nam-ı diğer regülatör.. arabanın motoru içindeki alternatörden üretilen elektrik akımının voltajını ayarlar..ayrıca akü şarj olup dolduktan sonra aküye gelen şarj akımını keser..


Şimdi uğurcum Altenatörle şarj dinamosu aynı şey yani başka yerde bilmem ama araçlarda bu böyledir.. Senin dediğin motor ecu felan bunlar güç içindir Çalışma performansı içindir ,artık yeni araçlar gaz teli olmadığı için bilgisayar sistemi ecu ile gazı otomatik ayarlıyor bunlarda belki sorun yaşanabilir performanslı olmaz ama sarj dinamosunun ürettiği güçle araçlar aküsüz de çalışabilir .. Bunun denemesini yapabiliriz buradan eğer sorun çıkarmayacak eski bir araç bulursam videoya çekerim buraya koyarım ...


Biz reno toros marka bir aracı takviye kablosu olmadığı için başka bir aracın aküsünü söküp taktık aracı çalıştırdık ve kutup başlarını sökerek aküyü çıkardık aaaa birde ne görelim araba hala çalışıyor sonra eski aküsünü tekrar takıp sanayiye getirdik