Alıntı StrawBeeRy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
şu cümlenize katılmam söz konu olamaz yolda mükemmel tutunma sizce orjinal 185/65/15 demi olur yoksa 205/45/17 demi olur? bu sorunun doğru cevabı diğer söylediklerinizlede alakalı

Şöyle cevaplayayım : Benim aracımın teknik özellikleri ve performansı düşünüldüğünde bahsedilen ilk ebat mükemmel tutuşu sağlar. 205/45/17 ebat 77hp'lik bir araca göre değil. Bizim araçların sadece kasaları aynı unutmayın Yani lastik ebatı genişledikçe yol tutuşu artar ifadesini doğru bulmuyorum aksine geniş taban lastik yol tutuşunu azaltıp defransiyele fazladan yük binmesine sebep olur. bunu teknik olarak şöyle açıklayabilirim lastik tabanı genişlediğinde aracın ağırlığı sabit kalacağından genişleyen yüzeyin birim miktarına düşecek olan ağırlık azalacağı için yere basma kuvveti azalacak, böylece araç yere daha az basacak bu da tutunmayı zayıflatacak. Düşün ki aracın ağırlığı 1200kg olsun, 175 tabanlı bir lastiğin yere bastığı alanı 10cm2 185 tabanlı lastiğinde yere basan alanı 12cm2 olsun, şimdi bu durumda 175 tabanlı lastiğin cm2'sine 120kg 185 tabanlı lastiğin cm2'sine 100kg ağırlık biniyor, bu durumda hangisi yere daha sıkı basar, tabiki üzerinde daha fazla ağırlık olan

Benden bu kadar İyi forumlar, iyi geceler