir fark olduğuna göre 5, vitese çekilen motor otomatikman redlıne girer
    bu sadece 5. ile 6.viteste değil
    her hangi bir viteste üst devirlere genildiğinde bir küçük vitese geçmek redlıne girilmeye sebeb olur bu vites geçişi sırasında 6 dan 5 e yada 4ten 3 e çektiğin sırada ayağını debriyajdan kaldırmadan tam gaz yapıp ayak debriyajdan çekilmelidir
    bu şekilde de redlıne girilir fakat motorun üstüne binen yük azalır gaz vermeden ayak debriyajdan çekildiğinde devri düşmüş olan motor birden redlıne üstü bir devir çevirmeye zorlanır bu gibi durumdada motor kendini korumaya alır
    saygılar


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  6. Bu mesajı için 6 kişi GP COSKUN'ye teşekkür etti:


  7. #24
    SERDAR ÖZLÜ
    serdar2362 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/08/2009
    Yaş
    62
    Mesajlar
    1.860
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BY 7694
    Edilen teşekkür: 1623

    Standart

    Coşkun kardeşimin ifadelerine 1:1 katılıyorum. Yeni konulan yağın kalitesinden tut yağ pompasına kadar komple gözden geçirmek lazım. Yakıt tan olması mümkün gözükmüyor. Bizim arabalarımız devirli arabalar, olması gereken vitesin altında olduğunda devir yükselmesi hemen alarm olarak beyinde gözüküyor. Işığın yanması sadece problem olduğunu anlatmaz uyarı olarak ta yanabilir.

  8. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  9. #25
    Alp BELGEN
    Alp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/03/2007
    Yaş
    50
    Mesajlar
    918
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 326

    Standart

    Alıntı GP COSKUN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    teknik kurallara aykırı yorum yapma uğur
    yukarıda kurduğun cümlenin doğru olması için
    5. vites dişli oranıyla 6. vites dişli oranının aynı olması gerekir
    buda şanzumanın içinde iki tane 5. vites anlamına gelir
    takdir edersinki buda saçmalık olur
    sizin motrunuz 5100-5200 civarlarında redlıne girdiğine göre
    6. vitesle 4600-4700 gibi bir devirde giderken aracı 5. vitese çekersen
    iki vites arasındada 400-500 devir fark olduğuna göre 5, vitese çekilen motor otomatikman redlıne girer
    bu sadece 5. ile 6.viteste değil
    her hangi bir viteste üst devirlere genildiğinde bir küçük vitese geçmek redlıne girilmeye sebeb olur bu vites geçişi sırasında 6 dan 5 e yada 4ten 3 e çektiğin sırada ayağını debriyajdan kaldırmadan tam gaz yapıp ayak debriyajdan çekilmelidir
    bu şekilde de redlıne girilir fakat motorun üstüne binen yük azalır gaz vermeden ayak debriyajdan çekildiğinde devri düşmüş olan motor birden redlıne üstü bir devir çevirmeye zorlanır bu gibi durumdada motor kendini korumaya alır
    saygılar
    Yazdıklarına kesinlikle katılıyorum. Sorun devirin RED LINE yapmasıyla ilgili gibi gözüküyor.
    Multijet Grande Punto 1.3 75 hp -> 95 HP
    Multijet Grande Punto 1.3 90 hp -> 125 HP
    Multijet Bravo 1.6 105 hp -> 135 HP
    Clio RS 190 HP
    ve Şimdi...
    Multijet BRAVO GT1544 STAGE 2 180+ hp...

  10. #26
    ugur ozer
    ugurozer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/08/2007
    Mesajlar
    1.416
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 630

    Standart

    coskun 5-6 vites dişlileri arasındaki fark cok kucuktur hatta 6 vitesin sırf ekonomi yapabilmek için yapıldığını soylesek yalan soylememiş oluruz, tork ve hp eğrisini incelersen (teknikten konu açılmışken) 6. vitesin dahi 5200 devire çoook ama çok dik bir rampa inmediğin surece ulaşamayacağını gorursun. Bu açıklama sanırım buraya max. hız yapmış bir puntonun devir ve hız gostergesi koymama hacet bırakmıyor. Ama yinede bulursam koyarım maksat kafanda soru işareti kalmasın.

  11. #27
    A. Can Şahin
    95+ HP Punto_Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/11/2007
    Yaş
    37
    Mesajlar
    2.007
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    06DA1234
    Edilen teşekkür: 779

    Standart

    coşkun abi soluksuz okudum walla
    hala bilmediğim birçok şey varmış, teşekkürler...

  12. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  13. #28
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    Alıntı ugurozer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    coskun 5-6 vites dişlileri arasındaki fark cok kucuktur hatta 6 vitesin sırf ekonomi yapabilmek için yapıldığını soylesek yalan soylememiş oluruz, tork ve hp eğrisini incelersen (teknikten konu açılmışken) 6. vitesin dahi 5200 devire çoook ama çok dik bir rampa inmediğin surece ulaşamayacağını gorursun. Bu açıklama sanırım buraya max. hız yapmış bir puntonun devir ve hız gostergesi koymama hacet bırakmıyor. Ama yinede bulursam koyarım maksat kafanda soru işareti kalmasın.

    uğurcum benim yazdıklarımı dikkatli oku nolur
    söylemediğim ve yazmadığım şey için tork ve hp eğrisini incelememi tavsiye etmişsin
    mesajımı oku bakalım ben 6. viteste 5200 devirden bahsetmişmiyim
    yazdığım 6. vitesle 4600-4700 gibi bir devirde giderken aracı 5. vitese çekersen
    iki vites arasındada 400-500 devir fark olduğuna göre 5, vitese çekilen motor otomatikman redlıne girer demişim
    sen benim 6. viteste 5200 devir çevirir dediğim kanısına nasıl vardın anlamadım
    dur hele sen haftaya bi istanbul buluşması yapıp bir araya gelelim
    konuşalım biraz hemde tanışalım dahada koyulaştıralım bu konuyu


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  14. #29
    onur kaya
    kara kız - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/03/2007
    Yaş
    42
    Mesajlar
    1.144
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    34 DY 2468
    Edilen teşekkür: 303

    Standart

    Alıntı gogo61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ölçtüm abi, yağ normaldi hem de değişeli 500 km olmadı daha. arabamın çalışması hep normaldi ışık yanarkende. yakıttan olmadığına sevindim ama aklım almıyor, hararet yükselmeden motor ısınıp korumaya alabilirmi kendini? eğer bu kadar basmayla bunu yapacaksa sanırım benzinli puntoyu denemeliyim babamın 1.3 doblosuna bile rampa aşağı 170 bastım turbo düdüklü tencere gibi ötmeye başladı ama yine arıza lambası falan yakmadı

    büyük ihtimalle lambda sensörüdür..aynı olay benim başıma geldii gecen hafta..servise gidip bilgisayara bağlat belli olur..benim sensörüm dün takıldı...küçüçük parca bir racı bukadarmı rahatlatırrr anlatamam..akıp gidiyo araççç..gazı bi başke yer oldu sensör değiştikten sonra ...

    onrky
    1.4 starjet 95hp

  15. #30
    hakan çebi
    agresif gogo61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/11/2009
    Yaş
    43
    Mesajlar
    129
    Nereden
    Trabzon
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    61 HF 611
    Edilen teşekkür: 26

    Standart

    valla bilmiyorum, coşkun abinin dediğine göre ki adam birebir mevzuyu anlattı motoru yorduğumdan. benimde aklıma ilk başta uğurun düşündüğü geldi çünkü rutin dışındaki tek şey petrol ofisinden yakıt almamdı, arabayı daha önce daha uzun süre yani yaklaşık 30-35 dakka bu şekilde kullandığımda olmuştu belki rüzgarın etkisi olabilir, onurun dediği gibi sensör işi olacağını zannetmiyorum çünkü 190'ı çok rahat görüyor araba. perşembe günü serviste cihaza bağlatacam arabayı sanırım ortaya çıkar.

    coşkun abi verdiğin bilgiler benim gibi birçok arkadaşı daha aydınlattı sanırım, belkide sayende biçok dizel punto motor indirmekten kurtaracak

  16. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  17. #31
    yılmaz yondemir
    detay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/02/2008
    Yaş
    51
    Mesajlar
    174
    Nereden
    Gümüşhane
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 42

    Standart

    Geçmiş olsun kardeş. İnşallah bir şeyi yoktur. Benim de sana tavsiyem uzun süre üst sınırdaki devirlerde kulanmaman olacaktır.

  18. #32
    hakan çebi
    agresif gogo61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/11/2009
    Yaş
    43
    Mesajlar
    129
    Nereden
    Trabzon
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    61 HF 611
    Edilen teşekkür: 26

    Standart

    dostlar, servisten aldığım cevap:
    turbo sinyal göndermiş, o yüzden lamba yanmış. şu an için bi sorun yokmuş.

  19. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  20. #33
    cemal arslan
    cemal arslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/01/2010
    Yaş
    56
    Mesajlar
    1.810
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 598

    Standart

    aracı biraz sıkıştırmışsın...sorun bu...biraz daha sakin sürersen sorun olmaz
    yağ yeterince basmamış olabilir.
    5 ci vitesde yüksek devir çevirdin. bundan dolayı motor arıza yada yağ ikaz lambası yanmış olabilir.

  21. #34
    salih yaprakcı
    dallix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/10/2009
    Yaş
    36
    Mesajlar
    202
    Nereden
    Konya
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 46

    Standart

    Alıntı gogo61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dostlar, servisten aldığım cevap:
    turbo sinyal göndermiş, o yüzden lamba yanmış. şu an için bi sorun yokmuş.

    Servis turbo sinyal gönderdi diyosa o servise gitmeyinyada söyleyin bilmedikleri konuları konuşup müşterileri yanlış bilgilendirmesinler,turboda herhangi yere sinyal gönderecek hiçbir parça yoktur,kaldı ki konuyu açan arkadaşımız 180 le gittiğini belirtti 180 le giderken turboda aşırı bi yük bulunmaz çünki wastegate denilen turbonun yanında bulunan parça turbonun valfini açar ve egzos gazı turbonun türbinlerine çarpmadan atılır buda turbonun devrini minimuma indirir,motor korumasının devreye girmesi yazılımsal bir arıza olabileceği gibi yağ sensörlerinde arıza, yağda eksiklik, yağ pompasında bozukluk ihtimalleri düşünülmeli.

  22. #35
    hakan çebi
    agresif gogo61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/11/2009
    Yaş
    43
    Mesajlar
    129
    Nereden
    Trabzon
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    61 HF 611
    Edilen teşekkür: 26

    Standart

    Alıntı dallix Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Servis turbo sinyal gönderdi diyosa o servise gitmeyinyada söyleyin bilmedikleri konuları konuşup müşterileri yanlış bilgilendirmesinler,turboda herhangi yere sinyal gönderecek hiçbir parça yoktur,kaldı ki konuyu açan arkadaşımız 180 le gittiğini belirtti 180 le giderken turboda aşırı bi yük bulunmaz çünki wastegate denilen turbonun yanında bulunan parça turbonun valfini açar ve egzos gazı turbonun türbinlerine çarpmadan atılır buda turbonun devrini minimuma indirir,motor korumasının devreye girmesi yazılımsal bir arıza olabileceği gibi yağ sensörlerinde arıza, yağda eksiklik, yağ pompasında bozukluk ihtimalleri düşünülmeli.
    valla bilemiyorum dostum, gittiğim servis trabzon tunalar. bayburt, gümüşhane, trabzon, giresun ve orduda fiat bu adamların elinde. aracım o günden sonra başka bi arızada göstermedi.

  23. #36
    hakan çebi
    agresif gogo61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/11/2009
    Yaş
    43
    Mesajlar
    129
    Nereden
    Trabzon
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    61 HF 611
    Edilen teşekkür: 26

    Standart

    kafayı yiyecem bu sabah işe giderken aynı yolda aynı şeyi yaptı, deviri fazla yükseltmediğim halde hemde. 6. vites gaza yüklendim biraz gittim yine lamba yaktı. bugün depoyu bitirip opetten yakıt aldım. tekrar deneyip aynı şeyi yapacak mı diye bakacam. eğer gül gibi aracım petrol ofisinin mazotu yüzünden lamba yakıyorsa mouse ile uzanabildiğim heryere o güzel dizellerinin nasıl bişey olduğunu yazacam.

  24. #37
    ugur ozer
    ugurozer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/08/2007
    Mesajlar
    1.416
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 630

    Standart

    abi devir yukseltmeden dolayı olamaz 6 dan 5 e atmayla kesiciye dahi sokamazsın zaten hiçbir şartta diyoruz ama sakalımızda var halbuki yinede anlatamıyoruz

  25. #38
    salih yaprakcı
    dallix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/10/2009
    Yaş
    36
    Mesajlar
    202
    Nereden
    Konya
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 46

    Standart

    Mazotun kaçak veya euro olmaması enjektör ve pompa arızasına neden olabilir bu sebeple beyin korumaya alıyor olabilir..

  26. #39
    hakan çebi
    agresif gogo61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/11/2009
    Yaş
    43
    Mesajlar
    129
    Nereden
    Trabzon
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    61 HF 611
    Edilen teşekkür: 26

    Standart

    abi petrol ofisinden bu zangır zangır reklamı yapılan yeni euro dizelden aldım. bayiler kaçak mazot veriyorsa onu bilemem.

  27. #40
    hakan çebi
    agresif gogo61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/11/2009
    Yaş
    43
    Mesajlar
    129
    Nereden
    Trabzon
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    61 HF 611
    Edilen teşekkür: 26

    Standart

    Alıntı ugurozer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi devir yukseltmeden dolayı olamaz 6 dan 5 e atmayla kesiciye dahi sokamazsın zaten hiçbir şartta diyoruz ama sakalımızda var halbuki yinede anlatamıyoruz
    uğur anlamaya çalışıyorum, tüm söylenenleri toparlayıp düşünüyorum sonuçta ben arabayı sürmekten anlarım. sor bana viraja nasıl girilir, nasıl makas atılır, tampondan nasıl toz alınır, iğnenin deliğinden nasıl geçilir söyleyeyim ama kaputun altındaki elemanlar hakkında sadece genel bilgiye sahibim. bilgili arkadaşlarımızdan yararlanmak adına foruma üye oldum zaten

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon

Benzer Konular

  1. Bizim veledin bir kaç resmini çektim dün
    dogus618 tarafından Üye Garajı forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 18
    Son Mesaj: 25/06/2012, 19:47
  2. Evo gitti satıldı uçtu gitti bi tavsiye :)
    unreal123 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 05/04/2012, 20:21
  3. gezdim,gördüm. begendim))
    skyline28 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 30/09/2011, 23:24
  4. Bir punto gördüm sanki :)
    sonyaz86 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 20/08/2011, 17:39
  5. Hoş bir G.P reklamı ben yeni gördüm :)
    asimsendogan tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 21/02/2011, 00:54

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com