3 yıl önce ki sağlıklı dynodan bahsediyorum zaten...bugünler de bulursanız bunlardan öpün başınızın üstüne koyun...
fabrikada ki mühendisler embesil değil...bizlerde einstein değiliz...
bu konu defalarca forumlarda yazıldı çizildi...hala bu konuların sorulması konuşulması kadar saçma bir şey olamaz...
motor ömrü neden kısalsın ?? bunu teknik olarak izah edebilecekmisiniz ??
yazılımda yapılan işlem...
enjektör miktarını ve süresini...
hızlanma anındaki enjektör miktarını...
dip gazdaki enjektör miktarını...
turbo basma süresini...
tork limitörünü...
artırıyoruz...
enjektörde...zaten basabileceği bir değer var...istesekde bu miktarı aşamayız...aşsak bile dizelde kara dumana neden olacaktır...benzinlide zengin karışıma gider ve piston eritir...haaa bunu yapacak embesil bir chip tuningci varsa ve de sizde orada işlem yaptırırsanız ...bir şey diyemem...
turbo...dump valve yada basınç valfi denilen parça ile...bastığı havayı dışarı atıyor...
yani biz istediğimiz kadar turboya şu kadar hava bas desek de sistem kendi içinde zaten korumaya geçiyor ve fazlasını tahliye ediyor.
turbo pressure limitörünü değiştirmediğimiz sürece risk yoktur...bunu artıracak embesil bir chip tuningci varsa...kimse kusura bakmasın...ve chipe tuninge suç bulmasın...
tork...yine burada bir limitör var...özellikle otomatik araçlarda sistem yine kendini korumaya alıyor...
beyin...sandığınız gibi beyinsiz değil...harbiden adamlar herşeyi yapmışlar düşünmüşler...
bir çok koruma ve güvenlik duvarı var...ve aklı başında bir chip tuningci bunları değiştirmez...hatta bazı araçlarda istesede aşamaz...onları değiştirme yetkisi bizlerde yok...
şimdi...%30 güç verdik...ne oluyor motorda ??...yanma daha güçlü oluyor...bunun yan etkisi ne olabilir ??...
piston kolları buna dayanıyor
segmanlar dayanıyor
siboplar dayanıyor
krank dayanıyor
egzantrik dayanıyor
turbo dayanıyor...
tüm bu parçalar bozulursa yağsızlıkdan bozulur...aracı yağsız bırak...yağını geç değiştir chipten değil yağdan/yağsızlıktan azalan viskoziteden bozulur...
eğer işlem adam gibi yapılıyorsa sorun olmaz...eeee 3 kuruş kar edecem diye ucuz yerlere giderseniz..bilmediğiniz tanımadığınız yerlere giderseniz...chipin ne suçu var...derim...
bizler motoru yeniden icat etmiyoruz bir şeyler keşfetmiyoruz...
avrupada siz aracınızın vergisini sigortasını yatırırken...beygiri de hesaplanıyor...
orada yasal olarak yapılan chip tuning sonrası araçlar TÜVe kayıt oluyor üstede para veriyorsunuz...
bu sistem henüz türkiyede yok...
fabrikalar kendileri yapar ??? doğru zaten yapıyor....
vw tsi serisine bakın...buyurun gelin ETKA yedek parça programından size 1400 tsi larda 122-140-160-170 hp lerin hepsinin aynı enjektörü kullandığını ancak 122 likte supercharger olmadığını ve diğerlerinde de aynı supercharger olduğunu ve yine 122 likte ufak turbo kullanıldığını ancak diğerlerinde aynı turbo olduğunu ispat edeyim...
fiata bakalım...1600 mjet...105 ve 120hp...aynı motor...turbo farklı...al 120nin turbosunu tak 105liğe...olsun sana 120lik...
hyundai getz 88hp ve 110hp...turbo farkı var...gerisi aynı
1600 hdi-tdci 90hp 110hp...tamamen aynı...turbo farkı var...aynı yazılımı kullanmışlar turbosu farklı sadece...
scania tır 400-420-440-460-480hp diye gidiyor...
ford cargo tır... xx24 xx26 xx28 xx30...serisi...tamamen aynı motor...yazılım farkı var...ispat ederim...
23 26 28 30...bunlar beygiri ifade ediyor...230hp 260hp 280hp 300hp...
.
Yer imleri