bırak şimdi ne oldu 2 dk sattın tjeti :D
1.9 luk iyidir ;)
valla sizinki gibi fiber yığını diye tabir ettiğimiz body kitten oluşan modifiyeli benzeri araçlarla denemiyorum bile...motoru olanlar gelsin öncelikle =) merak etme çok haddim olmayanlarla deneyipde geçtim demiyorum zaten arabanın ne gittiği belli herkeste biliyo orhan efendi :D
şu arabayı bi satimde rahatlayın sizde..aletin başına bi iş gelse zil takıp oynayacaksınız sanki he..
ne oldu sıkışınca hemen çamura başladın nerde bizim araçta fiber?? hayır mesele senin araban da değil aynı soruları araç alırken kendimede sordum aynı paraya hatta daha uygun fiyata t-jet vardı. T-jet için öyle gidiyor öyle kaçıyor diyorsunuz bende rakip bakıyorum t-jete hangisine baksam rakip olmuyor t-jete, tek rakibi var o klasmanda oda kendisi.
öylemi diyorlar sana
Ertuğ bakıyorum bu konuda bayağı hislenmişssin :) Yanlız merak etme ben defalarca kez tjet le kalktım. Hem DRAGTA hemde ROLLde de tjet önde bitirdi. Zaten aksi bir durum sözkonusu olsa idi herhalde tjeti orada yakmak lazımdı :D
Bence senin dengin yüklü bir multijetten çok 1.6 yada 1.8 atmosferik benzinliler olması lazım. Asıl onlara diş geçirebiliyorsan tjetin namın-ı heryerde yürütebilirsin :)
Bu arada hafta sonu 1.3 90 hp (Yüklü 110 HP 240 nm tork) Opel ASTRA otomatik ile kalktım. Çok şükürki GP yine bizi mahcup etmedi. DRAG ve ROLL de yarım boy farkla geçtim
Sözün özü Multijeti küçümsemeyelim, O motoru küçük, fakat ciğeri büyük bir makina :)
Hirs degil alp abi ya artik konusma tavri rahatsiz etti o yuzden yazdim..gelsinlerde alayina bi saplayim rollde demiyorum ben..orhanim siz bilmeyenleri bilgilendirirsiniz ben yazmiycam bu topic e artik :)
vallahi tek rakibi kendısı dedıgın arac 120 hp 1.4 turbo bı arac . ben sana gectıgım arabaları sayıyım
cls 350 yenı kasa 0-100 kalkıs
stock 106 gti
uzunda spor şanzıman filtre kit vs ufakdan dolu 106 gti 200 den sonra ayırmaya basladım .
207 rc le mans trafikde gectım trafik aman aman yoktu daha sonra ısıkda durduk oglan arabadan ındı kardes araban kac hp dıe sordu .
330 ci büyük bir ıhtımal motoru cok ıı durumda deıldı ama 3 bin motor araba trafikde benım dıbıme yaklasamadı
spor sanzıman saxso
2 vıtes roll typer fn2 200 e kadar arkamdan geldı 2.0 olmasından sorna 210 dan sonra cok saglam gectı .
daha hatırlamadıgım kadar arac gectım 106 lar saksolar fn2 typera 210 a kadar kafa tutan bı aracdan bahsedıoruz .
2001 2002 model c200 0-100 drag
c200 2 vites roll
320 i 0-100
corsa gsi saymıorum bıle :)
ben boyle seylerı hayatta yazmam ınternet sayflarını vıdeolarını falan hep saklıdır ama asagılayıcı konusmları duyunca yazmak ıstıyıorum
lutfen bıraz konusurken dıkkat edelım 1150 kılo 120 hp 1.4 turbo bı aracdan bahsedıorz .
2.5 wrx sti ve s2k ile aylarca gezmıs bır ınsan olarak aracımdan gayet memnunum
bu baslıgı acan arkadasınıda kınıyorum :) 120 hp ve 90lık dızel . sadece dızelın avantajı dragda kalkarken lastıklerı sarma yapmıcagından dolayı kendını bırazcık one atabılır bu :D baska bısı yok olmaz olamaz
ertuğ ilk önce asker arkadaşı muhabbetini düzeltelim daha sonrada varsa gerçekten kanıtın küsmeden aç videosunu koy izleyelim :D Daha öncede rc alıyım falan diyordun gene söyledim sana bunu bu sınıftaki italyanın rakibi fransız fransızın rakibi italyan geçtim diyeceğin arabalar ya italyandır ya fransızdır.
atahan aynı motordan 180 bg de alınabildiğine göre 120hp arabayı küçümsememiz yanlış olmaz heralde.
