daha dün elmadağında sürttüm o demiri ..
yol çalışması nedeniyle tek şeride düştüğü yerdeki asfalt kamyonlar yüzünden tam anlatıldığı gibi olmuş. çok sert değildi ancak sürttü baya. altına yatıp kontrol etmek lazım.
gidilen yol fazla çöküntülüyse lastik havanızı biraz daha fazla basarsanız sürtmelerin az da olsa önüne geçmiş olursunuz...örneğin 30 ps yerine 34 ps gibi...
Bugün söktüm o demiri. 16mm anahtarla sökülüyor. Düzeltip takıcam inşaallah. Sökünce ses kesildi. Oh beee...
peki o demiri söküp atsak ne olur?
bana maliyeti olmasa ve güvenliğimi çok bozmayacağını düşünsem
aracımı yükseltmek isterim
TR şartlarında alçak araç çok kullanışlı değil.
dağı bayır, köyü kasabası var.
altı yüksek araç daha kullanışlı.
özellikle hız yapmaan benim gibi birisi için
yanlış hatırlamıyorsam forumda birkaç kişi daha vardı diye hatırlıyorum aracını yükseltmek isteyen.
Ben o demiri söktüm attım şuan hiç ses soluk yok zaten bi işen yaradoğıda yok bana kalırsa hiç biyeri koruduğuda yok
Aynı demir banada sorun oldu,özellikle 1.vites ile sert bir yokuş çıkarken motor zorlandığında inanılmaz sesler geliyordu alttan.Keza klima açıkken agresif kullanımdada ses yapıyor.Sebep motorun esneyerek egzoz çıkışını o demire dayaması.Aracın altını kaldırdığınızda bir levye ile demirin düzeltilmesi mümkün ancak orjinali gibi olmayıp sarkma yapıyor.Tamirci söküp atalım bir işe yaradığı yok dedi ama kalsın dedim.
o destek demirini kimse boş yere koymaz. milyonlarca araç üreten bir firma bu demiri koymayarak yüzbinlerce dolar fazla kar yapardı yoksa.
bağlandığı noktalara bakıldığında şasiye destek veren bir parça görünümünde.
söküp atmayin derim. sökenlerde geri taksınlar bence...
--
birde arabayı stop ettiğimde tak tuk ses yapıyor...Aa, evet; klima açıksa arabadan acayip bir hırıltı geliyor bende de. Özellikle düşük viteslerde devir yüksek, hız düşük (yol gürültüsü az) daha belirgin oluyor.
Normal bir şey sanıyordum bende.
O demire bir bakmak lazım demek ki.
evet arkadaşlar birkaç ay önce söküp düzeltmiştim haliyle boyu uzamış cıvata delikleri denk gelmedi, depoya kaldırdım,baktım neye faydası olabilir diye? egsoz en önden veya ortalardan koparsa yere değip zarar görmesini engelleyebilir diye düşündüm,birde sürte bileceğinizi düşündüğünüz bir yerden geçerken en önce sürterek,hem vaz geçmenizi sağlayacak,vaz geçmeseniz bile konvertörün en alt kıvrım noktasını şiddetli bir sürtünmeden koruyacaktır,tez vakit üzerine yeni delikler açarak tekrar takıyorum. yarın bununla ilgili komik bir anımı anlatacağım sizlere...
Abi bana sanki çıkarılırsa araç ortadan ikiye ayrılacak izlenimi verdi o yüzden kalsın dedim,merakla bekliyorum anını![]()
evet irfan mesaiden yeni eve geldim. birgün benim biraderimin ortağı iş yerime geldi ve arabaya ihtiyaçlarının olduğunu söyledi.bende verdim,bizim işyerinin(şantiye) yolu üzerindeki tümseğe altını vurmuş,sonra benim biladeri evden alıp gezmeye gitmişer,akşam 17 00da arabayı getirip gittiler.arabayı çalıştırdım eve gidiyorum altından acayip bir zırıltı titreme falan garip sesler,eve kadar sinirlendim,motora zarar verdiklerini düşündüm,eve varınca altına eğilip baktımki; alttaki o muhafaza gibi olan sac alttan aldığı darbeyleyukarı doğru bükülmüş,konvertörün alt çıkışındaki flexible boruyu zedelemiş ve yukarı sıkıştırmış,haliyle gaz çıkışını daraltmış,motorunda garip seslerle çalışmasına neden oluyor ,hemen altına yatıp söktüm,çekiçle düzelltim ama civatalar denk gelmedi boyu uzamış bende takmadım depoya kaldırdım.biladerimin ehliyetine 6 aylğına el koymuşlardı ve araba lazım oluncada ortağını gönderiyordu,ortağıda altını feci vurmuş bana söylemedi ve ben olayı çözdüm.akşam biladerim aradı ve arabamın altından garip sesler geldiğini her dur kalk yaptıklarında altından takırtılar geldiğini,bana gp değilde wv ve opel gibi arabalardan alsaydım daha iyi olacağını falan anlattı.bende arabama b..k atmamasını,birdaha araba lazım olduğunda semtimizdeki rent a car da wv ve opellerin bol olduğundan bahsettim,yarın biara uğrada ortağının altını vurup ta yamulttuğu demiri sana hediye edeyim dedim...
Abi malesef bazen öyle durumlar oluyorki kıramayacağın insanlara aracını vermek durumunda kalıyorsun.Yani hiç değilse aracını alan arkadaş durumu sana aracı verirken anlatabilirdi.Sende ona göre önlemini alırdın.Ya o anda sende uzun bir yola çıkacak olsaydın yollarda rezil olurdun Allah muhafaza.
O parça ön travers gergisi arkadaşlar yol tutuşa önemli katkı payı bulunan bir parça.Sandiğınız gibi onu bunu korumak için olan bir parça değil.parçayı sökmek size olumsuz olarak geri döner sökmemenizi tavsiye ediyorum.
o demir ile eksozun çarpıştığı noktaya şambrel parçası gibi bir lastik parçası koysak sesi kesmez mi?
Orjinal süspansiyonla gp lerimizin altını sürtüyoruz dogru.
Peki ya ben napayım.
ŞAKA Bİ YANA BANA GÖRE GP LERİN DİGER Bİ ÜRETİM YANLIŞLIGI ŞU Kİ; ARAÇLARIMIZIN KAPORTA AKSAMINA GÖRE ŞAŞİ DAHA YERE YAKIN. YANİ ARACIN ALTINA AZICIK EGİLDİGİMDE BÜTÜN ORGANLARI GÖZÜKÜYO. AMA TAMPONLAR HAVADA. TAMPONDAN COK ALTINI VURUYORUZ
obsessed the red
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri