Sayfa 1/2 12 SonSon
25 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Dizel punto rolantide 1000 devirde çalışmaya başladı

  1. #1
    zafer yılmaz
    Zafer29 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/03/2020
    Mesajlar
    15
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 0

    Standart Dizel punto rolantide 1000 devirde çalışmaya başladı

    İyi akşamlar. 2011 model 1.3 grande fiat punto aracım var. yaklasık olarak 8 yıldır bende .arabamın geçen ay enjektorlerını temizlettim. yağ pompası devırdaim pompası, tiger zinciri, debriyaj seti vb parçalarını değiştirdim. rutin yağ bakımını yaptırdım ( mazor filtresi yag ve diger fitreler). arabamı şehir içinde 30 dk kadar kullandıktan sonra boşa aldığımda devir 1000lerde oluyor. bu parçaları değiştiren ustaya götürdüm cihaza bağladılar sorun görünmedi. yine yapmaya devam etti. iyice bir bakalım dediler dun bıraktım aracı.map motorunu da değiştirler.bugun aldım yine aynı şeyi yapıyor.artık o kadar sıkıldım kı bundan satmayı dusunur hale geldim. acaba bunun çözümünü bilen var mı (arabayı satmamdan başka )
    SORUNU TEKRAR EDEYİM: ARABA SABAHLARI İLK ÇALIŞTIĞINDA ROLANTİDE UFAK BIR DALGALANMA OLUYOR (BU SOGUKTAN OLABİLİR). ISINICA 800 DEVİRDE FALAN ÇALIŞIYOR. UZUN YOLDA KULLANINCA SIKINTI OLMUYOR. SEYİR HALİNDEYKEN VİTESİ BOŞA ALDIĞIMDA 900LERDE ARABA DURDUGUNDA İSE DEVİR 800 LERE GELİYOR. AMA ŞEHİR İÇİNDE BİRAZ KULLANDIKTAN SONRA DEVİR BOŞTA İKEN 1000 LERDE OLUYOR. UMARIM BİR ÇÖZÜM YOLU VARDIR.

  2. #2
    zafer yılmaz
    Zafer29 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/03/2020
    Mesajlar
    15
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 0

    Standart Cevap: DİZEL PUNTO ROLANTİDE 1000 DEVİRDE ÇALIŞMAYA BAŞLADI

    benzer sorunları yaşayan bir arkadaşımız yok mu ?

  3. #3
    mustafa çelik
    aslam0740 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/08/2009
    Mesajlar
    559
    Nereden
    Burdur
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 185

    Standart Cevap: DİZEL PUNTO ROLANTİDE 1000 DEVİRDE ÇALIŞMAYA BAŞLADI

    HAVA SOĞUK OLDUMU DEVİR YÜKSELİYOR bende sabah çalıınca 1000 devir ısınınca 800 devir havalar eksi derece oldumu motor ısınsaa 1000 devirde çalııor

  4. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  5. #4
    Mesut Deniz
    ayaman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/01/2012
    Yaş
    41
    Mesajlar
    899
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 273

    Standart Cevap: Dizel punto rolantide 1000 devirde çalışmaya başladı

    Alıntı Zafer29 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İyi akşamlar. 2011 model 1.3 grande fiat punto aracım var. yaklasık olarak 8 yıldır bende .arabamın geçen ay enjektorlerını temizlettim. yağ pompası devırdaim pompası, tiger zinciri, debriyaj seti vb parçalarını değiştirdim. rutin yağ bakımını yaptırdım ( mazor filtresi yag ve diger fitreler). arabamı şehir içinde 30 dk kadar kullandıktan sonra boşa aldığımda devir 1000lerde oluyor. bu parçaları değiştiren ustaya götürdüm cihaza bağladılar sorun görünmedi. yine yapmaya devam etti. iyice bir bakalım dediler dun bıraktım aracı.map motorunu da değiştirler.bugun aldım yine aynı şeyi yapıyor.artık o kadar sıkıldım kı bundan satmayı dusunur hale geldim. acaba bunun çözümünü bilen var mı (arabayı satmamdan başka )
    SORUNU TEKRAR EDEYİM: ARABA SABAHLARI İLK ÇALIŞTIĞINDA ROLANTİDE UFAK BIR DALGALANMA OLUYOR (BU SOGUKTAN OLABİLİR). ISINICA 800 DEVİRDE FALAN ÇALIŞIYOR. UZUN YOLDA KULLANINCA SIKINTI OLMUYOR. SEYİR HALİNDEYKEN VİTESİ BOŞA ALDIĞIMDA 900LERDE ARABA DURDUGUNDA İSE DEVİR 800 LERE GELİYOR. AMA ŞEHİR İÇİNDE BİRAZ KULLANDIKTAN SONRA DEVİR BOŞTA İKEN 1000 LERDE OLUYOR. UMARIM BİR ÇÖZÜM YOLU VARDIR.
    Bende rolantideyken oluyordu, çözümü ise motor üzerinde bulunan hava filitresini muhafaza eden plastiğin ön kısmındaki boru gevşemişti bu nedenle motora giden hava akışı azalıyor o yüzden yapıyor. Hava filitre kutusuna giren boru var onun etrafına biraz bant sar ve hava filitre kutusuna düzgün oturt canavar gibi olur bir daha asla yapmaz. Ben yaptım saat gibi oldu.

  6. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  7. #5
    zafer yılmaz
    Zafer29 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/03/2020
    Mesajlar
    15
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 0

    Standart Cevap: DİZEL PUNTO ROLANTİDE 1000 DEVİRDE ÇALIŞMAYA BAŞLADI

    Alıntı aslam0740 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    HAVA SOĞUK OLDUMU DEVİR YÜKSELİYOR bende sabah çalıınca 1000 devir ısınınca 800 devir havalar eksi derece oldumu motor ısınsaa 1000 devirde çalııor
    hava 19-20 derecelerde yapıyor bunu. cok soguk zamanlardayken hiç dıkkat etmemiştim.
    Konu Zafer29 tarafından (18/03/2020 Saat 21:24 ) değiştirilmiştir.

  8. #6
    zafer yılmaz
    Zafer29 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/03/2020
    Mesajlar
    15
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 0

    Standart Cevap: Dizel punto rolantide 1000 devirde çalışmaya başladı

    Alıntı ayaman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende rolantideyken oluyordu, çözümü ise motor üzerinde bulunan hava filitresini muhafaza eden plastiğin ön kısmındaki boru gevşemişti bu nedenle motora giden hava akışı azalıyor o yüzden yapıyor. Hava filitre kutusuna giren boru var onun etrafına biraz bant sar ve hava filitre kutusuna düzgün oturt canavar gibi olur bir daha asla yapmaz. Ben yaptım saat gibi oldu.
    hocam o dedğiniz şeye baktırmıştım. hatta tamirci ondan şüphelendi. söküp yeniden takmıştı yine devam ediyor sorun.
    Enjektorler ile ya da beyin ile alakalı olabilir mi ? beynin enjektorlere gönderdiği püskürtme ayarlarından olabilir mi acaba ?

  9. #7
    Mesut Deniz
    ayaman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/01/2012
    Yaş
    41
    Mesajlar
    899
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 273

    Standart Cevap: Dizel punto rolantide 1000 devirde çalışmaya başladı

    Alıntı Zafer29 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hocam o dedğiniz şeye baktırmıştım. hatta tamirci ondan şüphelendi. söküp yeniden takmıştı yine devam ediyor sorun.
    Enjektorler ile ya da beyin ile alakalı olabilir mi ? beynin enjektorlere gönderdiği püskürtme ayarlarından olabilir mi acaba ?
    Olamaz sanmıyorum.
    Sen yine de bak komtrol et dediğim yeri. Bir kaç tur bant sar öyle dene.

  10. #8
    Cumhur Kaya KURTOĞLU
    cmhrky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/04/2017
    Mesajlar
    208
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 31

    Standart Cevap: Dizel punto rolantide 1000 devirde çalışmaya başladı

    Partikül filtresi durumuna bakın. Sürekli temizleme eğilimindeyse devir yükselebilir.

