43 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: 1.3 multijet Grande Punto'ya 205-45-17 lastik???

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Kendi isteğiyle forumdan uzaklaştırılmıştır. Misafir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/07/2010
    Mesajlar
    0
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 660

    Standart

    Aracın üzerindekinden farklı ebatta lastik ve jant kullanımlarını güvenli bulmuyorum. Kendi belırledıgımız bır ebatta lastık takmamız neticesinde ağırlık merkezinin yerden yüksekliğini degiştiririz. Bu da aracın yol tutusunda ciddi problemler doğurabilir.

    Diğer konu olan nitrojen gazının lastiklerde kullanımına gelince; normal hava karışımına kıyasla daha az yoğunlaşan bir gaz olduğu için lastiklerimizin kullanım ömrünü uzattığı bir gerçek. Bir de daha az genleştiğinden lastikteki basınç değişimleri de en aza indirgenmiş oluyor. Böylelikle daha düzgün aşınma meydana geliyor.

  2. #2
    Mert Sözge
    Yıllanmış Moderatör StrawBeeRy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/08/2009
    Yaş
    32
    Mesajlar
    13.773
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 3539

    Standart

    Alıntı AMARILLO Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aracın üzerindekinden farklı ebatta lastik ve jant kullanımlarını güvenli bulmuyorum. Kendi belırledıgımız bır ebatta lastık takmamız neticesinde ağırlık merkezinin yerden yüksekliğini degiştiririz. Bu da aracın yol tutusunda ciddi problemler doğurabilir.

    Diğer konu olan nitrojen gazının lastiklerde kullanımına gelince; normal hava karışımına kıyasla daha az yoğunlaşan bir gaz olduğu için lastiklerimizin kullanım ömrünü uzattığı bir gerçek. Bir de daha az genleştiğinden lastikteki basınç değişimleri de en aza indirgenmiş oluyor. Böylelikle daha düzgün aşınma meydana geliyor.
    ama t-jetler fabrika çıkışı 205 tabanla çıkıyor biz takınca olmuyormu

  3. #3
    Kendi isteğiyle forumdan uzaklaştırılmıştır. Misafir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/07/2010
    Mesajlar
    0
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 660

    Standart

    Alıntı StrawBeeRy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ama t-jetler fabrika çıkışı 205 tabanla çıkıyor biz takınca olmuyormu

    Benim arabam t-jet değil

    Şaka bi yana ben genel bir söylemde bulundum. Modifiyeyi seven bir milletiz bilirsiniz

  4. #4
    Mert Sözge
    Yıllanmış Moderatör StrawBeeRy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/08/2009
    Yaş
    32
    Mesajlar
    13.773
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 3539

    Standart

    Alıntı AMARILLO Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benim arabam t-jet değil

    Şaka bi yana ben genel bir söylemde bulundum. Modifiyeyi seven bir milletiz bilirsiniz
    farketmez sonuçta oda aynı kasa sadece motoru farklı ve dışarıdan bakıldığında farklı bir yanı varmı yok o zaman takabiliriz hatta kimi 215 taban takıyor yani ne kadar geniş taban o kadar yol tutuşu performans kaybı

  5. #5
    Kendi isteğiyle forumdan uzaklaştırılmıştır. Misafir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/07/2010
    Mesajlar
    0
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 660

    Standart

    Alıntı StrawBeeRy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    farketmez sonuçta oda aynı kasa sadece motoru farklı ve dışarıdan bakıldığında farklı bir yanı varmı yok o zaman takabiliriz hatta kimi 215 taban takıyor yani ne kadar geniş taban o kadar yol tutuşu performans kaybı

    Orijinal lastik araç ve lastik üreticisi firmaların ortaklaşa çalışarak, tüm koşullarda, araçtan en iyi performansı aldıkları lastiktir. Yine orijinal lastik; yolda mükemmel tutunma sağlayarak, aracın tasarım hızına ve yükün hareket halinde araç üzerindeki dağılımına en iyi uyum sağlayan lastiktir.Yaniiiii ; araçla yol temasını sağlayan tek eleman lastik olduğu için ben bu tarz değişimleri doğru bulmuyorum Lastik ölçüsü, servis tanımlamaları (yük indeksi ve hız sembolü) ve şişirme basıncı, bunların hepsi karşılıklı etkileşim içinde olan bir bütünü temsil eder. Bütünü oluşturan bu faktörlerden herhangi birisi değiştirildiğinde, lastiğin araç altında vereceği performans da olumsuz yönde etkilenir.

  6. #6
    Mert Sözge
    Yıllanmış Moderatör StrawBeeRy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/08/2009
    Yaş
    32
    Mesajlar
    13.773
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 3539

    Standart

    Alıntı AMARILLO Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Orijinal lastik araç ve lastik üreticisi firmaların ortaklaşa çalışarak, tüm koşullarda, araçtan en iyi performansı aldıkları lastiktir. Yine orijinal lastik; yolda mükemmel tutunma sağlayarak, aracın tasarım hızına ve yükün hareket halinde araç üzerindeki dağılımına en iyi uyum sağlayan lastiktir.Yaniiiii ; araçla yol temasını sağlayan tek eleman lastik olduğu için ben bu tarz değişimleri doğru bulmuyorum Lastik ölçüsü, servis tanımlamaları (yük indeksi ve hız sembolü) ve şişirme basıncı, bunların hepsi karşılıklı etkileşim içinde olan bir bütünü temsil eder. Bütünü oluşturan bu faktörlerden herhangi birisi değiştirildiğinde, lastiğin araç altında vereceği performans da olumsuz yönde etkilenir.
    şu cümlenize katılmam söz konu olamaz yolda mükemmel tutunma sizce orjinal 185/65/15 demi olur yoksa 205/45/17 demi olur? bu sorunun doğru cevabı diğer söylediklerinizlede alakalı

  7. #7
    Kendi isteğiyle forumdan uzaklaştırılmıştır. Misafir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/07/2010
    Mesajlar
    0
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 660

    Standart

    Alıntı StrawBeeRy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şu cümlenize katılmam söz konu olamaz yolda mükemmel tutunma sizce orjinal 185/65/15 demi olur yoksa 205/45/17 demi olur? bu sorunun doğru cevabı diğer söylediklerinizlede alakalı

    Şöyle cevaplayayım : Benim aracımın teknik özellikleri ve performansı düşünüldüğünde bahsedilen ilk ebat mükemmel tutuşu sağlar. 205/45/17 ebat 77hp'lik bir araca göre değil. Bizim araçların sadece kasaları aynı unutmayın Yani lastik ebatı genişledikçe yol tutuşu artar ifadesini doğru bulmuyorum aksine geniş taban lastik yol tutuşunu azaltıp defransiyele fazladan yük binmesine sebep olur. bunu teknik olarak şöyle açıklayabilirim lastik tabanı genişlediğinde aracın ağırlığı sabit kalacağından genişleyen yüzeyin birim miktarına düşecek olan ağırlık azalacağı için yere basma kuvveti azalacak, böylece araç yere daha az basacak bu da tutunmayı zayıflatacak. Düşün ki aracın ağırlığı 1200kg olsun, 175 tabanlı bir lastiğin yere bastığı alanı 10cm2 185 tabanlı lastiğinde yere basan alanı 12cm2 olsun, şimdi bu durumda 175 tabanlı lastiğin cm2'sine 120kg 185 tabanlı lastiğin cm2'sine 100kg ağırlık biniyor, bu durumda hangisi yere daha sıkı basar, tabiki üzerinde daha fazla ağırlık olan

    Benden bu kadar İyi forumlar, iyi geceler

  8. #8
    İhsan ERTUĞ TURAN
    puntoturbom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/08/2010
    Mesajlar
    215
    Nereden
    Hatay
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    07 BHD 66
    Edilen teşekkür: 57

    Standart

    Alıntı StrawBeeRy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    farketmez sonuçta oda aynı kasa sadece motoru farklı ve dışarıdan bakıldığında farklı bir yanı varmı yok o zaman takabiliriz hatta kimi 215 taban takıyor yani ne kadar geniş taban o kadar yol tutuşu performans kaybı
    Kumho yu uzun araştırmalar sonucu keşfettim (fiyat-fayda endeksine göre) diyebilirim.Fabrika çıkış lastiklerinden (bri_potenza) çok daha sessiz ve yumuşak .Amerika daki testlerde 5 üzerinden 4.6 puan alan tek lastik.
    https://www.lastiktestleri.com/Tyres...20%20%28BSW%29


Benzer Konular

  1. Grande Punto'ya ait tüm aksesuarlar ve fiyatları
    dmRy tarafından Modifiye forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 66
    Son Mesaj: 04/03/2019, 14:05
  2. Evo spor yay Grande Punto'ya uyar mı?
    enginbozan tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 10/11/2012, 01:35
  3. Grande Punto'ya dönüş
    ydemir87 tarafından İlanlar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 05/09/2010, 02:31
  4. Grande Punto'ya Blow Off Takılabilir mi?
    smh09 tarafından Modifiye forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 23/05/2009, 17:48
  5. Grande Punto'ya En Çok Yakışan Jant hangisi?
    viper tarafından Görsel modifikasyon forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 48
    Son Mesaj: 06/07/2008, 04:45

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


1.3 multijet Grande Punto'ya 205-45-17 lastik??? Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com