chip yapan çogu firma garanti veriyor ama soyle bu durumda nası bi prosedur uygularlar gerçekten merak ediyorum.
araca yazılım atıldı,araçta bi sorun çıktı,serviste bi şekilde dyno vs araçta yazılım oldugunu farketti,yazılımdan kaynaklanmasa bile sorunu yazılıma bagladı ve garantiyi devreye sokmadı ne olucak bu durumda?
veya da araçta olan sorunu chip yapan kişi veya kurum chip ten kaynaklanmadıgını,yetkili servis ise chip ten kaynaklandıgını iddia etti,bu durumda ne olucak?
basit bir yazılım işine 300tl çok bence.. piyasada nerdeyse tüm motorların modifiye edilmiş yazılımları var.. hepsi iyidir demiyorum, ancak aralarda sahtekarlık yapanlar yüzünden fiyatlar yüksek.. bence 150tl gibi bir fiyata değer ancak..
Ziyaretçi
konuyu 2 bölümde tartışalım
1. chip tuning yazılım ve fiyatları
2. yazılım fiyatı ve emek karşlığı
birinci bölüm aslında sürekli karşılaştığımız bir durum yani farklı uygulamalar farklı markalar ve farklı fiyatlar
elbetde isteyen istediği değeri takdir edebilir yada maliyet kar hesabına göre bir fiyat belirler
ancak dikkat edilmesi gereken noktalar var
- kopyacılar
- yabancı markalar
- yerli yazılımcılar
bunları aynı kefede değerlendirmek yanlış olur
kopyacılar 100 lirayada satıyor 1000 lirayada
1000 liralık yazılımın kopya olmadığını nerden bileceksiniz??? bilemezsiniz
üzerinde bir etiket yok damga yok iz yok marka yok. kimse anlamaz ispat edemez
yazılımda dikkat edilmesi gereken nokta aracınıza özel hazırlanması
bugün bir çok firma sözde yabancı markanın yazılımını sattığını iddia ediyor ancak onların bir çoğu kopya yazılım kullanıyor yada yerli yazılımı yabancı yazılım diye satıyor.
genel olarak yazılımlar aynıdır. sadece her yiğidin yoğurt yemesi farklıdır...
yaklaşık aynı sonuçlar alınır.
o yüzden falan marka daha iyiymiş şu marka bu araçlara daha uygunmuş gibi laflara itibar etmeyin
2ci bölüme gelecek olursak
ortada bir şey görülmediği için bazılarımıza 500 lira bazılarımıza 1000 lira çok geliyor.
nerdeyse 100 liraya da çok diyen çıkacak
ancak unutmayın ki bir çok meslek grubunu düşünecek olursak o zaman onlarında maaşları çok demeliyiz.
fatih terim...ayda kaç yüz bin lira alıyordu ?? biliyorsunuz...
bazı meslek grubunda emek satılır bazılarında bilgi satılır
emeğin bir bedeli var
bilginin de bir bedeli var.
bazı sektörde hem emek hem bilgi aynı anda satılır
yazılım işi de bilgidir. emek fazla yoktur.
serviste kullanmak üzere bir program satın aldık 2 bin lira...muhasebe programı 5 bin lira...
ne kadar çok değil mi ?
burada bence önemli olan şu kim kaç paraya ne sunuyor...??
- yazılımları garantili mi ?
- aracınıza özel mi yazılıyor ?
- kopya program mı kullanıyor ?
- destek veriyor mu ?
- fiyatı çok mu uçuk çok mu düşük ?
gibi kriterleri göz önünde bulundurmak lazım.
bir araç alırken bile artılarına bakıyoruz..öyle değil mi ?
boya varmı
değişen varmı
kaza varmı
orj teyp var mı
yazlı kışlık lastik varmı
lpg kiti varmı varsa hangi marka
km 'si kaç
gibi değerlere göre araca fiyat biçmiyormuyuz ?
aynı araç...biri 20 bin lira diğeri 25 bin lira ...
bunlara diyebiliyormuyuz ?? 25 bin lira çok ..bak diğer araç 20 bin lira
iyi de o aracınj durumu ile artıları bir mi ???
o yüzden emeğe saygı lütfen...isteyen istediği yerde bu hizmeti satın alır...
ne kadar abartmışsınız bu olayı.. chiptuning olayı başlı başına sahte yazılım değil mi ki orijinal yazılımı değiştiriyoruz bu yüzden.. maliyet açısından yazılımı yapanların (kopyalayanların değil) bir emeği vardır katılıyorum..
