30 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: ABS Hakkında

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Şakir Yalçın
    makineman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/05/2007
    Yaş
    44
    Mesajlar
    269
    Nereden
    Konya
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 92

    Standart

    Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Emrenin de belirttiği gibi asr kilitli diferansiyel gibi çekiş görevindeki lastiklere uygulanan torku birbirine aktaramaz, sadece patinajdaki lastiğin patinaj yapmasını engeller ya da buna çalışır.
    ASR olmayan bir arabada arabanın önünü kriko ile havaya kaldırdığımız düşünelim. Aracı vitese taktığımızı ve tekerleklerin yavaşça döndüğünü düşünelim. Sonra sol tekeri bir cisim yardımıyla hafifçe frenleyip durduralım. Bu durumda sağ teker iki kat daha hızlı dönmeye başlayacaktır. Yani burada tork tamamen patinajdaki tekere aktarılmıştır. Bu durumda ben sağ tekeri(patinajdaki tekeri) frenlesem güç mecburen sol tekere de aktarılmaya çalışacaktır. ASR patinajdaki (sağ tekeri) frenleyerek ya da torkunu düşürerek gücün diğer tekere aktarılmasını sağlar. Bu sayede diğer teker yola tutunuyorsa çekiş sağlanır ve araç ilerler.

    Bunun kilitli diferansiyelle ne gibi bir bağlantısı var anlayamadım. Kilitli diferansiyel de benim bildiğim şanzıman çıkışında sağa ve sola giden aks kilitlenerek ikisinin de aynı anda aynı devirde dönmesi sağlanır. Kısaca diferansiyel devre dışı kalır. Bu sayede tekerin birisi patinaja düşse de diğer teker mecburen döndüğü için yola tutunan teker yardımıyla araç yola devam eder. İkisi ayrı sistemdir.

  2. #2
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı makineman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ASR olmayan bir arabada arabanın önünü kriko ile havaya kaldırdığımız düşünelim. Aracı vitese taktığımızı ve tekerleklerin yavaşça döndüğünü düşünelim. Sonra sol tekeri bir cisim yardımıyla hafifçe frenleyip durduralım. Bu durumda sağ teker iki kat daha hızlı dönmeye başlayacaktır. Yani burada tork tamamen patinajdaki tekere aktarılmıştır. Bu durumda ben sağ tekeri(patinajdaki tekeri) frenlesem güç mecburen sol tekere de aktarılmaya çalışacaktır. ASR patinajdaki (sağ tekeri) frenleyerek ya da torkunu düşürerek gücün diğer tekere aktarılmasını sağlar. Bu sayede diğer teker yola tutunuyorsa çekiş sağlanır ve araç ilerler.

    Bunun kilitli diferansiyelle ne gibi bir bağlantısı var anlayamadım. Kilitli diferansiyel de benim bildiğim şanzıman çıkışında sağa ve sola giden aks kilitlenerek ikisinin de aynı anda aynı devirde dönmesi sağlanır. Kısaca diferansiyel devre dışı kalır. Bu sayede tekerin birisi patinaja düşse de diğer teker mecburen döndüğü için yola tutunan teker yardımıyla araç yola devam eder. İkisi ayrı sistemdir.
    Şakir mesajların ve mesajımın tamamını dikkatlice okumanı öneririm.Ben zaten belirtmişim asr ile kilitli diferansiyelin farkını...

    Artı, kilitli diferansiyelin çalışma mantığı da zaten senin belirttiğin gibi değil...

  3. #3
    Şakir Yalçın
    makineman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/05/2007
    Yaş
    44
    Mesajlar
    269
    Nereden
    Konya
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 92

    Standart

    Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Artı, kilitli diferansiyelin çalışma mantığı da zaten senin belirttiğin gibi değil...
    Arda,anlatmak istediğim şeyi sanırım yanlış ifade ettim. Şanzıman çıkışı değil de diferansiyel demem gerekirdi.

    KİLİTLİ DİFERANSİYEL NEDİR, NASIL ÇALIŞIR, NE İŞE YARAR

  4. #4
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı makineman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arda,anlatmak istediğim şeyi sanırım yanlış ifade ettim. Şanzıman çıkışı değil de diferansiyel demem gerekirdi.

    KİLİTLİ DİFERANSİYEL NEDİR, NASIL ÇALIŞIR, NE İŞE YARAR
    Önemli değil Şakir, benim demek istediğim şey de zaten asr ile kilitli diferansiyelin çok farklı olduğuydu önceki mesajımda ama esas anlaşılmayan buydu sanırım

  5. Bu mesaj için teşekkür edenler:


Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com