Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
48 sonuçtan 21 ile 40 arası

Konu: Chip olayına giriyorum

  1. #21
    Tolga Güçlü
    Şanslı ve Hızlı Üye tolgaank88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/03/2008
    Mesajlar
    1.720
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    06 BE 24**
    Edilen teşekkür: 707

    Standart

    chip yapan çogu firma garanti veriyor ama soyle bu durumda nası bi prosedur uygularlar gerçekten merak ediyorum.
    araca yazılım atıldı,araçta bi sorun çıktı,serviste bi şekilde dyno vs araçta yazılım oldugunu farketti,yazılımdan kaynaklanmasa bile sorunu yazılıma bagladı ve garantiyi devreye sokmadı ne olucak bu durumda?
    veya da araçta olan sorunu chip yapan kişi veya kurum chip ten kaynaklanmadıgını,yetkili servis ise chip ten kaynaklandıgını iddia etti,bu durumda ne olucak?

  2. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  3. #22
    Adı Soyadı
    KaMiKaZe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/02/2008
    Mesajlar
    2.394
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 752

    Standart

    Alıntı femoli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İlanı bölme bul sadece . Ama sakın çakma bir ilan açıpta buldum deme
    mehmet, hizmet amaçlı çalışan arkadaşlarda var, bak biraz örnek al öyle kuru lafla peynir ekmek gemisi yürümüyor ahanda sana ilan hatta ilanlar kümesi

    https://www.sahibinden.com/search.php?b[s]=1155848&b[securetrade]=0

  4. #23
    Mehmet Ali ..
    makeles - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/11/2007
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.358
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 240

    Standart

    basit bir yazılım işine 300tl çok bence.. piyasada nerdeyse tüm motorların modifiye edilmiş yazılımları var.. hepsi iyidir demiyorum, ancak aralarda sahtekarlık yapanlar yüzünden fiyatlar yüksek.. bence 150tl gibi bir fiyata değer ancak..

  5. #24
    Mehmet Özcan
    Basın-Yayın Sorumlusu femoli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/01/2007
    Yaş
    45
    Mesajlar
    18.861
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    YMS
    Edilen teşekkür: 7336

    Standart

    Alıntı KaMiKaZe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    mehmet, hizmet amaçlı çalışan arkadaşlarda var, bak biraz örnek al öyle kuru lafla peynir ekmek gemisi yürümüyor ahanda sana ilan hatta ilanlar kümesi

    https://www.sahibinden.com/search.php?b[s]=1155848&b[securetrade]=0
    Buda senin gibi günlüktür bugün var yarın yok ,Yaptırdın hayıra selam . çok konuşmada git tamponunu boyat sonradan gurme..

  6. 17/12/2009, 20:19


  7. #25
    Mustafa FIRINCI
    mustafaf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/01/2008
    Mesajlar
    2.644
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1569

    Standart

    Alıntı les Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    basit bir yazılım işine 300tl çok bence.. piyasada nerdeyse tüm motorların modifiye edilmiş yazılımları var.. hepsi iyidir demiyorum, ancak aralarda sahtekarlık yapanlar yüzünden fiyatlar yüksek.. bence 150tl gibi bir fiyata değer ancak..

    bu ıse bu kadar kolay deger bıctıgınıze gore, sanırım bos vakıtlerınızde yazılım ısıyle ugrasıyorsunuz...
    Punto Forum | Bizi; Ege'de Komşuya, Kosova'da Sırplara, Kıbrıs'ta Rumlara Sorun...

  8. #26
    cemal arslan
    cemal arslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/01/2010
    Yaş
    56
    Mesajlar
    1.810
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 598

    Standart

    konuyu 2 bölümde tartışalım

    1. chip tuning yazılım ve fiyatları
    2. yazılım fiyatı ve emek karşlığı

    birinci bölüm aslında sürekli karşılaştığımız bir durum yani farklı uygulamalar farklı markalar ve farklı fiyatlar
    elbetde isteyen istediği değeri takdir edebilir yada maliyet kar hesabına göre bir fiyat belirler
    ancak dikkat edilmesi gereken noktalar var
    - kopyacılar
    - yabancı markalar
    - yerli yazılımcılar
    bunları aynı kefede değerlendirmek yanlış olur
    kopyacılar 100 lirayada satıyor 1000 lirayada
    1000 liralık yazılımın kopya olmadığını nerden bileceksiniz??? bilemezsiniz
    üzerinde bir etiket yok damga yok iz yok marka yok. kimse anlamaz ispat edemez
    yazılımda dikkat edilmesi gereken nokta aracınıza özel hazırlanması
    bugün bir çok firma sözde yabancı markanın yazılımını sattığını iddia ediyor ancak onların bir çoğu kopya yazılım kullanıyor yada yerli yazılımı yabancı yazılım diye satıyor.
    genel olarak yazılımlar aynıdır. sadece her yiğidin yoğurt yemesi farklıdır...
    yaklaşık aynı sonuçlar alınır.
    o yüzden falan marka daha iyiymiş şu marka bu araçlara daha uygunmuş gibi laflara itibar etmeyin

    2ci bölüme gelecek olursak
    ortada bir şey görülmediği için bazılarımıza 500 lira bazılarımıza 1000 lira çok geliyor.
    nerdeyse 100 liraya da çok diyen çıkacak
    ancak unutmayın ki bir çok meslek grubunu düşünecek olursak o zaman onlarında maaşları çok demeliyiz.
    fatih terim...ayda kaç yüz bin lira alıyordu ?? biliyorsunuz...

    bazı meslek grubunda emek satılır bazılarında bilgi satılır

    emeğin bir bedeli var
    bilginin de bir bedeli var.

    bazı sektörde hem emek hem bilgi aynı anda satılır

    yazılım işi de bilgidir. emek fazla yoktur.

    serviste kullanmak üzere bir program satın aldık 2 bin lira...muhasebe programı 5 bin lira...

    ne kadar çok değil mi ?

    burada bence önemli olan şu kim kaç paraya ne sunuyor...??
    - yazılımları garantili mi ?
    - aracınıza özel mi yazılıyor ?
    - kopya program mı kullanıyor ?
    - destek veriyor mu ?
    - fiyatı çok mu uçuk çok mu düşük ?
    gibi kriterleri göz önünde bulundurmak lazım.


    bir araç alırken bile artılarına bakıyoruz..öyle değil mi ?
    boya varmı
    değişen varmı
    kaza varmı
    orj teyp var mı
    yazlı kışlık lastik varmı
    lpg kiti varmı varsa hangi marka
    km 'si kaç
    gibi değerlere göre araca fiyat biçmiyormuyuz ?

    aynı araç...biri 20 bin lira diğeri 25 bin lira ...
    bunlara diyebiliyormuyuz ?? 25 bin lira çok ..bak diğer araç 20 bin lira

    iyi de o aracınj durumu ile artıları bir mi ???

    o yüzden emeğe saygı lütfen...isteyen istediği yerde bu hizmeti satın alır...

  9. #27
    Mehmet Ali ..
    makeles - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/11/2007
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.358
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 240

    Standart

    ne kadar abartmışsınız bu olayı.. chiptuning olayı başlı başına sahte yazılım değil mi ki orijinal yazılımı değiştiriyoruz bu yüzden.. maliyet açısından yazılımı yapanların (kopyalayanların değil) bir emeği vardır katılıyorum..

    bu arada enjeksiyon kontrol ünitesi aynı olan motorlar için ayrı ayrı yazılım yapılmadığını öğrendim.. yani enjeksiyon kontrol ünitesi aynı olan binlerce 75hp yada aynı şeklide kendi aralarında enjeksiyon üniteleri uyan 90hp multijet stok motorlar aynı yazılımı kullanabiliyorlar.. yüzbinlerce aracı çözümleyip tek tek araca özel yazılım yapıyorum diyen varsa ortaya çıksın..

  10. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  11. #28
    Adı Soyadı
    KaMiKaZe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/02/2008
    Mesajlar
    2.394
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 752

    Standart

    mehmet ağzına sağlık 5 satırda özetlemişsin

    Teknik lisede staj yaptığım firma veri kurtarma işi yapıyordu,
    müşterilere işlem genelde 2-3 saat sürmesine rağmen iş az ücret yüksek gözükmesin diye 2 gün sonra hazır olur deniyordu. Buradada olaya aynı gizem verilmeye çalışılıyor.