bu arada enjeksiyon kontrol ünitesi aynı olan motorlar için ayrı ayrı yazılım yapılmadığını öğrendim.. yani enjeksiyon kontrol ünitesi aynı olan binlerce 75hp yada aynı şeklide kendi aralarında enjeksiyon üniteleri uyan 90hp multijet stok motorlar aynı yazılımı kullanabiliyorlar.. yüzbinlerce aracı çözümleyip tek tek araca özel yazılım yapıyorum diyen varsa ortaya çıksın..![]()
mehmet ağzına sağlık 5 satırda özetlemişsin![]()
Teknik lisede staj yaptığım firma veri kurtarma işi yapıyordu,
müşterilere işlem genelde 2-3 saat sürmesine rağmen iş az ücret yüksek gözükmesin diye 2 gün sonra hazır olur deniyordu. Buradada olaya aynı gizem verilmeye çalışılıyor.
Hepsi için genelleme yapmıyorum, işini bilerek yapanlarda var ama yapmayanların sayısı da azımsanmıyacak düzeyde.
bu konuda cihanın soyleyecekleri vardır eminim
kardeşler azcık bilgim vardı onu uçurdunuz, kafamı karıştırdınız.Söyleyin bana bu chip işi ne iş.ekonomi mi, performans mı.performans aramıyorum çünkü arasaydım 77bg almazdım.ekonomide ne avantajı var.değermi? SAYGILAR.
öncelikle chip hem performans hem ekonomi sağlıyor nasıl derseniz
-Aracın torku arttıgı için araç alt devirlerde ble canlandıgı ıcın daha az gaz tepkılerıyle ve daha yuksek vıteslerle ekonomı saglamıs olursunuz.
-Performans sağlıyo cunku alt devırlerde canlı oldugu kadar ust devırlerde de canlılık saglıo.Araç hem alt devırde hareketlenıyor hem de devır 4000 lere geldıgınde bıle eskı nazaran daha performansşı gıdıyor
-En buyuk katkısını turbodan alıyor ondan dolayı atmosferık motorlar da verım fazla olmuyor
sağolasın Erdem. şimdi anladım.e peki bu kadar yararlı bişey fiat neden yapmıyor.sonuçta maliyet sıfır.sadece yazılımsal anladığım kadarıyla.
Firmalar araçlarını üretirken bazı koşullara ve kurallara uymak zorundadırlar. Bunlar; aracın motor ömrü, egzoz emisyon oranları, aracın gürültüsü, güvenlik, ve pazarlama stratejileri. Bu nedenler dolayısıyla firmalar araçlarının motorlarını maximum performans verecek şekilde değil de tolerans limitlerinin altında üretir ve satarlar. Yanlış anlaşılmasın, bu demek değildir ki chiptuning zararlı. Aksine yararı zararından çok fazla olan bir olaydır.
Motor Ömrü: Bu olay duruma göre değişiklik göstermektedir. Orjinal bir arabayı sürekli zorlayarak kullanmanız zaten onun motor ömrünü azaltacaktır. Chiptuning işlemi yapılmış bir aracı zorlarsak mantık olarak tabi ki motor ömrü orjinal halinden daha da kısa olacaktır. Ama bu ne kadar bir kısalık. Hemen örnek vereyim. 500.000km sonra motoru bitecek bir aracınız var ise bu rakam en fazla 400.000km ‘ye inecektir. Hangimiz bu kadar zaman kullanıyoruz ki bir arabayı? Bunun yanında geçen sürede alacağınız performans motor ömrüm 200.000 e inse önemli değil diyeceğiniz kadardır. Chiptuning in motor ömrüne şu açıdan yararı da olduğu da düşünülebilir. Sakin kullanımlarda motorunuzu aynı hıza ve güce ulaştırmak için gaza eskiden bastığınızdan daha az basıyor ve daha düşük devir çevirtiyor olacaksınız. Sebebi tork artışıdır. Bu da motor ömrünüzün kısalmasını değil normalden de uzun olmasını sağlar.
Egzoz emisyon Oranı: Araç üreticileri egzoz emisyonunu az tutmak için ellerinden gelen çabayı sarf ediyorlar. Temiz çevre temiz hava temiz dünya olaylarını düşünerek ellerinden geldiğince temiz egzoz gazı açığa çıkartmaya çalışırlar. Bunun için de yakıt hava karışımındaki yanmayı optimum düzeyde tutmaları gerekir. Bu olay doğal yarar açısından iyidir fakat performans yönünden kayba yol açar. İhtiyacınız olduğunda havaya biraz duman bırakarak daha fazla güç almanız olanaklıdır. Chiptuning zorlama anındaki mazot miktarını biraz daha artırarak saklı kalan bu gücün ortaya çıkmasını sağlar.