İşin özeti evet t-jet sürüşü zevkli bir araba ama yakıt/performans derseniz ne yakıt tasarrufu olarak çok iddalı nede performans olarak.
asker arkadaşı muhabbetini düzeltelim??
tamam ben yazmıycam zaten daha fazla bişey..nasıl isterseniz öyle olsun herşey.
Orhan, hadi performans biraz göreceli de tüketim konusunda bence iyi bir motor t-jet ürettiği güce göre.Sakin kullanımla çok rahat 7lt/100km ile gitmek mümkün.Hatta benim tüm depo ortalamalarım 7 lt nin bile altında olmakta:)
Performans olarak Abarth ya da Esseesseye yönelmek daha doğru olur tabi...
stock 90lık diyip geçiyorsun trafikte 1.6 125hp tsı leon,cooperS,2005 honda civic,1.4 corsa,1.5 era (avcılar dürümcüde patladı ;) ) ve daha aklıma gelmeyenler var hiçbiride geçemedi önemli olan makina değil şoförlük eğer merk ediyorsan ertuğa sor anlatsın maşukiye buluşmasında cooperSleri zorlayan araba kimin arrabaysaymış bilen biliyor konuşmaya gerek yok zamanında 250 hp lik vtı vardı ve az çok neyin ne olduğunu biliyoruz ;) ...
ertuğ alem adamsın niye küsüyorsun ki hemen :D
arda abi yazıyı yazarken aklıma sen geldin ama alacağım cevabı bilsemde gene yazdım ne yalan söyleyim 7.0 lık ortalamayı gören senden başka bir t-jete daha şahit olmadım, tüm kalbimle inanıyorum ama multijette 6.5 ortalama ile gezen birisi için 7.0 lık bir t-jet bana çok hayal geliyor.
bu arada küsen arkadaşlar kümese girsin :D
kimse küsmesin :)
arkadaşlar yapmayın etmeyin
tjet in torku 206 nm max
90 lık mtj in torku 200 nm max
aracı ivmelendiren tork değeridir. chiplenen mtj nin beygiri yükseldiği zaman otomatikman 0-100 değeride baya bir düşer.
son hız ya da roll de tjet ilalhaki alır ancak öyle düz bir şekilde dragta tjet uçar gider demek yanlış olur.. dragta ivmelenme yani, tork önemlidir.
işin teknik detaylarına bakarak yorum yaparsak daha iyi olur kanatindeyim.
yapına chip in kaliteside gerekli. sokaktaki geçişmeler çoğu zaman basit şöförlüklerle oluyor. herşeyi bir ilmi mevcut :) bende altımdaki dandik 75 lk ile tsi golf ü geçtim. adam muhtemelen devri tuturamadı ondan oldu.. mtj tsi dan hızlımı oldu yani.. :)
arkadaşlar zaten sorular cevaplandığına göre uzatmaya gerek yok..
orhanım küstürme sende o zaman =)
benimde son 2-3 aydır hep 8-9 litre arası..ama bastığın zaman yakıyo ciddi şekilde ona diyecek lafım yok valla..istanbuldan basarak 1 depoya geldim araba full doluydu..
ben burda 120 hp bı aracın ne kadar guzel bır performans vermek ıstedıgını anlatıorum . yoksa zaten yazmam huyuum degıldır . valal benım altımda 120 hp lık bı arac var punto eger benım aracım kotu dıen ınsan varsa bu forumda o da punto kullanıcısıdır kendı arabasını cope atsın 90 lık 75 lık hezımet at'a esege bınılsın derim o zaman laf oyle soylenırse bende bole soylerım . aracın tuketımınden bahsetmıceksınız cok yakıomus azyakıomus araba gıdıo arkadasım yakıoda . aracın turbosuna yuklersenız lıtrelerce benzın ceker spor ve hızlı bı araba aldım yaksın sorun deıl . ben hızlı bı araba aldım hızlanmasına bakarım cektıgı benzıne deıl az yaksın ısteseydım gıder dızel alırdım
3.30 cok agır kalan bı araba rollıng de turbodan dolayı kendını br adım one atıo t-jet sonra zaten o kasayla yakalaması zorlasıo bıraz da trafık olunca
type-r muhtesem bı arac 210 dan sonra benı bır gecısı vardı 60-dan 90 cıkar gıbıydı :D bıldıgım gordugum vtec motorunun :D muhtesem bır urunu saygıyla egılırım o arabanın karsısında .
