On numara beş yıldız Teşekkürler Herkese işlem başarı ile tamamlandı...
Printable View
On numara beş yıldız Teşekkürler Herkese işlem başarı ile tamamlandı...
merhaba öncelikle çok başarılı bir çalışma tebrikler elinize sağlık. benim öğrenmek istediğim bir şey var bu kumanda kolu komplesi üzerinde o kol vs. çıkışının olduğu soketlerden hangisi kısa, hangisi uzun farların girişleridir?
benim aracımda artık cc'li. Ali(alixx) hoca sağolsun, direksiyonda ki ses tuşlarını değiştirerek cc işini hallettik.
ali hocanın cc takarken ki fotoğrafını ekleyeyim de tam olsun.
Hayırlı olsun cc candır. Çok büyük kolaylık ve konfor. Farkı hissedeceksiniz rampalarda falan ok gibi gider araba.
Siz montajı yaptırın şöyle iyi bir yokuşa vurun arabayı ve son kayıtlı hıza çıkması için sadece rese basın normal gaza bastığınızda devir düşecek yerde araba devir yükseltmeye devam edecek. Ben Edirne'den Tokat'a gittim cc hep açıktı. Bolu dağına alttan 110 ile girdim tepeden çıktım 110 ile. 1.000 km yolda yalnızca bir defa hız sabitleycinin de yetersiz geldiği bir yokuş oldu gerisi çok rahattı. Her kullanışımda ali beye ve Halil abiye hayır dua ediyorum :)
hocam şu şekilde yokuşa 110 km ile giriyoruz. cc km yi sabit tutmak için (devir sabit) dediğiniz gibi yakıt tüketimi artıyor. ama arabanın motoru belli 1,4 belli bir yere gelince artık yakıt tüketimi de artmıyor ve ufak bir devir düşmesi meydana geliyor. (3500 ise 3250 gibi) ama yokuş bitti mi de tekrar hız ve devir eski haline geliyor.
Sabit hizda sabit devir olur... vites disli oranlari sabit..
100km de 3000 devir ise.. 110 da 3300 devir olur 105 te 3150.. ama 100km de giderken devir 3000 den asagi yukari hareket ederse .. baski balatadan.. onu demek istedim...
110 daki devir yokus yukari yokus asagi ayni viteste farketmez...
ezberemi söylüyorsunuz denedinizmi :) düz yolda 3000 devir 110 ile giderken yokuş aşağı geldiğinizde devir 3000 den aşşağı düşer bunun sebebi aracın ivme kazanmasıyla oluşan güç yani araç 110a çıkarmak için 3000 deviri kullanmaz keza yokuş yukarı çıkarmak içinde bunun tam tersi geçerli. isterseniz yokda deneyin ..
Ezbere soylemiyorum... birbirine gecmis 2 disliden farkli oran alamazsiniz...
Arac aciklamalarinda son disli, 1,2,3,4,5,6 vb disli orani, geri vites disli orani vardir...
Lasrtik ebati, disli oranlari ve devir ile hizinizi bulabilirsiniz.. veya devir saati olmayan bir aracin hangi hizda kac devirde oldugunu da bulabilirsiniz....
Vites kutusunun prensibi bu, ezbere soylemiyorum....
1.4 linea ile 1.4 punto,,fire motor, manuel 5 vites , motor gucleri ayni olsa bile hizlanmalari , devirdeki hizlari farklidir... sebebi disli oranlarindandir..vites kutulari farklidir... ama son hizlari ayni.. gucten dolayi...
Aracinizi soylerseniz, sizin aracinizdan da ornek verebilirim...
Cruise lu aracım şuan yanımda diil hafta sonraları biniyorum ama unutmazsam videoya çekip göstereyim. teknik olarak vites dişli oranlarıyla orantılıdır diyorsunuz mantıklı ama ivmelenmeyi hesaba katmıyorsunuz. en iyisi ben deneyip videoya çekeyim ;)
Google play veya internetten gear ratio speed calculator olarak hesaplamayi bulabilirsiniz...
Sizin bahsettiginiz durum vites kucultme ve buyutmede gecerli ama sabit hizda ayni viteste ayni devirde gerceklesmez
Yokus yukari yakit tuketimi ve buna bagli motor sesi artar.. arac ivmeleniyorsa devir artar ama bu durumda hiz da artar... siz ivmelenmede artar derseniz.. devir de hiz da artar...
Bunun hiz sabitleme ile ilgisi de yok... otomatik, manuel disli oranlari her sanzumanin kendi icinde sabittir...
Deneyecek birsey yok aslinda... hiz sabit devir artiyor ise... baski balatanin kacirdiginin belirtisidir.. yukten dolayi yokus yukari veya kalkislarda, ivmelenmelerde daha cok gozlenir...
Sabit hizda yokus asagi nasil devir dusmuyor ise yokus yukari da artmaz... artamaz...rampadan dolayi deviri degistirebilecek bir mekanizma ne motorda, ne vites kutusunda var... disli olmayan tek parca baski balata... kavrama yapmadigi durumlarda veya yarim kavramada hiz ve devir orani tutmaz sadece...
Araci kaldirirken veya vites degistirirken olur bu da... yolda giderken yarim debriyaj yatiginizda,,hiz ayni ama deviri yukseltebilirsiniz.. ama bu sekilde surekli kullanmak, baski balatada baski yerine surtunme baslar, kavrama tam oldugunda oranlar gecerli olur... o yuzden sabit hizda devir artiyor ise, baski balata kaciriyor olabilir demistim...
3000 bin devirde, 5. Viteste 90km yi duz yolda yapiyor ise,
3000 bin devirde , 5. Viteste 90km hizi rampada da yapar... rampada 90km, 5. Viteste devir 3200 veya baska birsey olmaz...
Ayni konu 70km hizda, 4. Viteste, mesela 2500 devir icin de gecerli... rampada, duz yolda farketmez...
Her viteste sabit devirde sabit hiz, veya sabit hizda sabit devir olur... devir artisi hizi arttirir, hiz artisi deviri...
Devir dususu hizi dusurur, hiz dusus de deviri...
Rampada sabit hizda, sabit devirde artan yakit tuketimi olur.. veya yokus asagi sabit hiz sabit devirde azalan yine yakit tuketimi olur... ( her vitesde durum aynidir)
Rampa diyince ben 5. vitesde 110 km hızla gidilen bir yeri kastetmedim. Benim rampadan kastım 2. vites 3500 devirde 1.4 motorun bağıra bağıra 40 km hıza ulaştığı yer.
Duz yolda da 2. Viteste 3500 de 40km hiz yapar, rampa asagi da yularinda.. ozetle boyle diyeyim...rampada sesin artmasi biraz da yakit sarfiyatindan... duz yolda uzun sure 2. Viteste 40km hizda,,3500 devirde gitmedigimizden,,rampadaki uzun mesafelerde sanki bagiroyormus gibi geliyor biraz da...
Sinaga, hizi sabitlemek icin surekli devir yukseltiyor dediginden konu buralara geldi... sabit hizda , rampadan dolayi hiz sabitleme olsun olmasin, devirin bagimsiz artmamasi gerekir... bahsettigi hiz farki 5km,,devirin de az oynama yapmasi normal, ama hiz sabit ise devirin oynamamsi gerekir, bunu sormustum esas...
1.4 fire da 5km hizda fark, 5. Viteste devirde 160lik oynama yapar gibi. dizelde devir farki 120 130 gibi olur... tam bilmiyorum su an...
konu iyi uzamış. motor işini hiç bilmiyorum ama bana göre düz yolda hız ve devir sabitken yokuşta araba hızı sabitleyebilmek için yakıt tüketimini arttırıyor fakat o da belli bir seviyeye kadar. (motor belli) yakıt tüketimi arttırma (seviyesi mi diyeyim vs) işi de yetmeyince araba devirden düşmeye başlıyor. o da 3000, 2500, 2000 gibi değil, 3500 ise 3400, 3350 vs. gibi oluyor. belli bir devirin altına da düşmüyor.
yokuş aşağı da inerken de bu olayın tam tersi gerçekleşiyor. araba hızını alınca devir 3500 ise 3510,3520 vs. oluyor fakat bu sefer de araba deviri 3500 de sabitlemeye çalışıyor. bence çok normal bir durum.(arabanın ivmelenmesinden kaynaklı). yok eğer bu işte sıkıntı varsa arabayı bi sanayiye götüreyim, daha sonra motoru kucağımıza alıp gezmeyelim.
5 km fark 5. Viteste devirde 160 gibi rakam oynatir... hizdaki her 1km devire 30-31 gibi yansir...
Dediginiz gibi, devirde 10-150 arasi oynama oluyor ise, hizdaki 1-5km farka denk geliyor... ve gayet normal durum...sıkıntı belirtisi yok
(Mesajinizdaki 105 110 a sabitlemek icin surekli devir yukseltiyor deyince... 3500 den 3650 degil de 4bine dogru daha fazla farkla, dalgalanma veya hiz sabitken devirde yukselme, dalgalanma olabilir mi diye dusundum.. o da baski balatanin belirtisi, ondan sormustum...)
Kafanizi karistirdiysam pardon ;)
arkadaşlar bu soketin içine kabloyu nasıl takıyoruz? body'nin 41. pini
https://i.hizliresim.com/y5NnzN.jpg
söktüm arkadan kablo taktım ama yerinde durmuyor takarken düşüyor. oto elektrikçisine gittim o da bilemedi
Merhaba arkadaşlar,
Taze Punto'cuyum. 2011 1.4 Fire Active Duologic aracımı yeni aldım.
Bir haftadır forumu ilgiyle okuyorum.
Cc uygulamasıyla ilgili S.beyli de recep usta ile iletişime geçtim. Kolu ve kapağı aldım bu akşam uygulama için ustamızın yanına gideceğim.
Sonuçları ve detayları daha sonra paylaşacağım.
İyi forumlar.
merhaba
sonunda cc lü kolu taktırdım. çokta güzel oldu. recep ustanın ellerine sağlık.
isteyen arkadaşlarla bilgileri paylaşabilirim.
ayrıca aracımdan çıkan kolu da uygun fiyattan ihtiyacı olan arkadaşlara vereceğim.
saloo17@hotmail.com
iyi akşamlar.
sultanbeylide bu iş için işçilik ne kadar verdiniz ayrıca kolu ve kapağı ne kadara aldınız yazarsanız sevinirim
Sultanbeyli Rk Tuning de recep usta 130tl işçilik ile yapıyor. İnternette kol fiyatları 310tl kapak ise 40 tl civarı.
Bi kaç resim ekledim.
Hayırlı olsun iyi günlerde kullanın, fiyatlar nedir ne kadara geldi. Bu aralar bende düşünüyorum yaptırmayı.
Merhaba
2012 model fiat 500 için istanbul ya da trakya'da cruise control uygulaması yapabilecek bir yer var mı acaba? Orjinalinde direksiyondan düğmeli olduğundan kollu uygulamanın orjinal parçası yoktur sanırım.
Fiyat 500 için yapanı hiç görmedim.
direksiyon düğmeleri radyo kontrol amaçlı. ABD versiyonundaki direksiyon düğmeleri de CC var. Yabancı forumlarda biri direksiyon tuşları çalışmadı altyapı farklı demiş. Aslında deri direksiyon da almak istiyorum.
İnternette satılan bir kit var ama çok pahalı. Türkiye'de satılan fiat'lara uygun kitler olur gibi geldi bana. İstanbulda hem parçayı satan hem takan bir yer olsa deneyerek görmek lazım.
İzmirde yaptırmak isteyen arkadaşlar ben 1 ay önce 2014 1.4 easy S&S aracıma taktırdım 550 tl ye tesisatı zaten hazırmış usta direksiyonu söküp iki kollu eski kolu çıkardı 3 kollu yenisini taktı ekstradan kablo, delinme vs yok body computer dan kapalı olan cc yi açtı göstergede de ışığı yandı zaten büyük rahatlık İzmir-Rize arası 1500 km kol olmadan gittim (80-90 km hızla) 5.2 litre gösterdi kolu taktıktan sonra Bornova-Aliağa arası geldim 100 km hızla + klima açık halde 5.1 gösterdi kesinlikle tavsiye ederim. Bu arada yetkili servis aynı işleme asr tuşu varsa 1500 tl yoksa 1000 tl ye olur demişti bunu da eklemek istedim.
Airbag makaram bozulduğu için hız sabitlemeli olan koldan satın almıştım ve bütün montaj ve devreye alma işlemlerini recep ustanın orada yaptırdım, tavsiye ederim, telefonu yok şuan ama zaten kendisi forumda ve tanıyan bir çok kişi var rahatlıkla iletişim kurabilirsiniz.
2011 Punto Evo Mylife var bende hız sabitleme tesisatı varmıdır bu araçlarda hiç taktıran oldumu sonradan?
arkadaşlar benimkide çevirirken çıtır çıtır ses geliyo içinden acaba kopmak üzeremidir ilk zaman öyle bi ses yoktu sanırım
bide benim 2008 dynamic acaba bendede tesisatı mevcutmudur
Sinan bey, benim eski aracım olan 2007 1,3 dynamic de tesisatı vardı. sadece kol takılması ve aktif olması gerekiyordu tahminimce siz dede vardır.emin olmak için ekranda sol at kösede cc işareti vardır ona bak varsa senin araçta da cc tesisatı vardır. çıtırtı sesi genelde airbag kablolarından geliyor...