Alıntı huricane Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
LPG'li araçta çalışma normal olarak ilk benzinle olduğu için (hatta çok nokta sistemde ısınma süresinden sonra lpg'ye geçiş var) sonraki aşamada zaten pompa devre dışı kalması gerek aksik halde iki yakıt birden motora gidemez diye düşünüyorum.
Yanılmıyorsam bağlantı olarak yakıt seçiçi anahtar bu işi görüyor.sistem diğer yakıt türüne geçtiğinde diğerinin enerjisini kesiyor. (tek nokta lpg sistemde böyleydi)

Pompa anlamında sonuçta içinde bir elektrik motoru var karakteristik olarak bir motorun boşta ve yükte çalışması arasında fark vardır. Bu durum motorun tipiyle alakalı olmakla birlikte kullanılan gerilim çeşidi DC olduğu için, bu tarz gelirimde çalışabilecek motorlar tür olarak sınırlıdır. Yani türüne göre servo-step vb motorlar ve bunların iç bağlantısal anlamında ilkel hali seri motor - şönt motor çeşitleri vardır. Örnek vermek gerekirse araçların marş motoru bir seri motordur. Ve sadece yük altında çalıştırılır. aksi halde devir sonsuza gider ve motor parçalanır.aracımızdaki yük burada volant dişlisi ve ona bağlı krank milidir.

Pompanın seri motor olmadığını garanti edebilirim. Ama karakteristik olarak bir elektrik motorunu boşta çalıştırmak kayıpları artıracağı için (demir-bakır-fuko kayıpları) bu bize ısı olarak geri döner. Tabi burada 3-5watt gücünde bilemedin 15w motoru konusuyoruz bunun alternatöre etkisi nedir ki! Burada şu olabilir motorun içindeki bakır iletken emayesi ısıdan dolayı zamanla özelliğini yitirebilir yani yanar-kısa devre olur. ama söz konusu akaryakıt olunca sistem exprooftur kaldı ki ATEX yönetmeliğine uygun üretilmişlerdir.

Biraz abarttığım için üzgünüm ama bu şartlarla kullanmanın avantajlı bir durum olmayacağını söylerim. ama sistem lpgde iken pompa çalışmaz bu sebele yakıt az bile olsa pompa off konumunda olduğu için sadece benzinden lpgye geçiş sürecinde pompa boşta çalışmış olur.


Saygılarımla,
Sıralı sistemde popma offf konumunda olmaz. Pompa off olduğu zaman Araç LPG bittiği zaman yolda benzine geçiş sırasında stop eder. Belli bir devirden sonra sıralı sistemlerde benzine geçiş olur bu durumda geçemez geçmek ister yığılır kalır stop edebilir. Bu konu üzerinde roleler denendi mıcrocontrol unıteleri yapıldı. Sonuç olarak pompa devir daim yapar soğutma ihtiyacıda karşılandığı sürece problem yoktur.

Bu pompa sorunu da sadece puntoalra has değil. Bu konuda focus 1 kullanıcılarıda çok çekiyorlar.