bak kendinde söylüyorsun fabrikadan gelen raporda yağ eksikliğinden sarmış
motor yağı eski diye değil
neyse bu arada dünden beri konudan iyice uzaklaştık konuyu açan arkadaştan özür dileyerek konu başlığının içine geri dönelim
1.3 multijet 75hp, Turbosunu büyütmek istesem olurmu?
herkese keyifli paylaşımlar
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
Yarin sabah kalktiğimda bu konuya fotoğraflarla birlikte konuyu anlatacağim
iyi geceler şimdi![]()
Kaming Son
Ne Mutlu TÜRK'üm Diyene
Dumani Üstünde Punto
Topiği vaktim oldukça heran takip ediyorum. Yanlız konu tamamen amacından sapmış ve Türk filmlerinde olduğu gibi manasız bir noktaya gelmiş.
Konuyla ilgisi ve bilgisi olan arkadaşlarım için bende nacizane fikirlerimi ve bilgilerimi paylaşmak istiyorum, Şöyleki ;
Şimdiye kadar biri eski aracım 75 multijet, diğeride şimdiki aracım 90 hp multijet olmak üzere toplamda 100.000 km ' ye yakın yol yaptım. Bu km' nin yaklaşık 70-80 bin km sini box' lu, chip' li, box + chip' li kullandım. Ve bu uygulamaların hepsini (İyi ve kötü yönleri olmak üzere) Çoşkun ve Kubi kardeşimle muteala ederek uyguladım. Şu bir gerçek ki araca orjinali haricinde ne yaparsanız yapın sadece motor olarak değil lastik jantından tutun elektrik ve elektronik aksamına kadar parça ömrünü kısaltırsınız. Bunun aksini iddda eden YALAN söyler. Ötesinde yapılan bu modifikasyonların aracın sınırları dahilinde uygulanması kesinlikle POZİTİF yönde biz son kullanıcılara yarar sağlar. Kendi aracım için bunun sınırları ve Negatif yönlerini bilerek motor modifikasyonu uyguladım. Çokta memnunum yaptıracak arkadaşlara da kesinlikle tavsiye ederim. Ancak yapılan uygulamanın "aracınıza bir zararı yoktur", yalanına ve masalına KESİNLİKLE KANMAYIN.
Son olarak Erhan kardeşimden şöyle bir ricam olacak : Aracım 90 hp şuan chip+box ile yürüyorum. Chipli 108-110 hp arası sıfır duman var, box da devreye aldığımda 125 hp civarına çıkıyorum bol dumanlı olarak.
Yazdıklarından 75 ligi egzos filtre ve turbo ile 125 hp civarı yapabiliriz demişşin. O zaman bu durumda benim 90 lığı 150 hp civarı yapabilirsin demektir. Bu da ertuğ ve muratla yürüyebilirim anlamına gelir
Eğer mümkünse hafta sonu sendeyim. Tabii uygulama sonrası kol çıkarmazsak![]()
Multijet Grande Punto 1.3 75 hp -> 95 HP
Multijet Grande Punto 1.3 90 hp -> 125 HP
Multijet Bravo 1.6 105 hp -> 135 HP
Clio RS 190 HP
ve Şimdi...
Multijet BRAVO GT1544 STAGE 2 180+ hp...
Valla ben kafaya koydum aracı güçlendirmem lazım benim öyle yada böyle güçlenicek bu araç
Ama ben Antalya'da olduğum için aynı şehirden birisini bulmam gerek Erhan ustam sağolsun bilgilendirmeye çalıştı diğer arkadaşlarda kendi bilgilerini paylaştı hepinize teşekkür ediyorum teker teker.
Kendi ustamla tekrardan irtibata geçince onunlada konuşayım bu konuları bakalım
Coşkun bey bu sorunun sorulmasına gerek yok ,ben bırakın servis müdürünü, konunun en yetkilisine danıştım. Genel merkezden bu konununen başındaki uzmanıyla konuştum. Yazdıklarınızı geri alacak bir durum hiçbir zaman oluşmayacak. Zira aşağıdaki yazıyı daha önceki mesajlarımda sunmuştum.
