Herkese merhaba. Aracım 2012 75 hp 130 bin km. dizel evo. Kalkış gidiş gayet iyi gibi devirlenme gaz yemesi de iyi. Alt devirler biraz cansız gibi. Gayet bakımlı temiz araç. Alalı 4 ay 10 bin km oldu. Ama 160'ı geçmiyor. Evo dan önce aynı motora sahip 70hp 2005 model palio vardı. kalkışı hızlanması çok daha iyiydi ve çok rahat 180i görüyordum. Çok atik ve seriydi. Sizce Evo da bi sorun mu var yoksa normal mi. Eğer normalse chip tuning yaptıracağım. Normal değilse servise gidip ne olduğunu öğreneceğim. Yardımlar için şimdiden teşekkürler.
bende 2013 model 1.3 multijet 75 hp Euro 5 motor punto var düz yolda 170-180 yapıyor dpf , katalizör yada emme manifoldunda tıkanıklık olabilir diye düşünüyorum ,son bakım ne zaman yapıldı ?
Aracınız hayırlı olsun iyi günlerde kullanın. Şimdi araçlarımızın zaten ulaşabileceği maximum hız hemen hemen bu kadar daha yukarlarına çıkanlarda var ancak bunu etkileyen çok faktör var en basitinden en zoruna doğru sıralıcam. Aracınızda kış lastiği mi var ? Lastikleriniz hız endekslimi yoksa yük endeksli mi ? Jantlar fabrikasyon mu ? Yoksa sonradan değişmiş mi örneğin 15" di de 16 " mı oldu ? Lastik ölçüleri taban yanak yükseklik ve basınç değerleri fabrikanın verdiği ölçülerde mi ? Aracınızın bakımları tam mı yağ hava mazot filtreleri temiz mi ? Yaktınız euro dizel mi Örneğin ( Shell full save ise çekişten düşer araç nitro ise çekiş artar ) Mazot pompanız terleme yapıyor mu ? Turbonuzun durumunu ve hortumlarını kontrol ettirdiniz mi terleme var mı ? EGR valfi MAP sensörü ve manifold temiz mi ? Son olarak bujilerinizi kontrol ettirdiniz mi ?
Sırasıyla gidersenizi sorunu mutlaka bulucaksınızdır nerede olduğunuŞunu söyliyim kendi aracım 1.3 95hp 6 ileri yaz lastikleri ile eğimli yolda 195/200 kmh yapabiliyorum kış lastikleri var şuan ulaşabildiğim max hız 175 yolda giderken bunu etkileyen faktörler gerçekten çok fazla rüzgar tam karşınızdan esiyorsa işiniz daha zor hızlanma ve son sürat konusunda iyi sürüşler
![]()
Bendeki Euro4 motor. 130 bin bakımını geçen hafta yaptırdım. Gayet başarılı büyük bir özel serviste yapıldı. Performansından memnun olmadığımı söyledim bakım esnasında. Test sürüşü yaptılar normal dediler ama bana pek inandırı gelmedi ve olayı buraya taşıdım. DPF yok bende. Ama sizinkiyle kıyaslayınca sorun var gibi.
teo53 arkadaşa teşekkürler. Araç fabrikadan alındığı gibi duruyor. Benden önce bakımlar düzenli ve serviste yapılmış. Kışlık lastik var ama yazlıklarda da aynıydı. Yakıt olarak sürekli shell sarı renkli pompadan alıyorum sürekli. Palioda da aynı yakıtı alıyordum. Verdiğiniz bilgilere dayanarak önce yetkili servise gidip bi baktırayım. gerekli temizlikleri yapıldıktan sonra da yine değişiklik olmaz sa chip tuning yolu görünüyor![]()
ben bi kez denememde 190 yapmıştım oda ilk ve sondu gidince gidiyor 75hp dizel euro 4 benimkide ama şahsen ben yakıtım normal değilse o zaman götürürüm tamirciye onun dışında araç hız yapmıyor diye götürmem açıkcası zaten devamlı yüksek devirli kullanımla motoru üzersiniz bence bi turboya baktırın çok olmadı egr de temizse ben olsam kurcalatmam alt devirler bizim multijetlerde oldum olası cansızdır oda normal herkeste aynı dertten muzdarip
G.Punto 2008 1,3 m.jet dynamic
Palıo ile Puntoyu bence kıaysalamayın. Palıonun daha atik olmasının sebebi ağırlığı ve lastik ebatları ile alakalıdır. Puntoda 160 km hızı rahat görüyorsanız yazılım ile biraz torku attırdımı 180-190 çok rahat görür. Bendede 130 dan sonra 160 gelesiye kadar beya zaman geçiyordu şu an yazılım ile araç 90 beygir ve gaz pedalına aslıdığım zaman çok rahat hiç zorlanmadan 150-160 görüyor sonra iraz daha asılınca 195 km ama araç her an uçacakmış gibi oluyor.
Benim aracım benzinli 160 km hıza çok rahat ulaşıyorum. Bizim araçlar benzinli dizel ayrımı olmaksızın çok rahat 160'a ulaşır. Yakıt sistemini temizletmeniz performansı artırabilir.
Benimkide euro4 110 binde 160 170 cok rahat cikiyor hocam cokta atik sizinkinde bir sikinti var. En son otobanda hiz denememde 190 ni gordu fazla gitmedim ama 200 yapar. Bu arada arac orjinal hicbiryerde oynama yok
Ben lpg ile dahi 160'a rahat çıkıyorum. Lpg ile 180, benzinle ise 190 yaptım. Devir kesiciye girmesin diye tam basmadım ama bassam en fazla 196 km. Hız yapıyor bizim fire motor. Dizellerin de normal şartlar altında bundan aşağı kalacağını sanmam.
Benim araba henüz 15.700 küsür km'de 1.3 75hp mj 2012 model, yakıt olarak Opet ful force, km düşüklüğünden mi bakımlı olmasından mı bilmiyorum hafif eğimli yolda 205 km hıza rahat ulaşıyorum, bir süredir ön lastiklere kışlık taktım o yüzden biraz hantallaştı 185e düştü, bence aracın 160 km hız yapmaması anormal, önerim servise gitmeniz
Atılım Üniversitesi
2011 Honda Civic
2012 Fiat Punto
![]()
Arabayı ilk aldığımda 1.4 starjet . Şimdi denemedim ama o kadar basacak gibi durmuyor yağından mıdır suyundan mıdır bilmiyorum
Sent my iPhone using
Egr valfi ve emme manifoldu komple sökülüp temizlensin, enjektör temizliği yapılsın, turbo - intercooler hortumları kurumlanmış yağlanmışsa onlar temizlensin veyahut yenilensin
Aracı tanıyamazsınız bu işlemlerden sonra..
Alt devirde canlanır, 5000 devire soluksuz çıkar aracınız ve yakıtınızda bir nebze düşer
Servis bakımlı olması aracın pek birşey değiştirmiyor yüz binlerce km servis bakımlı olan araç bir kez egr valfini komple söküpte temizlemiyor sorun çıkartıncada sıfırı ile değişmesi lazım diyerek iteliyorlar yenisini![]()
╔═════╗ ╔╗
║╔════╝ ║║
║╚════╗ ║║
║╔═══╗║ ║║
║╚═══╝║ ║║
╚═════╝ ╚╝
Cevaplar için herkese ayrı ayrı teşekkür ederim arkadaşlar. Anladığım kadarıyla aracımda sıkıntı var. Dün 500 km yol yaptım. Yanlış anlaşılmasın sürekli yüksek hızlarda araç kullanan ve trafik güvenliğini tehlikeye atan biri değilim kesinlikle. Aracımın normal olmasını isterim ve bakım konusunda çok titizim. Sorunlu araç binmek istemem. Yakıt ve hava giriş egzoz çıkış sisteminin komple temizliğini yaptıralım bakalım ne çıkacak.
daha önce Euro 4 motor, 2007 model , 1.3, 75 beygir vardı, 120.000 km değdi, sattığımda onunla 200 e kadar görüyordum. şu anki aracımla 195 i gördüm az daha giderdi ancak yol kısaydı, aracım 1.3, 75 beygir 2013 model 23.000 km de.Normal şartlarda 180 veya 190 gibi hızlara ulaşması gerek. bence motorda sorun olmaya bilir , örnek balataların sıkıyor olabilir. lastiklerden ola bilir bence önce bir inceleme yap. bunun yanında bazı arkadaşlar yorumlarda , dizel araçlarda devirli kullanmak zararlı demişler tam tersi , fayda sağlar, örnek turbonun ömrünü artırır. Bun yanında motor biraz daha seri olur.
Konu ORS15 tarafından (01/02/2016 Saat 16:03 ) değiştirilmiştir.
Bu gün bende denedim. Lastiklerim kışlık 140a kadar fena değildi. 140-160 arasında ivmelenme çok uzun sürdü. Benzinli araçlarda yapılan 2-3 4-5te yapmadım.(3000 arasında vites geçişleri yaptım. çok yüksek devirlerde kalkmadım)
sonrada yol bitti zaten![]()
Ne bileyim arkadaşlar şu anki durumda sorun var gibi. Timozz arkadaşın dediği gibi 130 yapıyor 160a gelene kadar baya nazlı. egr emme manifoltu turbo boruları enjektör falan bunların temizliğini adam akıllı yapacaklarını da pek sanmıyorum. Bakalım ne olacak. Halbu ki sevmeye başlamıştım arabayı.
Benimki de 130 dan sonra çok nazlı hızlanıyor. 1.4 fire 50.000 de araç.
Carbon clean dusunuyordum başka nerelerini temizletmem lazım?
Discovery cihazımdan gönderildi
Ustam aslında heryerini temizletmek lazım yani bütün yakıt ve hava giriş çıkışıyla ilgili yerleri. Yukarıda bi arkadaş saymıştı. Emme manifoltu, turbo ve intercooler hortumları, enjektörler, EGR valfi. Birçok ustanın en basit carbon clean işlemini bile doğru düzgün yapabileceğine inanasım gelmiyor güvenemiyorum bir türlü nedense. off of, araban mı var derdin var arkadaş![]()
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri