Alıntı Refiner Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Zaten tam bilmediğimi söylemiştim. Düşündüğüm şey "acaba yağlama azaldığı için veya motor hızlı soğuduğu için silindir ile piston arasındaki mesafe bir şekilde azaldıysa yükseklik farkı meydana gelmiş ve piston artık üst ölü noktaya ulaşamaz olmuş olabilir mi?" idi. Hani eski arabaların rektifiye sonrası motorunu iyi açmazsan düzensiz aşınma sonucu devir tam çevrilemez ya; belki öyle bişey diye düşündüm.
Saçma da olsa fikir üretip beyin fırtınasına bir esinti vereyim dedim
Pistonun üst ölü noktaya ulaşamaması için piston boyunun kısalması gerekir. Motor döndüğü sürece üst ölü noktaya bir şekilde ulaşacaktır. Pistonun alınından talaş kaldırma suretiyle kısaltılma işlemi yapılan bir uygulama buda aracın daha rahat çalışmasını (sıkıştırma oranı azalmış oluyor) ama daha az güç üreterek verimsiz çalışmasını sağlar. Güzel beyin fırtınası oldu