    Hepsi için genelleme yapmıyorum, işini bilerek yapanlarda var ama yapmayanların sayısı da azımsanmıyacak düzeyde.

  12. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  13. #29
    Mustafa Akçay
    pdr42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    45
    Mesajlar
    3.486
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 625

    Standart

    bu konuda cihanın soyleyecekleri vardır eminim

  14. #30
    erhan denizli
    erosistanbul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/01/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    1.241
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Tekno Gri
    Edilen teşekkür: 351

    Standart

    kardeşler azcık bilgim vardı onu uçurdunuz, kafamı karıştırdınız.Söyleyin bana bu chip işi ne iş.ekonomi mi, performans mı.performans aramıyorum çünkü arasaydım 77bg almazdım.ekonomide ne avantajı var.değermi? SAYGILAR.

  15. #31
    Erdem Bozdağ
    GP Hastası Erdem Bozdağ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/12/2007
    Yaş
    38
    Mesajlar
    2.936
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1126

    Standart

    öncelikle chip hem performans hem ekonomi sağlıyor nasıl derseniz

    -Aracın torku arttıgı için araç alt devirlerde ble canlandıgı ıcın daha az gaz tepkılerıyle ve daha yuksek vıteslerle ekonomı saglamıs olursunuz.

    -Performans sağlıyo cunku alt devırlerde canlı oldugu kadar ust devırlerde de canlılık saglıo.Araç hem alt devırde hareketlenıyor hem de devır 4000 lere geldıgınde bıle eskı nazaran daha performansşı gıdıyor

    -En buyuk katkısını turbodan alıyor ondan dolayı atmosferık motorlar da verım fazla olmuyor

  16. Bu mesajı için 2 kişi Erdem Bozdağ'ye teşekkür etti:


  17. #32
    erhan denizli
    erosistanbul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/01/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    1.241
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Tekno Gri
    Edilen teşekkür: 351

    Standart

    sağolasın Erdem. şimdi anladım.e peki bu kadar yararlı bişey fiat neden yapmıyor.sonuçta maliyet sıfır.sadece yazılımsal anladığım kadarıyla.

  18. #33
    Erdem Bozdağ
    GP Hastası Erdem Bozdağ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/12/2007
    Yaş
    38
    Mesajlar
    2.936
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1126

    Standart

    Firmalar araçlarını üretirken bazı koşullara ve kurallara uymak zorundadırlar. Bunlar; aracın motor ömrü, egzoz emisyon oranları, aracın gürültüsü, güvenlik, ve pazarlama stratejileri. Bu nedenler dolayısıyla firmalar araçlarının motorlarını maximum performans verecek şekilde değil de tolerans limitlerinin altında üretir ve satarlar. Yanlış anlaşılmasın, bu demek değildir ki chiptuning zararlı. Aksine yararı zararından çok fazla olan bir olaydır.

    Motor Ömrü: Bu olay duruma göre değişiklik göstermektedir. Orjinal bir arabayı sürekli zorlayarak kullanmanız zaten onun motor ömrünü azaltacaktır. Chiptuning işlemi yapılmış bir aracı zorlarsak mantık olarak tabi ki motor ömrü orjinal halinden daha da kısa olacaktır. Ama bu ne kadar bir kısalık. Hemen örnek vereyim. 500.000km sonra motoru bitecek bir aracınız var ise bu rakam en fazla 400.000km ‘ye inecektir. Hangimiz bu kadar zaman kullanıyoruz ki bir arabayı? Bunun yanında geçen sürede alacağınız performans motor ömrüm 200.000 e inse önemli değil diyeceğiniz kadardır. Chiptuning in motor ömrüne şu açıdan yararı da olduğu da düşünülebilir. Sakin kullanımlarda motorunuzu aynı hıza ve güce ulaştırmak için gaza eskiden bastığınızdan daha az basıyor ve daha düşük devir çevirtiyor olacaksınız. Sebebi tork artışıdır. Bu da motor ömrünüzün kısalmasını değil normalden de uzun olmasını sağlar.

    Egzoz emisyon Oranı: Araç üreticileri egzoz emisyonunu az tutmak için ellerinden gelen çabayı sarf ediyorlar. Temiz çevre temiz hava temiz dünya olaylarını düşünerek ellerinden geldiğince temiz egzoz gazı açığa çıkartmaya çalışırlar. Bunun için de yakıt hava karışımındaki yanmayı optimum düzeyde tutmaları gerekir. Bu olay doğal yarar açısından iyidir fakat performans yönünden kayba yol açar. İhtiyacınız olduğunda havaya biraz duman bırakarak daha fazla güç almanız olanaklıdır. Chiptuning zorlama anındaki mazot miktarını biraz daha artırarak saklı kalan bu gücün ortaya çıkmasını sağlar.

    Aracın gürültüsü: Bazı araçlarda zorlama anında veya rolantide çıkan gürültü az da olsa artabilir. Sakin sürüş esnasındaki gürültü ise aksine motor zorlanmadığı için azalabilir.

    Güvenlik: Araçların şasesi, yürüyen aksamı ve aktarma organları belli hızları ve güçleri kaldıracak şekilde düzenlenmiştir. Bu durumda motor gücü araç üretilirken olabileceğinden daha aşağılarda tutulabilir. Chip bu sınırlamayı kaldırır.

    Pazarlama stratejileri: En önemli sebeplerden birisidir bence. Firmaların araçlarını inceleyin görürsünüz. Aynı motor hacminde birbirine yakın güçte araçlar bulunur. 1.3 75hp 90hp veya 1.6 90hp 110hp gibi. Bu araçların motorları aslında tamamen aynıdır. Mekanik olarak çok ufak farkları bulunur. Aslında her iki motor da birbirinin yaptığı işi yapabilir. Fakat pazara hakim olma açısından ve farklılık yaratmak açısından bu tür olaylara gidilebilir. Demek istediğim şu ki beygiri ve torku düşük olan motoru alıp chiptuning yaptığınızda diğer motordan daha fazla gücü rahatça elde edebilirsiniz. Ayrıca bazı firmalar chiptuning hizmetini kendiler de verebileceği için limitlerin altında tutabilirler motor güçlerini. Pazarlama ve satış ile ilgili daha bir çok yorum yapılabilir.

    Chiptuning in bir başka açıklaması olarak gelişen teknoloji de örnek gösterilebilir. Aracın yeni versiyonundaki yazılım eksikliklerinin giderilmesi, hataların düzeltilmesi ve yeni teknolojilerin entegrasyonu gibi düşünülebilir. Araç üretilirken düşünülmemiş bazı parametrelerin sonradan bulunması ve eklenmesi olarak da düşünebilirsiniz.

    Alıntı:Cihanın mesajı

  19. #34
    Murat Gürakan
    varmı denemek isteyen :) Murat Gürakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/11/2009
    Mesajlar
    934
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 354

    Standart

    Bu iş öyle kolay bir iş değildir. Burda en çok biliyorum diyeni bile koy pc başıan yapamaz çünkü ciddi arge gerektiren bir iştir. Bi araba üstünde bilgi sahibi olursun sonra o karakteristikteki araçlar hakkında. Kısaca öyle bi kaç günde yazıuımcı olanlara güvenmeyin yada belgelerimden dosyalarımda hazır dosyayı cuk diye atan yazılımcılara güvenmeyin verimsizdir bunlar. Bu iş map üstünde mantıklı ayarlamalar yapıp güç ve ekonomi sağlamaya yarayan kmpleks yazılımlardır. Yani sıfır maliyet olarak bakmamak lazım bilginin değeri paha biçilemez. Senin bilgin ne kadar iyiyse o kadar para eder.

  20. #35
    erhan denizli
    erosistanbul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/01/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    1.241
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Tekno Gri
    Edilen teşekkür: 351

    Standart

    Alıntı Erdem Bozdağ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Firmalar araçlarını üretirken bazı koşullara ve kurallara uymak zorundadırlar. Bunlar; aracın motor ömrü, egzoz emisyon oranları, aracın gürültüsü, güvenlik, ve pazarlama stratejileri. Bu nedenler dolayısıyla firmalar araçlarının motorlarını maximum performans verecek şekilde değil de tolerans limitlerinin altında üretir ve satarlar. Yanlış anlaşılmasın, bu demek değildir ki chiptuning zararlı. Aksine yararı zararından çok fazla olan bir olaydır.

    Motor Ömrü: Bu olay duruma göre değişiklik göstermektedir. Orjinal bir arabayı sürekli zorlayarak kullanmanız zaten onun motor ömrünü azaltacaktır. Chiptuning işlemi yapılmış bir aracı zorlarsak mantık olarak tabi ki motor ömrü orjinal halinden daha da kısa olacaktır. Ama bu ne kadar bir kısalık. Hemen örnek vereyim. 500.000km sonra motoru bitecek bir aracınız var ise bu rakam en fazla 400.000km ‘ye inecektir. Hangimiz bu kadar zaman kullanıyoruz ki bir arabayı? Bunun yanında geçen sürede alacağınız performans motor ömrüm 200.000 e inse önemli değil diyeceğiniz kadardır. Chiptuning in motor ömrüne şu açıdan yararı da olduğu da düşünülebilir. Sakin kullanımlarda motorunuzu aynı hıza ve güce ulaştırmak için gaza eskiden bastığınızdan daha az basıyor ve daha düşük devir çevirtiyor olacaksınız. Sebebi tork artışıdır. Bu da motor ömrünüzün kısalmasını değil normalden de uzun olmasını sağlar.

    Egzoz emisyon Oranı: Araç üreticileri egzoz emisyonunu az tutmak için ellerinden gelen çabayı sarf ediyorlar. Temiz çevre temiz hava temiz dünya olaylarını düşünerek ellerinden geldiğince temiz egzoz gazı açığa çıkartmaya çalışırlar. Bunun için de yakıt hava karışımındaki yanmayı optimum düzeyde tutmaları gerekir. Bu olay doğal yarar açısından iyidir fakat performans yönünden kayba yol açar. İhtiyacınız olduğunda havaya biraz duman bırakarak daha fazla güç almanız olanaklıdır. Chiptuning zorlama anındaki mazot miktarını biraz daha artırarak saklı kalan bu gücün ortaya çıkmasını sağlar.

    Aracın gürültüsü: Bazı araçlarda zorlama anında veya rolantide çıkan gürültü az da olsa artabilir. Sakin sürüş esnasındaki gürültü ise aksine motor zorlanmadığı için azalabilir.

    Güvenlik: Araçların şasesi, yürüyen aksamı ve aktarma organları belli hızları ve güçleri kaldıracak şekilde düzenlenmiştir. Bu durumda motor gücü araç üretilirken olabileceğinden daha aşağılarda tutulabilir. Chip bu sınırlamayı kaldırır.

    Pazarlama stratejileri: En önemli sebeplerden birisidir bence. Firmaların araçlarını inceleyin görürsünüz. Aynı motor hacminde birbirine yakın güçte araçlar bulunur. 1.3 75hp 90hp veya 1.6 90hp 110hp gibi. Bu araçların motorları aslında tamamen aynıdır. Mekanik olarak çok ufak farkları bulunur. Aslında her iki motor da birbirinin yaptığı işi yapabilir. Fakat pazara hakim olma açısından ve farklılık yaratmak açısından bu tür olaylara gidilebilir. Demek istediğim şu ki beygiri ve torku düşük olan motoru alıp chiptuning yaptığınızda diğer motordan daha fazla gücü rahatça elde edebilirsiniz. Ayrıca bazı firmalar chiptuning hizmetini kendiler de verebileceği için limitlerin altında tutabilirler motor güçlerini. Pazarlama ve satış ile ilgili daha bir çok yorum yapılabilir.

    Chiptuning in bir başka açıklaması olarak gelişen teknoloji de örnek gösterilebilir. Aracın yeni versiyonundaki yazılım eksikliklerinin giderilmesi, hataların düzeltilmesi ve yeni teknolojilerin entegrasyonu gibi düşünülebilir. Araç üretilirken düşünülmemiş bazı parametrelerin sonradan bulunması ve eklenmesi olarak da düşünebilirsiniz.

