80 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Dizel Araçlarda Performans Arttırma Yolları

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Emre @
    ekorkut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/05/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    1.005
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 437

    Standart

    Valla bu sitede var mı bilemiyorum ama box takıp da mazot pompasını eline alan çok duydum ben başka bir forumda. Henüz daha borç ödediğim için çok detaylı giremedim bu konuya ama benim aklımdaki isimler ya yurt dışından fazla abartılmamış novitec modül, ya da her yanda ismi adı sanı duyulmuş, mekanik arızalara ankarada bosch service tarafından da garanti verilmekte olan alpin modül. Bunlar hakkında bir bilgin duyumun deneyimin var mı acaba? Özellikle Novitec modülde DPF koruması için ayrıca turbo basınç sensörüne bağlanan başka bir soket daha var. Turbo basıncını da izleyerek partikül filtresini korumak amacı ile rail basıncını turbo basıncı ile koordinasyon içinde ayarlıyor. Bizim araba için yazan 105 HP değer de zaten çok agresif değil toleranslı değerler içinde çalıştığının bir belirtisi gibi geldi bana. Alpin ise daha agresif sanırsam. Rapid ise pazarlayan adamın 100 tane forumda onno ustanın köşesi gibi reklam yapıp sorulara olur olmaz cevap verme havalarından ötürü gözümden düştü güvenimi kaybetti. DTE SKN duymadım. CR powerbox adı altında ikinci elleri veya sıfırları 200-250 YTL civarlarında seyreden kutuların box uygulamalarının en dandik ve tehlikelileri olarak düşünüyorum bilmem haksız mıyım acaba. Bir de bunların bazılarının rail sensörünü değil enjektör sinyallerini işlediğini duydum. Onlar daha da tuzluymuş. Açıkçası benim 90 lığın zaten hali hazırda 1.2 barda çalışan turbosunu çiple daha da yüklemenin limitleri zorlamak olduğunu düşünüyorum ve bu yüzden çok nazik davranan ve duman show yapmayacak toleranslı, mazot pompasını yormayacak bir box ın daha uygun olacağını düşünüyorum. Dediğim gibi aklımda Novitec ve Alpin var ama bilemiyorum.

  2. #2
    sevki multijetta
    multijetta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/02/2008
    Yaş
    45
    Mesajlar
    13
    Nereden
    Balıkesir
    Rengi
    Bolero Kırmızı
    Edilen teşekkür: 48

    Teknik Konu

    Alıntı ekorkut Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Valla bu sitede var mı bilemiyorum ama box takıp da mazot pompasını eline alan çok duydum ben başka bir forumda. Henüz daha borç ödediğim için çok detaylı giremedim bu konuya ama benim aklımdaki isimler ya yurt dışından fazla abartılmamış novitec modül, ya da her yanda ismi adı sanı duyulmuş, mekanik arızalara ankarada bosch service tarafından da garanti verilmekte olan alpin modül. Bunlar hakkında bir bilgin duyumun deneyimin var mı acaba? Özellikle Novitec modülde DPF koruması için ayrıca turbo basınç sensörüne bağlanan başka bir soket daha var. Turbo basıncını da izleyerek partikül filtresini korumak amacı ile rail basıncını turbo basıncı ile koordinasyon içinde ayarlıyor. Bizim araba için yazan 105 HP değer de zaten çok agresif değil toleranslı değerler içinde çalıştığının bir belirtisi gibi geldi bana. Alpin ise daha agresif sanırsam. Rapid ise pazarlayan adamın 100 tane forumda onno ustanın köşesi gibi reklam yapıp sorulara olur olmaz cevap verme havalarından ötürü gözümden düştü güvenimi kaybetti. DTE SKN duymadım. CR powerbox adı altında ikinci elleri veya sıfırları 200-250 YTL civarlarında seyreden kutuların box uygulamalarının en dandik ve tehlikelileri olarak düşünüyorum bilmem haksız mıyım acaba. Bir de bunların bazılarının rail sensörünü değil enjektör sinyallerini işlediğini duydum. Onlar daha da tuzluymuş. Açıkçası benim 90 lığın zaten hali hazırda 1.2 barda çalışan turbosunu çiple daha da yüklemenin limitleri zorlamak olduğunu düşünüyorum ve bu yüzden çok nazik davranan ve duman show yapmayacak toleranslı, mazot pompasını yormayacak bir box ın daha uygun olacağını düşünüyorum. Dediğim gibi aklımda Novitec ve Alpin var ama bilemiyorum.
    Mazot pompasının erken yorulmasını ve tıkanıklığına box neden olabilir fakat bu arızanın sıklığının %10’u kadardır (doğru kullanımda ) Asıl mazot pompasını tıkayan şey kötü yakıt ve depoda yakıt olarak ışık yanarken veya çeyrek depodan azken dolaşmaktır. Enjektör sinyaline bağlananlar büyük hacimli motorlar için uygun bizim multijetlere olmaz. enjektöre giden sinyalleri ve common rail basıncını kontrol eden box tipleri bir nevi arabanın 2. beyni gibidir.1.9 JTD’de güzel sonuç alırsın. Turbo basıncında zaten çok az oynama yapılıyor, örneğin senin örnekte 1.23-24 gibi gibi. ECÜ böyle şeyleri kaydetmez bu bilgiye katılmıyorum, servis anlarsa soket yerlerindeki tırnaklardan anlar, şayet ECU’den anlarsa yuh yani bende dinazorum. Ayrıca yakıt pompası bozulunca yakıt kaçır, araba çalışmaz, kontak açıkken yere yakıt atar. İçi açılıp contalar ve sensörler revize edilir. Bu işlem servislerde 750 milyon, Bosch servislerde 150 YTL civarıdır. Serviste zaten parçayı söküp BOSCH’a gönderir. Aradaki 600 YTL servisin çorbasıdır, bide senin yediğin kazıktır.Ben bu arızada buna benzer bir kazığı servisten yedim. Akşam scennerdan tarayıp faturayı size yollarım, bosch servisi tanıyorum ona yaptırtmışlar 125 ytl’ye, bendende geçen sene 600 ytl işçilik parası aldılar. Yine tekrarlıyorum common rail basıncını bi,r üst kuşağa çıkaracak kadar arttırın daha fazla değil. HPT kullanan arkadaşım 5’te devam zırt pırt ayarıyla oynama, 7’de, 4’te kullanma. HPT için 1-5-2 sırasıyla en zararsız kademeler.Hoşçakalın akşama ayrıntılı yazarım çalışırken bukadar oluyor ancak. Bu arada 250 YTL’ye satılan boxlar çok uyduruk. Yurt dışında üretimden kalkmış artık, fiyatları 39 euro civarı. Novitech hakkında yorumlarım akşama kalsın, hoşçakalın.

  3. Bu mesajı için 3 kişi multijetta'ye teşekkür etti:


  4. #3
    Engin DURUER
    Fire in the hole ! Genius - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/10/2007
    Yaş
    51
    Mesajlar
    1.503
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 674

    Standart

    Alıntı multijetta Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Mazot pompasının erken yorulmasını ve tıkanıklığına box neden olabilir fakat bu arızanın sıklığının %10’u kadardır (doğru kullanımda ) Asıl mazot pompasını tıkayan şey kötü yakıt ve depoda yakıt olarak ışık yanarken veya çeyrek depodan azken dolaşmaktır. Enjektör sinyaline bağlananlar büyük hacimli motorlar için uygun bizim multijetlere olmaz. enjektöre giden sinyalleri ve common rail basıncını kontrol eden box tipleri bir nevi arabanın 2. beyni gibidir.1.9 JTD’de güzel sonuç alırsın. Turbo basıncında zaten çok az oynama yapılıyor, örneğin senin örnekte 1.23-24 gibi gibi. ECÜ böyle şeyleri kaydetmez bu bilgiye katılmıyorum, servis anlarsa soket yerlerindeki tırnaklardan anlar, şayet ECU’den anlarsa yuh yani bende dinazorum. Ayrıca yakıt pompası bozulunca yakıt kaçır, araba çalışmaz, kontak açıkken yere yakıt atar. İçi açılıp contalar ve sensörler revize edilir. Bu işlem servislerde 750 milyon, Bosch servislerde 150 YTL civarıdır. Serviste zaten parçayı söküp BOSCH’a gönderir. Aradaki 600 YTL servisin çorbasıdır, bide senin yediğin kazıktır.Ben bu arızada buna benzer bir kazığı servisten yedim. Akşam scennerdan tarayıp faturayı size yollarım, bosch servisi tanıyorum ona yaptırtmışlar 125 ytl’ye, bendende geçen sene 600 ytl işçilik parası aldılar. Yine tekrarlıyorum common rail basıncını bi,r üst kuşağa çıkaracak kadar arttırın daha fazla değil. HPT kullanan arkadaşım 5’te devam zırt pırt ayarıyla oynama, 7’de, 4’te kullanma. HPT için 1-5-2 sırasıyla en zararsız kademeler.Hoşçakalın akşama ayrıntılı yazarım çalışırken bukadar oluyor ancak. Bu arada 250 YTL’ye satılan boxlar çok uyduruk. Yurt dışında üretimden kalkmış artık, fiyatları 39 euro civarı. Novitech hakkında yorumlarım akşama kalsın, hoşçakalın.
    Ayarını hiç değiştirmiyorum, sadece 1 defa uzaktan kumandası elimdeyken on/off butonuna dokundum ondan araba aptalladı ve tekrar çalıştıramadım (kumanda torpidoda pili çıkmış şekilde duruyor). Kutup başını söküp 15 dak falan bekledim ve sorunsuzca çalıştı ancak arıza lambasını yaktı. O haliyle 300 km yol yaptım. Ertesi gün sabah arıza lambasıda söndü. Serviste cihaza bağlattım hiç bir arıza kaydı çıkmadı
    Konu Genius tarafından (10/03/2008 Saat 13:55 ) değiştirilmiştir.
    GP in mirror is faster than they appear !

  5. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  6. #4
    sevki multijetta
    multijetta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/02/2008
    Yaş
    45
    Mesajlar
    13
    Nereden
    Balıkesir
    Rengi
    Bolero Kırmızı
    Edilen teşekkür: 48

    Teknik Konu

    Alıntı ekorkut Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Valla bu sitede var mı bilemiyorum ama box takıp da mazot pompasını eline alan çok duydum ben başka bir forumda. Henüz daha borç ödediğim için çok detaylı giremedim bu konuya ama benim aklımdaki isimler ya yurt dışından fazla abartılmamış novitec modül, ya da her yanda ismi adı sanı duyulmuş, mekanik arızalara ankarada bosch service tarafından da garanti verilmekte olan alpin modül. Bunlar hakkında bir bilgin duyumun deneyimin var mı acaba? Özellikle Novitec modülde DPF koruması için ayrıca turbo basınç sensörüne bağlanan başka bir soket daha var. Turbo basıncını da izleyerek partikül filtresini korumak amacı ile rail basıncını turbo basıncı ile koordinasyon içinde ayarlıyor. Bizim araba için yazan 105 HP değer de zaten çok agresif değil toleranslı değerler içinde çalıştığının bir belirtisi gibi geldi bana. Alpin ise daha agresif sanırsam. Rapid ise pazarlayan adamın 100 tane forumda onno ustanın köşesi gibi reklam yapıp sorulara olur olmaz cevap verme havalarından ötürü gözümden düştü güvenimi kaybetti. DTE SKN duymadım. CR powerbox adı altında ikinci elleri veya sıfırları 200-250 YTL civarlarında seyreden kutuların box uygulamalarının en dandik ve tehlikelileri olarak düşünüyorum bilmem haksız mıyım acaba. Bir de bunların bazılarının rail sensörünü değil enjektör sinyallerini işlediğini duydum. Onlar daha da tuzluymuş. Açıkçası benim 90 lığın zaten hali hazırda 1.2 barda çalışan turbosunu çiple daha da yüklemenin limitleri zorlamak olduğunu düşünüyorum ve bu yüzden çok nazik davranan ve duman show yapmayacak toleranslı, mazot pompasını yormayacak bir box ın daha uygun olacağını düşünüyorum. Dediğim gibi aklımda Novitec ve Alpin var ama bilemiyorum.
    Chip tuning orjinal yazılımı degistiriyor ve limitoru ileri atiyor yada kaldiriyor.
    Novitec Power Rail 2 denilen piggy-back bunun sonrasinda beyine baglanip, arabaya gore ince ayar yapılıyor istenilen hava yakıt karısımına gore.
    not:Novitec ara beyin limitore mudahele etmez...
    Neticede Novitec 4.maddede yazdığım boxlar arasına giriyor. Eğer almak istersen şu linki takip et.
    https://cgi.ebay.de/NOVITEC-POWERRAI...em330217057248

Benzer Konular

  1. Dizel araçlarda 'eurodizel' şart değil!
    taipen71 tarafından Yakıt forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 16/03/2012, 19:42
  2. Susuzluğu önlemenin yolları
    izoci tarafından Geyik forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 15/12/2010, 22:10
  3. 1.3 Multijet Kutu içi Performans Filtresi (Grandepunto dizel)
    oceans tarafından Satılık Parça forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 21/11/2010, 22:35
  4. Dizel puntolar için performans hava filtresi
    superpunto tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 30
    Son Mesaj: 22/05/2010, 14:15
  5. 95Hp Grande Punto ve Performans Arttırma Yolları
    Saer tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 37
    Son Mesaj: 27/03/2009, 03:33

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com