Sayfa 3/3 İlkİlk 123
49 sonuçtan 41 ile 49 arası

Konu: Chip olayına giriyorum

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Mehmet Ali ..
    makeles - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/11/2007
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.358
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 240

    Standart

    cemal bey
    yazdığınızdan sanki aracın kilometresi arttıkça içindeki yazılım kendini ayarlıyormuş gibi bir izlenim uyandı bende.. 20bin km ile 90bin kmde olan aynı model motor araç aynı yazılımı kullanmıyor mu? orijinalinden bahsediyorum.. onlarda sorun olmazken chip sonrası ne sorun bekliyorsunuz anlayamadım.. bi de illegal olmayan bir olay neden garantiyi bozuyor?

    bu arada işlemcisini overclock yaparak kullananlar varsa beni daha iyi anlayacaklardır.. adam gibi sınırlarda fazla voltaj vermeden OC sonrası işlemci yıllarca sorunsuz çalışabilmekte.. chip te benzerdir limitlerde sıkıntı olmayacaktır.. yanlış mı düşünüyorum?

    fiatın 16.mjet 105hp ile 120hp motorun turboları farklı haliyle yazılımları da farklı değil mi?.. fiat da bunu yapıyor derken karşılaştırdınız mı? o mantıkla 120lik olanın enjeksiyon kontrol ünitesini alıp 105lik olana takmak yeterli olacak manasına geliyor.. deneyen var mı?

    bu arada yazılım atılalı 10bin km oldu adam gibi yapmışlar sorunsuz biniyorum.. tavsiye ederim..

  2. #2
    cemal arslan
    cemal arslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/01/2010
    Yaş
    56
    Mesajlar
    1.810
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 598

    Standart

    Alıntı les Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    cemal bey
    yazdığınızdan sanki aracın kilometresi arttıkça içindeki yazılım kendini ayarlıyormuş gibi bir izlenim uyandı bende.. 20bin km ile 90bin kmde olan aynı model motor araç aynı yazılımı kullanmıyor mu? orijinalinden bahsediyorum.. onlarda sorun olmazken chip sonrası ne sorun bekliyorsunuz anlayamadım.. bi de illegal olmayan bir olay neden garantiyi bozuyor?

    bu arada işlemcisini overclock yaparak kullananlar varsa beni daha iyi anlayacaklardır.. adam gibi sınırlarda fazla voltaj vermeden OC sonrası işlemci yıllarca sorunsuz çalışabilmekte.. chip te benzerdir limitlerde sıkıntı olmayacaktır.. yanlış mı düşünüyorum?

    fiatın 16.mjet 105hp ile 120hp motorun turboları farklı haliyle yazılımları da farklı değil mi?.. fiat da bunu yapıyor derken karşılaştırdınız mı? o mantıkla 120lik olanın enjeksiyon kontrol ünitesini alıp 105lik olana takmak yeterli olacak manasına geliyor.. deneyen var mı?

    bu arada yazılım atılalı 10bin km oldu adam gibi yapmışlar sorunsuz biniyorum.. tavsiye ederim..
    burada konuyu fazla tartışmak istemiyorum çünkü herşeyi uzun uzun anlatsak çarşaf gibi yazılar çıkar

    mimik ifade el kol ses vurgusu eksik olduğu içinde yazıların ruhu yok her tür yoruma açık oluyor ifadeler eksik kalıyor

    bu konular esasında buralarda üstü kapalı yada kısa kısa anlatılacak gibi değil

    herkese bol chipli günler...

  3. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  4. #3
    Erhan Yücel
    BoostER - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/01/2010
    Yaş
    45
    Mesajlar
    66
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 37

    Standart

    Yazılımların aynı olması cok nadir olabilecek bir durum. aynı aractan ancak 100 de 1 gibi bir durumda karsılasılabilecek bir durum. Örnegin elimde 1.8t vw ler için 100 tane farklı sw var.. Aynı beyin içinden de en az 20 tane farklı sw vardır. Ki zaten şöyle de düşünebilrisiniz.. Beyinler aynı oldugunu varsaysak bile bazen fabrikanın yaptıgı sw update ile software komple değişiyor ve eski yazılım araca uygulanamıyor. Birebir tutsa bile birbirini calıstırmayıp beyin kitleyen bircok durumda mevcut..

    Herseyin ötesinde bu tarz işlemlerin önüne gecebilmek için cihaz ureticileri bile bunu engellemiş durumdalar. Lisanslı olarak orjinal cihaz kullananlar bunu iyi anlayacaktır. Heer aracın dosyası kendisine ait olmasının ötesinde, dosyanın 1 kere yazıldıktan sonra 1 kere daha aynı araca bile yazılamaması, arac için hazırlanan dosyanın 24 saat gecerliliginin olması ve bu dosyanın suresi içinde hiç yazılmasa bile yeniden tuner tarafından kodlanmadıgı surece araca yazılamayacagı gibi bircok sebep var.. Yoksa 1 aracın dosyasını al baska bir araca da yukle durumu olsaydı hersey cok daha kolay olurdu.. Bunu yapmaya calısanlar zamanla bunun ceremesini cekiyorlar..

    ayrıyetten katılıyorum her aracın durumu farklı oalcagından yazılımı da araca uygun olarak duzenlenmeli..

  5. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  6. #4
    Mustafa Akçay
    pdr42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    45
    Mesajlar
    3.486
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 625

    Standart

    peki bzideki 77 ve 90 lıklar motoru herseyi ile aynı sadece yazılım farkı mı var yoksa besleme unitesidemi degisiyor. birde 77 ye uygulatanlar benzinliden bahsediyorum tabi ne kadar beygir artısı gorduler

  7. #5
    Erhan Yücel
    BoostER - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/01/2010
    Yaş
    45
    Mesajlar
    66
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 37

    Standart

    Alıntı pdr42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki bzideki 77 ve 90 lıklar motoru herseyi ile aynı sadece yazılım farkı mı var yoksa besleme unitesidemi degisiyor. birde 77 ye uygulatanlar benzinliden bahsediyorum tabi ne kadar beygir artısı gorduler
    77lik motordan sadece yazılımla dyno uzerinde once ve sorna olarak 8 hp ve 10 nm aldık.. Göze az gibi gorunebilir ama kullanınca ne kadar cok etki ettigini rahatlıkla anlayabilirsiniz..

  8. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  9. #6
    Adı Soyadı
    KaMiKaZe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/02/2008
    Mesajlar
    2.394
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 752

    Standart

    Bu konuda bende erhana katılıyorum eper kataloğundan bakıldığında ecu için 30 civarı kod çıkıyor. Buda 30 farklı ecu tipi var demek, tabi farklı tip ecu deyince 30 tane donanımsal olarak farklı ürün beklememek lazım, bunların bir kısmı donanımsal bir kısmı yazılımsal farklılıklardan oluşuyor.

    Örn: Güvenlik paketi olan bir araçta sistemde esp ve hill-holder ünitesi var bunu yönetmek için ekstra yazılımsal ve donanımsal eklentiler olması gerekli, tam tersini düşünürsek güvenlik paketi olmayan bir araçtada bu donanımın ve yazılım bulunmaması gerekli.

  10. #7
    Mustafa Akçay
    pdr42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    45
    Mesajlar
    3.486
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 625

    Standart

    evet az geldi gercekten ben 15 hp artıs olur diye dusunmustum. gerci neredeyse 90lık kadar oluyor ama.
    biraz daha guc istiyoruz ama buda guc geliyor)

  11. #8
    SERDAR UZUNCA
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. PNT 34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/02/2010
    Yaş
    43
    Mesajlar
    161
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 34

    Standart

    temelden anlamadığım bir durum var meraktan soruyorum..
    madem 77bg lik araç 90 bg olabiliyor..
    fabrikadan çıkarken bu işlemler niye yapılmaz ? ? ?

  12. #9
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı PNT 34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    temelden anlamadığım bir durum var meraktan soruyorum..
    madem 77bg lik araç 90 bg olabiliyor..
    fabrikadan çıkarken bu işlemler niye yapılmaz ? ? ?
    Farklı fiyatlandırma yapıp farklı kesimlere, isteklere cevap verebilmek için

Sayfa 3/3 İlkİlk 123

Benzer Konular

  1. Adana ve Mersin chip tuning - ARTI Chip Tuning
    RecepK tarafından Chip tuning forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 23/04/2012, 01:10
  2. Chip!!!
    engincantan33 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 14/12/2011, 23:31
  3. Hadi bakalım şu cut-off olayına biraz kafa yoralım
    dejavu tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 215
    Son Mesaj: 07/06/2011, 17:36
  4. Ps3 e chip çıktı! Usb jailbreak chip
    narkoz30 tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 07/09/2010, 11:30
  5. chip
    Auto engineeR tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 102
    Son Mesaj: 30/06/2007, 15:26

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com