Pazarlama oyununun bu evresi piyasada sadece bir tane cozum bulundugu muddetce gecerlidir. Ancak, bir markanin sartnamesini sadece bir yag imalatcisi saglayabilecektir gibi bir kisitlama da olmadigindan [zaten aksi ticari rekabet etigine aykiri olur] ikinci, ucuncu, dorduncu yag imalatcisi da ayni sartnamedeki urunu pazara sundukca bu tekel ortadan kalkmis oluyor.
Ornegin FIAT 9.55535-N2'nin halihazirdaki tek imalatcisi Selenia degildir. Diger markalar da bu formulasyona uygun urunleri icin FIAT onayini alabiliyorlar [ayni MAN, MB, GM, VW orneklerinde oldugu gibi]. Ancak bizim karsi karsiya oldugumuz hadise, alternatif urunlerin piyasada 9.55535-N2 sartnamesiyle erisilebilir olup olmadiklari. Eger ulkemiz piyasasinda bu tip urunlere denk gelirseniz, burada da paylasabiliriz ki nelerin cozum olup olmadigini birlikte gorelim.
Diger yandan, FIAT'in "bu motor bundan baska yag ile calismaz" gibi bir yaklasimdan ziyade; onerilen yaglarin API-ACEA muadillerinin de kullanilabilecegini zaten el kitaplari da dahil belirttiginden onceki mesajlarda bahsetmistim. Burada yine ince nokta, her ACEA-API damgasi tasiyan yagin uygun olmadigi, sadece ilgili sarnameye karsilik gelen [ornegin ACEA B4/A3 veya API CF/SL ...] yagin kullanilabilecegidir. ACEA ve API bazinda FIAT motorlarda kullanilabilecek bircok urun ulkemiz piyasasinda mevcuttur.
Ancak dizel yaglar icin cok ucuz cozumler beklemek pek mumkun olmuyor, cunku istenilen sartnamelere karsilik gelen urunler [sentetik de olmasiyla] en pahali olanlara denk geliyor.
Yer imleri