2500-3000 dzel araç devirli kullanmayı sever..
selam arkadaşlar bu konu daha önce açıldımı bilmiyorum.
dizel araçlarda kaç bin devirde vites değiştirilmeli bu konuyu nette biraz aradım sağlıklı bir cevap yok.
uludağ sözlikte söyle bir tabir var....
araç dizelse her zaman deviri yüksek tutmak gerekir. dizelin motorda iyici yanması gerek. tüm dizel araçlarda 4000 devir idealdir
Konu mustafakoc3461 tarafından (24/03/2011 Saat 17:16 ) değiştirilmiştir.
2500-3000 dzel araç devirli kullanmayı sever..
TSİ Jetta.
izoci kardeş benim vites değiştirdiğim aralık senin söyldiğin umarım doğru yapıyorumdur
Vites geçişini şu şekildede ayarlayabilirsin. Bir üst vitese geçtiğinde devir 1750 devirin altında kalmasın. Bu şekilde vites değiştireceğin minimum deviride bulabilirsin. 2 den 3 e geçerken 3000 de atarsan vitesi 3. viteste 1750-2000 devir arasında kalırsın. Ama 3 ten 4 e 2600-2700 devirde değiştirmen yeterlidir. Bu hesabı kendin yapmalısın.
Ben 2000 deviri biraz gecince vites degistiriyorum?
Motora zarar mi veriyorum yani?
ben de aynen arkadaşlar 2000 devri hafif geçince değiştiriyorum zararı var mıdır?
gp lerin torku yüksek olduğu için 2000 yeterli ama 4 den 5 geçerken allah ne verdiyse basıyom
panda 1.2 dnaymic
grande punto 1.3 active
fiorino 1.3 emotion
bravo 1.6 dnaymic
bence 3 bine gelmeden değiştirilmemeli..
1.viteste araç hareket ettikten sonra yani devrini aldıktan sonra hemen 2.vitese alınmalıdır.
1.viteste 3000 devirlere gelmenin bir anlamı yoktur. Zaten farkındaysanız 1.viteste yüksek devirlere çıkıp ayağınızı gazdan çektiğinizde bir boğulma hissediceksiniz. 2.viteste deneyin aynısını ya da başka viteslerde farkı göreceksiniz.
Haricinde dizel için en uygun motor devri 2500 ila 3000 devir arasıdır. 3000 deviri geçmemeye özen gösterin vites değişirken hem motor açısından hem tüketim açısından.
╔═════╗ ╔╗
║╔════╝ ║║
║╚════╗ ║║
║╔═══╗║ ║║
║╚═══╝║ ║║
╚═════╝ ╚╝
2500 ideal vites değiştirme devri.2000in altına düşünce araba bayılıyor ve çok yakıyor.aynı şekilde 3000 deviri geçincede çok yakıyor.arabayı nekadar yumuşak kullanırsak okadar az yakar arkadaşlar.2000 den aşağı düşünce vites küçültmeli 3000 i geçince de kesin vites büyültmeliyiz.ancak en ideali 2500...bunu servisteki arkadaşım söylemişti...
Arkadaşlar bunun bir kuralı yok. 2000 az 4000 iyi falan ne mantıkla yorumlar yapılıyor anlamıyorum. Bu tür şeylerin cevabı yol şartlarına ve isteğe göre değişir. Sen düz yolda 2000 2200 de bile değiştirsen bişi olmaz hatta az yakarsın ama arabada yğk varsa yada rampa çıkılıyorsa daha devirli değiştirilebilir.
Dizeldede 4000 idealdir diyen zihniyet dizel hakkında ne biliyor acaba... Arabaya hiç bir getiri sağlamaz fazla yakar zengin atar çünkü turbo yeterli havayı basamaz karakteristiği budur çünkü.
yukarıda arkadaşlar genellikle 2500-3000 arasında değiştirilmesi gerektiğini söylemiş.bizim arkadaş bir hafta önce dsg şanzıman dizel seat leon aldı 49.000 liraya.onun arabasına bindiğimde dikkatimi devir göstergesi çekti.çünkü ibre hep 1500-2000 arasındaydı.oda dizel bir araç neden böyle? 7 vites ve otomatik olmasından dolayı mı?
Arkadaşımın yeni dizel doblosunu işe giderken bugün ben kullandım. Yol bilgisayarında hızlanırken en iedeal vites geçiş zamanında SHIFT (vites at) yazısı çıkıyor. Yazının çıktığı devir aralığı ise genelde 1750-2250 arasıydı. Buna ne diyeceğiz?
arkadaşlar bu konuda bende yanılgıya düşüyorum bazen fakat yukarda arkadaşımın belirttiği gibi bu yola bağlı rampa çıkarken bence 3000 i bile geçmeli çünkü diğer türlü araba boğuluyo bunu hissedebiliyosun
1500-2000 arası tutarım.düzde 2000 i geçince yokuşta eğime göre 2500-max 3000 de yükseltirim....
bazen agresif kullanımlarda 3750-4000 i gördüm ama 1-2 sefer ...
her dizel araçta aynı devirde vites atılmaz...
bu motor hacmi aracın gücü aracın yükü aracın yol durumuna bağlı olarak değişir...
2 bin altında fazla kullanmayın...turbo kurum bağlar...turboyu kırabilirsiniz bile...
tamam 1500-2000 arası vites atın aracı sürün ama alışkanlık yapmayın...
kırılmasa bile kurumdan dolayı sıkışma yapacaktır...
eski aracımı alan yaşlı amca...1 yılda 1 kez turbo kırdı 1 kez de kurumdan dolayı söktürdü...oysa o araca 1 yıl boyunca chipli olarak sorunsuz bindim...
her araç farklıdır...bazı araçlar varki 2000 rpm çok iyidir diğerinde 2500 rpm iyidiri 2200 rpm 3000 rpm vs.vs. bunu siz kendiniz bulacaksınız...
o anki duruma göre tesbit edeceksiniz...
yada aynnı şartlarda aynı deviri yakalayacaksınız...
bu tecrübedir kulak aşinalığıdır...ayak hassasiyetidir...
tavsiye düz yolda 2000-2500 arasında kullanmak...ama yokuş çıkıyorsanız elbette 3000-3500 basabilirsiniz...
dediğim gibi...tecrübe tecrübe tecrübe...
Alttaki linkte dilim döndüğünce açıklamaya çalışmıştım:
https://forum.grandepuntotr.com/gene...spitlerim.html
.
Ne motoru bogacak kadar düşük devir nede cok bagırtacak kadar yüksek devir..Bunların dısındaki hersey boş bence..yokus asagı 2.ci vitestede kalkılıyo..Devir görüp mü kalkılıyo sanki..Böle basit olayları bile insanlar cok profesyonellik büyük bi bilgi birikimi tecrübe gibi anlatıyorlar çok garibime gidiyo, şaşırıp kalıyorum..Yolu takip edip Dikkatli araç kullanmak en önemlisii..Boşver devir saatini..Ayagına tepki veriyosa tmm dır..Ben turbo ya motora bişey olucagını düsünmüorum.
This is not personel, just business..
peki arkadaşlar diyelimki sıkışık trafikte öndeki araç çok yavaş gidiyor ve bizimde 2. vitesde devir göstergesi 2000 in altında, 1. vitese atıp mı devam etmek mantıklı yoksa o şekilde mi?
Araç kullanmak biraz hissiyat meselesi ancak 1. vites yıllardan beri kalkış vitesi, 2. vites ise kalkıştan sonra hızlanma, yokuş aşağı inişte ya da sabit hızla devam etmek için kullanılır. Elbette yokuş yukarı 2. vitesle bazen çıkılamayabilir, hatta trafik varsa hiç 2. vitese bile alınmayabilir araç ancak unutmayalım ki aracın hareket vitesi 2 dir. 75 hp dizel araç en iyi torku 1750 rpm de verdiğine göre bence vites 2 de 1750 rpm den fazla düşmemek gerekir.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri