bende kendimce sorunu yorumlayayım

bir kere debriyaj balatasının değişmesi için iki durum gereklidir
1- balatanın bitmesi
2- balatanın ısınmaktan dolayı tutunma özelliğini yitirmesi

genelde silkeleme ve titreme yaparak kalkış yapan araçlarda 2. şık öne çıkar balata
yüzeyinde aşırı ısınmadan yanıklar oluşur veya balatanın tamamında yanıklar meydana gelir balata özelliğini kaybettiği için kalkışlarda titreme ve silkelemeye neden olur
servisler genelde bu durumlarda debriyaj balatası bitmiş derler

buna neden olan başlıca sebeb dik yokuşlarda ani kalkışlar yada zorlamanacak kadar az gaz vererek kalkış yapmak gibi nedenlerin yanı sıra otomatik araç kullanmaya yeni başlamış olan kişilerde ve özellikle dualogic sistemli araçlarda fren pedalına ve gaz pedalına basarak aracın ani ileri gitmesini kontrol etmek isteyen kullanıcaların iki ayağını birden kullanması gibi nedenleri sıralayabiliriz

arkadaşın aracındaki problemin önecelikle ne olduğunu servise sorup balatanın aşınmadan dolayı kalınlığının azalıp bitmesinden mi balatanın değiştiğini yoksa yeterli kalınlık var ancak balatanın tutunma özelliğinin yok olmasından dolayı mı baskı balatanın bittiğini öğrenmek ve buna göre youm yapmak daha mantıklı olur