Mobil 1 5W30 Full Sentetik 90 TL Kargo Dahil Mobil1 Servis den aldık.
Ayrıca 1 LT 5W30 Petline 13 TL 4 LT 39 TL (Didim) Fiyat verdiler.
Printable View
Mobil 1 5W30 Full Sentetik 90 TL Kargo Dahil Mobil1 Servis den aldık.
Ayrıca 1 LT 5W30 Petline 13 TL 4 LT 39 TL (Didim) Fiyat verdiler.
Gokten Bey, bir fiat servisiyle görüşerek hem merak ettiğiniz bilgiyi aldım (opar olio 100C viskozite değeri) hem de opar olio yağlarının fmy ve opet madeni yağlar ile ilgili bağlantısını öğrendim. Tahmin ettiğim üzere üç farklı marka yağın da baz yağları aynı ve aynı dolum tesisinde üretiliyorlar. kullanılacakları arac markasına göre (opar-fiat servis, fmy-ford servis, opet fuchs-ülkemizde sıklıkla kullanılan yağ turlerı) katkıları değişiyor. Yalnız dikkatimi çeken opar olio s1 için acea ce kodu 2008 yılı krıterlerı, dolayısıyla opet madeni yağlarını (2012 yılı yanı son tarıhlı krıterlı) tercih ederim. Umarım araştırmanıza katkı olur:)
Eklenti 33818
Tesekkur,
Bendeki ambalaj, 14.04.2016 tarihli ve arkasi bu sekilde... o bilgiler yok tabi...
Barkod ayni tabi ;)
Opar, sonradan uygulamaya baslamis veya kaldirmis ))))
Cagri no bende opar, sizin fotoda fiat... sizde opetfuchs web sitesi, bende yok ... tofas ici urerilmistir kismini da kaldirmislar... performansin altinda opet kelimesimgorunuyor vs...
sanirim aralarindaki iliskikerde, opar opet tofas, bir seyler degismis yine, opet el atmis https://uploads.-cdn.com/20160821/8a...5ed4ee02bf.jpgve etikete de yansimis....
Tekrar tesekkur ;)
Fotoğrafını çektiğim kutu daha eski tarihli, aksine çıkarmaları garip. Kuvvetle muhtemel ürün farklılaştırma stratejisinin sonucu. Ama madeni yağların yılından bağımsız olarak opet madeni yağlar ile aynı baza sahip olduğundan yola çıkarak hareket edebilirsiniz.
Cikarma beklenir ))) araclardan neler cikarmiyorlar ki, oradan tecrubeliler )))) meger viskositeden emin degiller artik, ondan kaldirmislardir ))))ve biraz da gizemli yapalim demislerdir ;) opette olsun ama opar da boyle gereksiz fazla bilgiye gerek yokmus anlasilan...
Tüm araçlarımızın kullanım Klavuzu fiat.com, arkadaşlar yağ seçiminizi lütfen bu kitapçıkta ki spesifikasyonlara göre yapınız.
KULLANIM KLAVUZLARI
Eğer Fiat'ın araçlarımız için belirlediği spesifikasyonlarını karşılayan yağ kullanacak ise;
Volkan bey, evet 5w30 o gün yanlış kullanmıştım. Ancak benim ve tüm diğer araç sahibi arkadaşlarımızın kullanma kılavuzunda belirtilen ve aslında hepimizin yağ seçiminde ön şart koşul olan Fiat'ın spesifikasyonlarını karşılayan yağı seçmemiz gerekiyor. Bu noktada çok ilginçtir ki Mobil 1 esp 5w30 nun kendi sitesinde de birebir benim araca tavsiye edilen yağ, fakat açıklamalarına baktığımızda Fiat'ın hiç bir spesifikasyonlarını karşıladığına dair hiç bir açıklama yok! Fakat diğer mobil yağlarında birkaç fiat spesifikasyonlarını karşılayan mobil yağlar var.
( benim aracın Fiat 9.55535-S1 spesifikasyonu)
Fakat castrol magnatec te bu açıklama mevcut,
Castrol MAGNATEC STOP-START 5W-30 C2’nin sahip olduğu onaylar ve spesifikasyonlar:
ACEA C2
API SN
PSA Approval B71 2290 spesifikasyonunu karşılar.
Fiat 9.55535-S1 spesifikasyonunu karşılar.
Artı Mobil 1 0W40 benzinli Fiat'ın spesifikasyonlarını karşılayan açıklaması;
Mobil 1 ESP 0W-40 aşağıdaki onay ve spesifikasyonları karşılar veya geçer
ACEA C3
API SM
Fiat 9.55535-S2
Mobil 1 ESP 0W-40 aşağıdaki imalatçı onaylarına sahiptir.
BMW Longlife 04
MB-Onayı 229,31/229,51
Volkswagen (Benzinli / Dizel) 502 00/505 00
General Motors Service Fill dexos2TM (lisans numarası GB1A0917015)
Mobil 1 ESP 0W-40 aşağıdaki imalatçı onaylarına sahiptir.
API CF
Opel GM-LL-A-025 / GM-LL-B-025
Merhabalar Zafer Bey, fiatın s1 ölçütleri temel olarak acea c2 dir. s2 de acea c3'tur. Mobil sitesinin önerisini boşverin. 2010 model dpfsi bile olmayan focusa start-stop acea c2 yağ onerıyor oyle siteler. aradığınız yagı karsılamasına bakıyor, gereginden fazla ozellıklı olmasına bakmıyor. Aracı mobil değil fiat üretiyor, belirttiğiniz gibi kitapcıklarına bakarak hareket etmekte fayda var. Ama fiatın ölçütleri acea kodlarıyla paralellik göstermektedir. m2, n2 için acea a3/b4; s1 için c2; s2 için c3.
Bu kadar detayla uğraşılması güzel bişi ama sonuç olarak son kullanıcının yorumu önemlidir. Bahsedilen yağları kullandığımızda bu araçlar traktör gibi çalışıp çekişi de düşüyorsa o yağı kullanmam. Mobil 1 esp 5-30 ben devam ediyorum. Aracım şu an yetkili serviste ve debriyaj seti ile yağ bakımı yapılacak. Yağları kendim aldım.
OPAR-SELANIA-ELF-OPET gibi yağlar neyi karşılıyorsa karşılasın bunlar beni pek alakadar etmiyor. Beni sonuç alakadar ediyor. Sizin araştırdığınız bu bilgilerde yağlarda kullanılan ana maddelerinde kaliteleri önemlidir.
Mobil 1 sitesinde ayrıntıya girmediyse yada yazmadıysa kullanılmayacak diye bir şey yok. Forumda bir cok kullanıcı Castrol-mobil-Opar ve selanıa test etti. Birinci olarak hep Mobil ikinci olarakta Castrol Edge çıkmıştır.
Mobil 1 dünyada devi bir yağ firması. Bu tür firmalar heralde sizin aracınız için yanlış bilgi koyacak kadar şaşkın değildirler.
Bunun dışında bu yazdığınız özellikleri inceleyebileceğiniz hangi yağın içinde ne var bunu ayırt edebileceğini bir labarutar rtamıda yok.
Yazılan bilgiler güzel ama bunların çoğu son kullanıcılar için gereksiz teferruat.
Belkı gereksız teferruat degıl de bıraz merak dıyelım. ve bır tutam da tasarruf. bu tarz kucuk arastırmalarla 100-120tl lık yag yerıne 50-60tl lık bır yag almak ıyı bırsey olsa gerek dıye dusunuyorum. oncekı gırıslerde de belırttıgım uzere 20.000de bır yag degıstıreceksenız en ıyı yagı tercıh etmek ıstemenız cok normal. cıddı cogunlugumuz 10-15.000kmde yag degıstırmekte (ozellıkle dızeller) ve bu kullanım mesafelerının uzerıne cıkarak bu yagları denedım ve yag degısımlerınde sulanma olarak tabır edecegımız durumun (yagın yogunlugunu kaybetmesı) pek olmadığını gozlemledım. acızane son kullanıcı yorumumu paylasmak ısterım
120.000km boyunca ford focus II 1.6tdci 90bg: 10.000km yag degısımı: mobil (5w30 forda ozel) sıkıntı yok cıkan yag hala dokuluydu, castrol (5w30 forda ozel) yag eksiltti, Türk Petrol (5w30 forda ozel) sıkıntı yok cıkan yag hala dokuluydu ama bana bıraz kırlenmıs geldı. kullanıma devam edıldı, arac 145.000kmde 4.5 ortalama yakıt tuketımı var, turbosunda sıkıntı yok, carbon clean hıc yapılmadı, yakıt opet ve Türk Petrol
45.000km boyunca opel astra h 1.6 115bg benzın+lpg: 10.000km yag degısımı: gm (5w30) 5000km sonra yakıt tuketımını arttırdı, castrol (5w30 dexos 2) sıkıntı yok cıkan yag hala dokuluydu, Türk Petrol (5w40 abdnın benzın ıcın en kalıtelı motor yagı koduna -API SN- sahıp) sıkıntı yok, cıkan yag fena degıl ve kullanıma devam. arac 65.000e pert oldu, 6.7 tuketım gosterıyordu (lpgde deger artar 8.0 lpg tuketımı vardı) carbon clean hıc yapılmadı, 45.000 lpg sonunda subaplar saglamdı, yakıt benzın Türk Petrol, lpg aygaz ve milangaz
30.000km boyunca opel astra j 1.4t 140bg benzin+lpg: 10.000km yag degısımı: mobil (0w40 dexos2) calısma sesı bıraz arttı gıbı geldı, onemsenmeyecek kadar yag eksılttı, cıkan yagda hıcbır bozulmaya rastlamadım dıyebılırım, motor temızleme ozellıgı oldugu ıcın aldım (aldıgım arac yatık bır aractı), Türk Petrol (5w40, yagda pek bozulma yoktu ama arac sesınde artıs oldu, opet (5w30 ) sımdılık gayet ıyı gıdıyor, cıkacak olan yagı merak edıyorum. ortalama tuketım 0.1 azaldı, sabahları calıstırmalarda Türk Petrol'de cok az sarsıntı vardı mobil ve opette olmadı. yakıt benzin opet, lpg aygaz
opar, selenia ve elf eskı yılların krıterlerını karsılıyorlar, araclarımda kullanmıyorum, opet madenı yagları fuchs ıle ısbırlıgı ıle cok gelıstı. mobil koca olabilir ama bilinçsiz tuketıcıye ulkemızdekı ınternet sıtesınde ne yazsan gıdecegı kafayla da yazılabılecegını unutmayın. yanlıs bılgı dusuk ıhtımal, ama cep telefonu almak ıcın megapıksellerın pesıne kosmak ya da bozdolabı alırken 510 lıtre olsun dıye kendımızı paralarken bulmak var ya, hah ıste o duyguya hıtap eden koca bır pazarlama agının ıcınde oldugumuz konusunda sanırım hemfıkırızdır.
son olarak; benımle tamamen cıkar ılıskısı olan bır fırmanın beyanı ya da reklamajındansa, tuketıcı haklarının ulkemızden cok daha ıyı korundugu avrupanın krıterlerıne uygun olarak ulkemızde verılen TSE belgesını daha cok guvenılır buluyorum. ve o belge kapsamında pek cok test yapılmaktadır. bu testlerın krıterlerı ab bunyesındekı ulkelerdekı gereklı ozellıklerın karsılanması ıcın olusturulmaktadır.
yagınızdan memnunsanız guzel gunlerde kullanın Volkan Bey, kazasınz surusler dılerım. Kullanıcı deneyiminize saygı duyuyorum, ama acızane aynısını sızden de beklıyorum. Gereksız teferruat dedıgınız seyın adı muhendıslık (hem de akıskanlar muhendıslıgı), bu yazıyı okudugunuz ekran dahı borclu oldugunuz sey. mobil baz yag, katkılar konusunda ıyı oldugu kadar son zamanlarda turbo basınclarında (2.0 turbo ve ustu) daha ıyı motor koruma saglayacak yag gelısmeye odaklamıs durumda (en buyuk pazarı abd dogrultusunda) yanı alanında cok ıyı bır muhendıslık fırması. Ama artık herkes bır sekılde nasıl ıyı akıllı telefon yapmaya basladı, tek telefon iphone degıl, bazı hususların da (bızım 2005 yılında odul almıs 1.3 dızel motorlarımız gıbı mesela) artık yaygın bırer muhendıslık uygulaması halıne geldıgını unutmayın.
Volkan bey, kusura bakmayın bu kadar boş boş bilgi paylaştığım için. Sadece kendi cahilliimi anlatmıştım Orda 0W40 yazacaktım 5w30 yazmışım kusura bakmayın. Konu içerisinde son noktayı koymak adına belki fiat kendi motoruna nasıl bir özellikte yağ istediğini artıran biri çıkarsa faydası olur.
Fiat'ın kendi ürettiği aracının motoruna karşılık gelen özellikteki yağı belirtmektedir. İsteyen bu kriteri ne olduğunu araştırır ona göre yağını alır, istemeyen gider tava eritilmiş sana yağını katar. Teşekkürler. Kendinize iyi bakın. Forumda Allahaısmarladık.
Çok detaya girdik, Gökten Bey merakı ve bilgisiyle sağolsun bilgilerimizin sınırlarına kadar bizi ama çok iyi oldu, forumda bir arşiv oldu kanaatindeyim. Bu tarz detaylara meraklı birisi için kahveyi koyup yarım saat bir saat okunup bilgi alınabilecek, belki okuyanın yanlış yazmış bunların hepsi cahilmıs diyip gelişene vuracağı bir köşe oldu öyle bakın:) Volkan Bey'in hassasiyetine yonlenebilmek adına; puntolar için, dpfnız var ise acea c2 kodu arayacagız (fiat diyor), yok ise acea a3/b4 arayacagız (fiat diyor), araclarımız cok eskı degılse ve dolayısıyla yag kacırmıyorsa 5w30 ve 5w40 tam sentetik yaglarla motorumuzun iyi bir ortamda calısmasını sağlayacagız (avrupa diyor), ülkemizde hava pis, tozlu ve nemli olduğu için (ilk ikisi sehirlerdeki marifetimiz) filtrelerimizin daha sık aralıkla değişmesi gerekiyor (tuketıcılerın ve ustaların deneyimi soyluyor)
sahsen belgeli, krıterlere uygun ve baskaları ya da kendım tarafından denenmıs yerli ürünlerin her zaman destekcisi olan birisi olarak (ısler kotuye gıttıgı zaman hangı batı ulkesının hangı urununu protesto edecegımızı sasırıyoruz) acızane onerılerımı sunmaya calısıyorum. cunku bılıyorum kı yerlı urunler ozellıkle otomotıv pıyasasında tercıh edılmıyor, kullanma "rıskını" goze alarak yorumlarımı paylaşmaya calısıyorum. kafa sısırdıysem kendı adıma ozur dılerım.
Murat bey merhaba,
Değerli paylaşımlarınız ve bilinçli araştırmalarınızı görmek 15 yıldır madeni yağ sektöründe çalışan biri olarak inanın gözlerimi yaşarttı. Konuya çok fazla müdahale etmeden okumaya devam ederken, 2 nokta hakkında düzeltme/bilgilendirme yapmak isterim.
Performasını karşılar/Performans seviyesi ile Onay/Onaylı (Aproved) birbirinden çok farklı şeylerdir. Onaylı olan bir yağ, motor üreticisinden ıslak imzalı-süreli onay mektubuna sahiptir. Eminim siz biliyorsunuzdur ama belki okuyan arkadaşlarımız bu detayı bilmiyorlardır. Bu bağlamda dünya üzerinde FIAT markasının tek onay verdiği marka Petronas Selenia dır. Krşılaştırma konusuna hiç girmeden (objektif olmadığım düşünülebilir çünkü) bir bilgilendirme daha yapıp çekiliyorum :)
Selenia, Petronas ın sadece markalarından bir tanesidir. Ve neredeyse sadece FCA (Fiat Chrysler Automobiles) için üretilmektedir. Petronas çatısı altında en son nesil tüm araçlar için onaylı farklı motor yağları mevcuttur. Örneğin Syntium markası ile.
Selamlar,
Ben son noktayı koymaya karar verdim en kaliteli yağ olarak sızma zeytin yağı, lezzeti ve kokusu gayet güzel:)
Erkut bey,
Selenia haricinde, mopar da dolayli olarak fiat in onayli yagi oluyor diyebilirmiyiz?
Dh den alıntıdır;
" Benim araba 2000 accent milenyum 1.5 ve 71.000 km.de.
Önceki yağ değişiminde castrol magnatec 10w40 kullanmistim ve 8.000km sonra yağ simsiyah çıkmıştı arabadan, bu defa da mobil 3000 5w/30 kullandim 9.000km oldu yağ pırıl pırıl halen.
Velakin motor subap kapağından ve yağ filtresinin oradan yağ sızdırdı. Yani kafam baya karısık, yağın kararması iyi birsey midir mesela?
https://tablet.donanimhaber.com/show...1125&p=5&f=287
Motor subap kapağından yağ kaçıran aracın kapak contasında sorun vardır. Yağ filtresinden kaçırmasının sebebi de filtre ile aldığı contanın ince yada kalitesiz olmasının sebebidir. Yağ farklılığından dolayı aracın kapak ve filtresinden yağ atmaz. Ayrıca 10-40 dan 5-30 geçiyor nasıl bir mantık bu. Araç benzin lpg ise ona göre yağ konulur. Dizele gidip 10-40 konulur mu yada benzin lpg de 5-30 la ne işin var derler adama.
Arkadaslar Motrio nasıl bir yagdır?Yag eksiltme yaparsa koysak sıkıntı olur mu?
Merhabalar Hüseyin Bey, motrio renualt'un eski araçları için ürettiği servis yağıdır. düşük kaliteli ve yalnızca Renault motorlara uygun büyük ihtimalle. Opar olio'nun renault versiyonu. Eksiltme durumu için opelin ya da petrol ofisinin aracınıza uygun olanından 1 litre alıp aracınızda bulundurablirsiniz. Şahsen Türk Petrol 5w40 tutuyorum aracımda.