Normal sonuçArtan dizel-benzinli araç fiyat farkı ve azalan benzin ve mazot fiyat farklılığı insanları benzinliye (ya da lpg-benzin) yöneltiyor...
Türkiye otomotiv pazarında, ilk dört ayda dizel binek araç satışları yüzde 18 düştü. Dizel araç satışlarının payı yüzde 51'den yüzde 42'ye geriledi.
Haberin devamı...
FiatTR - PuntoTR - GrandePuntoTR - PuntoEvoTR - BravoTR Haber Servisi
www.grandepuntotr.com
www.fiattr.com
Normal sonuçArtan dizel-benzinli araç fiyat farkı ve azalan benzin ve mazot fiyat farklılığı insanları benzinliye (ya da lpg-benzin) yöneltiyor...
Hatırlarmısınız eskiden benzin ile diesel arasındaki farkı yarı yarıyaydı şimdi hemen hemen eşit oldular bu durumda çokta bir cazipliği kalmadıki çok km yapanlar hariç .Zaten bakımlardan bu çıkarıyor![]()
Şu an fark 60 kuruş civarı. Son zamanlarda gittikçe açılıyor fark yine.Vanda eurodizel 2,54 TL benzin 3,18 TL
oo vanda çok pahalı burada 2,27 eurodiesel 2,70 süper benzin 90liraya full depo doldurdum 40 litre felan aldı..
Dizel defteri kapandı ya :=) En azından benim için. Bir sonraki arabam ne olur ne zamana olur o zaman hangi yakıt çıkar Allah büyük...
bence eğer bir insan ömrü yollarda geçmiyorsa,dizel almanın bir avantajı yok.dizel alan ile benzinli alan arasındaki fark.dizel alanlar yakacağı yakıtın parasının 2000-3000 tl peşin ödemiş oluyor.tabi ömrü yolda geçenler için bu fark geçerli deil.ama benzin çok yakıyor deyip iki mesafe arasındaki 50 liralık yakıtın parası çok geliyor.ama bir düşün dizelde bu parayı peşin veriyosun en az 2500 lira...birde bakım masrafı.en iyisi benzinli....yada lpg....dizel benden uzak dursun.
benim için ekonomiden önce performans gelir hiç bir benzinli fiat motoru fiatın herangibir dizel multijet motorunun eline su dökemez... 3 fazla olsun multijet olsun.. ama desenki senin araban ne 1.4 starjet neden puntonun t-jet'ten sonraki en güçlü motoru... bende bir punto hastasıyım demekki neymiş 95hp starjetmiş... birde emotion oldumu deme keyfime...
FIAT BRAVO
MULTİJET 1.6 16V 105HP
***EMOTİON***
2008
LAV KIRMIZI
yaptığın kilometreye bağlı olarak dizel kendini ancak 3-4 yılda amorti ediyor. Zaten insanlar aracını 3-4 yıl kullanıp satıyorlar artık. O zaman bu aradaki farkı peşin olarak bayiye ödemenin gereği var mı? Doğal sonuç...
Orhan Okay
Yaşar Üniversitesi Endüstriyel Tasarım Bölümü Öğretim Üyesi
Takriben diesel araçlar 30 bin km de çıkartıyor aradaki 2-3 bin liralık farkı. Sen 30 bin km yi 1 yılda yaparsan 1 senede çıkartırsın parasını. Diesel araçların pazar payı azalsa da benzinliden daha fazla talep gördüğü de bir gerçek.
1 yılda 30.000 yapılıyorsa o zaten şirket aracıdır, ona dizel elzemdir. Ya da gerçekten hiç üstünden inmiyordur aracının. (bknz: ikinci elde tercih edilmeyen araç tipi) Ay' a falan gidiyordur arada![]()
LPG varken dizelin adı mı kaldı artık? "Efendim dizelin torku yüksek" , yüksek de parası da yüksek abicim yane gerek var. Bi de kamyonet gibi çalışsın tır tır tır tır... Benzinlinin sesi gibi olur mu? AL benzinliyi servisi ucuz, parçası daha ucuz, çok geziyorsan istersen LPG taktır, %40 indir benzin masrafını. Ama dedim ya şirketsen ya da "Aya Seyahat" e ilgi duyuyorsan tabi dizel, kesin dizel hatta... Nükleer enerji bile olur. Bi parça proton, tamam...
Ya şaka bir yana benimde işim evime çok çok uzak ve hergün aracımla gidiyorum işime. Ama almadan hesap kitap biraz matematik. Gerçekten dizele fazladan üstelik peşin olarak verilen paraya değmiyor. O parayla taksit taksit benzin al. aynı hesap... (kendim için konuşuyorum elbette) İstanbul daki işine Van dan gelip giden varsa ben bilemem![]()
Konu orhanokay tarafından (10/05/2009 Saat 00:09 ) değiştirilmiştir.
Orhan Okay
Yaşar Üniversitesi Endüstriyel Tasarım Bölümü Öğretim Üyesi
arkadaşlar son 13 yıldır benzinli araba kullanıyorum...hele son 1-2 sene gına geldi yaw ... çokmu geziyorum ...yoook... ama çok gezmek istiyorum artık..yeter...eurodiesel*le benzin aynı fiyat olsa bile yakıt tüketimi %100 e yakın arkadaşlar ...benzinin zevkini bulamazsın diyorlar ...valla benim asıl niyetim 1,6 mjt 120 bg bravo veya linea idi ... zevk aletleri bunlar işte ...hemde ekonomik aletler...torklu aletler...kriz beni 1,3 mjt e mecbur etti,
olsun inşallah umduğum gibi olur çok gezen az yakan...verdiğim peşin fazla para da umrumda değil her seferinde pompanın başında saç baş yolmaktan iyidir...
ilacınız: LPG
Orhan Okay
Yaşar Üniversitesi Endüstriyel Tasarım Bölümü Öğretim Üyesi
neden??? kaliteli bir sıralı sistem yaklaşık 2000 tl...ve ondan sonra her yıl fenni muayene fln...şuraya giremezsin,gemiye binemezsin gibi olayları naaapçaaz dostum ...örneğin mjt 1,3 motorlar 250 000inde ağır bakıma girerken benzinliler çok daha kısa peryodlarda bu bakımları bir kaç kere görmek zorundalar...hele 16v ise yandınız...
özellikle grande punto modelinde vergi avantajıda var dizellerin...1,4 fire 630 tl gibi değilmi? 1,3 mjt ise nerdeyse yarıyarıya 380 gibi diye hatırlıyorum...az farkmı bu? 250-300 lira en az 2 depo yakıt eder ve 2000 km dir ...toplamda yine ekonomik oluyorlar...bu benzin dizel fiyatı eşit bile olsa...
Buna emin misiniz?
250 bin yapana kadar 90.000 yada 120.000 bakımlarının da ağır olması lazım...
Sonuçta tercih meselesi elbette ama 250in'e kadarki standart bakım paraları dizelin çok daha fazladır...
Dizellerin bu kadar güç vermesi çok yüksek basınçlarda yakıt püskürtebilen enjektörler ve turbo başta olmak üzere pek çok girdiye bağlı...
Günümüzde bir dizel motorun litre başına vereceği güçte benzinli ile kafa kafaya geleceğine eminim...Hatta bu sebeple dizel makinenin çok daha yüksek verime ahip olduğuna da eminim...
Ancak fazla verim beraberinde kısa motor ömrü(daha doğrusu ekonomikmotor ömrü) de getiriyor...
Eski kasa turbosuz bir Mercedes milyon km.lere yaklaşabilirken...Multijetlerde 500 bin km yapılabilmesi efsane olur...
Bir diğer konu da dizel kullanımı biraz daha farklı...Aracınızın uzun ömürlü olmasını istiyorsanız benzinlilerden çok daha fazla dikkat göstermelisiniz...Yakıt alışınızdan , kullanım karakteristiğinize kadar...
Siz "çok gezen az yakan" istiyordunuz ama... "verdiğim peşin fazla para da umrumda değil " vs. deyince tamam dedim para da sorun değilmiş madem... 2000 lira LPG montajı pahalı deyip 4000 - 5000 Lira dizele fazla para veriyorsunuz bunu anlayamadım sadece. + fazla servis ücreti + fazla parça parası aynen onda da var. Üstelik LPG dizelden yine de daha hesaplı.
PS: Otopark vs sorunu konusunda haklısınız.
bi atasözü vardı bununla ilgili ama hatırlayamadım. Herşeyi istiyoruz, en az yaksın, en ucuz olsun, heryere de girebilelim aracımızla. Ama birinden birinde feragat gerekiyor bu ülkede. Herşeyin en pahalısını kullanıyoruz. Benzininde, mazotunda, gazında... Üzgünüm yapacak bişey yok. Nükleere de karşıyız, napıcaz şimdi?
Orhan Okay
Yaşar Üniversitesi Endüstriyel Tasarım Bölümü Öğretim Üyesi
aracı satarken en az 2 000 inini kurtarıyorsun ama...dizelden dolayı...tam altı aydır dizel gp ikinci ele baktım 2008-2009 model ve fiyatlar sıfıra çok yakın...20 000 liradan aşağı gp yok ...ve sıfır 1,3 mjt e karar vermeden önce işin uzmanı taksici esnafı ve tofaş emeklisi teknisyenle fikir alış verişinde bulundum ...250 000 kadar sadece yağ filtresi mazot filtresi polen filtresi hava filtresi......triger zaten yok...allah sıradışı arıza vermesin...tabiii...
satarken 2000 ini kurtarıp alırken 4000 fazla veriyoruz. serviste her daim pahalı. Bunun avantajını anlamadım...
Neyse bu dizel-benzin tartışması bitmez bence. Herkes aracı kullanma oranına göre hesabını yapsın kesesine uygun olanı alsın. Ya da bildik klişelerle hareket etsin. Herkesin seçimi ve tercihi kendine göre en doğrusu olacak nasıl olsa.
Orhan Okay
Yaşar Üniversitesi Endüstriyel Tasarım Bölümü Öğretim Üyesi
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri