kafam karıştı, d2r ampül d2s gibi, tek farkı d2r merceksiz farlar için özel tasarlanmıştır diye biliyorum. yani d2r'da uzun kısa olayı yok. kullandığınız kit'in modeli nedir? incelemek isterim
Printable View
d2r yeni mi çıktı?
fabrikasyon merceksiz xenonlarda kullanılan ampül bi kaç modelde kullanılıyor sanırım (mercedes, honda, volvo v.s.) yanlız araştırdığım kadarıyla dr2 kullanılan farların iç tasarımıda d2r ampüle göre özel tasarlanıyormuş, yani standart halojen farlara takılınca aynı performans alınmıyormuş
D2R benim bildiğim normal tek ampul uzun kısa olayı içindeki bobin gibi bir ufak şey manyetik alan yaratıp çanağın içine çekip bırakıyor uzun olayında.
arkadaşlar tamam haklısınız ama her xenon takan aynı değil sonuçta ayarsız farlar o şekilde rahatsız ediyor ayarı düzgünse bi problem olmuyor biraz sert olmuş bazı laflar sonuçta bizlerdende kullananlar war bende dahil..
bende xenon far mağdurlarındanım.özellikle duble olmayan yollarda dahada büyüyor çile.bazen 400 km'lik yolda sellektör yapmaktan yoruluyorum.yazık günah.arkadaşın ilk mesajda dediği gibi kendimizi bırakalım, can taşıyoruz çoğunlukla.
ayar bambaşka bir olay, ayarsız olduktan sonra orjinal farlarda rahatsız ediyor. ancak çakma zenondaki problem daha farklı o ışık odaklanamadığı için dağı taşı aydınlatıyor ne kadar ayar yaptırsanızda rahatsız eder. ayarsız olursa dahada çok rahatsız eder.
forumda da çok fazla var tabiki kullanan ancak gerçek bu...
Benim aracımda ilk aldığımda xenon vardı... Ama ne yaptıysam ışığım dağılmasını engelleyemedim... Uzun ve kısa hüzmeli farlar tek ampulden çıkıyor olması... Yıllardır tanıdığım bütün servisler h4 te xenon olmaz o kadar büyük reflektörde ışığı toplayamazsın dediler.... Söktürdüm.... Hem kendimin hem başkalarının canını tehlikeye atmaya değmez... Daha önce seat cordoba ve vw caddy de xenon kullanmıştım ve hiç kimseyi rahatsız etmemişti. H7 ampullerde uzunlr ayrı.... Reflektörler çok ufak ayarlaması çok kolay olmuştu.... Yaklaşık iki aracı toplam 3 yıl kullandım... Bir kişi bile sellektör yapmadı....
bende çok düşündüm zenon olayını ama aksesuarcıda satılan çakma xenonlar yerine alırsam mercekli olanlardan alcam veya orjinal farımı modifiye ettircem . başka türlüsü doğan şahinden bi farkı yok zannımca
Şimdi anlamadım? Çakma xenon nedir ? Aracında mercek olmayan çakma xenon mu kullanıyor? Merceksiz xenonlar çakma xenon mu? Mercekli araçlarda kullanılan xenonlar bi-xenon olmasın?
Merceksiz uygulanan ve far reflektörüne uygun olmayıp ışığı dağıtan kitlere çakma xenon kitleri deniliyor.H4 bu konuda en başarısız ampül tipi maalesef.
Bildiğim kadarıyla da angel farlar h1 ampül tipini kullandığından bixenon olmuyor.Ama orjinal fara montajlanan bixenon merceklere ds1 veya ds2 tip kit takılarak en güzel aydınlatma sağlanıyor,far yükseklik ayarı kullanabiliyor.
moderatör arkadaşlardan ricam konuyu kilitlesin..
orjinal olmayan ışıklandırma sistemleriyle ilgili yaşanan haksızlığa dikkat çekmek ti amacım
ama takip ediyorum kusura bakmasın arkadaşlar ama "hangi xenonu kullanıyorsunuz bende ondan alacam a" dönüşmüş
konuyu açarken düşüncem
trafikte arabaların nasıl göründüğü değil; arabaların içindeki insanların "yaşamı" daha önemli olması gerektiğini düşünerek açmıştım...
bir nevi dikkat çekmek ve yanlış-hatalı kullanım yapan arkadaşların kafalarında soru işareti bırakmaktı.. Ama sanırım biraz benim düşündüğümün tersine yol alıyor konu...
Saygısızlık etmek istemem ama "zaten Xenon bana kalırsa yasaklansın" demek yanlış bir istek. Kullanmasını bilmeyenlerin olması yüzünden. Trafikte bir çok insan var araba kullanmasını bilmeyen ve ehliyeti olan... Xenon bana kalırsa doğru kullanımda gece sürüş güvenliğini arttıran bir aydınlatma sistemi.
xenon yasaklansın demiyoruz zaten, seninde bahsettiğin gibi doğru kullanım (bi-xenon veya sadece kısa farda mercekli sistem, far yıkamalı ve otomatik far yükseklik ayarı) olduğu sürece son derece faydalı bir özellik.
eğer far reflektörü d2r için özel dizayn edilmemişse merceksiz fara xenon takanların vakti zamanında (1998-1999) halojen ampüle mavi şapka takanlardan farkı yok gözümde.
ayrıca far yüksekliğini en alt seviyede tutuyorum mantığınıda anlamıyorum, farların amacı ileriyi aydınlatmak değil midir ? ne kadar ileriyi aydınlatırsa tehlikelere karşı o kadar erken tepki vermez miyiz?
Tartışmaya gerek yok arkadaslar arkadasında bahsettıgı gb konu zenonların ınsanları rahatsız etmesınden dolayı yazılmıs bı konudur. ama ayarlı ama ayarsız zenon her daim göz alıyor. en son 2 gun once adamın teki takmış karsıdan gelıyor yolu dahı goremıyorum o derece goz alıyor ve selektoru caktıktan sonra el kol ısaretı yapıp adamı durdurdum bi ton sövdüm saydım basıp gıttı sonra bunlara gerek yok tak sarı ampulu ohh mis ne kımseye zararın olsun nede baska ınsanların hayatını tehlıkeye at bu kadar basıt. anlamıs degılım bu zenon hastalıgı nedir yani hele bide sisleri acıyolar onlarda zenon gelde sövme arkadas.
xenon kesinlikle yasaklatılmalı bencede .gece araba kullanmaktaN nefret ediyom bu yuzden merceklı merceksız anlamam hepsi aynı
Halojen farlı bir aracın merceksiz farına takılan xenon göz alır. Bu göz almayıa azaltmak için kimisi farları en aşağı konuma ayarlıyor. Bu durumda da 1 metre ötenizi görüyorsunuz zaten. Son derece anlamsız bir durum. Bu göz almanın xenon kitin kalitesiyle, ampulün kelviniyle bilmem nesiyle alakası yoktur. Bir far tasarlanırken ampulün far reflektöründe durduğu pozisyona ve ampulün yaydığı ışığın dağılımına göre reflektör vasıtasıyla ışık belli noktalara toplanır. Bu sayede __/ şeklinde bir ışık deseni çıkar. Bu desenin altında kalan kısımda ışık yoğunlaştırılır. Bu sayede karşıdan gelen sürücüler kör olmaz. Aynı zamanda ışık bu desenin altında konsantre olduğu için daha yoğun ve işe yarar bir aydınlatma elde edilir. Xenon ampul taktığınızda ampulün durduğu pozisyon değiştiği ve far reflektörü bu ışığı toplamak için tasarlanmadığı için bu desenin (__/) dışına kaçak ışıklar çıkmaya başlar. Xenon ampul çok daha güçlü olduğu içinde bu kaçak ışıklar göz alır, dağı taşı aydınlatır. Hem karşıdan gelen sürücülerin gözünü alırsınız hem de gösterdiğim desenin altında kalan konsantre ışık azalacağı için kendi görüşünüzü de azaltırsınız. Son derece eşit dağılmış bir aydınlatma yerine bazı yerlerde çok parlak, bazı yerlerde daha az parlak saçma sapan bir aydınlatmaya sahip olursunuz.
Resimlerle açıklamak gerekirse:
Halojen farlara sahip 2 Jeep'ten Sağdakine xenon takılmış. Soldaki standart halojen far.
https://www.oman4x4.com/albums/hid/middle.jpg
Bu da yine halojen farlara sahip bir Dodge Charger'a 8000K xenon takılmasının sonucu. Bahsettiğim __/ deseninin dışına çıkan ışıklar için güzel bir örnek:
https://i44.photobucket.com/albums/f...ID/HIDshot.jpg
Aynı şekilde 96 model bir BMW'ye takılan xenon kit sonucu aydınlatma: __/ deseni nerdeyse kaybolmuş, aydınlatma eşit dağılmamış. Sonuç: Hem göz alan hem de sürücünün kendi görüşünü azaltan bir aydınlatma.
https://assets.pakwheels.com/forums/...s%28com%29.jpg
Halojen fara takılan xenon görüldüğü üzere ne karşıdan gelenler ne de sürücü için faydalı bir şey değil.
Bunun haricinde bir de mercekli farların aydınlatmalarını göstermemin faydası var diye düşünüyorum. Kaliteli bir mercekteki xenon halojenden kat kat iyi olmakla birlikte karşıdan gelen sürücülerin kesinlikle gözünü almaz. Daha kuvvetli ışığıyla hem araç sahibini rahat ettirir, hem de mercek sayesinde karşıdan gelenin gözünü almaz.
Audi A4'ün ışık deseni (Valeo marka mercek kullanıyor. Resimdeki merceğe clear lens takılmış. Dolayısıyla kesilme çizgisi daha net-renkli. Standart Valeo merceğin aydınlatması kesilme çizgisinin netliği hariç aşağı yukarı aynı.):
https://s59.photobucket.com/albums/g.../DSC_5228h.jpg
E46 BMW farının aydınlatma deseni (ZKW marka mercek kullanıyor. Amerikada satılan modeller sanıyorum kendinden clear lensli. Türkiye'de bu kadar net kesilme çizgisi olan araç görmedim.):
https://s59.photobucket.com/albums/g.../DSC_5245h.jpg
Honda S2000 farının aydınlatması (Büyük ihtimalle Koito marka mercek kullanıyor. Ancak Stanley'de olabilir. Hangisi olduğunu tam hatırlayamadım. Clear lens olmadığı için görülebileceği üzere kesilme çizgisi önceki modellere göre çok keskin değil.):
https://s59.photobucket.com/albums/g.../DSC_5222h.jpg
Eski kasalardan birine ait olduğunu tahmin ettiğim Honda Civic OEM halojen farının aydınlatması (Görüldüğü üzere mercekli xenonlardan çok daha fazla kaçak ışığa sahip. Dolayısıyla mercekli farlara göre daha fazla göz alıyor):
https://s59.photobucket.com/albums/g.../DSC_5239h.jpg
Bu gösterdiğim merceklerin tümü D2S ampul kullanıyor. Görüldüğü üzere aydınlatma iyi dağılmış ve kesilme çizgisinin üzerindeki kaçak ışık çok çok az miktarda. Bu yüzden ne karşıdan gelen sürücülerin gözünü alıyor ne de kendi sürücüsüne sıkıntı çıkartıyor. Görüldüğü üzere göz alma durumu standart halojen farlardan bile daha az. D1S-D2S farkını birazdan açacağım başlıkta anlatacağım.
Xenon ile birlikte mercek kullanımının yanı sıra bazı araç üreticileri reflektör tabanlı sistemlere xenon entegre ediyorlar (Son kasadan bir önceki kasa Honda Civic, eski Volvo S60'lar, eski Mercedes S serileri). Bu tarz sistemler için üretilmiş olan ampul tipleri de D1R-D2R diye adlandırılan ampuller. Bu ampullerin cam kısmında siyah bir kaplama-boya bulunur. Bu siyah alan sayesinde ışığın odaklanması kolaylaştırılır. Buna uygun reflektör sayesinde de merceğin başardığı kadar net kesilme çizgileri olmasa da yine net sayılabilecek ışık deseni elde edilir.
Halojen temelli bir fara D1R-D2R ampulü takmayı başarsanız bile aydınlatma yine saçma sapan olacaktır. Çünkü reflektör buna uygun tasarlanmamıştır.
Bu başlıkta yazılan cevapları görünce insanların bir çok yanlış bilgiye sahip olduğunu farkettim. Bu sebeple detaylı bir "Xenon-Mercek ve Genel aydınlatma sistemleri hakkında bilinmesi gerekenler" tarzında bir başlık açacağım.
H4 ampul kullanan Punto'ya mercek olmadan (ki zaten mercek olamaz. D2R ampul merceksiz kullanılmak için tasarlanmış bir ampul) D2R ampul takmayı nasıl becerdiğinizi merak ediyorum. Taksanız bile uzun far olarak ne kullanıyorsunuz? D2R tek flamanlı bir ampul. Tek başına "uzun" kabiliyeti yok.
Yazılarımda isim vermedim zaten aşağıdaki alıntıda yasaklansın diyerek başlık açan abimiz ve ona katılanların alıntısı
Demekki yasaklansın diyen varmış.
hiç gerek yok dikiz aynasının altındaki mandalı arkaya ittirin aynanız kararmış olacaktır. Böylece sürüş güvenliğinizi tehlikeye atmamış olursunuz.
Deniz evet benimkisi d2r değilmiş. Gerçekten faydalı bilgiler. Paylaşımın için saol Deniz
bugun arkadaşım muayene için tuvturkteydi xenon oldugu için far yükseklik ayarı çalışmasına ragmen agır kusurlu olarak muayeneden geçmemiş... xenonlu olan herkese iş çıktı :)
Bu da benım Evo nun xenon aydınlatması
https://i1108.photobucket.com/albums...4/IMG_0341.jpg
anladım bizde bixenon yok paşa paşa kendi ampullerimizi takıcaz muayene zamanı.. xenon tesisatına bişi denmez sanırım cünkü öbür türlü tamponu söktürmekte gerekicek...
ohh beee
dedirten bi haber..
“xenon far”lara sahip araçların “ağır kusurlu” kabul edileceği ve muayeneden geçemeyeceği bildirildi.
TÜVTURK İş Geliştirme ve İletişim Direktörü Koray Özcan, xenon (gaz deşarjlı) farların daha iyi görebilmek için gün ışığına yakın bir ışık veren aydınlatma sistemi olduğunu söyledi. Bazı araçların, fabrika çıkışından itibaren bu tür farlara sahip olduğunu anlatan Özcan, şöyle konuştu: “Orijinal olmayan ve daha sonra yedek parça şeklinde alınarak monte edilen xenon farkların takıldığı araçlarda otomatik far yükseklik ayarlayıcısı bulunmamaktadır. Bu durum, karşı yönden gelen sürücülerin görüşünü engellediği için tehlike oluşturuyor. Bu durum, 15 Ocak tarihine kadar hafif kusur olarak muayene raporuna yansımaktaydı. Ancak Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nca trafik güvenliği açısında tehlike yaratması nedeniyle gerekli değişiklik yapıldı.
Kaynak: "Xenon far" kullanıcıları dikkat
Gerçi bizim milletimiz muayene ye giderken ilkyardım çantasını emanet bulduğu gibi, farları da sök tak yapacaktır...
ama bu haber daha sonraki adım için bence olumlu ama yetersiz..
Hükümet bu muayene işini TÜV e vererek avrupa standartını yakaladık zannediyorda acaba yollarda avrupa standartımı? Ankarada yaklaşık 40km lik yolun yaklasık 25km sini kapkaranlık yolda sürdürüyorum (samsun yolu ankara - Elmadağ arası) yola avrupa standartı getirsin yeterli aydınlatma sağlansın xenonlarımı sökmezsem adam değilim!