2007 de varsa bendede vardır o zaman
bana kopacakmış gibi geliyo çünkü arkadaşların eski konularda söyledikleri gibi çünkü cevap için teşekkürler
Printable View
Tesisat olmasa bile çekilmesi çok zor birşey olmamalı. Halil abi benim aracıma (2008 fire dynamic) montaj yaparken tesisat olmadığını söylemişti.
Benim aracımın gösterge panelinin sol alt köşesinde cc işareti var ama montaj yapılırken Halil abi tesisat olmadığını kendisinin tesisat kurduğunu söylemişti. CC işaretinin bulunması tesisatın olduğu anlamına gelmeyebilir.
Sinan Bey direksiyondan çıt çıt sesi geliyorsa yakın zamanda airbag sargınız kopar ve ışığınız yanar. Sürekli şehir içindeyseniz uzun yol yapmıyorsanız hız sabitleyici gereksiz olur. Bahçelievlerde full oto var. 150 TL demişlerdi direksiyon sargısına 1 yıl garanti veriyor. Ben ilk ışık yanınca tamir ettirdim nolur nolmaz diye birde kağıtlarını aldım şu tarihte airbag sarıgıs dğeişti filan diye. 2 ay sonra çıt çıt sesleri gelmeye başladı
https://www.youtube.com/watch?v=vUn1tZb_8uk
Bu ses geldikten 1 hafta sonra korna çalmamaya direksiyon tuşları çalışmamaya başladı arıza ışığım yandı. Gittim garanti için dedikleri gibi sorgusuz sualsiz değiştirdiler. Gidecekseniz tavsiye ederim. Yeşil puntosu olan pimpirikli sakallı genç bir arkadaş adı Emre derseniz büyük ihtimal hatırlar :)
Sargı ile alakası yok bence. Plastik sesi o. Sargı öyle ses çıkarmaz. Sargıyı yaptırmakta mantıklı değil
emre bey çok teşekkür ederim bilgi için ama orjinali benim araçta 8 yıl bozulmadan gidiyosa tamirle uğraşmaktan iyidir illaki adamlar işçiliğinin arkasında duruyodur ama 1 yıl sonrası risk bence kolu değiştirmek daha mantıklı şuan iş durumundan şehirdışı yapamıyorum ama yeri gelince bol bol uzun yol yapıcam inş. lazım olacak :)
videoyu şimdi izledimde korktum ya bende öyle bi ses yok daha içten zor duyulan bi çıtırtı ses geliyo duymak daha zor bu sese göre
Bu arada bu videodaki ses airbag sargıdından geliyor. sol tarafa cevirdiğinde plastik sesi de geliyor ama asıl ses airbag sargısından.ses acık ve net.
plastik niye o kadar ses çıkarıyo ki bi sorun mu var vallahi ben takıntılı adamım dayanamam satarım :D
Arkadaşlar burada bilgisini, emeğini ve tecrübesini paylaşanlara teşekkür ederim.
Sinyal kolum bozulduğu için hazır değiştirmişken cc li bir kol alıp taktırayım dedim. Bulunduğum şehirde bu işi yapan bir yerle görüştüm işçilik olarak sorduğumda da 300 lira dedi. Bu da bütçeme fazla geldi. Buarada kolun fiyatı internette 352 lira(valeo). Ben de serviste normal kolla değişim yaptıracağım ya da yolum düştüğümde şehir dışında yaptıracağım diye düşündüm.
Ben bu kolu alsam ve herhangi bir yerde taktırsam cc haricinde diğer fonksiyonlarını kullanabilir miyim? Daha sonra aktif ettirmek için.
Merhaba,
Öncelikle arabanın modelinin CC için uyumlu olup olmadığını kontrol ettirmeni tavsiye ederim. Forumda yazılan modellerden çıkarım yapabilirsin.
Kolu alıp taktirabilirsin fakat iki iş olur. Direksiyon bağlantılarının tekrar sökülüp takılması demek ki bence hiç girme o işe.
Başka şehirde taktirma planın var ama şuan bozuk kol ile idare edebilecek misin? Sinyal önemli.
Bence direk Recep ustayi arayıp güncel fiyat bilgisi al. Eğer makul fiyat verirse İzmir'e kıyasla atla gel burda taktir. Yok Arada çok fark olmaz ise 300 lira verip orda taktir.
Sinyal kolu bozuk ama idare ediyorum çok acil değil. Recep usta 130 liraya yapmış daha önceki sayfalardan okuduğum kadarıyla. Aslında gelme durumum da var gibi. Hem dönüş yolunda kolu test etmiş olurum nasipse :) Araştırıyorum daha uygununu bulabilir miyim diye. Bulamazsam gelebilirim.
Buarada arac Evo model.
Kol bir kez takıldımı bir daha alt kapak haricinde sökülmesi gereken bir şey yok. Onuda söküp takmak çok basit altı üstü bir kapak. Genelde kol altındaki soketten sigorta panelindeki D soketine 2 kablo çekiliyor. Ancak 2008 sonrası bazı modellerde tesisatta çoğunda hazır. Basit bir işlem zor değil yeterki kol takılsın.
risk falan yok en fazla active modelidir hat çekilir ki oda işi bilene kolay siz cc li kol ve kapak alacaksınız cc nin aktif edilmesi dışında taktırıp tüm fonksiyonları eskisi gibi çalışacak bence kolu en uygun fiyatlı netten veya malzemecilerden edinin koyun kenara dursun volkan abinin dediği gibi izmire yolunuz düşerse her türlü takılır servis cc li kolu takmıyor ve fiyat olarak işçilii abartıyor bilginiz olsun
Arkadaşlar tavsiyeleriniz için teşekkür ederim. Bu fiyatı İzmirde bir yerden aldım. Israr ettim pazarlık konusunda ancak kesin bir şekilde olmaz dedi konuştuğum arkadaş. 300 liradan aşağı da işçilik olmaz diyor. Herkesin emeğine ve ustalığına saygı duyuyorum. Ücret belirleme noktasında özgürce karar verebilir insan. Bana uymadı bu rakam bütçe olarak.
Yetkili Servisle görüştüm normal kolu takmak için 50 lira işçilik istediler(normalde 100 liraymış sürekli gittiğim için indirim oldu). Bu kolla normal kol arasında sökme takma olarak bir işçilik farkı yok. Araçta zaten tesisat var. Bir tek aktif etmek için de o parayı veremem. En kötü kendim alıp ELM için biraz mesai harcayıp kendim yapacağım. Ya da varsın cc olmasın. Zaten uzun yol yaptığım çok yok. İnsan burada okuyunca ve halihazırda değişim yapacakken yaptırayım diyor. Sinyal kolunun da acelesi yok çalışıyor şimdilik.
Ne öğrendiysem bu forumdan öğrendim. Herkese teşekkür ederim.
https://www..com/urunler/fiat-grande...yal%20h%C4%B1z
https://www..com/urunler/fiat-grande...yal%20h%C4%B1z
Bunlar VALEO marka.
Ben yaklaşık 6 ay önce yaptırdım. Kolu takmak için sıradan bir elektrikçiye gittim. 50 Tl ye taktı. aktif etmesini forumdan bir arkadaşım ELM ile bedava yaptı ,
Merhaba benim aracım 2014 model 1.2 69 bg Punto. Geçtiğimiz pazar günü hız sabitleyici taktırdım. Bunun ile ilgili Facebooka Murat BÜYÜKTANIR yazın ve bu kişi ile görüşün. YouTube de birçok videosu da var. Bu kişi takıyor güzelde çalışıyor.
Merhaba hız sabitleyiciyi direksiyon ses tuşlarına monte eden varmı aranızda bilgilerini paylaşırsa sevinirim
Linea da hiz sabitleme devre disi iken ses tuslari fonksiyonuna devam edecek sekilde yapanlar var..hiz sabitleme devrede iken ses tuslari calismiyor sadece..
Punto için uygulayan varsa yardımını rica ederim.ben sanırım şimdilik bir direksiyon tuşumu feda edicem.elinde modifiyeli elm 327 cihazı olan varsa yardımcı olabilirmi bana ccyi aktif etmeme
Direksiyon tuşu israriniz neden
:) yeni clioda kullanmıştım.daha kullanışlı olduğunu düşündüğüm için.devrenin malzemelerini topluyorum sonra alibeyin yaptığı yeni tuş takım devresini yapıcam birtek elm cihazı kalıyor onuda bir yerden temin etmeye çalışıcam formdanda yardım eden olursa sevinirim
Mrhba benim aracım 2009 model gp activ.
orjinal kol yerine başka kol kullanabilir miyiz wv Toyota corolla veya pegeout kolu . bunun hakkında resim ben video varsa yayınlayabilirmiyiz
birçok şekilde oluyor ama işlem yapmak gerekiyormuş. modifiye edildikten sonrada araca tanıtmak gerekiyor.
bu klio nun videosu : https://www.youtube.com/watch?v=BElWqCZk-N8
buda peugeot : https://www.youtube.com/watch?v=quVVxiZ40gw
buda teyp tuşları : https://www.youtube.com/watch?v=k4t9itbu1Aw
buda kablosuz : https://www.youtube.com/watch?v=AAjcJcP_9Fs
CC de kablosuz işlem baya ilginç emeğe saygı.... ama pek kullanışlı olmaz gibi.
Tşklrr nasıl yaptığını çekseymiş yaptıktan sonra değilde yaparken video olsaydı çok güzel olurdu 😊
[QUOTE=triko;1012741]Mrhba benim aracım 2009 model grande punto 1.4 fre activ.
orjinal kol yerine başka kol kullanabilir miyiz wv Toyota corolla veya pegeout kolu . bunun hakkında resim ben video varsa yayınlayabilirmiyiz
bende öyle dedimde. ben nasıl para kazanacam dedi. şaka biyana forumda sıfırdan nasıl hazırlanır hepsi tek tek anlatılmıştı. bu işin asıl muciti puntolara ilk yapan alixx nickli arkadaştı. bu konuya bir bak.
https://forum.grandepuntotr.com/kend...ghlight=cruise
ve bu : https://forum.grandepuntotr.com/kend...ghlight=cruise
Takılan kolların herhangi bir fazladan özelliği yok. Normal butonlarla yapılan sistemin kol üzerindeki düğmeler ile yapılması. Seri bağlanan derinçlerin ara noktalarından gerekli ohm değerine göre bağlantı sağlandımı gerisi çok basit. İki tane uctan birisini sigorta panelinin arka kısmında bulunan D soketi elinizle yokladığınızda büyük olan soketin 41 nolu pinine giriş yapacaksınzı diğerinizde direk şseye bağlayın yeter. Multiecuscan programı ile modfiyeli elm yardımı ile Gövde-prxy kısmında menzili aktif edip proxy yaptınızmı işlem tamam.
Çeşitli kol buyon kumanda seçenekleri tamamen sizin yaratıcılığınızla alakalı durum. İsteyen el sensörü bile yapar.
D soketi iç kısımda şöför Sol tarafında olan sigorta kısmında mı resim paylaşa bilir misiniz
Fiat Linea / 1.3 MJ E4 (90PS) Cruise Control Montajı/Aktifleştirme | Mustafa Serhat bu resimde baya güzel bir şeyler anlatılmış puntolar için aynı mıdır bilmiyorum ama adam en ufak ayrıntıya kadar anlatmış.