  11. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  12. #9
    Tercan İs
    Tercan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/09/2018
    Mesajlar
    45
    Nereden
    Sakarya
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 5

    Standart Cevap: Dizel punto rolantide 1000 devirde çalışmaya başladı

    Bende linea, punto vardi simdi ise egea var. Lineada vitesi bosa atinca veya baska bir surus modunda devirde dalgalanma olmuyordu sadece soguk havalarda sabah calistirinca devir yuksekte basliyor isninca sabitleniyordu. Fakat puntoda ozellikle kucuk hizlarda bosa atinca bariz bir dalgalanma oluyordu. Bosa at kirmizi isikta dur o ikisi arasinda bile fark oluyodu. Simdi egea var ondada puntoyo benzer fakat daha az dalgalanmalar var. Bence bunu kafaya takmayin arac kendi hizina hava isisina gore bunu ayarliyor olabilir. Ben puntoyu o sekil 2 sene kullandim hicbir sorun olmadi

  13. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  14. #10
    zafer yılmaz
    Zafer29 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/03/2020
    Mesajlar
    15
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 0

    Standart Cevap: Dizel punto rolantide 1000 devirde çalışmaya başladı

    peki hocam sanayiye gittiğimde dediğinizi de bir yaptırayım

  15. #11
    zafer yılmaz
    Zafer29 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/03/2020
    Mesajlar
    15
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 0

    Standart Cevap: Dizel punto rolantide 1000 devirde çalışmaya başladı

    partikül fitre durumuna nereden ve nasıl bakılıyor ?

  16. #12
    zafer yılmaz
    Zafer29 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/03/2020
    Mesajlar
    15
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 0

    Standart Cevap: Dizel punto rolantide 1000 devirde çalışmaya başladı

    hocam şehir içinde yarım saat kullandıktan sonra 1000 devirlerde çalışıyor. motor ısınınca düşmesi gerekirdi ama düşmüyor artık. mazot filtresi daha önce orjinaldi hep orjinal kullanıyordum ama bu sefer usta orjinal bulamamış ondan olabilir mi acaba?. ustalar bakıma aldığında aküyü sökmüşlerdi ve - kutbu tam takmamışlardı. aracı kullanırken bir kaç defa stop etti. onun etkisi olablir mi? beyni sıfırlama gibi bir durum olabilir mi acaba ?

  17. #13
    mustafa çelik
    aslam0740 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/08/2009
    Mesajlar
    559
    Nereden
    Burdur
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 185

    Standart Cevap: Dizel punto rolantide 1000 devirde çalışmaya başladı

    motor beynine hava çok geldi mazotu ver komutundan olma olasılığı yüksek partükül filtresi dolu ise ozaman yeteri kadar gaz çıkışı olmadığı için motor zorlanıyor ve devir yükseliyor, şunuda yapabilrsin, hava filtresindeki map sensörü, maniforttaki maf sensörünü balata spreyiyile temzile, partükül filtresi ve enjektörler için ise würth ün enjektör temizleyici mazot katkısını, petrolden mazot alırken pompayı depoya takmadan würtü depoya dök arkasından mazotu fulle, birde mazotu petrol ofisinden alın mazotu çok güzel, ben hep petrol ofisinden alıyorum bazen denk gelemse başka istasyonlardan aldığımda oluyor başka istasyonlardan aldığımda arabam sağırlaşıyor. bi dene fazla sana maliyeti olmaz elinden geliyorsa 10 dk lık iş

  18. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  19. #14
    Cumhur Kaya KURTOĞLU
    cmhrky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/04/2017
    Mesajlar
    208
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 31

    Standart Cevap: Dizel punto rolantide 1000 devirde çalışmaya başladı

    Orijinal olmayan filtreler bana kalırsa her zaman sorun çıkarma eğilimindedirler. Enjektör sorunlarının can sıkan sonuçları da olabiliyor. Partikül durumu vb. sorunlar için puntolardan anlayan bir usta ile cihaza bağlayarak kontrol yapmak gerekli. Size bir usta, yer tavsiyem yok ama kafanızın rahat etmesi adına Bosch car servisleri önerebilirim. Filtrelerle ilgi olarak bu sevislerde sorun yaşamazsınız.

  20. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  21. #15
    Cumhur Kaya KURTOĞLU
    cmhrky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/04/2017
    Mesajlar
    208
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 31

    Standart Cevap: Dizel punto rolantide 1000 devirde çalışmaya başladı

    Alıntı aslam0740 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ... hava filtresindeki map sensörü, maniforttaki maf sensörünü balata spreyiyile temzile...
    Bu sensörleri balata spreyi ile temizlerseniz bozarsınız. Özel temizliyicileri vardır. Bunları temin edemiyorsanız izopropil alkol ile hassas bir şekilde akıtarak temizlemek gerekir.

  22. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  23. #16
    zafer yılmaz
    Zafer29 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/03/2020
    Mesajlar
    15
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 0

    Standart Cevap: Dizel punto rolantide 1000 devirde çalışmaya başladı

    map sensörü yeni değişti ve yuva girişindeki kurumları temizlemişler ustalar. daha önce enjektor temizleyiciler kullanıyordum ama enjektorleri temizlettiğimden beri kullanmadım. depo suan full bosalırsa yeniden kullanırım enjektor temizleyicileri. yakıtı bp, opet ve totalden alıyorum bazen de turkıye petrollerinden alıyorum. sureklı olan bir şey de değil. arabayı kapatıp ıkı dk tekrar calıstırdıgımda duzelıyor. partikül filtesini temizletecem ama sanayiye yakın zamanda gidemem herhalde.

  24. #17
    zafer yılmaz
    Zafer29 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/03/2020
    Mesajlar
    15
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 0

    Standart Cevap: Dizel punto rolantide 1000 devirde çalışmaya başladı

    tanıdık bir ustaya da gitmeyince fiyatları baya abartabiliyorlar. bu yuzden oraya gitmedim henuz ama en son care gidebilirim

  25. #18
    zafer yılmaz
    Zafer29 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/03/2020
    Mesajlar
    15
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 0

    Standart Cevap: Dizel punto rolantide 1000 devirde çalışmaya başladı

    ustaların başında durmamıştım umarım balata spreyi ile temizlememişlerdir

  26. #19
    mustafa çelik
    aslam0740 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/08/2009
    Mesajlar
    559
    Nereden
    Burdur
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 185

    Standart Cevap: Dizel punto rolantide 1000 devirde çalışmaya başladı

    Alıntı cmhrky Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu sensörleri balata spreyi ile temizlerseniz bozarsınız. Özel temizliyicileri vardır. Bunları temin edemiyorsanız izopropil alkol ile hassas bir şekilde akıtarak temizlemek gerekir.
    size katılıyorum bu konuda alkol bence daha iyi ama ben balata spreyi ile temziledim bişey olmadı, ama bundan sonra alkol ile temizlemek çok mantıklı.

  27. #20
    zafer yılmaz
    Zafer29 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/03/2020
    Mesajlar
    15
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 0

    Standart Cevap: Dizel punto rolantide 1000 devirde çalışmaya başladı

    Alıntı ayaman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende rolantideyken oluyordu, çözümü ise motor üzerinde bulunan hava filitresini muhafaza eden plastiğin ön kısmındaki boru gevşemişti bu nedenle motora giden hava akışı azalıyor o yüzden yapıyor. Hava filitre kutusuna giren boru var onun etrafına biraz bant sar ve hava filitre kutusuna düzgün oturt canavar gibi olur bir daha asla yapmaz. Ben yaptım saat gibi oldu.
    hocam bu dedğinize baktım bugün herhangi bir gevşeme falan yoktu. ya da hava kacağı yoktu

Sayfa 1/2 12 SonSon

Benzer Konular

  1. 1.3 Dizel 75HP Düşük devirde tekleme sorunu hakkında.
    osi007 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 26
    Son Mesaj: 05/01/2023, 12:52
  2. 150km de direksiyon titremeye başladı , araba hafif kaymaya başladı.
    thelaunch tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 24/07/2013, 11:15
  3. 2012 1.3 multijet Punto ilk 1000 km aşaması
    Mrblack tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 14
    Son Mesaj: 04/07/2012, 15:46
  4. Dizel araçta hangi devirde vites değiştirmeli
    mustafakoc3461 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 22
    Son Mesaj: 26/03/2011, 01:33
  5. 3000 Devirde Punto
    Ersal tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 24
    Son Mesaj: 15/06/2007, 16:26

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com