6 sonuçtan 1 ile 6 arası

Konu: Blow off ve Dump Valve

  1. #1
    Doğan Can
    uLTRa GP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/02/2008
    Yaş
    32
    Mesajlar
    1.162
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 242

    Standart Blow off ve Dump Valve

    Dump Valve nedir, ne işe yarar?
    Dump Valve, turbo beslemeli otomobillerde turbo basıncını sürekli yüksek tutarak gaz tepkisini arttırmak için üretilmiş bir parçadır.


    Turbo beslemeli otomobillerde ayak gazdan çekildiğinde turbo hala dönmeye devam etmektedir, fakat turbonun bastığı havanın gideceği bir yer olmadığı için oluşan yüksek basınç turbo pervanesine büyük bir kuvvet uygulayarak pervaneyi aniden yavaşlatır. Gaza tekrar bastığınızda turbo basıncının tepe noktasına gelebilmesi için pervaneyi tekrar hızlandırmak gereklidir ve bu esnada istenilen turbo basıncı elde edilemediği için büyük bir performans kaybı yaşanır.Dump valve işte bu performans kaybını önlemek için vardır.

    Dump Valve vasıl çalışır?
    Ayağınızı gazdan çektiğinizde Dump Valve hemen devreye girerek turbonun bastığı havayı dışarı verir, bu sayede turbonun önceden bastığı hava geri tepmeyeceği ve bir geri basınç uygulamayacağı için pervane yavaşlamaz, sizin de tekrar gaza bastığınız anda pervane yavaşlamamış olduğu için turbo basıncı hemen tepe noktasında ulaşır ve siz ani gazdan çekme ve basmalar arasında performans kaybı yaşamamış olursunuz.

    Dump Valve'in faydaları?
    * Turbo pervanesi üzerindeki olumsuz geri basıncı önleyerek turbonun ömrünü uzatır.
    * Turbo pervanesinin hızının yavaşlamasını engelleyerek turbo basıncını sürekli yüksek tutar. Yüksek turbo basıncı yüksek güç anlamına gelir.
    * Gazdan çekme ve gaza basma arasındaki eski ısınmış havayı dışarı verip yeni, soğuk havayı içeri aldığı için artı güç sağlar.
    Fiyatı : 175 ytlden aşağıda var yukarıda var İtalyan malı Monza marka blow-off.
    ElifTuning.com -Oto Aksesuar-Tuning-Modifiye-Oto Müzik Ses ve Oto Görüntü Sistemleri-
    Sen gti ını itekle biz gazlarız T-JET le

  2. #2
    Engin DURUER
    Fire in the hole ! Genius - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/10/2007
    Yaş
    50
    Mesajlar
    1.503
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 674

    Standart

    Multijetlerde kullandığınız coolerın verdiği basınç turbonun aldığından daha küçük olduğu için şu anlık sizin için sıkıntı yaratmaz kullanılan bütün dizel motorlar için aynı şey geçerlidir aslında basınç benzinlilere oranla daha fazla ama sıkıştırma düşük olduğu için püskürtme oranlarıda ona göre ayarlıdır...
    GP in mirror is faster than they appear !

  3. #3
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Bu olay dizellerde geçerli değildir sadece benzinlilerde geçerlidir. Dizellerde vakum olmadığı için pervane kendi kendine döner durur. Burdan şunu çıkarabiliriz ki blow off yok ise turbo dizelde daha sağlıklıdır

  4. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  5. #4
    Doğan Can
    uLTRa GP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/02/2008
    Yaş
    32
    Mesajlar
    1.162
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 242

    Standart

    o zmn biz dizele takamıyormuyuz?taksakta çok fark hissdilirmi?
    Sen gti ını itekle biz gazlarız T-JET le

  6. #5
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Dizele takmak ile ilgili en çok uğraşan biri olarak açıklayım. Ben çok istiyordum. Her şey hazır HKS bile duruyor elimde. Fakat işi çok zor. İşin içinde bir çok boru delme, selenoidler, ve elektrikten tahrik alan switch ler var. Yani derdinizi elektrikçiye anlatmanız baya zor. Ama diyelim bunu da yaptınız sonuçlara bakalım:

    1- Turbo gecikmesinde ve paralel olarak performansta azalma.
    2- Blow off her üflediğinde yağ tükürüyor ve motoru yağ içinde bırakıyor.
    3- Aracın yağ eksiltmesine yol açıyor.

    Dünya'da ve Türkiye'de dizele blow off takan sayılı insan var. Türkiye'de çoğunu tanıyorum ve nerdeyse hepsi randıman alamayıp geri söktüler. Yani bir ton para harcayıp işlem yapıyorsun sonucunda sadece fıss sesi için aracına zarar veriyorsun. Sonuç olarak ben vazgeçtim. Tavsiye de etmiyorum. Ama illa yapacam diyene her türlü belge ve resimi verebilirim.

    Gelelim T-jet li arkadaşlara. Onların işi kolay. Elimde piyasa fiyatı 450ytl olan sıfır En kalitelisinden HKS blow off valve var. Ben kullanmıyorum. İsteyene satabilirim.

  7. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  8. #6
    Emre @
    ekorkut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/05/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    1.005
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 437

    Standart

    Şimdi bu işin benzinlilerde olabilip de dizellerde uygulanmasının abes olmasının tek ama tek sebebi gaz kelebeği. Cihanın yukarıda yazdığı yazıda gaz gelebeğinden bahsedilmemiş. Benzinli turbo arabada, ayak gazdan çekildiği anda gaz kelebeği kapanıyor ve turbonun emme manifolduna basmaya çalıştığı hava, kapanan bu gaz kelebeğine çarpıyor ve geri basınç oluşarak turbo pallerini yavaşlatma yönünde bir etki yaratıyor. Bu kelebek kapanma hadisesi zaten direk olarak emme basıncı ile aktive olan DV ve BOV i çalıştırabiliyor. Ama dizellerde sizin ayağınızdaki gaz pedalına bağlı olarak kumanda edilen bir gaz kelebeği mevcut olmadığı için, ayağınızı gazdan çeksenizde basılan havanın herhangi bir yere takılıp geri basınç oluşturması imkansız zaten. Gazdan çekmeyle herhangi bir basınç değişimi de olmayacağından, DV veya BOV u doğal yoldan aktive edebilecek koşullar da oluşmuyor.
    İlla turbom var, tahliye sesi yani puffff çufff istiyorum diyen dizelciler, gaz pedalının altına switch koyarak, doğal yoldan basınç değişimi ile aktive olamayan dizel DV veya BOV larını, switch kumandalı selenoid valve ler vasıtası ile açtırarak çufluyorlar...Yani saçmanın saçması bir durum.

  9. Bu mesaj için teşekkür edenler:


Benzer Konular

  1. Dizel Araba'ya Blow Off Uygulaması.. Blow Off isteyenler içeri..
    Furious1990 tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 28
    Son Mesaj: 12/12/2015, 10:00
  2. Hks blow of
    sysworm001 tarafından Satılık Parça forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 19
    Son Mesaj: 23/10/2012, 18:17
  3. dump valve
    HakanUstuner tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 16
    Son Mesaj: 24/09/2012, 22:07
  4. Hks blow off valve
    femoli tarafından Kemal Oto Aksesuar Modifiye Tuning forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 18/02/2012, 14:39
  5. Blow off
    bulut tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 30
    Son Mesaj: 19/04/2010, 01:33

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Blow off ve Dump Valve Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com