Ben bakımları kendim yapıyorum. 4 buji 60 TL. Hava, yağ, polen filtresi 30 tl. Yağ 40 tl. Toplam 130 tl... Üzerine birde Rot-Balans yaptırdım 45TL de oraya verdim. 175TL ye hepsi çıkmış oldu. Ah bir garajım olsa...
Ben bakımları kendim yapıyorum. 4 buji 60 TL. Hava, yağ, polen filtresi 30 tl. Yağ 40 tl. Toplam 130 tl... Üzerine birde Rot-Balans yaptırdım 45TL de oraya verdim. 175TL ye hepsi çıkmış oldu. Ah bir garajım olsa...
Mesele gazlamaksa yeğen. Ne kadar gazladığın değil ne kadar mesafe frensiz gittiğindir önemli olan. Bazen öyle makaslara girersin ki yeğen, jantların yere sürter. Ama bir bakmışsın ki biri solu kapatmış selektör ata ata tapa gaz yanından uzamış gitmiş. Mesele şu ki yeğen enjektöre giden her damla benzinin hazzını ...damar...larında hissedeceksin
Evet Murat hepsi orjinal.Zaten filtre dediğin parçanın maliyeti 3-5 tl bir şey... Benim çalıştığım firma Bursanın en büyük yan sanayilerinden birisi ve parçaları alırken kodlarını yazıpda gittim. Bizde Tofaş'a ciddi miktarda parça üretiyoruz, ama bizim ürettiğimiz kaporta parçaları. Kısacası orjinalliğinden eminim. Mesela baskı balatayı Valeo diye bi firma üretiyor balata setinide gidip ordaki arkadaşlardan alıcam. Ben buji NGK tercih ettim motosikletimden biliyorum. NGK kendini ispatlamış piyasadaki en iyi bujilerden biridir.
Aslında bu işler o kadar zor değil. Hava filtresi için 4 civata, polen filtresi için 1 tane civata söküyorsun toplasan 10dk lık iş. Yağıda zaten benzin istasyonlarından aldığında ücretsiz değişim yapıyorlar filtreyide uzatıyorsun bunuda takıver diyorsun o kadar.Ayrıca kendin yaptığın zaman daha titiz, daha dikkatli yapıyorsun sonuçta kendi malın kendi canını taşıyor. Ve kendin yaptığın için içinde daha rahat oluyor.
Şu an piyasada orjinal filtre fiyatları: Yağ, Polen, Hava filtresi 32 TL, kaldıki benim aracım T-Jet hepsi diğer puntolardan farklı, diğerleri daha bile ucuz olabilir. Bundan fazlasını yazan servis fazla kazanıyordur. Gelirleri giderleri tartışılır...
Konu Carcharoth tarafından (24/07/2012 Saat 21:22 ) değiştirilmiştir.
Mesele gazlamaksa yeğen. Ne kadar gazladığın değil ne kadar mesafe frensiz gittiğindir önemli olan. Bazen öyle makaslara girersin ki yeğen, jantların yere sürter. Ama bir bakmışsın ki biri solu kapatmış selektör ata ata tapa gaz yanından uzamış gitmiş. Mesele şu ki yeğen enjektöre giden her damla benzinin hazzını ...damar...larında hissedeceksin
ya arkadaşlar inanılır gibi deil bugün izmir birmot'ta sordum 1.4 fire active 60.000 bakımı 700 tl dedi.dedimki yarın gel başla :=) ne var dedim bu kadar tutcak abi bu km de kayışlar değişiyo o yüzden dedi bide ne yaptırırsan yaptır 110 tl +kdv işçilik alıyolarmış şaştım kaldım.belkide bana çok geldi bilmiyorum siz ne düşünüyosunuz bu konuda ...
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri