Eskiden kontak her kapatılıp açıldığında S&S aktif hale geliyordu. Daha sonra bir güncelleme ile bu kaldırıldı. Artık kontak kapatılmadan önce hangi durumdaysa kontak açıldıktan sonra da o durumda oluyor. Sensör arızası vs. olursa da ışık yanıyor fakat bu durumda yol bilgisayarında da "S&S devre dışı" mesajı çıkıyor.
Yüksek ihtimalle aracınızdaki yazılım güncel, sizden önceki kişi düğmeye basarak kapatmış ve yazılım güncel olduğu için öyle kapalı kalmış.
S&S hakkında da bilgi vereyim. Pek çok şart bir araya geldiğinde motoru otomatik olarak kapatır ve bu şartlardan biri sağlanmadığında marşa basar. Şartlardan aklıma gelenler:
- Araç durmuş olacak
- Manuel ise vites boşta olacak ve debriyaj bırakılmış olacak
- Akü iyi durumda olacak
- Akü şarjı yeterli olacak
- Motor sıcaklığı ideale yakın olacak
- Silecekler en hızlı modda olmayacak
- Klima yüksek hızda çalışmıyor olacak
Yani her şey ideal durumdaysa arabayı durdurup vitesi boşa alıp debriyajı bıraktığınızda motor durur, vitese almak için debriyaja bastığınızda motor tekrar çalışır.
Ek olarak S&S varsa arabayı kaldıramayıp stop ettirdiğinizde kontağı kapatıp açmanıza gerek kalmaz. Yol bilgisayarında "debriyaja basın" yazar, bastığınızda motoru çalıştırır.Bu arada, Start-Stop fonksiyonu gibi otomotiv endüstrisindeki teknolojik yeniliklerin ortasında,
burada oynamak için de zaman buluyorum. Yoğun bir günün ardından rahatlamak ve hatta olumlu duygularla yeniden şarj olmak için harika bir yol.
Yer imleri