Aracın gürültüsü: Bazı araçlarda zorlama anında veya rolantide çıkan gürültü az da olsa artabilir. Sakin sürüş esnasındaki gürültü ise aksine motor zorlanmadığı için azalabilir.
Güvenlik: Araçların şasesi, yürüyen aksamı ve aktarma organları belli hızları ve güçleri kaldıracak şekilde düzenlenmiştir. Bu durumda motor gücü araç üretilirken olabileceğinden daha aşağılarda tutulabilir. Chip bu sınırlamayı kaldırır.
Pazarlama stratejileri: En önemli sebeplerden birisidir bence. Firmaların araçlarını inceleyin görürsünüz. Aynı motor hacminde birbirine yakın güçte araçlar bulunur. 1.3 75hp 90hp veya 1.6 90hp 110hp gibi. Bu araçların motorları aslında tamamen aynıdır. Mekanik olarak çok ufak farkları bulunur. Aslında her iki motor da birbirinin yaptığı işi yapabilir. Fakat pazara hakim olma açısından ve farklılık yaratmak açısından bu tür olaylara gidilebilir. Demek istediğim şu ki beygiri ve torku düşük olan motoru alıp chiptuning yaptığınızda diğer motordan daha fazla gücü rahatça elde edebilirsiniz. Ayrıca bazı firmalar chiptuning hizmetini kendiler de verebileceği için limitlerin altında tutabilirler motor güçlerini. Pazarlama ve satış ile ilgili daha bir çok yorum yapılabilir.
Chiptuning in bir başka açıklaması olarak gelişen teknoloji de örnek gösterilebilir. Aracın yeni versiyonundaki yazılım eksikliklerinin giderilmesi, hataların düzeltilmesi ve yeni teknolojilerin entegrasyonu gibi düşünülebilir. Araç üretilirken düşünülmemiş bazı parametrelerin sonradan bulunması ve eklenmesi olarak da düşünebilirsiniz.
Alıntı:Cihanın mesajı
Bu iş öyle kolay bir iş değildir. Burda en çok biliyorum diyeni bile koy pc başıan yapamaz çünkü ciddi arge gerektiren bir iştir. Bi araba üstünde bilgi sahibi olursun sonra o karakteristikteki araçlar hakkında. Kısaca öyle bi kaç günde yazıuımcı olanlara güvenmeyin yada belgelerimden dosyalarımda hazır dosyayı cuk diye atanyazılımcılara güvenmeyin verimsizdir bunlar. Bu iş map üstünde mantıklı ayarlamalar yapıp güç ve ekonomi sağlamaya yarayan kmpleks yazılımlardır. Yani sıfır maliyet olarak bakmamak lazım bilginin değeri paha biçilemez. Senin bilgin ne kadar iyiyse o kadar para eder.
Yazı çok güzel, doyurucu ve bilgilendirici. ama nedense okurken sanki karşımda bir chip pazarlamacısı konuşuyor gibi hissettim. Yanlış anlaşılmasın chip olayını kötümsemiyorum ama pek kafama yatmadı doğrusu. Çünkü benim için performan da, ekonomide sürücünün ta kendisidir. Bilmem belkide gözümle görmem lazım.
İstanbulda chipli arkadaşlar vardır kesin,ciddi anlamada duzgun yazılımlı bır araca bınersenız farkı fazlasıyla anlarsınız.Araç ciddi anlamda degısmektedır.Yüzde 30 lara varan degısımler ciddi bi rakamdır.
Doğru söylüyorsun, görüp denemek lazım. Ayrıca chip li arkadaşlar da karşılaştıkları sorunları, faydaları paylaşırlarsa daha etkili olur.
Buyrun gözünüzle görün. Düzgün bir yazılım ile ne gibi bi performans olur...Daha rodajı bitmeden deneme sonucu fark.
Öncesinde benim aracımla denedik videoda mevcut kafa kafaya gitti.