hocam yapmayın etmeyin neden düşmesin chip yapınca 0-100 değeri?
arabayı götüren motor değil midir? biz motoru chipliyoruz, torkunu, beygirini artırıyoruz.
Cevap: MODİFİYE CHIP TUNING VE POWER BOX
bakın altlara doğru chiptuning üzerinde uzman arkadaş ne demiş:
şimdi 250 torka sahip bir araç ile 200 torka sahip aracın 0-100 değerleri aynı mı olacak?Alıntı:
110 Hp 250 Nm değerleri gayet sağlıklı ve problemsiz..
Chiptunig ile..
250 tork tjeti aynasında okumaya yeter ;)
bilmediğimiz konularda saçmalayarak yorum yapmayalım ;)
tamam sizin tjet iniz olabilir biz kötü demiyoruzda, 90 lık dizele chip yaparak onun ivmelenmesine yetişebileceğinden bahsediyoruz. bunu namus meselesi yapmaya gerek yok :D
ivmenelenme ne arkadasım hızlanmadan mı bahsedıorsun ıvmelenmeyı hangı manada kullanıosun sen . neyi idda etigini anlamadım ben daha dogrusu.
chiplenen arabanın 0-100 daha fazla artar . chip atılan arabanın beygiri artarken dogru oratıda torku da yukselır. 90 lık dizele chip atarak 120 hp benzinli turbo bır aracı gecerım mı dıosun kalkısta mı gecer dıosun bıraz daha acıklarmısın . aynı hpler de fakat torku bır dıgerınden daha fazla olan arac dıgerını geecer mı dıosun
ya abi benim aklım almıo yani 1.3 multijet 90 hp fabrika verisi 13.8 sn nerdeyse 14 saniye 1.4 T-jet ise 8.9 Sn arada 5 Saniye gibi bi rakam var vede kalkarken yani arkasında olur en azından falanıda geçtim geçer falan deniliyo bana sadece komik geldi yanlşm olabilir ..
Oğulcan haklısın :)
13.8 sn değil ama fabrika verisi 11.9 normal halde. Herhalde sen dualogic'e baktın.
Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet Sport 3K ~ Teknik Özellikler ~ Arabalar.com ~ Araba İnceleme Sitesi
bu arada chip vs ile kalkışın 11 in altına çekmek çok zor. Ekonomi için üretilmiş araba multijet. Performans için üretilmiş olan tJet o yüzden kıyaslanması çok doğru değil.
Atahan yazmıcaktım ama hazır bu konuya yazmışken senin mesaja da yazmadan edemedim Çünkü bunları ya abarttığını ya da doğru ölçeklendiremediğini düşünüyorum.
Aracının max hızı 195 km/s nasıl oluyor da 200 den sonra ayırmaya başlıyorsun 210 dan sonra seni başkası geçiyor. İbre yanlış göstermesiyle 210 falan görürsün ibrede sanırım senin tJet 250 yi rahat görüyor gerçek hız olarak
yukarda benim bıraktığım araçların hepsi seninkinden hızlı her durumda da geçerler. Eğer sürücüleri kötü değilse çoğunda da arkadan el sallarsın veya adam basmıyordur yanında biri vardır ya da zemine uygun lastik yoktur yerler ıslaktır basmaz.
Bilen birine turboJet ile 200'e kadar typeR fn2 senin arkandan gelecek sonra 210'dan sonra arayı açtığını söylersen güler sana. Çünkü teknik verileri bilmiyorum ama typeR 200 km hıza çıktığında turboJet bence 10 sn fark yer Kaç boy fark olacağını sen düşün.
Bir de 200 e kadar önde gidip sonra 210 da birden senden ayrılması gibi durumlar gerçek hayatta olmuyor
biz de çok uğraştık bu işlerle ama hiç örnek vermiyorum