puntolarla mantık olarak aynı ama mekanik yönden puntolar arası bile farklııklar olmakta. bende tesisat yoktu mesela. işlem yapılması gerekti ve uzun süredir yaptıramadığım işlemi bugün sivas ta yaptırdım. peugeot kolu ile yaptı. telefon şarjım bittiğinden yapma aşamasını çekemedim ancak ince plakaya sanırım 5 direnç var üzerinde, onu ekledi kolla beraber araca tanıtımını yaptı ve çalıştı. hiç bir problem yok ancak uzun yolda dene fırsatım 5 gün sonra olacak, eminim çok şey farkedecek. araçlarda olmazsa olmaz bir parça diye düşünüyorum.
fiyat merak eden arkadaşlar için okadar uğraşması işçilik + kol dahil 300 TL oldu.
orjinal isteyen için ise şöyle fiyat verdi.
Linea Orjinal Ünite ile montaj ve Aktivasyon ücreti 800 TL (Servis parça fiyatı 1700 TL)
Fiorino Orjinal ünite ile montaj ve aktivasyon ücreti 650 TL (servis parça fiyatı 500 TL)
Punto Orjinal ünite ile montaj ve aktivasyon ücreti 600 TL (servis parça fiyatı 893 TL)
Doblo Orjinal ünite ile montaj ve aktivasyon 750 TL (Servis parça fiyatı 1700 TL)
Süleyman bey, CC hayırlı olsun. Montaj yapılırken ustaya sordunuz mu? aracınızda hazır olmayan cc sistemi gerçekten yokmuydu.
puntoların hepsinde genelde tesisat var. Sadece D soketinde pin yerini çoğu kişi karıştırıyor. dış taraftaki 46 nolu pinden geri sayıyorlar ama yanlış tam karşı noktası iç kısmdaki pinden geri sayılması gerekiyor. Bu nedenle çoğu kişi yanlış yapıyor. D soketinde 41 nolu pine bağlantıdan sonra diğer ucu şaseye bağlandımı cruz çalışır. Modifiyeli ELM ile gövde ksımında menzil aktif edilip proxy yapmak yeterli. Diğer direnç devresi seri bağlanan dirençlerle şaseden beyne gerekli voltaj oranını sağlamak. Punto ile Doblolardaki mantık aynı. Lineada ise hem direnç değeri hemde şase değil 12 volt üzerinden beyine pals uygulaması yapılıyor. Burda sadece peguet kolunda yapılan işçilik önemli herhangi bir yanlışta kol çöp oluyor. Diğer bir konuda kolun kapağa montajı kolu japon ve sıcak silikonla kapaga montajını yapıyorlar. Bu çok sağlıklı değil çünkü bu kolun düğmeleri basarken kola yük uyguluyorsunuz. Japon ve sıcak silikon kırılgandır esnemeye gelmez. MEsela ben bu konuda kolu kapağa yerleştirince bir adet samunlu vida atıyorum ama o vidayı atmak beya bir uğraştırıyor. Sonra kolu dışa doğru eğim verip kapağa paralel şekilde iki vida daha atıyorum. Bu şekilde o kolu ordan cıkarmak için kapağı krımak gerekli. oda bilerek yapılacak iş.
çok teşekkür ederim. Allah olmayanlarada nasip etsin. montaj olayı tamda volkanın anlattığı gibi, baya bir uğraş veriyor. tanık olmasa insanın inanası gelmiyor. burda yüzeysel olarak biliyoruz. elimize kolu alır almaz tanıtıp kullanıyoruz sanıyoruz ama hiçte öyle değilmiş. ancak olduktan sonrada herşeye değdi diyoruz. bayramdan sonra mersine döndüğümde işlem gören yerlerinde resmini eklerim.
https://i.hizliresim.com/y3oD2j.jpg
https://i.hizliresim.com/G02JbZ.jpg
uzun yolda ilk denemesini yaptım. sivas mersin arası 500 km. inanın çok rahat ettim. ama şuda varki sağ ayakta boşta kalınca insan ayağını nere koyacağını şaşırıyor :)
105 sabit hız 4.5 litre ortalama yakıt sarfiyatı. 1.3 dizel 75