benim anlatmak istediğim FIAT markası bizim ülkemizde fakir arabasıAltından tekerleri olsa TOFAŞ FIATÇıkardığın araba vw den toyotodan özellikli ve daha iyi olabilir buna itirazım yok ancak sen ilk önce TÜRKİYE DE marka değerini yükseltmelisin ki ondan sonra vw nin toyotanın klasmanına girip onlarla rekabet edebilesin.Hem marka değerin düşük,hem yaptığın araba diğer arabalardan kalite olarak düşük ama aynı parayı talep et.Öyle bir dünya yok.FIAT düşmanı değilimbenimde GP var..
Merhabalar,
Madem skandallarıyla, bozuk şanzımanıyla, ynlış yakıt tüketim değerleriyle ve müşteriye/devletlere attığı kazıkla adını duyurmuş vw grubundan örnek verdik, grubun en düşük profilli markası skodanın rapid modelinin fiyatını egea ile karşılaştırmanızı öneririm. Aynı zamanda çok daha küçük olan clio symbolün de fiyatına bakmanızı tavsiye ederim. Tüp takılabilen bir benzin otomatik için egea ideal bir aralıkta gibi. Yerli marka kullanmayı seven, tercih eden ve teşvik eden birisi olarak; yerli otomobil üretmek için iskandinav batığını alarak hamle yapmayı planlayan güzel ve yalnız ülkemin unutturulmaya çalışılan en büyük (ama maalesef son olmayan) markasıdır TOFAŞ. Bu markayı silmek için fiat da işe alınan birisini bile biliyorum (şaka yapmıyorum, görevi TOFAŞ markasını silmekti). Dünyanın genel bir trendi olarak "orta direk" diye tabir edilen gelir sınıfının azalması bu sınıfa hitap eden fiatın modellerini yenileyememesi sonucunda aleyhine olduğu kadar, ülkemiz kadar kendi değerine küfreden başka bir millet olmadığından ötürü fiat, TOFAŞ markasıyla iyice darbe almıştır. Kuş serisinde sedanların arkasını bile kesse çağ atlayacak bir markanın bugün taşlanması üzücü. Unutmayın, TOFAŞ piyasadan çekilince hyundai(eski serileri) , geely, samand, daewoo, dacia ve adını şu an hatırlayamadığım diğerleri gibi markalara gün doğdu. lütfen trafiğin (hoşunuza gitmese de) belkemiği ücretli taşıma araçları olan taksi-dolmuş-otobüs (ve hatta metrobüs) markalarına bakın. Karsan direnebiliyor yalnızca. Fiat marka olarak umrumda değil, ben ya da ülkem sahibi değil çünkü. Ama unutmayın, bu topraklarda bizim adımıza bizimle beraber ihracat yapıyorlar. Parayı bulduğumuz gibi vw'nin kapısını aşındırmış bir nesil olarak tasit.com sitesinin araştırmasına göre 3-5 yıl aralığında araç değiştiriyoruz. İthalat yoğun olarak gerçekleşen bu alışverişte otomotiv sektörümüzün yegane sancağı konumundaki yedek parça sektörümüze de 5 yıl garanti "havucu" altında yetkili servis ve "orijinal" parça zorunluluğu dayatılarak ayrı bir darbe inmektedir. Kusurlu gelen araçlar ile ilgili müşteri bilinçsizliğinden kaynaklı dayatma olmadığından ötürü de ülkemize gelen "defo"ların vatandaş tarafından vatandaşa kazık atılarak elden çıkarılmasının "keyfini" de lütfen unutmayalım. Velhasıl; marka, sizin verdiğiniz değer kadardır ve kaliteyle her zaman doğru orantılı değildir.
Sağlıcakla..
üstad otomotiv dergisinde makale yazmış gibisin.ağzına sağlıkta sonuç ne ben onu anlayamadım.Yani Türkiye de fabrikası var diye bi passat parası isteseler bu egea ya bizim destekmi çıkmamız lazım..2016 model puntonun arka camları hala manuel ya bu mu kalite..Hangi devirde yaşıyoruz ya adamlar 1970 model mercedes e otomatik cam koymuşlar..Bagaj aydınlatmasını donanım olarak gören markamı kalite.
''Velhasıl; marka, sizin verdiğiniz değer kadardır ve kaliteyle her zaman doğru orantılı değildir. ''
Bana göre tamamen yanlış bir cümle marka=kalite ..MArkayı marka yapan çıkarttığı ürünün kalitesidir.
Sizinle kesinlikle aynı fikirdeyim; fiyat performans son derece önemlidir. Fiyatla birlikte sunulan özelliklerin de günümüz otomobil standartlarında son kullanıcı beklentilerini karşılaması gerekmektedir. Lakin; yıllar yıllar önce üretilmiş TOFAŞ'ların ve bu sürede neredeyse hiç yenilenmeyerek/yeniletilmeyerek sonunda üretimi biten serinin/markanın 2016 model bir arabanın konuşulmasında baz alınması çok doğru değil gibi sanki. vw skandalı çıkınca fiyatlar ucuzlar şimdi diye düşünen en az bir kişiyle tanışmışsınızdır. O mantığın arkasındaki düşünce zincirine isyanım var tam anlamıyla. Bu arada yurtdışındaki modellerinde özellik ekleme seçeneğinin çok çok daha fazla olması ülkemizin bir "fiat"ının olmaması kadar, elalemin markalarının ülkemizde tabiri caizse bağra basılmasından kaynaklanmaktadır.
mitsubishi yakıt değerleri
hondadan tutun chevrolete kadar pek çok firmanın takata havayastığı sorunu (bilmeyenininz varsa araştırın derim, Türkiye araç satışı olup olmadığını bulamadım, ona yakın marka var bu problemi yaşayan)
vw grubu (seat, skoda, audi, vw, porsche) yakıt, vites, havayastığı, hile gibi bilimum "keyfi"
ve otomotiv sektörünü çok bilmediğimden ötürü bilgim dahilinde olmayan diğer hususlar olduğu müddetçe marka-kalite denklemine her zaman çok sağlam ve çürütülemeyen istisnalar olacaktır. bilinçli tüketici olmak dileğiyle. Forumda yeniyim ve yazdığıma cevabın için teşekkür ederim.
not: gp ilk fiat aracım ikinci el aldım, her yerinde fener yanıyor) bujiler hariç tüm işlemlerini yerli parça ve sarf malzemeyle karşıladım şimdilik.
Fiyatlar geldi.fiatın sayfasından alıntıdır.
Sent my iPad using
Bu çorba bayağı tuzlu olmuş. Bir yaş ikinci el corolla parası.
bende bugün aracıma teknik belge almak için fiat ary çekmeköye gittim sıfır egea HB gelmişti inceledim kocaman bi araba bana fazla büyük gelir fiyat olarak sormadım ama şuan fiyatını burada görünce bence öyle büyük bi HB için zor bi fiyat değil cam tavanlı dizel ve sorunsuz bi oto. şanzımana sahipse verip alan olur ama şunu söylemeliyim ki punto alternatifi olamaz bizimkilere göre büyük ölçülerde çünkü
G.Punto 2008 1,3 m.jet dynamic
Rakipleriyle kıyaslayınca (eşdeğer motor ve donanımlarla tabii) fiyatı anormal değil ama mutlak değer olarak bakıldığında zaten araçlar aşırı pahalı artık. 70-80.000 Liraya B-C sınıfı kompakt aile arabası olur mu yahu?
Adam Avrupada ortalama 2.500 Euro maaş alıp baz donanım Golf'e 21.000 Euro öderken biz ortalama 2.000 Lira maaş alıp aynı araca 70.000 Lira ödüyoruz.
Esimle beraber bugün Ankara Tan otoya gittik. Gerçekten bir HB sınıfına göre geniş araç. Sedanindan bir tık daha önde gibi gözüküyor. Ancak ön taraf beni biraz boğdu gibi,belki de Puntomun ferahligina alıştım onu da aramış olabilirim.
Lansmana özel 75.000TL fiyat cektiler Lounge donanım icin ve merak eden arkadaslar adına da Dizel otomatik kombinasyonu Eylul ayinda gelecekmiş.
Ama tek takıldığım konu cam tavan hiç bir şekilde ne sedana ne de HB"e hiç bir zaman opsiyon olarak konulmicakmis aracın aerodinamik yapısından dolayı.
O yüzden olmazsa olmazim cam tavandan dolayı
1. Ceed
2. Leon
3. Egea...
Ama gerçek su ki arkadaşlara katıldığım konu eğer TOFAŞ Türkiye de bir araç üretiyorsa ve bunu Türk insanı icin 1.planda satmayı düşünüyorsa F/P oranını biraz daha iyileştirmeli ki eski nesil araçların satış oranını yeni nesil araçlara gore(500,Feeemont vs) dahada üst seviyelere çıkarabilsin...
Sent my iPhone using
Grande Punto 1.4 Fire Dynamic 2011
Lounge Plus 1,4 T.jet 120hp olanı, fabrikadan LPG dönüşümlü olarak almayı planlıyorum. Dizelin derdi bitmiyor. 60 bine alabilir miyiz acaba bi pazarlık atacağız artık.
kronik sorunları belli olmuş mu sormak lazım city arızası, ön göğüs çatlaması,airbag sargısı... bunları söylesinler de ona göre alalım
Pazar günü 1.4 120 HP T-jet lounge Egea HB aracı test ettim araçta 5 kişiydik yine de kalkışta esp devreye girdi. Biraz zorladım gidişi gerçekten tatmin edici arka koltuk diz ve baş genişliği süper o rahatlıkta oturulamayan sedan araçlar çok bagajı belki geniş bir aile için çok yeterli değil ama HB bir araç için tatmin edici genişlikte, kabine ses alma sedan versiyonundan az gibi geldi bana genel itibariyle normal devirli kullanımda ses yok, start&stop sessiz ve nizami çalışıyor, adaptif hız sabitliyiciye gelince çevreyoluna çıkıp test ettik bildiğiniz otomatik pilot hız limitini ayarla gerisini araca bırak fiyat-özellik karşılaştırması yapınca sınıfındaki diğer araçlardan artıları eksileri var onlar da keyfi opsiyonlar (elektrikli koltuk, sunroof, anahtarsız giriş-çalıştırma, elektrikli katlanır ayna, şerit ikaz sistemi, kör nokta uyarı sistemi vs.) bunlar da sınıfındaki diğer araçlarda almak isteyince fiyatlar 80 binlere çıkıyor (örnek Hyundai i30) fazlası ise geniş iç hacim ve bagaj hacmi urban plus ve lounge plus versiyonlarında adaptif hız sabitleyici ve çarpışma riski tespit ve uyarı sistemi ve otomatik acil durum freni standart sunuluyor 1.4 T-jet 120 HP urban plus donanım aracın (bayinin söylediği) son fiyatı da 68.000 tl haziran ayı faizsiz kredi kampanyalarıyla düşünülebilir. Saygılar.
Kuru idik yaş olduk, ayak idik baş olduk, kanatlandık kuş olduk, uçtuk Elhamdülillah.
Tespitler ve bilgilendirme için teşekkürler Mustafa bey. İlgilenenler için faydalı bilgiler.
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri