Sayfa 1/2 12 SonSon
30 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: ABS Hakkında

  1. #1
    Aykut Arslan
    aykuting - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21/12/2007
    Yaş
    38
    Mesajlar
    282
    Nereden
    Zonguldak
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    67 TR 482
    Edilen teşekkür: 35

    Standart ABS Hakkında

    Arkadaşlar gecen karda kaldım abs falan dedik ama etkisi olmadı sanırım Bizim aracımızda abs varmı varsa nasıl kullanacağız yada o kadar cok etkisi yok mu anlamadım yada benim Abs'de bi sıkıntı var.

    Birde Yakın tüketimi şu an 7.0Lt gösteriyo normal gelmiyor bana ama görüşlerinizi bekliyorum.
    Konu erdiyilmaz tarafından (18/01/2009 Saat 02:58 ) değiştirilmiştir. Sebep: APS degil ABS

  2. #2
    Nafiz UYBAT
    SONAX ALSANCAK 4216059 Nafiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2007
    Yaş
    50
    Mesajlar
    434
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 247

    Standart

    ASP olabilirmi o

  3. #3
    Yiğit Tuncer
    z_ygt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/09/2008
    Mesajlar
    88
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    06az3970
    Edilen teşekkür: 11

    Standart

    ABS herhalde ..Kışın ortalama tüketim fazla oluyo.Özellikle kısa mesafe kullanımlarda 8-9 litre arası yakıyo.

  4. #4
    ERCan Bütün
    ERC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/07/2007
    Yaş
    36
    Mesajlar
    1.041
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 336

    Standart

    aps nin de abs ninde asp nin de karda kalmayla bi alakasi yok ki
    Forever DJ Tiestooooooooooooooo...absolutely Trance dj in the universe...

  5. #5
    Murat YANIK
    Linos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    48
    Mesajlar
    5.209
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Bolero Kırmızı
    Plaka
    06 BE 7673
    Edilen teşekkür: 1268

    Standart

    APS kesinlikle yok, onu söyleyebilirim net olarak!

    ABS ise söylemeye çalıştığın, tüm Grande Punto'larda var...
    ESP ise ya da 2008'den itibaren senin motor seçeneğinde standart, öncesinde Güvenlik Paketinde yer alıyor...

  6. #6
    Nafiz UYBAT
    SONAX ALSANCAK 4216059 Nafiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2007
    Yaş
    50
    Mesajlar
    434
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 247

    Standart

    ASR diyelim ve teknik bölümden bi bilgilendirme isteyelim arkadaşlar.

  7. #7
    Mert Karaca
    Stalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2008
    Yaş
    40
    Mesajlar
    515
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 135

    Standart

    ESP paketi ile gelen sistem ototatik ASR içeriyor. Fakat buzlu yada karlı zeminde ASR'yi kapatarak kalkmayı deneyin derim. ASR açıkken aracın sol ön tekeri pati cekmesinde diye komple şafta aktarılan güç kesiliyor ve bu da belki de sizi kardan çıkaracak olan sağ ön tekerleğide etkiliyor. ASR kapattım hala çıkamıyorum diyorsanız o zaten araç iyi saplanmış demektir. Onun da tek caresi 4x4.

  8. #8
    Şakir Yalçın
    makineman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/05/2007
    Yaş
    44
    Mesajlar
    269
    Nereden
    Konya
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 92

    Standart

    Alıntı Stalker Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ASR açıkken aracın sol ön tekeri pati cekmesinde diye komple şafta aktarılan güç kesiliyor
    ASR şafta aktarılan gücü kesmez. Tekerlere bağımsız olarak hükmeder. Sol teker patinajda ise ve sağ teker tutunuyorsa sol tekere fren uygulayarak ya da torku düşürerek sağ tekerin dönmesini sağlar. Bu sayede araç ilerleyebilir. İki tekerde hiçbir şekilde tutunamıyorsa o zaman ASR nin de yapacağı bir şey yok zaten.
    Konu makineman tarafından (18/01/2009 Saat 12:49 ) değiştirilmiştir.