Sonrasında orada yazılım attık 1-1.5 saat sürtdü yazılım üstünde oynanması bu arada. Daha sonraki farkı görünce anlarsınız
Scirocco 1.4 TSI DSG 160 vs Bravo 1.4 Tjet - Car Videos on StreetFire
----
Ben hiç bir sorunlar karşılaşmadım bu arda. Tek sorun bzen duramam sorunu![]()
Konu Murat Gürakan tarafından (14/03/2010 Saat 00:08 ) değiştirilmiştir.
chip tuning olayı sahte yazılım değildir.
var olan bir dosya üzerindeki değerleri değiştirmektir.
bu da sanırım illegal bir konu olamaz.
aynı motor aynı ecu ya sahip olan araçların yazılımı aynıdır
istenilirse aynı dosya onada uygulanır
işte kopyacıların emek harcamadan satış yapanların düşük fiyatdan satış yapanların genelde yaptığı budur
ancak dikkat etmediğiniz yada göz ardı ettiğiniz bir konu var.
araç aynı da olsa dosya aynı da olsa aynı olmayan bir konu var...o da aracın durumu her aracın motoru temizliği turbosu enjektörü vs aynı kalitede bakımda temizlikte km'de olamaz çok nadir bir durumda denk gelir.
elimizde 2 araç olsun biri 20 bin km de diğeri 90 bin km de...
sizce bu 2 araca aynı dosyayı aabilirmiyiz ?? teknik olarak evet ama işin arka planına bakacak olursak hayır...
birinin aldığı gücü diğeri almaz birine verdiğiniz turbo değeri diğerine fazla gelebilir...
ben bunu gördüm ve iddia ediyorum sözümün arkasında duruyorum...
bu yüzden bana aynı araçtan 3 tane de getirseniz 3ünüde okurum ve 3ünede ayrı ayrı yazılım hazırlarım...isterse km aynı olsun isterse olmasın çünkü doğru olan budur.
maliyet sıfır ??? yazılım olması sıfır maliyet anlamına mı geliyor ?
herkes kendi remap etmiyor. kimi dışarıdan alıyor kimi temsil ettiği firmadan alıyor alırkende bunlara bir para ödüyor.
her bir cihaz için yıllık 1000 euro destek parası veriyoruz. 1-3 cihaz kullandığımızı düşün. ayda sadece 200-500 lira buna ayırmamız gerekiyor
diğer taraftan dükkan giderleri var...vergi stopaj kdv kira elektrik su telefon yemek yol parası sigorta reklam gideri vs.vs. bunlar nedir ?
bir dükkanın aylık gideri 2 bin lira. bir de eleman çalıştırsan bugün bir elemanın maliyeti 1000-1200 lira.
fiat bunu yapıyor vw de yapıyor hyundai de yapıyor kia da yapıyor...herkes yapıyor...ama onlar bunu söylemiyor. söyleseler...siz onlara bunu diyebilirmisiniz ...aman canım sizde..altı üstü yazılım işte 120hp olanı bana verin ama 105hp fiyatını vereyim...diyormusunuz ???
tırlarda özellikle bu farklar var. scania tır 400 420 440 460 480 diye gidiyor
her 20 hp için adamlar 5 bin lira eklemişler...onlarda da yazılım farkı var
canım sen 480 i ver bana ama 400 olanın fiyatından olsun...nasıl olsa masrafı yok maliyeti yok...diyebiliyormusunuz ???
cemal bey
yazdığınızdan sanki aracın kilometresi arttıkça içindeki yazılım kendini ayarlıyormuş gibi bir izlenim uyandı bende.. 20bin km ile 90bin kmde olan aynı model motor araç aynı yazılımı kullanmıyor mu? orijinalinden bahsediyorum.. onlarda sorun olmazken chip sonrası ne sorun bekliyorsunuz anlayamadım.. bi de illegal olmayan bir olay neden garantiyi bozuyor?
bu arada işlemcisini overclock yaparak kullananlar varsa beni daha iyi anlayacaklardır.. adam gibi sınırlarda fazla voltaj vermeden OC sonrası işlemci yıllarca sorunsuz çalışabilmekte.. chip te benzerdir limitlerde sıkıntı olmayacaktır.. yanlış mı düşünüyorum?
fiatın 16.mjet 105hp ile 120hp motorun turboları farklı haliyle yazılımları da farklı değil mi?.. fiat da bunu yapıyor derken karşılaştırdınız mı? o mantıkla 120lik olanın enjeksiyon kontrol ünitesini alıp 105lik olana takmak yeterli olacak manasına geliyor.. deneyen var mı?
bu arada yazılım atılalı 10bin km oldu adam gibi yapmışlar sorunsuz biniyorum.. tavsiye ederim..
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri