ASP olabilirmi o![]()
Arkadaşlar gecen karda kaldım abs falan dedik ama etkisi olmadı sanırım Bizim aracımızda abs varmı varsa nasıl kullanacağız yada o kadar cok etkisi yok mu anlamadım yada benim Abs'de bi sıkıntı var.
Birde Yakın tüketimi şu an 7.0Lt gösteriyo normal gelmiyor bana ama görüşlerinizi bekliyorum.
Konu erdiyilmaz tarafından (18/01/2009 Saat 02:58 ) değiştirilmiştir. Sebep: APS degil ABS
ASP olabilirmi o![]()
ABS herhalde..Kışın ortalama tüketim fazla oluyo.Özellikle kısa mesafe kullanımlarda 8-9 litre arası yakıyo.
aps nin de abs ninde asp nin de karda kalmayla bi alakasi yok ki![]()
Forever DJ Tiestooooooooooooooo...absolutely Trance dj in the universe...
APS kesinlikle yok, onu söyleyebilirim net olarak!
ABS ise söylemeye çalıştığın, tüm Grande Punto'larda var...
ESP ise ya da 2008'den itibaren senin motor seçeneğinde standart, öncesinde Güvenlik Paketinde yer alıyor...![]()
ASR diyelim ve teknik bölümden bi bilgilendirme isteyelim arkadaşlar.
ESP paketi ile gelen sistem ototatik ASR içeriyor. Fakat buzlu yada karlı zeminde ASR'yi kapatarak kalkmayı deneyin derim. ASR açıkken aracın sol ön tekeri pati cekmesinde diye komple şafta aktarılan güç kesiliyor ve bu da belki de sizi kardan çıkaracak olan sağ ön tekerleğide etkiliyor. ASR kapattım hala çıkamıyorum diyorsanız o zaten araç iyi saplanmış demektir. Onun da tek caresi 4x4.
ASR şafta aktarılan gücü kesmez. Tekerlere bağımsız olarak hükmeder. Sol teker patinajda ise ve sağ teker tutunuyorsa sol tekere fren uygulayarak ya da torku düşürerek sağ tekerin dönmesini sağlar. Bu sayede araç ilerleyebilir. İki tekerde hiçbir şekilde tutunamıyorsa o zaman ASR nin de yapacağı bir şey yok zaten.
Konu makineman tarafından (18/01/2009 Saat 12:49 ) değiştirilmiştir.
MAKİNEMAN yadıklarına tamamen katılıyorum
ASR nin amacı zaten tutunamayan tekerin gücünü diğerine aktararak yolda kalmasını sağlamak
ASR kilitli diferansiyel değildir arkadaşlar. Tek faydası patinaja düşen hangi tekerlekse o tekerlekleğe aktarılan gücü düşürüp oluşan patinajı ortadan kaldırmaktır. Bir teker battı bir teker tutunuyor durumda ise yapacağı tek şey batan tekerleğin de patinajını kesmesidir ki bu durumda araba kesinlikle yerinden bile kımıldamaz. Kaldı ki bu durum da istenilen birşey değildir ve ön konsol üzerindeki ASR OFF düğmesinin de esas amacı, karda çamurda kalma durumunda zincirli veya zincirsiz bir kurtarma teşebbüsünde tekerleklerin patinaja düşmesinin istenmesidir.
Asr, zaten kar ve buzda yani kaygan zeminde ilerlemeyi kolaylaştırır.Denildiği gibi patinajdaki lastiğin torkunu düşürerek zemine tekrar tutunma amaçlanır.Tabi herşeyden önce lastik gelir kabak lastikle hiçbir sistemden verim alınmaz,
Emrenin de belirttiği gibi asr kilitli diferansiyel gibi çekiş görevindeki lastiklere uygulanan torku birbirine aktaramaz, sadece patinajdaki lastiğin patinaj yapmasını engeller ya da buna çalışır.
Aykut un bahsattiği umarım asr dir?
ben abs asr esp ile karda kalma arasında bi bağıntı sağlayamadım
kar lastiği diyebilirmiyiz veya paleti![]()
ASR olmayan bir arabada arabanın önünü kriko ile havaya kaldırdığımız düşünelim. Aracı vitese taktığımızı ve tekerleklerin yavaşça döndüğünü düşünelim. Sonra sol tekeri bir cisim yardımıyla hafifçe frenleyip durduralım. Bu durumda sağ teker iki kat daha hızlı dönmeye başlayacaktır. Yani burada tork tamamen patinajdaki tekere aktarılmıştır. Bu durumda ben sağ tekeri(patinajdaki tekeri) frenlesem güç mecburen sol tekere de aktarılmaya çalışacaktır. ASR patinajdaki (sağ tekeri) frenleyerek ya da torkunu düşürerek gücün diğer tekere aktarılmasını sağlar. Bu sayede diğer teker yola tutunuyorsa çekiş sağlanır ve araç ilerler.
Bunun kilitli diferansiyelle ne gibi bir bağlantısı var anlayamadım. Kilitli diferansiyel de benim bildiğim şanzıman çıkışında sağa ve sola giden aks kilitlenerek ikisinin de aynı anda aynı devirde dönmesi sağlanır. Kısaca diferansiyel devre dışı kalır. Bu sayede tekerin birisi patinaja düşse de diğer teker mecburen döndüğü için yola tutunan teker yardımıyla araç yola devam eder. İkisi ayrı sistemdir.
Arda,anlatmak istediğim şeyi sanırım yanlış ifade ettim. Şanzıman çıkışı değil de diferansiyel demem gerekirdi.
KİLİTLİ DİFERANSİYEL NEDİR, NASIL ÇALIŞIR, NE İŞE YARAR
karda kar lastiği bile olsa çoğunlukla zincirsiz paletsiz asr gibi sistemler işe yaramıyor.. kara saplanmışsa zincir takıp ve ASR Off yapmak lazım..
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri