Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
Yukarıdaki test sonuçların da markalarda olsa daha iyi olurdu.
Youtube da bazı markalara sıcaklık dayanım testleri uygulanmış, castrol edge vs bmw 5w30, arkadaşlar sizce bu videodan nasıl bir sonuç çıkartabiliriz. Iki yagdan hangisi daha dayanıklı?
https://m.youtube.com/watch?v=g7Tc-YkJRxk
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
Ekledim....
Bu arada castrol, turkiye yapimi...evet, bp den iyidir kotudur bir sey demek zor.. ama zaten castrol da aral da bp nin markasi... bp tesislerinde uretilmesi normal sonucta.. bp den once casteolun tesisi olsa idi, bp viscomda castrol tesisinde uretilebilirdi belki...
tr pazarinin binek araclarda %50pazara sahip castrol ve mobil... mobil nerede yapiliyor, merak ettim simdi... ve turkiyede uretilip satilan castrol eger ihrac da ediliyor ise, birebir ayni kalitede mi! O da var...
Castrolun avrupa ve amerika urunleri arasinda da fark olabiliyor, hatta amerika ile kanada arasinda bile farkmolabiliyor.. ayni urun bir ulkede tam sentetik, digerinde yari sentetik...
Sizin yerinizde olsam bir marka ile bir kac defa degisimle devam ederdim... yanlis verilerle yanlis bir sonuca varip belki iyi bir yag kullanmaktan vazgecmek de var..
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
Yukaridaki testte kullanilan markalar... 2013, finlandiya
https://uploads.-cdn.com/20160802/af...5d12430b01.jpg
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
Gökten bey, testte kullanılan yağların viskoziteleri farklı olduğu için, hem anlamsız hemde bilimsellikten uzak buldum. Bence bu test yapılışı itibariyle değersiz görünüyor.
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
Bence o kadar ds uzak degil.. sonucta o donem guncel markalarin isiya karsi renk degisimi icin yapilmis.. markalari karsilastirmak veya baska bir performans icin degil.. viskosite farkliolsa da farkli kimyadaki yagin farkli rengi olmasi normal bence.. yagin kararmasini da yanlis yorumlamamli..
Mesela xx markanin aynimserideki 0w20 ile 5w40 tam sentetik yaginin rengi hemen hemen aynidir...
Eskiden mineral yag degistiren bir usta, gunumuzde sentetik yagi degistirdiginde, eskiye gore daha koyu renkte olmasi, yagin renginden dolayi kotu kilmamali bence...
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
Gunuzmuzde cogu arac, fiat dahil, yag degisim araligini aractaki sistem, uygulama ile bakimdaki sabit km den ayri tutuyor.. kimisi matematiksel hesapliyor, kimisi motordaki baska verileri de dikkate aliyor..
Tam ideal,sonuc olmasa da sabit araliga gore degistirmekten biraz daha gercekci..
Sonucta kullanima gore degistiginden.. herkesin 20bin de bir yag degistirmesi pek gercekci olmuyor..
Gunde 10 km git gel yapan aracla gunde 40km git gel yapan aracin yag degisim araligi farkli olmasi berekir ama ikisi de 20bin de degistiriyor mesela.. tabi daha bir cok faktor var....
Kullanilan yag ve motoru gozlemlemenin en iyi yolu, cikan yagi analiz etmek...
UOA, Used Oil Analysis...
Internette bunu yazip gorselere bakarsaniz bir cok test rapor gorursunuz,
Sabit bir km de degistiryorsaniz, bu sonuca gore degisim aralagini kisatmak, uzatmak veya ayni sekilde devam edebilirsiniz..
Yag analizinde metallere gore dokumu, viskosite, tbn, kaynama noktasi vs sonuci da var... kimisi xx km sonra viskositesini ciddi sekilde kaybediyor, kimisi ayni... ve her bir sonucun bor anlami var...
Fe, demir ve baska diher metalleri gozlemleyerek asinma gozlemleniyor.. yagdaki diger maddeler inceleniyor... ve sonuca gore ileride olasi bir arizayi onceden tespit edebilme, onlem alma imkani var..
Yagi alirken kagit uzerinde degerlendiriyoruz ama kullandiktan sonra da sonucu bence kagida dokmek var... saglikli bir degerlendirme icin...
Benim aracima uygun yag ve degisim araligi baska bir arac icin uygun olmayabilir mesela...
Uoa hakkinda sanirim castrol un da boyle bir hizmeti var, en azindan yaptirdiginiz testi yorumluyor, web sitesinde detayli olmasa da bir baslik vardi..
en saglikli yorum bence bu uoa gibi...
2. El arac alirken bile yapilmali bence.. yagdan alinan bir numune motor hakkinda cok bilgi verir...
Aslinda bu uoa, uzun detayli bir konu, ben kabaca ilk aklima gelenleri yazdim...
Ve bana ilginc gelen baska bir konu...
Farkin fazla olmadigi ornekler de var.. aslinda her sey sartlara gore degisitiginden.. ayni yag ayni motorda farkli suruculerde farkli sonuc vermesini, yag eksiltip,eksiltmemesini normal karsiliyorum...
Erken yag degisimi motorda asinmayi arttirabiliyormus mesela..
10yil, 400 test ortalamasi ve bakim araligina gore fe, demir analizi
Ayni arac, ayni yag, sartlar...
Degisim araligi ve 1600km de fe, demir miktari ortalmasi,
A: 3200km aralikta 2.6ppm / 1.6k km
B: 6400 km aralikta 1.3ppm / 1.6k km
C: 12500km aralikta 1.1ppm / 1.6k km
D: 16000km aralikta 0.9ppm / 1.6k km
Asinma ilk basta oluyor, kullanmaya devam ettikce azaliyor aslinda...
A-B de, mesafe 2 katina cikiyor, asinma yariya dusuyor...
A-D de, mesafe 5 kati,,asinma 1/3 e dusuyor...
B-C-D arasinda km de x2, x2.5 fark olsa da asinmada ciddi bir fark yok aslinda..
https://uploads.-cdn.com/20160802/75...6d670e31e8.jpg
https://uploads.-cdn.com/20160802/2a...f42e9c91f1.jpg
https://uploads.-cdn.com/20160802/50...7f8d740daf.jpg
https://uploads.-cdn.com/20160802/e6...01fe20903f.jpg
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
@ezeldenberi, Zafer bey,
Sanirim dizel icin en uygun yag selenia mantikli geliyor... araciniz km olarak yeni sayilir ama arada onerilenden daha kalin yag kullanmissiniz... bu da saglikli motorda pek iyi bir sey degil... bazi 5w30 ile 5w40 arasinda cok az fark vardir ama...
Mesela onerilen selenia wr pe... viskosite 10.2...
Yukaridaki castrol 5w40 13.44
Kullanmayi dusundugunuz visco 7000 12.00
Ama
Magnatec 5w30c2 10.4...
Daha onnce denediginiz 0w40 esp... 13.2
Selenia nin viskositesini de dikkate alirsak... magnatec daha yakin... ben visco yu bu sebepten dusunmezdim.. fark 1.8...
Ilginc olan... castrol 5w40, 13.44 de uyari vermemsine ragmen arac esp 0w40 13.2 viskositede uyari vermis..
Dogru anladiysam ...
Farkli markalar, urunler, mesela 5w30 olarak fiat speclerini karsilasa bile bence viskosite degereleri de onemli...
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
Vıskozıte konusuna bır kucuk ekleme; vıskozıte sıcaklıkla degısen bırsey oldugu ıcın tek bır sıcaklıkta vıskozıte degerıne bakmak yanlıs yoruma sebebıyet verebılır. Bu hususta onemlı olan vıskozıte ındeksıdır ve ne kadar yuksek bır degerse o kadar ıyıdır. 40 ve 100 derecelerdekı vıskozıte degerlerı tek basına yagın asınmaya karsı dırencını tek basına gostermez.
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
Alıntı:
MKavruk Nickli Üyeden Alıntı
Vıskozıte konusuna bır kucuk ekleme; vıskozıte sıcaklıkla degısen bırsey oldugu ıcın tek bır sıcaklıkta vıskozıte degerıne bakmak yanlıs yoruma sebebıyet verebılır. Bu hususta onemlı olan vıskozıte ındeksıdır ve ne kadar yuksek bır degerse o kadar ıyıdır. 40 ve 100 derecelerdekı vıskozıte degerlerı tek basına yagın asınmaya karsı dırencını tek basına gostermez.
Selenia wr pe nin 40 derecedeki viskosite belirtilmedigi icin yazmadim ama..
VI viskosite indeksi zaten 40 ve 100 derecedeki sonuca gore cikiyor.. baska kriteri, daha yuksek sicakliktaki bir deger vs alinmiyor...
selenianin 40 derecedekini 61 gibi bulmustum ben... o da magnatece yakin... visco, mobilden, edgeden dusuk....
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
selenıa'nın bır yagının vıskozıte ındeksını bır arkadasımız bulup tablo olarak yazmıstı, sımdı bulamadım ama degerı castrolden bır tık ıyıydı (172ye 171 gıbı bır degerdı yanlıs hatırlamıyorsam) Kullanılmıs yag analızı hızmetıne opet de gırmıs, sahsen denemıslıgım yok ama asagıda lınkını bulabılırsınız.
Opet Madeni Yağları’na Hoşgeldiniz FullCheck
musadenızlı bır dıpnot daha; yagların km bazındakı ortalama omurlerı ACEA ve API kodlarıyla zaten belırtılmektedır, dolayısıyla, en azından yag secımınde km degısımıne gore bu krıterlerı de kullanabılırız dusunucesındeyım
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
Selenia wrpe nin vi si 156... tds de yaziyor zaten.. yazmayan 40 derece...
O da yaklasik 60 61 cikiyor... bu arada opet iyinyapmis.. umarim servislerdeki uygulama gibi ticarete dokmezler.. sonucta bagimsiz degiler..
(Opar yaglarin uzerinde fiat speci yazip,tofas onayli demeleri ve fiat araca kullanmalarini hic hos bulmuyorum mesela...)
Ve
Mesela,
b de yuksek olsa bile ben a yagini tercih ederdim...
A
Vi 153, 40:60, 100:10 viskosite
B
Vi 158,40:75, 100:12 viskosite..
Castrol da birada bahsediyor ama turkiyede var mi calismalari bilmiyorum...
Castrol Kullanılmış Yağ Analizi | Castrol Petrol ve Gaz | Dünya Standartlarında Hizmetler | Castrol | Çözümler | Castrol | Profesyonel uygulamalar için Castrol Global Sektör yağları
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
fıatın onayını ulkemızde tofas verdıgı ıcın olabılır belırttıgınız husus. E-posta atıp uygulamalarını sorabılırız, bakalım ne gerı donus yapacaklar. Haber gelırse buradan paylasacagım.
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
Arkadaşlar paylaşmış olduğunuz bilgiler gercekten çok değerli, ayrı ayrı teşekkür ederim. Ben yağ konusun daki seçimi, aracın tepkisine göre seçmeyi uygun gördüğüm için biraz fazlaca çeşitli marka ve viskozite değerinde yağı test ettim sayılır. Şuan için kafamda soru olarak sadece Castrol'un BP Türkiye tesislerinde üretilmesi var. Onun dışında problem yok, yinede BP visco 7000 i aklımın bir köşesinde tutacam. Zira bu yağ için şimdilik kullanıcı yorumu bulamadım.
Gökten bey, aynen belirttiginiz gibi ama neden?
"Selenia nin viskositesini de dikkate alirsak... magnatec daha yakin... ben visco yu bu sebepten dusunmezdim.. fark 1.8...
Ilginc olan... castrol 5w40, 13.44 de uyari vermemsine ragmen arac esp 0w40 13.2 viskositede uyari vermis..
Dogru anladiysam ..."
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
Alıntı:
Ezeldenberi Nickli Üyeden Alıntı
Arkadaşlar paylaşmış olduğunuz bilgiler gercekten çok değerli, ayrı ayrı teşekkür ederim. Ben yağ konusun daki seçimi, aracın tepkisine göre seçmeyi uygun gördüğüm için biraz fazlaca çeşitli marka ve viskozite değerinde yağı test ettim sayılır. Şuan için kafamda soru olarak sadece Castrol'un BP Türkiye tesislerinde üretilmesi var. Onun dışında problem yok, yinede BP visco 7000 i aklımın bir köşesinde tutacam. Zira bu yağ için şimdilik kullanıcı yorumu bulamadım.
Gökten bey, aynen belirttiginiz gibi ama neden?
"Selenia nin viskositesini de dikkate alirsak... magnatec daha yakin... ben visco yu bu sebepten dusunmezdim.. fark 1.8...
Ilginc olan... castrol 5w40, 13.44 de uyari vermemsine ragmen arac esp 0w40 13.2 viskositede uyari vermis..
Dogru anladiysam ..."
Bence nerde urerildiginin pek onemi yok... ithal de gelse, turkiyede pazara sunduklari urunler dis pazardakilerle ayni olmayabiliyor... veya urun ayni ama farkli etiket... hic dikkat ettiniz mi bilmiyorum ama sentetik yag diye satilan urunlerin bir kismi 100%sentetik, pure sentetik, full sentetik degildir aslinda... kimisi kelime oyunu yapiyor, kimisi direk ne ise onu yaziyor... pazara gore urununnadiklamasi defisiyor, icinden nasil emin olalim...
Mesela mobil1 esp urununun aciklamalarina bakin, farkli ulkelerde farkli yazar... almanyada aciklamasinda sentetik kelimesi yoktur ama amerika veya turkiye aciklamasinda sentetik kelimesi vardir... liqui moly, alman markasi.. ama sentetik diye bildigimiz bazi urunleri tam sentetik degildir... hatta bazi urunlerinde sentetik kelimesi bile gecmez... ve aciklamasi almanya ve turkiyede aynidir...
Zamaninda bu sentetik, tam sentetik yuzunden bp castrol mahkemelik olmuslar... mobil ile bp de.. bir kac ornegi daha da var...
Boyle ornekler oldukca bennce nerede uretildiginin onemi yok... tam sentetikmis, degilmis bana gore o da bazi noktalarda pek onemli degil...
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
Castrol'un sitesinden tarihçesini okudum. BP Castrol'u 2000 yılında kendi bünyesine almış.;
BP, 2000 yılında Burmah-Castrol'u satın aldı ve Castrol markası, BP'nin Grup Şirketlerinin bir parçası haline geldi.
Tarihçe | Castrol Türkiye | Hakkımızda | Motor Yağı Özellikleri, Madeni Yağ Özellikleri
Yağ hakkında sekizinci etap programında Serdar Bostancı ile guzel bilgiler aktarılıyor tavsiye ederim;
https://m.youtube.com/watch?v=EUfaprfEN2A
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
Dogru soyluyor... hatta az bile soylemis ama... konu yag ekslitme olsa is daha da uzardi...
Turkiyede hala yeni araclarda 100bin km de arac motoru bitti bitecek, yakin zamanda sorun cikaracak korkusu var... 250bin km rahat gidecek motoru daha ilk bastan yag ile kurcaliyoruz aslinda...
Dikkat ettiniz mi bilmiyorum, yag firmalarinin urunlerinde... en cok rekabet, urun, acea A/B grubundadir.... c grubunda cesit biraz azalir... ...
Sektor biraz da eski araclara agirlik vermis diye anliyorum ben... yeni araclar uzun omurlu motora sahip oldugundan belki henuz pazar kizismadi...ve yuksek maliyetten... az oz pahalli urunler sadece...
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
Konu ne kadar verimli hale geldi iyiki açmışım saygılarımla.
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
Alıntı:
timbaz Nickli Üyeden Alıntı
Dogru soyluyor... hatta az bile soylemis ama... konu yag ekslitme olsa is daha da uzardi...
Turkiyede hala yeni araclarda 100bin km de arac motoru bitti bitecek, yakin zamanda sorun cikaracak korkusu var... 250bin km rahat gidecek motoru daha ilk bastan yag ile kurcaliyoruz aslinda...
Dikkat ettiniz mi bilmiyorum, yag firmalarinin urunlerinde... en cok rekabet, urun, acea A/B grubundadir.... c grubunda cesit biraz azalir... ...
Sektor biraz da eski araclara agirlik vermis diye anliyorum ben... yeni araclar uzun omurlu motora sahip oldugundan belki henuz pazar kizismadi...ve yuksek maliyetten... az oz pahalli urunler sadece...
ASlında ACEA C koduna sahıp pek cok yag vardır fakat ulkemızde aracların onemlı bır kısmı eskı olduğu ve yenı aracların daha yenı yenı uzatılmıs garantıler sebebıyle servıslerden cıkarak kısılerın bagımsız bakım tercıh aralıgına gırmesı sebebıyle pek cok uretıcı ACEA A (benzınlı) ve B (dızel) serısı yaglar getırmektedır. 2012 yılında tek basına A ya da B yag satılamıyorum ACEA yonetmelıklerı nedenıyle. AB ıle yakın olduğumuzdan oturu dızel furyasının sonucu olacak ACEA C kodu (dpf sorunları sebebıyle tuketıcının urkmesının de etkısıyle) tercıh edılır olmaya baslandı. benzınlı araclar ıcın ABDnın API standardı da on plandadır.ACEA C kodlu yaglarda rekabet, katkı uretıcılerının talepler dogrultusunda yerel fırmalara da teknolojıyı saglaması ve ılgınc bır sekılde demırorenın totalı almasıyla fransız gurubunun ulkemızdekı tek faalıyet alanının madenı yag kalmasıyla bu pazara odaklanmaları ve daha saldırgan bır pazarlama gutmelerı sebebıyle baslamıstır. Petrol ofisi, opet, alpet ACEA C kodlu bırden fazla yag cıkarmıslardır (farklı arac gruplarına ozgu). total ve elf de fransız grubu aracları baz alarak (fiat markası da rahatlıkla ACEA C2 (FIAT S-1) ıle bundan nasıplenebılıyor) 4 lıtre yagı 60TL barının altına cekebıldıler. bu durum neye yol acabılır?
yıllarca 5w30 5w40 dısında konusmayan ve sentetık yagın gereklılıgını anlatamadığımız ustalarımız bu C kodunu ogrenene kadar pazarın buyumesı tuketıcılerın kendı bılıncı ıle olacak, sonrasında ıse baz yagın ve araca uyuma bakmadan gorduklerı tum dızellere buldukları en ucuz ACEA C kodlu yagı koyacaklar C1,C2,C3,C4 farklarının ne olduğunu gozetmeksızın:)
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
Peki hic api dikkatinizi cekti mi? Mesela dizel ve benzinli icin yag ama api sn sadece... bu durumda amerikada dizel icin uygun dusmuyor diyebilir iyiz? Bunun altinda bir sey aramali sizce? Benzer baska ornekler de var..
Magnatec 5w30 c2 tds....
https://uploads.-cdn.com/20160806/5e...c97d419bed.jpghttps://uploads.-cdn.com/20160806/14...058013c527.jpg
Cevap: İdeal Yağ Değişimi Km ve İdeal Yağ
Gökten bey, bizler api sn lerle, hangi sıcaklıkta ki viscozite bize iyi gelir derken.
Bizim kafada mı sorun var, yoksa ustalar da mı sorun var! diyemiyorum. Çünkü ilk yağ değişimi mi 4 sene önce güya fiat servisten ayrılma bir Usta dikkat etmesem üzerinde sadece 10w40 mobil yazan yağı ( Euro5 ss dpf) motora dönecekti! Ki hormon dedim gittik ve gün selenia alıp kattirdim.
Bir de buna ne dersiniz?Bilindik bir sitede yapılan paylaşıma bakarmısınız. Tarih 2014;
"biz hemen hemen her dizele 5-30 A1 koyuyoruz su ana kadar yagdan şikayet gelmedi cok şükür.."