    Alıntı:Cihanın mesajı



    Yazı çok güzel, doyurucu ve bilgilendirici. ama nedense okurken sanki karşımda bir chip pazarlamacısı konuşuyor gibi hissettim. Yanlış anlaşılmasın chip olayını kötümsemiyorum ama pek kafama yatmadı doğrusu. Çünkü benim için performan da, ekonomide sürücünün ta kendisidir. Bilmem belkide gözümle görmem lazım.

  21. #36
    Erdem Bozdağ
    GP Hastası Erdem Bozdağ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/12/2007
    Yaş
    38
    Mesajlar
    2.936
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1126

    Standart

    İstanbulda chipli arkadaşlar vardır kesin,ciddi anlamada duzgun yazılımlı bır araca bınersenız farkı fazlasıyla anlarsınız.Araç ciddi anlamda degısmektedır.Yüzde 30 lara varan degısımler ciddi bi rakamdır.

  22. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  23. #37
    erhan denizli
    erosistanbul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/01/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    1.241
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Tekno Gri
    Edilen teşekkür: 351

    Standart

    Doğru söylüyorsun, görüp denemek lazım. Ayrıca chip li arkadaşlar da karşılaştıkları sorunları, faydaları paylaşırlarsa daha etkili olur.

  24. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  25. #38
    Murat Gürakan
    varmı denemek isteyen :) Murat Gürakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/11/2009
    Mesajlar
    934
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 354

    Standart

    Buyrun gözünüzle görün. Düzgün bir yazılım ile ne gibi bi performans olur...Daha rodajı bitmeden deneme sonucu fark.
    Öncesinde benim aracımla denedik videoda mevcut kafa kafaya gitti.
    Sonrasında orada yazılım attık 1-1.5 saat sürtdü yazılım üstünde oynanması bu arada. Daha sonraki farkı görünce anlarsınız
    Scirocco 1.4 TSI DSG 160 vs Bravo 1.4 Tjet - Car Videos on StreetFire
    ----
    Ben hiç bir sorunlar karşılaşmadım bu arda. Tek sorun bzen duramam sorunu
    Konu Murat Gürakan tarafından (14/03/2010 Saat 00:08 ) değiştirilmiştir.

  26. #39
    cemal arslan
    cemal arslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/01/2010
    Yaş
    56
    Mesajlar
    1.810
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 598

    Standart

    Alıntı les Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ne kadar abartmışsınız bu olayı.. chiptuning olayı başlı başına sahte yazılım değil mi ki orijinal yazılımı değiştiriyoruz bu yüzden.. maliyet açısından yazılımı yapanların (kopyalayanların değil) bir emeği vardır katılıyorum..

    bu arada enjeksiyon kontrol ünitesi aynı olan motorlar için ayrı ayrı yazılım yapılmadığını öğrendim.. yani enjeksiyon kontrol ünitesi aynı olan binlerce 75hp yada aynı şeklide kendi aralarında enjeksiyon üniteleri uyan 90hp multijet stok motorlar aynı yazılımı kullanabiliyorlar.. yüzbinlerce aracı çözümleyip tek tek araca özel yazılım yapıyorum diyen varsa ortaya çıksın..
    chip tuning olayı sahte yazılım değildir.
    var olan bir dosya üzerindeki değerleri değiştirmektir.
    bu da sanırım illegal bir konu olamaz.

    aynı motor aynı ecu ya sahip olan araçların yazılımı aynıdır
    istenilirse aynı dosya onada uygulanır
    işte kopyacıların emek harcamadan satış yapanların düşük fiyatdan satış yapanların genelde yaptığı budur
    ancak dikkat etmediğiniz yada göz ardı ettiğiniz bir konu var.
    araç aynı da olsa dosya aynı da olsa aynı olmayan bir konu var...o da aracın durumu her aracın motoru temizliği turbosu enjektörü vs aynı kalitede bakımda temizlikte km'de olamaz çok nadir bir durumda denk gelir.

    elimizde 2 araç olsun biri 20 bin km de diğeri 90 bin km de...
    sizce bu 2 araca aynı dosyayı aabilirmiyiz ?? teknik olarak evet ama işin arka planına bakacak olursak hayır...
    birinin aldığı gücü diğeri almaz birine verdiğiniz turbo değeri diğerine fazla gelebilir...

    ben bunu gördüm ve iddia ediyorum sözümün arkasında duruyorum...

    bu yüzden bana aynı araçtan 3 tane de getirseniz 3ünüde okurum ve 3ünede ayrı ayrı yazılım hazırlarım...isterse km aynı olsun isterse olmasın çünkü doğru olan budur.



    Alıntı erosistanbul Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sağolasın Erdem. şimdi anladım.e peki bu kadar yararlı bişey fiat neden yapmıyor.sonuçta maliyet sıfır.sadece yazılımsal anladığım kadarıyla.
    maliyet sıfır ??? yazılım olması sıfır maliyet anlamına mı geliyor ?
    herkes kendi remap etmiyor. kimi dışarıdan alıyor kimi temsil ettiği firmadan alıyor alırkende bunlara bir para ödüyor.

    her bir cihaz için yıllık 1000 euro destek parası veriyoruz. 1-3 cihaz kullandığımızı düşün. ayda sadece 200-500 lira buna ayırmamız gerekiyor

    diğer taraftan dükkan giderleri var...vergi stopaj kdv kira elektrik su telefon yemek yol parası sigorta reklam gideri vs.vs. bunlar nedir ?

    bir dükkanın aylık gideri 2 bin lira. bir de eleman çalıştırsan bugün bir elemanın maliyeti 1000-1200 lira.

    fiat bunu yapıyor vw de yapıyor hyundai de yapıyor kia da yapıyor...herkes yapıyor...ama onlar bunu söylemiyor. söyleseler...siz onlara bunu diyebilirmisiniz ...aman canım sizde..altı üstü yazılım işte 120hp olanı bana verin ama 105hp fiyatını vereyim...diyormusunuz ???

    tırlarda özellikle bu farklar var. scania tır 400 420 440 460 480 diye gidiyor
    her 20 hp için adamlar 5 bin lira eklemişler...onlarda da yazılım farkı var

    canım sen 480 i ver bana ama 400 olanın fiyatından olsun...nasıl olsa masrafı yok maliyeti yok...diyebiliyormusunuz ???

  27. #40
    Mehmet Ali ..
    makeles - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/11/2007
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.358
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 240

    Standart

    cemal bey
    yazdığınızdan sanki aracın kilometresi arttıkça içindeki yazılım kendini ayarlıyormuş gibi bir izlenim uyandı bende.. 20bin km ile 90bin kmde olan aynı model motor araç aynı yazılımı kullanmıyor mu? orijinalinden bahsediyorum.. onlarda sorun olmazken chip sonrası ne sorun bekliyorsunuz anlayamadım.. bi de illegal olmayan bir olay neden garantiyi bozuyor?

    bu arada işlemcisini overclock yaparak kullananlar varsa beni daha iyi anlayacaklardır.. adam gibi sınırlarda fazla voltaj vermeden OC sonrası işlemci yıllarca sorunsuz çalışabilmekte.. chip te benzerdir limitlerde sıkıntı olmayacaktır.. yanlış mı düşünüyorum?

    fiatın 16.mjet 105hp ile 120hp motorun turboları farklı haliyle yazılımları da farklı değil mi?.. fiat da bunu yapıyor derken karşılaştırdınız mı? o mantıkla 120lik olanın enjeksiyon kontrol ünitesini alıp 105lik olana takmak yeterli olacak manasına geliyor.. deneyen var mı?

    bu arada yazılım atılalı 10bin km oldu adam gibi yapmışlar sorunsuz biniyorum.. tavsiye ederim..

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon

Benzer Konular

  1. Adana ve Mersin chip tuning - ARTI Chip Tuning
    RecepK tarafından Chip tuning forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 23/04/2012, 01:10
  2. Chip!!!
    engincantan33 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 14/12/2011, 23:31
  3. Hadi bakalım şu cut-off olayına biraz kafa yoralım
    dejavu tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 215
    Son Mesaj: 07/06/2011, 17:36
  4. Ps3 e chip çıktı! Usb jailbreak chip
    narkoz30 tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 07/09/2010, 11:30
  5. chip
    Auto engineeR tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 102
    Son Mesaj: 30/06/2007, 15:26

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com