çok sağol.
seni tlf la rahatsız etme olasılığım fazla.
inş etmemeye çalışırım.
sinyal kolunu ben mi takmaya çalışsam?
yoksa servise mi taktırsam?
Printable View
Rahatsızlık değil elimden geldiğince yardım ederim. Valla fatih bey bence siz takın alt üst kapağı sökmüşsünüz daha önce. Forumda airbag sökmenin yolu fotolu anlatılmış. Ben şöyle bir yol buldum. Bir tane kontrol kaleminin ucunu spiral makinası ile (Avuç taşlama) çatal haline getirdim airbag'i onunla söküyorum ve en fazla 3 dk (fotoğrafını ekledim). Ucuz bir yerdende direksiyonu sökmek için torks anahtarı aldınızmı tamam. Torks anahtarları set halinde ne alırsan 3-5 tl diye ürün satılan yerlerde var. Ama ben bu kadar uğraşamam servis taksın derseniz birşey diyemem.
https://a1303.hizliresim.com/17/2/kpcrd.jpg
Cruse kontrol icin exzaminer smart hd prox hizalama yapmaniz yeterli olacaktir baglanti semasi ise elarn adli italyan bi egitim cd lerinde istediginiz hersey var ama egitim cd si sadece yetkili servislere verilir ve korumali bi cd dir ayrica sinyan kolu kolu icin de ford connet ve focus ses dugmesi takilabilir eger cd doblo g punto tijet bravo alfa lancia fiorino linea multiair tivinair ducato scudo ve diger fiat frofesyonel 1,6 euro 5 motor dahil butun cd ler dil secenegi ile elinde mevcutt ama kopyalama yapilamiyor ama cruse konrol semasini cam scarner ve andiroit olarak atmayi deniyecegim
Cruse kontrol icin exzaminer smart hd prox hizalama yapmaniz yeterli olacaktir baglanti semasi ise elarn adli italyan bi egitim cd lerinde istediginiz hersey var ama egitim cd si sadece yetkili servislere verilir ve korumali bi cd dir ayrica sinyan kolu kolu icin de ford connet ve focus ses dugmesi takilabilir eger cd doblo g punto tijet bravo alfa lancia fiorino linea multiair tivinair ducato scudo ve diger fiat frofesyonel 1,6 euro 5 motor dahil butun cd ler dil secenegi ile elinde mevcutt ama kopyalama yapilamiyor ama cruse konrol semasini cam scarner ve andiroit olarak atmayi deniyecegim
Ford kolunu nasıl monte edeceğiz?
Elern burada mevcut
https://dfiles.eu/files/funynto52
Bsa basacak burayı
Sony Ericsson Xperia Ray cihazından 2 ile gönderildi.
Ford düğmesi nasıl olacak ki çok mantıksız geldi. Sonuçta sinyal kolu tek ve soket de tek...
https://forum.grandepuntotr.com/kend...i-anlatim.html
bu iki konu birbiri ile alakalı. bu başlıkta burda dursun.
cc li sinyal kolunu taktım. direksiyonu taktım, airbag duruyor şimdilik.
elm327 ile araca bağlandım ama body copmutere bağlanamadım.
bir uyarı veriyor ama ne olduğunu anlayamadım.
elm327 anahtar ara yüz bağlantı kablosuna ihtiyacın var gibi bişiiler söylüyor ama ne demek istiyor tam olarak anlayamadım. kaldık öylece. :(
elimdeki elm327 kablosunun ayarlarını değiştirerek ecuyla bağlantı kurdum
boy compiture girdiğimde cc ile alakalı birşey göremedim.
proxy ayarlarında cc var. onu enable yaptım ama birşeylerde yanlış yapıyorum hala ki henüz işim görülmedi.
bu günlük sinyal kolu takmak ve ECU ya girmeyi başarmakla yetineceğim sanırım.
[QUOTEProxy'e girin CC enable yapın, bağlantıyı kesmeden Proxy Aligment yapın.[/QUOTE]
bağlantıyı kesmeden prox aligment yaptım hata veriyor.
muhtemelen sinyal kolunun üstündeki sokette kablo yok,
keşke çıkarmışken baksaydım.
sanırım 8. pimden, ecu nun ordaki soketin 41. pimine kablo çekmek gerekecek
Proxy alligment yaptığınızda 1 hata veriyorsa göstergede lamba olmadığından veriyor. Yani hösterge hatası.. hata ismini yazarsanız daha yardımcı olurız. Öyle olsa bile hız sabitleyicinin çalışması lazım. Denediniz mi hata versede çalıştırmayı?
GT-I9100G cihazımdan 2 ile gönderildi
evet, 2 kez deneme yaptım
40 km hızın üzerine çıkıp çalıştırmayı denedim olmadı.
sinyal konunun üzerindeki 8. pim boşmuş.
yani kablo çekilmesi lazım.
body computerdeki soketin hangi pimine kablo çekiliyordu.
yarın servise ırakcam, ordakiler bilmiyordur, söylersem yaparlar inş.
Şu an evde değilim gittiğimde yardımcı olabilirim e learn cdsinde vardı yanlış hatırlamıyorsam ecu da hangi sokette olduğu. Elinizde varsa bir bakın isterseniz. Bir de sinyal kolunun üzerindeki değil kolun takıldığı araç üzerindeki 8 ve 10 nolu pine bakacaksınız. Dikkatli bakın zor gözüküyor. Dediğim gibi tesisat işini de alix e bir sorun onun da öyle idi...
Benim araç 2007 1.3 dynamic bu araçta oldu. Eğer aynı versiyonsa aracınız ve active değilse olması lazım bir şey atlıyorsunuz...
Bir de servisin birşey çözeceğini sanmıyorum...
Birisi bana mı seslendi :) Murat beyin dediği gibi soketteki 8. Pin ile body computer D soketinin 41. Pin i arasında kablo olması gerekiyor. 10 Nolu pininde kablo var diye düşünüyorum. Gecen elearn dan bakmıştım vardı ama yanlış hatırlamıyorsam 10 ile 34. Pin arasında kablo olması gerekiyor.
Sent my iPhone using
Çalışma tarifi
https://g1303.hizliresim.com/17/5/ks8z6.jpg
D soketi
https://g1303.hizliresim.com/17/5/ks914.jpg
2007 grande punto dinami.
nisan trafiğe çıkışlı.
servise bırakcam.
body computerden 8. yada 10. pine kablo çekerler ve benim işim görülür inş.
allah şimdiden yardımcın olsun umarım olur
servise bıraktım.
bugün dananın kuyruğu koparsa kopar. :)
tmm,
beni iş oldu.
kablo çekmişler.
80 tl aldılar ve hız sabitlemem yapıldı.
benim aracım 2007 dinamik olmasına rağmen kablosu yoktu.
bundan sonra taktıracaklar bu konuya dikkat etsin.
Güle güle kullan. İsteyen herkese her türlü yardımı yaparım problem değil. Şimdi kolu kendim imal etmeye karar verdim bakalım ne olacak gelişmelerden haberdar ederim herkesi. İmal derken kol gibi olmayacak ama fonksiyonları aynı olacak bir şey. Daha çok kumanda gibi düşünüyorum bakalım ne olacak :)
2007 den beri eksiliğini hissettiğim,
fiat a çok kızdığım bu hususta bana yardımcı olan nazilliden ali ve ankaradan beye çok teşekkür ederim. murat ve diğer arkdaşlarında katkısı çok büyük.
forumda katkısı olan herkese tekrar teşekkürler
merhabaAlıntı:
Yakında Blue & Me sistemi ekleyeceğim :) Onuda buralarda paylaşırım. Bu arada aracımda değişik modifikasyonlar var ama bu hariç hiç birini paylaşmadım çünkü basit şeyler. :)
Ambians aydınlatma, kapı altı ışıklandırma, orijinal kolçak montajı, bagajda 12v priz, torpido aydınlatma, arka tavan aydınlatma vs...
Aracım 2008 - Fire Active Dualogıc 1,4 benzinli
Buna Cruise uygulayabilirmisiniz.
Ayrıca şunu sormak istiyorum...
Dualogıc te cruise aldıktan sonra, vitesi otomatik artırıp eksiltiyor mu.
Yazılımda bunu da sağlayabiliyormusunuz?
Duolog ve selespit hiz konrol takilir ve calisir. Hiz artinca vites atar azalinca duser. Fren ve ve gaza basinca devre disi kalir
yolda seyir halinde iken hız sabitleyici acık iken hızınız 40 km ve crus dan hız artırınca hıza göre göre vites degişir ve azaltma yapılınca devre göre düşer
gazdan çekinc cc devreden çıkmıyor!!!
Kımsenın sormadıgı bır soru sorayım du yolda ıyı guzel gıdıyoruz 100-110 km hız ıle onumuzde yokus var burudurumda cc ne yapıyor veya yokus asagı ınıyoruz devredııs kalıyormu yoksa ınerkende cıkarkende 110nu koruyormu , baktıkkı yavaslamamız gerektı ınmemız gereken 90 km hız frene bastıgımızdamı (cok hafıfte olsa) devre dısıkalıyor yoksa herhangı bır hız eksılmesndemı 5-10 km.
frene yada debriyaja dokunduğun an devre dışı kalıyor.
resete bastığın an, ok gibi fırlayıp, ayarlanmış hıza geliyor.
gaza bastığında, sen bastığın kadar hızlanıyor, ama devreden çıkmıyor, sen gazdan ayağını çektiğinde ayarlanmış hıza kadar düşüp, ayarlanmış hızda sabit kalıyor.
artı yönünde kolu ittiğinizde gene ok gibi fırlayıp hızı artırıyor.
eksi yönde kolu ittiğinizde arabanın hızını azaltıyor.
9-10 mart elazığ-adana, adana elazığ seyehatim oldu.
hız sabitlemeyi de denemiş oldum.
ben 85 e ayarladımve maraşa kadar 85 le gittim.
(malatyada altgeçitten geçerken, hızölçer, benim 81 le gittiğimi söyledi ama.)
maraş adana arası otobanda 110 a ayarladım.
2 konuda beni çok şaşırttı ve çok etkiledi.
birincisi:reset tuşuna bastığımda, ayarlnmış hıza o kadar çabuk ve kısa sürede çıkarıyorduki. resmen ok gibi fırlıyor.
yada artı yönünde kolu ittiğimizde o hızlanma çok farkediliyor.
abartıyorum koltuğa yapıştırıyor. bu durum hem beni, hem de eşimi baya şaşırttı.
şimdiye kadar ben hiç o kadar çok gaza basmamışım demekki.
ikincisi:ortalama hızım arttı. bu da yolculuk zamanımı kısattı.
önceleri kendim ayağımda hem 90 basardım.
ortalama hızım genelde 60 olurdu.
hadi 62 olsun ama 65 i görmem imkansızdı.
hız sabitlemede 85 e yarlamama rağmen ortalama hızım 71 oldu.
bu durumda beni çok şaşırttı.
ve çok da hoşuma gitti.
düşünün, yaptığım hız artmamasına rağmen ortalama hızım arttığı için yolculuk sürem kısaldı. bu çok güzel bir durum.
yokuş yukarı asla devirden düşmüyor. 85 e ayarlıysa 85 ten aşşağı inmiyor.
inişlerde de gaz kesiyor.
ama iniş çok dik ise, araç hızlanmaya başlıyor. dik eğimlerde o hızı koruyamıyor, hız artıyor.
yakıt konusuna gelirsek, ben zaten ekonomik kullanan birisiyim.
100 km de 4,5 lt felan yakardım.
hs ile de o civarlarda yaktım.
gaz a basmadan araç sürmek çok konforlu ve rahat.
eşimin önyargısı vardı. "--ben kullanmam onu, güvenemem." diyordu.
o bile çok sevdi.
sık sık uzun yol yapan arkadaşlara mutlaka tavsiye ederim.