  9. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  10. #9
    cengiz akyol
    Buremir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/09/2008
    Yaş
    44
    Mesajlar
    796
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 278

    Standart

    MAKİNEMAN yadıklarına tamamen katılıyorum
    ASR nin amacı zaten tutunamayan tekerin gücünü diğerine aktararak yolda kalmasını sağlamak

  11. #10
    Emre @
    ekorkut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/05/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    1.005
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 437

    Standart

    ASR kilitli diferansiyel değildir arkadaşlar. Tek faydası patinaja düşen hangi tekerlekse o tekerlekleğe aktarılan gücü düşürüp oluşan patinajı ortadan kaldırmaktır. Bir teker battı bir teker tutunuyor durumda ise yapacağı tek şey batan tekerleğin de patinajını kesmesidir ki bu durumda araba kesinlikle yerinden bile kımıldamaz. Kaldı ki bu durum da istenilen birşey değildir ve ön konsol üzerindeki ASR OFF düğmesinin de esas amacı, karda çamurda kalma durumunda zincirli veya zincirsiz bir kurtarma teşebbüsünde tekerleklerin patinaja düşmesinin istenmesidir.

  12. #11
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Asr, zaten kar ve buzda yani kaygan zeminde ilerlemeyi kolaylaştırır.Denildiği gibi patinajdaki lastiğin torkunu düşürerek zemine tekrar tutunma amaçlanır.Tabi herşeyden önce lastik gelir kabak lastikle hiçbir sistemden verim alınmaz,

    Emrenin de belirttiği gibi asr kilitli diferansiyel gibi çekiş görevindeki lastiklere uygulanan torku birbirine aktaramaz, sadece patinajdaki lastiğin patinaj yapmasını engeller ya da buna çalışır.
    Aykut un bahsattiği umarım asr dir?

  13. #12
    erkan erkan
    soldierkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/09/2008
    Yaş
    41
    Mesajlar
    79
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    34DT5153
    Edilen teşekkür: 26

    Standart

    ben abs asr esp ile karda kalma arasında bi bağıntı sağlayamadım
    kar lastiği diyebilirmiyiz veya paleti

  14. #13
    cengiz akyol
    Buremir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/09/2008
    Yaş
    44
    Mesajlar
    796
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 278

    Standart

    Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Asr, zaten kar ve buzda yani kaygan zeminde ilerlemeyi kolaylaştırır.Denildiği gibi patinajdaki lastiğin torkunu düşürerek zemine tekrar tutunma amaçlanır.Tabi herşeyden önce lastik gelir kabak lastikle hiçbir sistemden verim alınmaz,

    Emrenin de belirttiği gibi asr kilitli diferansiyel gibi çekiş görevindeki lastiklere uygulanan torku birbirine aktaramaz, sadece patinajdaki lastiğin patinaj yapmasını engeller ya da buna çalışır.
    Aykut un bahsattiği umarım asr dir?
    aynı şeyleri yazıyoruz aslında ancak birimizde yazım hatası var sanıyorum asr tabii ki kesinlikle kilitli defransiyel ile bir alakası yok yani bir tekerin gücünü diğerine devretmez patinajdaki lastiğin torkunu düşürür ve tutunmasını sağlar

  15. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  16. #14
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı Buremir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aynı şeyleri yazıyoruz aslında ancak birimizde yazım hatası var sanıyorum asr tabii ki kesinlikle kilitli defransiyel ile bir alakası yok yani bir tekerin gücünü diğerine devretmez patinajdaki lastiğin torkunu düşürür ve tutunmasını sağlar
    İşte buna %100 katılıyorum Cengiz

  17. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  18. #15
    Şakir Yalçın
    makineman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/05/2007
    Yaş
    44
    Mesajlar
    269
    Nereden
    Konya
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 92

    Standart

    Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Emrenin de belirttiği gibi asr kilitli diferansiyel gibi çekiş görevindeki lastiklere uygulanan torku birbirine aktaramaz, sadece patinajdaki lastiğin patinaj yapmasını engeller ya da buna çalışır.
    ASR olmayan bir arabada arabanın önünü kriko ile havaya kaldırdığımız düşünelim. Aracı vitese taktığımızı ve tekerleklerin yavaşça döndüğünü düşünelim. Sonra sol tekeri bir cisim yardımıyla hafifçe frenleyip durduralım. Bu durumda sağ teker iki kat daha hızlı dönmeye başlayacaktır. Yani burada tork tamamen patinajdaki tekere aktarılmıştır. Bu durumda ben sağ tekeri(patinajdaki tekeri) frenlesem güç mecburen sol tekere de aktarılmaya çalışacaktır. ASR patinajdaki (sağ tekeri) frenleyerek ya da torkunu düşürerek gücün diğer tekere aktarılmasını sağlar. Bu sayede diğer teker yola tutunuyorsa çekiş sağlanır ve araç ilerler.

    Bunun kilitli diferansiyelle ne gibi bir bağlantısı var anlayamadım. Kilitli diferansiyel de benim bildiğim şanzıman çıkışında sağa ve sola giden aks kilitlenerek ikisinin de aynı anda aynı devirde dönmesi sağlanır. Kısaca diferansiyel devre dışı kalır. Bu sayede tekerin birisi patinaja düşse de diğer teker mecburen döndüğü için yola tutunan teker yardımıyla araç yola devam eder. İkisi ayrı sistemdir.

  19. #16
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı makineman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ASR olmayan bir arabada arabanın önünü kriko ile havaya kaldırdığımız düşünelim. Aracı vitese taktığımızı ve tekerleklerin yavaşça döndüğünü düşünelim. Sonra sol tekeri bir cisim yardımıyla hafifçe frenleyip durduralım. Bu durumda sağ teker iki kat daha hızlı dönmeye başlayacaktır. Yani burada tork tamamen patinajdaki tekere aktarılmıştır. Bu durumda ben sağ tekeri(patinajdaki tekeri) frenlesem güç mecburen sol tekere de aktarılmaya çalışacaktır. ASR patinajdaki (sağ tekeri) frenleyerek ya da torkunu düşürerek gücün diğer tekere aktarılmasını sağlar. Bu sayede diğer teker yola tutunuyorsa çekiş sağlanır ve araç ilerler.

    Bunun kilitli diferansiyelle ne gibi bir bağlantısı var anlayamadım. Kilitli diferansiyel de benim bildiğim şanzıman çıkışında sağa ve sola giden aks kilitlenerek ikisinin de aynı anda aynı devirde dönmesi sağlanır. Kısaca diferansiyel devre dışı kalır. Bu sayede tekerin birisi patinaja düşse de diğer teker mecburen döndüğü için yola tutunan teker yardımıyla araç yola devam eder. İkisi ayrı sistemdir.
    Şakir mesajların ve mesajımın tamamını dikkatlice okumanı öneririm.Ben zaten belirtmişim asr ile kilitli diferansiyelin farkını...

    Artı, kilitli diferansiyelin çalışma mantığı da zaten senin belirttiğin gibi değil...

  20. #17
    Şakir Yalçın
    makineman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/05/2007
    Yaş
    44
    Mesajlar
    269
    Nereden
    Konya
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 92

    Standart

    Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Artı, kilitli diferansiyelin çalışma mantığı da zaten senin belirttiğin gibi değil...
    Arda,anlatmak istediğim şeyi sanırım yanlış ifade ettim. Şanzıman çıkışı değil de diferansiyel demem gerekirdi.

    KİLİTLİ DİFERANSİYEL NEDİR, NASIL ÇALIŞIR, NE İŞE YARAR

  21. #18
    Mehmet Ali ..
    makeles - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/11/2007
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.358
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 240

    Standart

    karda kar lastiği bile olsa çoğunlukla zincirsiz paletsiz asr gibi sistemler işe yaramıyor.. kara saplanmışsa zincir takıp ve ASR Off yapmak lazım..

  22. #19
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı makineman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arda,anlatmak istediğim şeyi sanırım yanlış ifade ettim. Şanzıman çıkışı değil de diferansiyel demem gerekirdi.

    KİLİTLİ DİFERANSİYEL NEDİR, NASIL ÇALIŞIR, NE İŞE YARAR
    Önemli değil Şakir, benim demek istediğim şey de zaten asr ile kilitli diferansiyelin çok farklı olduğuydu önceki mesajımda ama esas anlaşılmayan buydu sanırım

  23. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  24. #20
    cengiz akyol
    Buremir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/09/2008
    Yaş
    44
    Mesajlar
    796
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 278

    Standart

    Alıntı les Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    karda kar lastiği bile olsa çoğunlukla zincirsiz paletsiz asr gibi sistemler işe yaramıyor.. kara saplanmışsa zincir takıp ve ASR Off yapmak lazım..
    ASR dedik yahu arama kurtarma demedik ya herhalde her koşulda işe yaramaz yani
    Sanki zincirin paletin yetersiz kaldığı yerler yokmu herşey bi yere kadar

Sayfa 1/2 12 SonSon

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com