43 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: 1.3 multijet Grande Punto'ya 205-45-17 lastik???

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Kendi isteğiyle forumdan uzaklaştırılmıştır. Misafir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/07/2010
    Mesajlar
    0
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 660

    Standart

    Alıntı StrawBeeRy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    farketmez sonuçta oda aynı kasa sadece motoru farklı ve dışarıdan bakıldığında farklı bir yanı varmı yok o zaman takabiliriz hatta kimi 215 taban takıyor yani ne kadar geniş taban o kadar yol tutuşu performans kaybı

    Orijinal lastik araç ve lastik üreticisi firmaların ortaklaşa çalışarak, tüm koşullarda, araçtan en iyi performansı aldıkları lastiktir. Yine orijinal lastik; yolda mükemmel tutunma sağlayarak, aracın tasarım hızına ve yükün hareket halinde araç üzerindeki dağılımına en iyi uyum sağlayan lastiktir.Yaniiiii ; araçla yol temasını sağlayan tek eleman lastik olduğu için ben bu tarz değişimleri doğru bulmuyorum Lastik ölçüsü, servis tanımlamaları (yük indeksi ve hız sembolü) ve şişirme basıncı, bunların hepsi karşılıklı etkileşim içinde olan bir bütünü temsil eder. Bütünü oluşturan bu faktörlerden herhangi birisi değiştirildiğinde, lastiğin araç altında vereceği performans da olumsuz yönde etkilenir.

  2. #2
    Mert Sözge
    Yıllanmış Moderatör StrawBeeRy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/08/2009
    Yaş
    32
    Mesajlar
    13.773
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 3539

    Standart

    Alıntı AMARILLO Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Orijinal lastik araç ve lastik üreticisi firmaların ortaklaşa çalışarak, tüm koşullarda, araçtan en iyi performansı aldıkları lastiktir. Yine orijinal lastik; yolda mükemmel tutunma sağlayarak, aracın tasarım hızına ve yükün hareket halinde araç üzerindeki dağılımına en iyi uyum sağlayan lastiktir.Yaniiiii ; araçla yol temasını sağlayan tek eleman lastik olduğu için ben bu tarz değişimleri doğru bulmuyorum Lastik ölçüsü, servis tanımlamaları (yük indeksi ve hız sembolü) ve şişirme basıncı, bunların hepsi karşılıklı etkileşim içinde olan bir bütünü temsil eder. Bütünü oluşturan bu faktörlerden herhangi birisi değiştirildiğinde, lastiğin araç altında vereceği performans da olumsuz yönde etkilenir.
    şu cümlenize katılmam söz konu olamaz yolda mükemmel tutunma sizce orjinal 185/65/15 demi olur yoksa 205/45/17 demi olur? bu sorunun doğru cevabı diğer söylediklerinizlede alakalı

  3. #3
    Kendi isteğiyle forumdan uzaklaştırılmıştır. Misafir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/07/2010
    Mesajlar
    0
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 660

    Standart

    Alıntı StrawBeeRy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şu cümlenize katılmam söz konu olamaz yolda mükemmel tutunma sizce orjinal 185/65/15 demi olur yoksa 205/45/17 demi olur? bu sorunun doğru cevabı diğer söylediklerinizlede alakalı

    Şöyle cevaplayayım : Benim aracımın teknik özellikleri ve performansı düşünüldüğünde bahsedilen ilk ebat mükemmel tutuşu sağlar. 205/45/17 ebat 77hp'lik bir araca göre değil. Bizim araçların sadece kasaları aynı unutmayın Yani lastik ebatı genişledikçe yol tutuşu artar ifadesini doğru bulmuyorum aksine geniş taban lastik yol tutuşunu azaltıp defransiyele fazladan yük binmesine sebep olur. bunu teknik olarak şöyle açıklayabilirim lastik tabanı genişlediğinde aracın ağırlığı sabit kalacağından genişleyen yüzeyin birim miktarına düşecek olan ağırlık azalacağı için yere basma kuvveti azalacak, böylece araç yere daha az basacak bu da tutunmayı zayıflatacak. Düşün ki aracın ağırlığı 1200kg olsun, 175 tabanlı bir lastiğin yere bastığı alanı 10cm2 185 tabanlı lastiğinde yere basan alanı 12cm2 olsun, şimdi bu durumda 175 tabanlı lastiğin cm2'sine 120kg 185 tabanlı lastiğin cm2'sine 100kg ağırlık biniyor, bu durumda hangisi yere daha sıkı basar, tabiki üzerinde daha fazla ağırlık olan

    Benden bu kadar İyi forumlar, iyi geceler

  4. #4
    Mert Sözge
    Yıllanmış Moderatör StrawBeeRy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/08/2009
    Yaş
    32
    Mesajlar
    13.773
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 3539

    Standart

    Alıntı AMARILLO Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şöyle cevaplayayım : Benim aracımın teknik özellikleri ve performansı düşünüldüğünde bahsedilen ilk ebat mükemmel tutuşu sağlar. 205/45/17 ebat 77hp'lik bir araca göre değil. Bizim araçların sadece kasaları aynı unutmayın Yani lastik ebatı genişledikçe yol tutuşu artar ifadesini doğru bulmuyorum aksine geniş taban lastik yol tutuşunu azaltıp defransiyele fazladan yük binmesine sebep olur. bunu teknik olarak şöyle açıklayabilirim lastik tabanı genişlediğinde aracın ağırlığı sabit kalacağından genişleyen yüzeyin birim miktarına düşecek olan ağırlık azalacağı için yere basma kuvveti azalacak, böylece araç yere daha az basacak bu da tutunmayı zayıflatacak. Düşün ki aracın ağırlığı 1200kg olsun, 175 tabanlı bir lastiğin yere bastığı alanı 10cm2 185 tabanlı lastiğinde yere basan alanı 12cm2 olsun, şimdi bu durumda 175 tabanlı lastiğin cm2'sine 120kg 185 tabanlı lastiğin cm2'sine 100kg ağırlık biniyor, bu durumda hangisi yere daha sıkı basar, tabiki üzerinde daha fazla ağırlık olan

    Benden bu kadar İyi forumlar, iyi geceler
    peki öyle olsun

  5. #5
    Kendi isteğiyle forumdan uzaklaştırılmıştır. Misafir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/07/2010
    Mesajlar
    0
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 660

    Standart

    Alıntı StrawBeeRy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki öyle olsun

  6. #6
    Murat Gürakan
    varmı denemek isteyen :) Murat Gürakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/11/2009
    Mesajlar
    934
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 354

    Standart

    Alıntı AMARILLO Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şöyle cevaplayayım : Benim aracımın teknik özellikleri ve performansı düşünüldüğünde bahsedilen ilk ebat mükemmel tutuşu sağlar. 205/45/17 ebat 77hp'lik bir araca göre değil. Bizim araçların sadece kasaları aynı unutmayın Yani lastik ebatı genişledikçe yol tutuşu artar ifadesini doğru bulmuyorum aksine geniş taban lastik yol tutuşunu azaltıp defransiyele fazladan yük binmesine sebep olur. bunu teknik olarak şöyle açıklayabilirim lastik tabanı genişlediğinde aracın ağırlığı sabit kalacağından genişleyen yüzeyin birim miktarına düşecek olan ağırlık azalacağı için yere basma kuvveti azalacak, böylece araç yere daha az basacak bu da tutunmayı zayıflatacak. Düşün ki aracın ağırlığı 1200kg olsun, 175 tabanlı bir lastiğin yere bastığı alanı 10cm2 185 tabanlı lastiğinde yere basan alanı 12cm2 olsun, şimdi bu durumda 175 tabanlı lastiğin cm2'sine 120kg 185 tabanlı lastiğin cm2'sine 100kg ağırlık biniyor, bu durumda hangisi yere daha sıkı basar, tabiki üzerinde daha fazla ağırlık olan

    Benden bu kadar İyi forumlar, iyi geceler


    Sizin dediğiniz kalkışta ve düz yolda mantıklıdır. Sözlerinizden anlaşılıyorki çok fazla irdelemeden verdiniz örnekleri. Siz vireja giridğinizde makasa girdiğiniz yani yanal kuvvete bindiğinizde arabanın ağırlığıyla oluşan kuvvete ek olarak merkez kaçtan dolayı aracın belli yöne savrulma isteğiyle beraber ağırlık merkezinin bu yöne eğilmesiyle lastiklere basan ağırlık/yük artar. Burda araba 1000kg de olsa 1300 kg de olsa yanal kuvvete bindiğinde ağırlık merkezinindede değişmesiyle her iki araçtada atıyorum sağ lastiklere binen kuvvet orjinale göre 500 e kg artacaktır. aradaki 300 kg farkı inanılmaz bir düşüse uğrayacaktır. afif araba daha az dışa kayma eğilimi gösterirken ağırı daha fazla ister ( Aynı yürüre sahp aynı lastiğe sahip fakat tek farkın ağırlık olduğu iki aracı kıyaslıyorum )
    Şimdi yere binen kuvveti anladığımıza göre sürtünem işine geçelim...
    Sürtünem kuvveti merkezkaçtan dolayı dışa doğru olacaktır. Araç kendini dışarı doğru çekmekte şu anda. Bunu tutacak olan kuvvette lastik tabanına binen kuvvet ve lastiğin oluşturduğu sürtünme kuvveti ile oluşan ters kuvvettir. Bu kuvvet dışa çekenden az olduğu taktirde dışa kayma yaşanır....
    Şimdi bu iki etmeni inceleyelim...
    Dışa yanal sürtünme : LAstik hamuru ve tabam genişliği ile iligilidir.
    kuvvet : Lastiklere binen ağırlıkla ilgilidir.
    -----
    Yani siz direksiyonu çevirdiğinizde aracın sizi dışa çekmesini engellerken bu kuvveti absorbe edecek olan kuvvet zaten aracın ağırlık merkezini düşüüşü ve lastik tabanından geliyor. Burdanda umarım yeterince açıklamışımdır lastik tabanı büyütürseniz arabayıda biraz aşşağı çekerseniz ( ağırlık merkezi çok dışarı gelirse bu kuvvet lastik yönünde değilde sizi dışarı çeken kuvvete yardım etcek karaktere bürünür ) o kadar iyi yol tutarsınız...
    Konu Murat Gürakan tarafından (17/10/2010 Saat 04:39 ) değiştirilmiştir.

  7. Bu mesajı için 4 kişi Murat Gürakan'ye teşekkür etti:


  8. #7
    sakin karadas
    sakinkaradas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/03/2010
    Yaş
    44
    Mesajlar
    718
    Nereden
    Çorum
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 141

    Standart

    Alıntı Murat Gürakan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sizin dediğiniz kalkışta ve düz yolda mantıklıdır. Sözlerinizden anlaşılıyorki çok fazla irdelemeden verdiniz örnekleri. Siz vireja giridğinizde makasa girdiğiniz yani yanal kuvvete bindiğinizde arabanın ağırlığıyla oluşan kuvvete ek olarak merkez kaçtan dolayı aracın belli yöne savrulma isteğiyle beraber ağırlık merkezinin bu yöne eğilmesiyle lastiklere basan ağırlık/yük artar. Burda araba 1000kg de olsa 1300 kg de olsa yanal kuvvete bindiğinde ağırlık merkezinindede değişmesiyle her iki araçtada atıyorum sağ lastiklere binen kuvvet orjinale göre 500 e kg artacaktır. aradaki 300 kg farkı inanılmaz bir düşüse uğrayacaktır. afif araba daha az dışa kayma eğilimi gösterirken ağırı daha fazla ister ( Aynı yürüre sahp aynı lastiğe sahip fakat tek farkın ağırlık olduğu iki aracı kıyaslıyorum )
    Şimdi yere binen kuvveti anladığımıza göre sürtünem işine geçelim...
    Sürtünem kuvveti merkezkaçtan dolayı dışa doğru olacaktır. Araç kendini dışarı doğru çekmekte şu anda. Bunu tutacak olan kuvvette lastik tabanına binen kuvvet ve lastiğin oluşturduğu sürtünme kuvveti ile oluşan ters kuvvettir. Bu kuvvet dışa çekenden az olduğu taktirde dışa kayma yaşanır....
    Şimdi bu iki etmeni inceleyelim...
    Dışa yanal sürtünme : LAstik hamuru ve tabam genişliği ile iligilidir.
    kuvvet : Lastiklere binen ağırlıkla ilgilidir.
    -----
    Yani siz direksiyonu çevirdiğinizde aracın sizi dışa çekmesini engellerken bu kuvveti absorbe edecek olan kuvvet zaten aracın ağırlık merkezini düşüüşü ve lastik tabanından geliyor. Burdanda umarım yeterince açıklamışımdır lastik tabanı büyütürseniz arabayıda biraz aşşağı çekerseniz ( ağırlık merkezi çok dışarı gelirse bu kuvvet lastik yönünde değilde sizi dışarı çeken kuvvete yardım etcek karaktere bürünür ) o kadar iyi yol tutarsınız...
    iş te bu konuda haklısın kardeş.2 gündür bu olayı anlatmaya çalışıyorum.ama sürekli farklı bir bakış açısı.lütfen polemik konusu yapmayalım.

  9. #8
    İlkem Demirtaş
    aNti Depresan. ilkemdemirtas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/10/2010
    Yaş
    41
    Mesajlar
    54
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 14

    Standart

    Alıntı Murat Gürakan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sizin dediğiniz kalkışta ve düz yolda mantıklıdır. Sözlerinizden anlaşılıyorki çok fazla irdelemeden verdiniz örnekleri. Siz vireja giridğinizde makasa girdiğiniz yani yanal kuvvete bindiğinizde arabanın ağırlığıyla oluşan kuvvete ek olarak merkez kaçtan dolayı aracın belli yöne savrulma isteğiyle beraber ağırlık merkezinin bu yöne eğilmesiyle lastiklere basan ağırlık/yük artar. Burda araba 1000kg de olsa 1300 kg de olsa yanal kuvvete bindiğinde ağırlık merkezinindede değişmesiyle her iki araçtada atıyorum sağ lastiklere binen kuvvet orjinale göre 500 e kg artacaktır. aradaki 300 kg farkı inanılmaz bir düşüse uğrayacaktır. afif araba daha az dışa kayma eğilimi gösterirken ağırı daha fazla ister ( Aynı yürüre sahp aynı lastiğe sahip fakat tek farkın ağırlık olduğu iki aracı kıyaslıyorum )
    Şimdi yere binen kuvveti anladığımıza göre sürtünem işine geçelim...
    Sürtünem kuvveti merkezkaçtan dolayı dışa doğru olacaktır. Araç kendini dışarı doğru çekmekte şu anda. Bunu tutacak olan kuvvette lastik tabanına binen kuvvet ve lastiğin oluşturduğu sürtünme kuvveti ile oluşan ters kuvvettir. Bu kuvvet dışa çekenden az olduğu taktirde dışa kayma yaşanır....
    Şimdi bu iki etmeni inceleyelim...
    Dışa yanal sürtünme : LAstik hamuru ve tabam genişliği ile iligilidir.
    kuvvet : Lastiklere binen ağırlıkla ilgilidir.
    -----
    Yani siz direksiyonu çevirdiğinizde aracın sizi dışa çekmesini engellerken bu kuvveti absorbe edecek olan kuvvet zaten aracın ağırlık merkezini düşüüşü ve lastik tabanından geliyor. Burdanda umarım yeterince açıklamışımdır lastik tabanı büyütürseniz arabayıda biraz aşşağı çekerseniz ( ağırlık merkezi çok dışarı gelirse bu kuvvet lastik yönünde değilde sizi dışarı çeken kuvvete yardım etcek karaktere bürünür ) o kadar iyi yol tutarsınız...
    Aynen Eski arabamda 225 / 45 / 17 kullanıyordum. 3,5cm spor yay vardı ve virajlarda hiç tırsmıyordum...

Benzer Konular

  1. Grande Punto'ya ait tüm aksesuarlar ve fiyatları
    dmRy tarafından Modifiye forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 66
    Son Mesaj: 04/03/2019, 14:05
  2. Evo spor yay Grande Punto'ya uyar mı?
    enginbozan tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 10/11/2012, 01:35
  3. Grande Punto'ya dönüş
    ydemir87 tarafından İlanlar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 05/09/2010, 02:31
  4. Grande Punto'ya Blow Off Takılabilir mi?
    smh09 tarafından Modifiye forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 23/05/2009, 17:48
  5. Grande Punto'ya En Çok Yakışan Jant hangisi?
    viper tarafından Görsel modifikasyon forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 48
    Son Mesaj: 06/07/2008, 04:45

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


1.3 multijet Grande Punto'ya 205-45-17 lastik??? Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com