Alıntı mucar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Eskiden kontak her kapatılıp açıldığında S&S aktif hale geliyordu. Daha sonra bir güncelleme ile bu kaldırıldı. Artık kontak kapatılmadan önce hangi durumdaysa kontak açıldıktan sonra da o durumda oluyor. Sensör arızası vs. olursa da ışık yanıyor fakat bu durumda yol bilgisayarında da "S&S devre dışı" mesajı çıkıyor.

Yüksek ihtimalle aracınızdaki yazılım güncel, sizden önceki kişi düğmeye basarak kapatmış ve yazılım güncel olduğu için öyle kapalı kalmış.

S&S hakkında da bilgi vereyim. Pek çok şart bir araya geldiğinde motoru otomatik olarak kapatır ve bu şartlardan biri sağlanmadığında marşa basar. Şartlardan aklıma gelenler:
- Araç durmuş olacak
- Manuel ise vites boşta olacak ve debriyaj bırakılmış olacak
- Akü iyi durumda olacak
- Akü şarjı yeterli olacak
- Motor sıcaklığı ideale yakın olacak
- Silecekler en hızlı modda olmayacak
- Klima yüksek hızda çalışmıyor olacak

Yani her şey ideal durumdaysa arabayı durdurup vitesi boşa alıp debriyajı bıraktığınızda motor durur, vitese almak için debriyaja bastığınızda motor tekrar çalışır.

Ek olarak S&S varsa arabayı kaldıramayıp stop ettirdiğinizde kontağı kapatıp açmanıza gerek kalmaz. Yol bilgisayarında "debriyaja basın" yazar, bastığınızda motoru çalıştırır.Bu arada, Start-Stop fonksiyonu gibi otomotiv endüstrisindeki teknolojik yeniliklerin ortasında, burada oynamak için de zaman buluyorum. Yoğun bir günün ardından rahatlamak ve hatta olumlu duygularla yeniden şarj olmak için harika bir yol.
S&S'nin bazen farklı koşullara karşı hassas olabildiğini fark ettim. Örneğin araç yeterince ısınmamışsa devreye girmeyebiliyor.