"Merhaba,
Böyle bir işlemi tavsiye etmiyoruz.
Ürünün onay almış hali dışındaki modifikasyonlarının getirebileceği uygunsuzluklar bilinmediği için önerilemez.
İşlem yapılan araçlarda meydana gelebilecek sorunlar da garanti dahilinde değerlendirilmez."
TOFAŞ-TESEO
Ama ısrarla bu modifikasyonun yapılamayacağını söylemişiz tarzında yaklaşımlar sergilendi. Kimse yapılamaz demiyor. Yapılması önerilmez, yapıldığında da garantiden çıkar. Mantıklı olan da bu zaten.
Uygulamayi yapan kankam(Arda)
Aracımız 1.3 Multijet Fiat Doblo Turbosu KKK KP 33 .Kendi turbosunu ellemedik kendi stoklarımdan bitane Mjeti seçip büyütmeye koyulduk.Araç sahibi Barboros abi yazılımını kendi yapacak.
Araçtaki yapılacak modifikasyonlar
Ege Turbo Performans KP 37 Turbo Upgrade (Yapıldı )
PS Chip Tuning (Sırada turbosunu bekliyor.)
Yapılan turbo işlemi
Turbo sökülerek emme kanadı kanat kapağı ve komple tamir takımı KP37 ye cevrildi.
İşte resimler.
Not: Resimler çok net olmayabilir telefonla çekim yaptım.
Turbo sökülüp temizlenmeye başlandı
Uygun kanat seçildi
Kanada uygun kanat kapağı ayarladım
Araça Montaja hazir.
Başka bi turbo büyütme uygulanmiş araç deneme videosu
Dailymotion - CİHAN KEMAL HIZ DENEMESİ - Oto-Moto Kanalı
Konu By_HaNNibaLL tarafından (07/12/2010 Saat 13:47 ) değiştirilmiştir.
Kaming Son
Ne Mutlu TÜRK'üm Diyene
Dumani Üstünde Punto
Merhaba arkadaşlar aranıza yeni katıldım. Forumu, Grande Puntomla ilgili bir takım araştırmalar yaparken google araması sonucu gördüm ve takip etmeye başladım. Hepinize merhabalar diyorum.
Bos bos sacmaliyo herkes yahu erhan bin kere bu isi yapmis gomus adam..bende hepsine sahidim..murat deseniz yapan biri olarak en bas ornek burdaki..sagdan soldan okuyup professor olmus herkes ya..biraz bilgiye tecrubeye guvenin allah askina..
06 GTR 52
-Crossfit-
Forging Elite Fitness
Konu selenia'dan farklı yağ kullanımı değil, Fiat'ın tüm yetkili servislerinde kullanılan yağ bu. Bunun haricinde yağ kullanımı demek yetkili servis harici işlem yaptırmak demek. Yetkili servis harici işlem yapılan araç garantiden işlem görmez demek. Yağ ile birebir ilişkilendirmeyin.
Kimsenin saçmaladığı yok.. Öncelikle konuşmalarımızdaki seviyeyi herzaman korumamız gerektiği bilincini asla yitirmeyelim. Burası herkesin fikrini söyleyebileceği bir platform, ama saygı çerçevesi içerisinde. Hala aynı konuda takılıp kalmış bazı forum üyeleri. Hiç kimse bu iş olmaz demiyor. Öncelikle bu anlaşılsın. Önerilmez deniyor. Sağladığı performans üstünlüğünün yanında aracınızın görebileceği zararları da belirtiyorlar. Neden bunlar görmezden geliniyor? Onlarca ar-ge mühendisi hiç bişey bilmiyor yani öyle mi! Tecrübeye saygım herzaman var, ancak akademik bilgiyi de es geçmeyin arkadaşlar.
ERtuğcum salla kardeşim...HErkes herşeyin en iyisini biliyor... Google varken deneyen gören uygulamış tecrübe etmiş kişilerin bilgileri nedirki hiçten ibarettir. Herkesin teknik bilgi off hat safada tavan yapmış... Nette önüne çıkabilcek örneklerden sadece birini inceleyip bunu genele yaymak varken, genele bakıpda nelerin olabilceğini açık açık görmekle kim uğraşacak pof....
Burda bizlere laf düşmez.. Bütün prof lar burda dediğin gibi.
Neden herkez ayni şeylerden bahis ediyor bende konuyu acan arkadaşin bi karar verir bişey yazmasi gerekiyor siz diyorsunuz ki ar-ge boşuna mi var onlar bilmiyor mu bunlari yaparak araci 120 hp 150 hp cıkartsin satsin.Bunun maliyeti var yakiti var emilsiyon değerleri var. arabaya sürekli 5 kişi binin yakit artar yaylarinizin basilma değeri değişir vs buda bi zararli arabaya![]()
Kaming Son
Ne Mutlu TÜRK'üm Diyene
Dumani Üstünde Punto
varmı denemek isteyen :)
turboyla ilgili yorumumu yapmıştım. mesajları okudum. konuyla çok ilgili arkadaşlar var. ben birşey merak ediyorum. konuyla alakalı olmasada burada ilgili arkadaşlar oldugu için yazayım dedim. belki benim istedigimi bilen vardır. bizde ki araçların vites-devir-tork çizelgesini nerden bulabilirim?
Hoşbulduk. Teşekkür ederim .
75 hp turbosunu büyütmek yerine çıkmacılardan 1.3 astra turbosu yada 90 hp lik puntonun turbosunu taksak daha verimli olmazmı hem bu araçlarda değişken geometrili turbo olduğu için büyük turbo takıp turbonun geçikmesini beklemekten çok daha iyi olmazmı?
Şimdi, amaç üzüm yemek mi bagcıyı taşlamakmı buna bi karar verelim.. Ben söylediklerimi kanıtlamak için hazırım burdayım.. Ama oturdugunuz yerden boyle konusarak, bi yere varmak malesef imkansız.. Rahmetli Uğur MUMCU nun çok sevdiğim bir sözü vardır. "Bilgi sahibi olmadan, fikir sahibi olma" diye.. Nedense bunu hatırlatmak istedim..
evet 1.3 75 lik mjet i turbo eksoz ve chip ile 125 hp ye cıkarabilirim... Bunu herzaman söylerim ve bunu kanıtlamakta benim için oldukca basit.. Fakat siz neden üzerinize alındınız ki? Yani neden sizin aracınıza böyle söylemişim gibi konusuyorsunuz? Sizin gibi düz mantıkla vermiyorum ben degerleri.. biz bazı araclarda birkac ufak dokunusla 150hp alabiliyoruz.. bunu genelleyebilsek keske. Keske o kadar kolay olsa bu konuda konusmak.. 1.3 90 lık mjet için alabilecegimiz gucte yaklasık 125 hp cıvarındadır.. Siz tatmin olmadınız biliyorum ama realist olmalıyım. Herzaman beklerim.. buyrun bi cayımı için oturalım sohbet edelim.. O zaman sizde inanacagınıza eminim söylediklerimin havada olmadıgını..
İstersen butun herseyi burdan ayarlayıp gonderebilirim sana.. yada buyur buraya gel herseyi burda yapalım.. çok uzak değil![]()
Gülay hanım.. Öncelikle bu tarz bir işlemin garanti kapsamı dahailinde olmayacagını zaten herkes biliyor. Garanti kapsamında olmaması demek araca zarar verir demek değildir. Sonucta araca orjinali dısıdna yapılacak hertulu mudahale garanti kapsamından cıkaracaktır. Aracınıza yapılacak en basit bir işlem bile, hava filtresi takılması bile, eger dogru yapılmadıgında aracınıza gercekten zarar verebilir. Zaten bu yuzden fabrika yapılan her işi teker teker denetleyemeyeceginden garanti kapsamından cıkarır aracı.. Herseyi garanti kapsamına odaklarsak, yetkili servisten cıkmamalıyız hepimiz.. Yazılarınızda akademik bilgiyi es gecmeyin demişsiniz ama ben önceki yazılarımda da belirttim, akademik bilgimde bir mühendis oldugum için yeterince varbirazdan neden zarar vermeyecegini de teker teker anlatıcam.. Umarım önyargısız olarak okuyabilirsiniz..
İşte kilit nokta budur..! Ben, araca zarar vermez derken atmasyon konusmuyorum.. 75 ve 90 lik motorlar arasında motor farkı yok arkadaslar.. Yukarıda arkadasın verdigi degerler, rektefiye bosluklarıdır ki, incelediginizde belli aralıklar içerisindedir. Bu aralıklar dikkat ederseniz iki motor içinde aynıdır.. Bunlar kabul edilebilecek sınırları belirtmektedir. Yani araca motor yapılırken motorlar için kabul edilebilecek sınırları gosterir. Yani ikisi içinde aynı deger, iki motoru da kurtarır..
Ben yaptıgımız turbodan bahsederken, 75 lik motora, 90 lık motorun turbosunu bir miktar büyütüp ve bir miktar işlenip takılmasıdır. Yani yine fabrikanın bu motor için sunmus oldugu bir secenegi ben size ufak tefek dokunuslarla biraz daha performansa uygun olarak sunuyorum o kadar.. Emin olun motorlar dusundugunuz gibi sınırlarında uretilmiyor..Yukarıda arkadasın soyledigi gibi lineer olarak güc soylemiyorum. o mantıkla 90 lıkta o soylemdeki gibi 150 hp olurdu
![]()
Herkes kendine göre bilgili,tecrübeli,konu hakkında fikir sahibi herkese saygım sonsuz ve herkes kendince haklı.Ben de kısaca fikrimi söylemek istedim
Ben de kendimi bildim bileli arabalarla içli dışlıyım buna ek olarak ankara şaşmazda 1.5 seneye yakın faal çalıştım üniversite son sınıftayken.Çalıştıgım yer modifiye üzerine ankarada ciddi yerlerden biridir.Birçok firmaya toptan malı verenlerden biriydik.Buna ek olarak ps chip tuning yazılımı da yapıyorduk.Ben bulundugum zaman içinde onlarca arabayı chipledik.bu araçlar içinde her çapta araç vardı.q7,a6,7 kasa,range inden tutun normal bir getz fiestaya kadar.Onlarca araç içinden benım bulundugum sure içinde geri dönen olmadı ama şunu belriteyim her araca da yapılmıyordu yazılım.Km si yüksek,turbonun omrunun sonlarına yaklasan gibi araçlara uygulama yapılmadı ve o riske girilmedi.Ömrü kısaltır mı uzatır mı o konuda bi fikrim yok ama bakımları duzgun yapılan ve en onemlısı duzgun yazılım yapılan bir araçtan şikayet ben duymadım.50.000 km nin üstünde yol yapan araçlar biliyorum chiple beraber.Bunu fiat veya firmalar niye yapmıyor derseniz çok birşey söylemem ama arkadan çıkan kara dumanı gormek bıle bana yetıyor.Okadar dumanla emilsiyon değerlerini yakalamak zor olsa gerekAma turbo değişimi,chip,egsoz gibi dogru parça ve uygulamalarla çok ciddi değerler alınmaktadır en azından benim edindiğim gördüğüm tecrübe budur.Ek olarak sanayide en çok gördüğüm motor sorunu benim sonrada takılan turbo araçlardaydı.Yani atmosferik araçlara sonradan yapılan turboların cogunun patladıgını da gormus bulunmaktayım.
Bence bu biraz tercih meselesi.İşletme dersinden gordugum gibi risk/getiri oranı.Herkes nekadar çok performans,+bg istiyorsa o oranda da ister istemez riske giriyor bu konuya bi lafım yok
Bana sorarsanız ama dizel araçlarda chip şart![]()
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri