Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Emrenin de belirttiği gibi asr kilitli diferansiyel gibi çekiş görevindeki lastiklere uygulanan torku birbirine aktaramaz, sadece patinajdaki lastiğin patinaj yapmasını engeller ya da buna çalışır.
ASR olmayan bir arabada arabanın önünü kriko ile havaya kaldırdığımız düşünelim. Aracı vitese taktığımızı ve tekerleklerin yavaşça döndüğünü düşünelim. Sonra sol tekeri bir cisim yardımıyla hafifçe frenleyip durduralım. Bu durumda sağ teker iki kat daha hızlı dönmeye başlayacaktır. Yani burada tork tamamen patinajdaki tekere aktarılmıştır. Bu durumda ben sağ tekeri(patinajdaki tekeri) frenlesem güç mecburen sol tekere de aktarılmaya çalışacaktır. ASR patinajdaki (sağ tekeri) frenleyerek ya da torkunu düşürerek gücün diğer tekere aktarılmasını sağlar. Bu sayede diğer teker yola tutunuyorsa çekiş sağlanır ve araç ilerler.

Bunun kilitli diferansiyelle ne gibi bir bağlantısı var anlayamadım. Kilitli diferansiyel de benim bildiğim şanzıman çıkışında sağa ve sola giden aks kilitlenerek ikisinin de aynı anda aynı devirde dönmesi sağlanır. Kısaca diferansiyel devre dışı kalır. Bu sayede tekerin birisi patinaja düşse de diğer teker mecburen döndüğü için yola tutunan teker yardımıyla araç yola devam eder. İkisi ayrı sistemdir.