uğur dinamolar önce konjektöre iletip könjektörlerde doğru akıma çevirdikten sonra iletirler bütün sarj dinamolarında konjektör vardır direkt olarak doğru akım üreten bir araç yoktur bütün araçlarda ya harici könjektör yada dahili konjektör vardır ...

Dizel araçlarda ilk hareketi altıktan sonra pistonlar sayesinde yakıtı sıkıştırma ile çalıştırır yani aküye gerek duymaz motoru akü değil yakıt çalıştırır Benzinlide elektrik ihtiyacı sadece bujilerdir ama dizelde bunada gerek yoktur çünkü püskürtme enjektörler vardır elektrik gereksinimi yoktur .. Arkadaşlar iyice araştırın gözünü seveyim Sistem budur burada motor toplanırken motoru dışarıda çalıştırırlar ve akü ile çalıştıktan sonra isterlerse sökerler çümkü ilk hareketi almış durumdadır ve gazı kesmediğin müddetce çalışmaya devam eder...

bu olay 4 pistonlu araçların her bir pistonu içinde gerçekleşir
1. devir emme piston aşşağı iner içeriye benzin ve hava emer
2. devir sıkıştırma piston yukarı kalkar ve içerdeki hava ve benzini sıkıştırır
3. devir patlama içerde sıkışan benzin ve hava patlar ve pistonu iter
4. devir ise egzoz dur buda piston tekrar kalkarak içerdeki karbondioksitin ve kalan artıkların atılmasıdır.

bunda elektrik gereksinimi vardır başka hiç bir şey çalışmaz ise bujilere verecek olan elektriği alternatör karşılar...